-
Zebrastreep
-
Soms is het gewoon fijn om even je verhaal kwijt te kunnen aan onbekenden.
Onder het nom het leven is nooit saai en ik maak altijd de gekste dingen mee is dit weer zoiets wat precies mij weer overkomt.
Vrijdagnacht , ik en mijn beste vriendin en vriend hebben een super gezellige nacht gehad op de jaarlijkse TT. Ik had niks gedronken want ik zit nog aan de antibiotica vanwege een krentenbaard infectie. Mijn vrienden hadden 1 glas gedronken al vroeg in de avond. Na het laatste optreden zijn we nog eten gaan halen en ik zou mijn beste vriendin naar huis brengen en vanaf daar is het nog 7 minuten fietsen naar mijn huis.
Zo gezegd zo gedaan en we zijn op de fiets gestapt. We fietsen net de laatste straat in als we van de parkeerplaats en auto weg zien rijden (dit was rond 3:15) . Een paar seconden later komt de auto langzaam achter ons rijden. Mijn beste vriendin maakt nog de opmerking waarom rijdt die zo langzaam. Opeens krijg ik een heel naar gevoel in mijn buik en wou ik nog roepen stop er gaat wat gebeuren. Voordat ik het uit kon spreken voel ik een duw in mijn zij en lig ik onderuit gelukkig in het gras. Ik draai mijn hoofd om om naar de auto te kijken en zie de bijrijder uit zijn raam hangen. Ik vraag of mijn beste vriendin oké is en ik hoor een ja. Vervolgens schreeuw ik de longen uit mijn lijf met flink wat scheldwoorden dat ze moeten stoppen. Ik werd zo woest dat ik op stond mijn fiets van de grond trok en er keihard achter aan ging met de gedachte die mep ik even helemaal naar de andere kant van de wereld. Dit hadden ze duidelijk niet verwacht want ze remden af en reden toen heel hard weg een aantal keer. Ik nogmaals idioot heel hard he stoppen roepen.
Maar halverwege nam gelukkig mijn verstand het weer over en ben ik gestopt. Het besef dat dit soort volk misschien wel een of ander wapen zou hebben kwam in mijn hoofd. Daarnaast bedacht ik mij opeens dat ik in het gras viel maar mijn beste vriendin niet en ik ben omgedraaid. Toen had ik ook pas door dat ik wat bloed had op mijn vinger en pijn aan mijn enkel.
Eenmaal terug op locatie merkte ik dat mijn beste vriendin behoorlijk in shock was en eigenlijk niet meer kon praten en flink veel pijn had. Ik heb gelukkig BHV en ik maak vaker spannende situaties mee op werk dus ik was gelukkig heel rustig en ben gaan handelen. Ik heb maar besloten om 112 te bellen en politie in te schakelen en eventueel een ambulance. Die minuten dat we moesten wachten op de politie vond ik hartstikke eng. Ik was zo bang dat de daders terug zouden komen en uit zouden stappen. Ik was al aan het zoeken naar mogelijk een schuilplaats en of dat mensen in de buurt wakker waren geworden. Gelukkig kwam de politie al na 3 minuten ter plaatse en voelde ik mij weer veilig. Ondertussen had ik mijn beste vriend weer gebeld of hij alsjeblieft naar ons toe wou komen.
Mijn beste vriendin kon bij de politie gelukkig goed haar verhaal doen en vertelde dat ze door de bijrijder om haar middel werd gegrepen en toen logisch instuurde op mij. Maar wel met was snelheid want de klap was best zwaar. Dat verklaart ook waarom ik de bijrijder uit het raam zag hangen. Helaas hadden we geen signalement van de daders en alleen op model auto en kleur kwam ik niet verder.
De politie ging best snel weer weg en mijn beste vriend is vrij snel daarna gearriveerd en nam de situatie even over door een plan te maken en toch maar even langs de eerste hulp te gaan. We zouden mijn auto op gaan halen omdat ik niet gedronken had en mocht rijden. Mijn beste vriend en ik zijn de straat nog niet uit of we komen dezelfde auto tegen waarop ik heel hard schreeuw dat zijn ze! Ze hadden door dat ik het was en reden door. Hierdoor konden we het kenteken voor de helft zien. We zijn toen weer omgedraaid en hebben een andere route gepakt omdat we ons niet veilig voelde. Direct weer 112 gebeld en gezegd dat ze hier rondjes rijden en we het kenteken deels hebben. Ik zou weer gebeld worden maar je raad het al dit gebeurde niet.
