Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Balko schreef:Dat van die schoolreisjes was laatst nog op het nieuws toch. Met vrijwillige bijdrage die niet vrijwillig is.
En ik snap idd dat het een grote stap is.
Echter merk ik dat als ik die pakketen kleding aan mama’s geef dat ze mega dankbaar zijn.
Dat is een groep waarbij ze inderdaad een bewijs moeten geven aan het beheer dat ze onder minima leven.
Balko schreef:Maar dan ben je daar, neem ik aan, als iemand van de stichting, niet als Balko-die-geld-komt-brengen, even heel oneerbiedig gezegd.Dat van die schoolreisjes was laatst nog op het nieuws toch. Met vrijwillige bijdrage die niet vrijwillig is.
Echter merk ik dat als ik die pakketen kleding aan mama’s geef dat ze mega dankbaar zijn.
Dat is een groep waarbij ze inderdaad een bewijs moeten geven aan het beheer dat ze onder minima leven.
bigone schreef:Balko schreef:Dat van die schoolreisjes was laatst nog op het nieuws toch. Met vrijwillige bijdrage die niet vrijwillig is.
Dan heb je toch een aantal adressen ? Lever daar een boodschappenpakket af.
Ibbel schreef:Heeft de gemeente of kerk geen initiatieven op dit gebied? Dat is wel is de buurt, maar toch anoniemer, én daar is vermoedelijk wat controle op of het idd bij de minima terecht komt. Want 1 op 1 komt je eten wel bij een mens terecht, maar wie bewijst dan weer dat het klopt dat die niet rond kan komen?
milatje schreef:Wat een mooi initiatief! Pas wel op met het geven van goederen en geld aan gezinnen in de bijstand. Gemeenten houden bepaalde normen aan en anders word het van de uitkering afgetrokken.. zo kan je dus, ondanks goede bedoelingen, een gezin verder in de put helpen: https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... appen.aspx
rien10 schreef:Da's een goede daantjuhhhh, lekkere douchgeld in zo'n kast, maandverband en andere dure dingen. Ik ga op zoek naar zo'n kast. Volgens mij staat er wel een hier in het dorp.
daantjuhhh schreef:Hier hebben we in de wijk een voedsel kast staan.
Daar leggen veel mensen allerlei producten in.
Bijvoorbeeld maandverband en tampons. Een fles drinken wat ik voor een verjaardag niet opgekomen is. En allerlei andere dingen. Veel verzorgingsproducten omdat die best duur zijn. Alles uiteraard in een ongeopende verpakking met nog voldoende houdbaarheid.
Heb je zoiets niet in jullie buurt?