Outfit schoolgala

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dragen naar het gala?

Ja
86 (63%)
Nee
27 (19%)
Verder zoeken en als back up gebruiken
23 (16%)

Totaal aantal stemmen: 136

Gerardyolo

Outfit schoolgala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 23:13

Weet niet of het hier goed staat. Als het verplaatst moet worden, mijn excuses.

Ik heb komende maand mijn schoolgala!
Is een beetje onverwacht (ben toch geslaagd *\o/* )
Dus heb nog geen jurk gehaald.

Nu heb ik nog een nieuwe jurk van mijn oma geërfd, zij heeft hem helaas niet meer kunnen dragen.
Ik vind hem zelf heel mooi, Maar twijfel of deze wel gala genoeg is.
Het gaat om deze jurk:
Afbeelding
Ik zou hem met mijn moeders parel collier en oorbellen kunnen dragen. mijn haar half opsteken, en iets van een hak eronder. Maar moet deze nog aanschaffen.
De jurk zou nog ingenomen moeten worden,
Zodat hij rond de taille wat meer aansluit.

Alvast super bedankt!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:37

Gefeliciteerd met je diploma! *\o/* *\o/* geniet er van <3

Het belangrijkste is of jij jezelf fijn voelt in de jurk. Ik vind hem prima kunnen, maar ik ben dan ook niet zo moeilijk met kleding ;) Het belangrijkste bij gala is of jij je fijn voelt en straalt :D

Je jurk valt waarschijnlijk wel op tussen de rest... Maar ik had bij mijn diplomauitreiking een zwarte broek, zwart jasje en bijpassend shirt aan. Daar was ik ook de enige meid in :D De anderen liepen in jurken of rokken ;)

Persoonlijk zou ik er geen parelketting bij doen. Eerder iets van zilver (met misschien wit) om het ietsjes 'hip' te houden. Maar als jij vaak een parelketting draagt en dat past bij jou... Prima, doen!

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 23:52

Dankjewel!!
Diploma is nog niet helemaal binnen, heb nu examen jaar 1 vd 3 erop zitten :')

andere ketting heb ik helaas niet echt.
Waar zou ik iets van bijpassende sieraden kunnen halen?
Ben vooral van het goud. Budget is +- 50 euro.

Ga toch nog eens eventjes bij opa en oma neuzen. oma hielt van luxe kleding dus daar zit misschien nog iets tussen…
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 13-11-24 04:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Re: Outfit schoolgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 07:52

Haha, dan dus nog 2 te gaan!

Pfoeh, armbandjes en ringen haalde ik vroeger gewoon bij de simpele winkels zoals de kruidvat of h&m. Je zou ook kunnen kijken naar lucardi. Daar heb je kettingen van kuch 300 euro, maar ook van 17.
Ik dacht zelf aan wit/zilver omdat de kleur ook in je jurk zit. Dat is met een parelketting ook het geval.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:08

In mijn beleving hoort een galajurk lang te zijn. Zelf wilde ik perse een echte galajurk, omdat ik die normaal nooit zou dragen. Dus ik vond het heel gaaf om eens mee te maken. Dus persoonlijk vind ik hem niet gala genoeg en zou ik hem zelf als backup houden.

Maar als jij minder behang hecht aan de regeltjes omtrent jurken en je voelt je er lekker in dan gewoon doen. Het is ook wel een mooie gedachte om naar zo'n speciaal moment een jurk van oma te dragen. En er lopen altijd mensen in kortere jurken Dus je zult niet de enige zijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:13

Ik zou hem niet gala genoeg vinden, maar als jij hem mooi vind dan is het toch goed? Er zullen zeker nog meer vrouwen lopen in jurken die eigenlijk geen galajurken zijn hoor.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:25

Ligt er deel aan hoe de rest gaat en wat ze normaal dragen

Ik heb op 2 verschillende scholen een gala gehad. 1 school was heel hoog joggings/trainingsbroek gehalte en zou deze jurk al over dresst zijn

Anders school zaten heel veel kakkers die in dit soort jurken al op normale dagen kwamen met bijpassende dure tassen en schoenen. Met een gala daar zou het heel erg underdrest zijn.

Doen waar je jezelf goed bij voelt lijkt mij het best. Mooi gebaar ook deze jurk.
Ik zelf zou ik die jurk wel aan gehad kunnen hebben naar beide gala's

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 09:42

Op mijn opleiding zitten vooral jongen, zijn vlgm met 250 waarvan 12 meiden…

Vind het dus lastig in te schatten. normaal lopen ze allemaal in hun joggingpak maar dat is meer omdat dat praktisch is.

Wil er sowieso wel classy uitzien.
we hebben best strenge kledingvoorschriften, zoals oa geen decolleté. Stond ook in dat korte jurkjes tot over de knie moeten komen. En mannen hoeven geen colbertje aan.
Dus kort is toegestaan. het is tegen die tijd waarschijnlijk ook al 25 graden, en kort is denk ik lekker luchtig :D
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 13-11-24 04:52, in het totaal 1 keer bewerkt

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:49

Ik vind deze jurk prima kunnen, zeker voor een schoolgala. Het is vooral belangrijk dat jij je er lekker en bijzonder in voelt. Dat is duidelijk het geval met deze jurk toch? En zeker als ik lees dat de mannen wegkomen met alleen een blouse, zijn de galavoorschriften dus niet zo formeel. Misschien kun je bij de andere meiden van de opleiding vragen wat zij aan doen, of bij oudere jaars hoe het er bij hen het jaar ervoor was?