Via een andere route naar mijn huis gereden en snel mijn rijbewijs en auto opgehaald en naar het huis van mijn beste vriendin gereden. Je gelooft het nooit maar we willen de wijk inrijden en wat staat er op een kruispunt aan de linkerkant? Juist weer die auto! Maar nu konden we het model , kleur en kenteken volledig noteren en hebben we weer de politie gebeld. Al vond ik het nu toch even belangrijker dat mijn beste vriendin naar het ziekenhuis moest.
Gelukkig was alles in het ziekenhuis goed. Een flinke kneuzing aan de heup en het been met een mega blauwe plek. Elleboog wat stuk op sommige plekken en ook een flinke kneuzing. Verder niks gebroken en ook geen schade aan het hoofd en of belangrijke organen.
Rond 7 uur lag ik eindelijk in mijn bed. Ik moest gisteren natuurlijk ook nog werken maar wou dit niet afzeggen want ik zat al een week thuis vanwege krentenbaard. Ik heb denk ik 2,5 uur slaap gehad wat niet heel bevorderlijk is geweest. Ik was de ochtend erna wat stijf maar heb direct even een douche genomen en het schaafwondje wat ik had en krentenbaard wonden goed uitgespoeld. Ik voelde vooral spanning in mijn keel en mijn hartslag was af en toe nog aardig hoog.
Helaas was het gevoel in mijn keel geen spanning. Na een paar uurtjes werken werd de pijn erger en erger en moest ik toch echt concluderen dat ik een keelontsteking te pakken heb. Nu ik dit typ zit ik ziek in bed met net een GGD test achter de rug.
Gisterochtend heb ik de politie nogmaals gebeld omdat ik aangifte wil doen. Tot mijn verbazing staat het kenteken niet in het systeem en kan ik pas 7 juli aangifte doen wat ik belachelijk vindt aangezien dit wel een poging tot moord / doodslag is , in ieder geval bewust aanbrengen van letsel. Ook zijn de jongens zoals verwacht niet gevonden / aangehouden.
Er blijkt nog een soort gelijk incident te hebben plaats gevonden die nacht vlakbij de stad. Ook daar is een vrouw van haar fiets afgeduwd door een man. Deze mevrouw heeft een ribfactuur en schade aan haar longen. Of het dezelfde daders zijn betwijfel ik maar ik heb contact gezocht met familie van deze mevrouw.
Ik ga nog langs de supermarkt waar de auto van de parkeerplaats reed om te vragen of ze camerabeelden hebben van de auto voor meer bewijs. Waarschijnlijk staan wijzelf ook nog op die camera.
Naar omstandigheden gaat het goed. Beide hebben we helaas wel een beetje een trauma opgelopen mentaal en ik hoef voorlopig niet in het donker te fietsen. De schrik zit er goed in. Lichamelijk ben ik dus ziek en mijn beste vriendin is nog steeds misselijk en kan slecht eten door de spanning. En natuurlijk veel last van haar been en arm.
Een heel verhaal als je het uit gelezen hebt zou fijn zijn! Ik houd jullie op de hoogte van de verdere stappen. Ik ben blij dat ik mijn verhaal even kwijt ben.
Licht uit, zelfspot aan
-
Yenni
-
Wat heftig zeg! Slecht ook dat de politie hier niks mee doet.. sterkte
-
esje01
-
Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Bah wat naar.
Sterkte, dit een plekje geven gaat vast nog even duren
-
marleen_88
-
Jeetje, je schrikt je toch dood als je ineens vastgegrepen wordt. Veel sterkte voor jullie.
Doe wel en zie niet om
-
Zoolgangster
-
Dat is schrikken, en dan dat de politie het kenteken niet eens in het systeem opneemt, ondanks dat je de daders herkende. Heel veel sterkte, ik hoop dat de daders toch nog opgepakt worden.
-
senna21
-
Wat ontzettend idioot.
Hopelijk pakken ze die gasten toch gauw op.
Beterschap voor jullie
Books, minds and umbrella's only work when they are open.
-
DuoPenotti
-
- Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Wat een verschrikkelijk verhaal.
En wat is dat voor idioot gedoe dat je nu geen aangifte kan doen?!
Beterschap en sterkte voor jullie.
‘Life is what happens to you while you’re busy making other plans’
-
secricible
-
Wat heftig zeg TS jeetje…. Hebben ze aangegeven waarom er geen aangifte gedaan kan worden? Dit klinkt toch behoorlijk ernstig…
"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse
-
Suzanne F.
-
Bizar! Sterkte. Wat een gekken zijn er toch. Hopelijk vinden ze de daders als nog. Hoe kan een kenteken nou niet in het systeem staan? Is het een valse dan?
"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"
-
Elisa2
-
Jemig, wat bezield mensen toch? ik snap dat echt niet..heel veel sterkte en neem de tijd om zoiets goed te verwerken.
''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''
-Kurt Albrecht-
-
luuntje
-
Wat heftig.
