Ervaring met Lanterfant Liv tuinbank (of soortgelijke loungebanken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Ervaring met Lanterfant Liv tuinbank (of soortgelijke loungebanken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 11:10

Wij zijn onze tuin aan het vergroenen en het lijkt ons leuk om ook een tuin/loungebankje neer te zetten waar je op kan zitten én liggen. Nu kwam ik de Lanterfant Liv bank tegen en zoiets lijkt ons wel wat. Ik lees echter ook wat slechte reviews over de kwaliteit en de service van Laterfant. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bankjes? Alternatieven zijn ook welkom!

Het bankje in kwestie:
https://lanterfant.eu/product/loungebank-liv?v=516

Deze waren wij zelf ook al tegengekomen:
https://www.intratuin.nl/intratuin-tuin ... 71-cm.html

Max. 235 cm breed en liever niet duurder dan € 500. :D

Sakura789

Re: Ervaring met Lanterfant Liv tuinbank (of soortgelijke loungebanken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:32

Vorig jaar zijn wij heel veel tuinmeubelen wezen kijken, één tip: probeer ze uit!!

Het moet echt lekker zitten/liggen. Sommige zagen er vanaf de plaatjes super mooi uit, maar zaten beroerd.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:43

Eens met bovenstaande! Echt, wat zit de gemiddelde tuinbank rot zeg :')

Lanterfant is geloof ik uit te proberen bij sommige Loods 5-vestigingen. Zou zeker even gaan proefzitten!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:48

Wij vonden Lanterfant weer helemaal niks haha. Maar goed, wat gezegd wordt, je moet gewoon gaan proefzitten. Als je naar Amersfoort gaat voor Loods5, kun je ook langs Kees Smit.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:48

De lanterfant liv staat al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar ik durf het niet aan. Ben zo bang dat hij tegenvalt in het echt.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:11

xSwanHeart schreef:
Lanterfant is geloof ik uit te proberen bij sommige Loods 5-vestigingen. Zou zeker even gaan proefzitten!

Nou je het zegt… wij hebben er ook op gezeten. Heel kort. Om te zien is het bankje heel schattig, maar een rare zithoek voor ons.

Ga vooral proefzitten, het is echt belangrijk dat je iets kunt vinden waar je langere tijd fijn op kunt zitten.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:35

Ik heb de Liv, ik vind 'm fijn zitten! Zowel met als zonder kussens, al ga je er zonder kussens geen uren op zitten maar goed daarvoor heb je die dingen ook. Kwaliteit is ook prima, al moet ik zeggen dat ik 'm pas een half jaar heb dus over de lange termijn niet veel zinnigs te zeggen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 13:30

Bedankt voor de reacties. Op die in de Intratuin hebben we even gezeten, die vonden we prima zitten. Zijn denk ik ook niet heel veeleisend wat dat betreft, maar goed punt!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 00:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:21

Ik heb een bankje van Leenbakker.
Ik heb zelf het daybed Murcia, die kun je uitschuiven zodat je er op kan liggen. Ze hebben ook een model als de lanterfant. Ik vind het een fijn bankje, heb hem sinds het voorjaar.
Bij Leenbakker moet je de kortingsacties even goed in de gaten houden, ze zijn bijna altijd in de aanbieding, zelf had ik hem met een dubbele actie voor €210.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 08:48

Dank voor de tips, die van Wehkamp had ik inderdaad ook gevonden! Ik denk dat we misschien toch voor de aluminium variant van Lanterfant willen gaan kijken. Ik lees over veel houten bankjes toch minder goede verhalen m.b.t. kwaliteit van het hout. Even kijken of we er hier in de buurt op eentje kunnen proefzitten.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:11

Lanterfant hebben wij ook, zit er toevallig nu op. Vind 'm prima zitten en liggen. We hebben de hoes erbij en blijft buitenstaan.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:20

Wij hebben ook een Lanterfant (de Willemijn) en zijn er erg blij mee! Klantenservice zijn we ook blij mee. Bij levering zat er een flinke haal in een kussenhoes en toen hebben ze vlot en gemakkelijk een nieuwe opgestuurd. Dit jaar waren we de haken kwijt die de banken aan elkaar vastmaakt en die hebben ze ook kosteloos weer toegestuurd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:10

Intratuin heeft een eigen merk variant :)
Zelf geen ervaring, maar de buren hebben hem staan. 1kant is bij hun "overleden" door lomp gebruik van hun zoon van 12.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 03:54

Hout moet je natuurlijk ook een keer in de zoveel tijd onderhouden :j

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:24

Sem_ schreef:
Dank voor de tips, die van Wehkamp had ik inderdaad ook gevonden! Ik denk dat we misschien toch voor de aluminium variant van Lanterfant willen gaan kijken. Ik lees over veel houten bankjes toch minder goede verhalen m.b.t. kwaliteit van het hout. Even kijken of we er hier in de buurt op eentje kunnen proefzitten.

Hebben jullie inmiddels al een keuze gemaakt?
Ik ben ook op zoek naar een soortgelijk bankje.

Twijfel tussen de Orient van Intratuin en de Lanterfant Liv.
Maar ik zag ook deze bij Hornbach https://www.hornbach.nl/shop/GARDEN-PLA ... tikel.html

Ik vind het ook belangrijk dat de bank er een beetje leuk uitziet zonder kussens.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:02

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:27

Wij hebben vorig jaar die van de intratuin gekocht. Leuk ding, kan er prima op zitten en hangen. 1 zijkant wel gesneuveld deze lente omdat vriendlief erop ging zitten terwijl het pootje niet helemaal goed was uitgeklapt.
1 nadeel, vind ik zelf, de kussens zij niet waterdicht en om hem steeds binnen en buiten te zetten in je eentje is ie eigenlijk voor het mooie net te zwaar voor.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 17:44

Zebraatje schreef:
Sem_ schreef:

Hebben jullie inmiddels al een keuze gemaakt?
Ik ben ook op zoek naar een soortgelijk bankje.

Twijfel tussen de Orient van Intratuin en de Lanterfant Liv.
Maar ik zag ook deze bij Hornbach https://www.hornbach.nl/shop/GARDEN-PLA ... tikel.html

Ik vind het ook belangrijk dat de bank er een beetje leuk uitziet zonder kussens.

Wij zijn uiteindelijk voor de aluminium variant gegaan. Zeker tevreden mee! :) Zonder kussens ziet de aluminium variant wel wat minder gezellig uit moet ik zeggen. Maar voor ons geen probleem.