Dakkoffer sleutel kwijt, waar halen bij Bordeaux?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Dakkoffer sleutel kwijt, waar halen bij Bordeaux?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 00:14

Vrienden van bokt :D

Wij rijden nu naar Frankrijk met een volle dakkoffer die we niet open kunnen maken. Ik vermoed dat mijn jongste heel behulpzaam de sleutel in de vuilniszak heeft gestopt, en die ligt al in de ondergrondse container :’)

Ik heb begrepen dat Thule generieke sleutels heeft dus we gokken erop dat we straks nabij ons vakantie adres (bij Bordeaux) zo’n sleuteltje kunnen regelen of langs een garage kunnen die dat kan oplossen.

Iemand de gouden tip?

We hebben de Thule XL, ANWB heeft de sleutels niet dat hebben we al geprobeerd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 00:29

Ok, ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken mbt dakkoffers, maar hou wel van een uitdagende vraag :D

Via deze link kan je verkooppunten zoeken.
https://www.thule.com/nl-nl/dealer-locator

Als je daar Bordeaux invult krijg je een lijstje en een kaart. Misschien kan je daar zoeken naar iets wat in de buurt van je bestemming ligt?

De sleutels zijn universeel maar wel gerelateerd aan het nummer op het slot van je koffer (aldus Google).

In geval van nood kan je misschien via een NL site bestellen en per koerier laten bezorgen op je vakantieadres? Bijvoorbeeld:
https://www.dakkofferstore.com/accessoi ... ve-sleutel

In elk geval: veilige reis en fijne vakantie!

colinneke

Re: Dakkoffer sleutel kwijt, waar halen bij Bordeaux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:07

Van de dakkoffer van mijn schoonouders is het sleuteltje afgebroken;restant van sleutel kon er nog uit gehaald worden.

Sleutel = nu een schroevendraaier :+
Nu is dit al een oudere koffer en het merk durf ik ook niet te zeggen.
Maar in geval van nood zou je dit nog kunnen proberen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:28

google even op lockpicking, dit soort slotjes is meestal niet al te moeilijk, je hebt 2 platte stukjes metaal nodig (een om het slot op spanning te zetten en een om de pinnetjes omhoog te duwen) waarschijnlijk lukt het je ook wel met 2 haarspelden. Ik denk dat je met de 'raking' techniek het slot wel open krijgt, zonder dingen te mollen dus :-)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:55

De sleutels zijn universeel maar er zijn een aantal nummers in de omloop. Op het sleuteltje staat het nummer welke je moet hebben dus als je dat nummer weet kan je er zo een bij bestellen. Weet niet of dat nummer ook op de koffer zelf staat.

Je kan sowieso naar een thule dealer vlak bij Bordeaux en daar vragen of ze kunnen achterhalen welk sleuteltje je nodig hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:47

Oh jeetje, wat een toestand. Hopelijk staat het nummer op de koffer zodat je een sleutel kan bijbestellen maar dat zal niet 123 geregeld zijn. Ik zou in staat zijn om een slijptol te pakken maar goed, dan moet je in een Bordeaux een nieuwe dakkoffer voor de terugreis kopen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:57

Suzanne neem jij altijd een slijptol mee op vakantie dan? :))

Geen tips TS, maar ik ben benieuwd naar de afloop!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:59

Daenerys schreef:
Suzanne neem jij altijd een slijptol mee op vakantie dan? :))

Geen tips TS, maar ik ben benieuwd naar de afloop!

Hm nee, maar ik zou wel zorgen dat ik eraan kwam. Dat ding moest en zou open. Al moest ik een bijl ergens vandaan halen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 07:03

pjer schreef:
google even op lockpicking, dit soort slotjes is meestal niet al te moeilijk, je hebt 2 platte stukjes metaal nodig (een om het slot op spanning te zetten en een om de pinnetjes omhoog te duwen) waarschijnlijk lukt het je ook wel met 2 haarspelden. Ik denk dat je met de 'raking' techniek het slot wel open krijgt, zonder dingen te mollen dus :-)

Wel geprobeerd maar door het overhangende deksel kun je de beweging omhoog niet maken.

Helaas is er in de wijde omgeving niet aan zo’n sleutel te komen, leveren pas na volgend weekend dus wij gaan zo zelf het slot uitboren.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:24

En iemand die sloten openmaakt? Weet niet of je thuis nog een extra sleutel hebt liggen?

Wel jammer dat het niet gelukt is! Toch hopelijk een fijne vakantie en hopelijk lukt het om de dakkoffers goed dicht te maken voor de terugreis.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:39

Sting schreef:
En iemand die sloten openmaakt? Weet niet of je thuis nog een extra sleutel hebt liggen?

Wel jammer dat het niet gelukt is! Toch hopelijk een fijne vakantie en hopelijk lukt het om de dakkoffers goed dicht te maken voor de terugreis.

Duct tape .... werkt altijd

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:42

Eleeke schreef:
Sting schreef:

Duct tape .... werkt altijd

2 Spanbanden lijkt me verstandiger.