Gefeliciteerd met je examens! En geniet van je gala!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:17

Gefeliciteerd. Dit is zeker gala genoeg.
Zelfs een spijkerbroek met een blouse is gala (heb ik toen gedaan, ik voel me zeer opgesloten in een jurk, staat mij niet en is onhandig met alles). Bij gala mag je dragen wat jij fijn vindt hoor.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:23

capopjekop schreef:
In mijn beleving hoort een galajurk lang te zijn. Zelf wilde ik perse een echte galajurk, omdat ik die normaal nooit zou dragen. Dus ik vond het heel gaaf om eens mee te maken. Dus persoonlijk vind ik hem niet gala genoeg en zou ik hem zelf als backup houden.

Maar als jij minder behang hecht aan de regeltjes omtrent jurken en je voelt je er lekker in dan gewoon doen. Het is ook wel een mooie gedachte om naar zo'n speciaal moment een jurk van oma te dragen. En er lopen altijd mensen in kortere jurken Dus je zult niet de enige zijn

Bij ons waren de jurken bij het gsla ontzettend wisselend. Van knielengte tot aan de grond en alles er tussen in ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:27

Kookaburra schreef:
capopjekop schreef:

Bij ons waren de jurken bij het gsla ontzettend wisselend. Van knielengte tot aan de grond en alles er tussen in ;)

En bij ons dus zelfs spijkerbroeken. Niet iedereen wil of kan in een galajurk lopen als vrouw zijnde hoor.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:31

germie schreef:
Kookaburra schreef:

En bij ons dus zelfs spijkerbroeken. Niet iedereen wil of kan in een galajurk lopen als vrouw zijnde hoor.

Ik was team zwarte broek, jasje en net shirt :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:05

Gaaf Kookaburra. Dus eigenlijk kan de jurk van de ts prima. Dat is dan wel de conclusie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:11

Ik vind de jurk prachtig en het verhaal erachter maakt 'm nog mooier. Juist leuk toch als je niet allemaal in hetzelfde komt.

Aantrekken waar jij je prettig bij voelt en als dat deze jurk is, dan doen!

Plaats je nog een foto van hoe je bent gegaan? Alvast veel plezier :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:13

Ik zie dat ook veel mensen nee stemmen, terwijl de ts deze jurk heel mooi vindt en de jurk van de overleden oma was. Hij is voor haar bijzonder.

Je kunt ook niet stemmen, denk ik dan.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:23

Ik zelf zou deze jurk nooit naar een gala aantrekken, omdat ik hem niet gala genoeg vindt. Maar dat is persoonlijke smaak. Bij mijn gala's liep ook alles rond van echt veel te kort tot lang op de grond. Mij lijkt me dit echt een schitterende jurk voor een andere soort feestje of misschien zelfs een bruiloft.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:31

Boras schreef:
Ik zie dat ook veel mensen nee stemmen, terwijl de ts deze jurk heel mooi vindt en de jurk van de overleden oma was. Hij is voor haar bijzonder.

Als ts geen eerlijke antwoorden wilt moet ze geen poll maken

TS ik heb ook nee gestemd omdat ik hem niet voor een gala vind. Doet niks af aan de jurk verder. Maar zoals al gezegd is moet je aandoen waar je je fijn in voelt.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:37

Ik denk dat de jurk met opgestoken haar en sieraden best chique kan zijn!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:38

Boras schreef:

Ze vraagt toch wat wij vinden. Dan wil je eerlijk antwoord lijkt me. Aan naar de mond praters heb je niks. Veel mensen vinden dit geen galajurk. Dat doet niks af aan de jurk en het verhaal erachter. Voor heel veel soort feestjes is het een prachtige jurk

En uiteindelijk moet je altijd aantrekken waar jij je fijn in voelt. Dat is ook wat zo'n beetje wat iedereen hier zegt.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:49

Het is belangrijk dat jij je lekker voelt in de jurk. Als het een gala is waar iedereen in het lang komt, kan dat er voor zorgen dat je je minder lekker voelt in de jurk.
Maar je schrijft dat er van alles gedragen wordt. Dan kan dit prima. Paar mooie schoenen eronder en het ziet er prachtig uit.
Daarom heb ik ja gestemd.
Had je geschreven dat het een gala was met een strikte dresscode, had ik nee gestemd

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:51

TS, is het een gala avond of de diploma uitreiking waarvoor je de jurk aan wilt doen?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:59

Het is niet echt heel erg gala, maar op ons schoolgala waren er amper mensen echt in het lang. En als je ook nog van een voornamelijk praktische mannen opleiding komt dan lijkt me dit zelfs meer dan prima! De parels kunnen er ook prima bij hoor, maar het maakt het wel wat minder hip/modern ja. Ik zou je haar dan niet strak opsteken, maar een beetje losjes opsteken.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 17:03

rien10 schreef:
TS, is het een gala avond of de diploma uitreiking waarvoor je de jurk aan wilt doen?

De gala avond van onze examen leerlingen.
Er zit ook een stukje diploma uitreiking bij voor de mensen die hun volledige diploma gehaald hebben. (Bestaat uit 3 examen jaren)
Voor de andere is het gewoon een gezellig feestje.
Dit is mijn eerste keer dus heb geen idee wat ik moet verwachten…

De mannen hebben het maar makkelijk,
Boras schreef:

Ik heb ben nog nooit naar een galafeest geweest dus heb echt geen idee wat ik moet verwachten. Daarom vraag ik de ongezouten mening van andere, liever een harde mening van een onbekende dan van een vriend(in) :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:05

Volgens de letter van de wet is de jurk die je laat zien geen gala jurk. Maar.... kan dat jouw keuze beïnvloeden? Vind jij het fijn om deze jurk te dragen? Wil je de etiketten nastreven, of trek je iets aan wat jij fijn en mooi vind?

Voorbeelden van gala jurken: https://www.google.com/search?q=gala+ju ... AXoECAEQAw