Te idioot dat je nu geen aangifte kan doen.
Sterkte voor je vriendin en ook voor jou.
-
tamary
-
Is dit aanrijding of poging tot ontvoering geweest? Politie mag wel wat harder nadenken.
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –
-
Femke_Tweety
-
Vreemd, dit lijkt me toch prio prio voor de agenten?
Vraag me af hoe helder het verhaal daar binnen gekomen is, want zo duidelijk uitgelegd als hier, en dan niet daar acuut iets mee doen vind ik echt héél vreemd.
Aanranding, mishandeling, mogelijk poging tot ontvoering,
Kenteken, locatie en model/kleur van de auto van de verdachten bekend en niét handelen?
Als dit echt letterlijk het scenario is, @zebrastreep, dan zou er van mij toch echt een klacht richting politie gaan.
Als het verhaal niet compleet is of jullie hebben eea gebagatelliseerd bij de politie, dan snap ik het iets beter.
Maar als bovenstaande 100% klopt, dan lijkt me dat absoluut klacht-waardig.
-
Anastasia24
-
Heftig ts... Wat belachelijk dat de politie dit niet serieus genoeg neemt\niets doet.
Veel sterkte.
De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.
-
Bismarck
-
Jeetje wat heftig! Als de politie geen actie wil ondernemen dan misschien contact zoeken met de media?
Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd
-
Hevonen
-
Vroeger dit soort dingen ook wel meegemaakt met de politie, maar dacht dat ze tegenwoordig toch wat effectiever en actiever werkten. Houd vol, of win juridisch advies in om te weten wat je wel kunt doen.
Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.ARRE remaining historyZij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)
-
xChanelx
-
Jeetje, wat een heftige situatie...
Beterschap en sterkte voor je vriendin en jou
Hopelijk gaat de politie in ieder geval na de aangifte wat actiever aan de slag
Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.
-
jiehaaa
-
Je zou eens contact op kunnen nemen met Slachtofferhulp. Misschien kunnen zij helpen om de aangifte te bespoedigen.
-
alice0cullen
-
Jeetje die agenten zijn ook geen knip voor de neus waard. Daar had gewoon de recherche bij gemoeten en een ambulance.
Dat had een heel stuk slechter af kunnen lopen zeker als er meerdere van dit soort incidenten in de buurt zijn voorgevallen.
Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.
-
princequillo
- Fotograaf
-
Jemig wat heftig en idioot! Wie doet zoiets nou...
Veel sterkte TS en inderdaad, ik zou Slachtofferhulp ook even aan de bel trekken. Naast aangifte kunnen zij ook wellicht psychisch iets voor jullie betekenen.
-
Lucia88
-
Wat ze hier boven zeggen! Echt doen hoor! Zijn de helemaal gek geworden bij de politie...
Verder veel sterkte en beterschap!
-
Zebrastreep
-
Sorry dat mijn reactie even duurde ik lag weer even te slapen ik heb altijd best heftige keelontstekingen en ben uiteraard nog heel moe van alles.
De eerste melding is gedaan op 25-05-2022 om 3:16:18 uur als ongeval /wegvervoer/ letsel prio 1 volgens het p2000 systeem waar je meldingen op terug kunt vinden. Toen de politie hiervoor kwam was het enige wat we konden doorgeven welke kant ze op zijn gegaan , de kleur en dat het een sedan achtig model was.
Ik denk dat ik rond 3:45 nogmaals heb gebeld dat ik de eerste 2 cijfers en letters van de auto nu wel had. Er werd mij toen verteld dat de agenten die bij ons waren contact op zouden nemen met mij. Dit contact is er niet geweest.
Rond gok ik 4:15 - 4:30 heeft mijn beste vriend gebeld om het gehele kenteken door te geven. Zelf was ik toen aan het autorijden omdat ik het wel een urgentie vond om mijn beste vriendin zo snel mogelijk op de eerste hulp te krijgen.
Gistermorgen heb ik rond half 12 nog weer gebeld hoe het zit met aangifte doen en dat ik dat graag wil doen. De agent die ik aan de lijn had was van politie Nederland en niet specifiek van Drenthe. Hij kon mij melden dat de desbetreffend personen niet zijn aangehouden. Er stond bij de melding geen kenteken omschrijving. Dus nogmaals doorgeven.
Uiteindelijk hebben we dus 3x het kenteken door moeten geven voordat de politie die bij de melding had genoteerd. Ik snap dat het druk is , helemaal met de TT. Maar als ik nu vervolgens op internet lees dat het rustig is verlopen met weinig incidenten vindt ik het toch wel verbazingwekkend dat de urgentie dus duidelijk ergens anders ligt.
Ik wil het er in ieder geval niet bij laten zitten al vrees ik dat het een onbegonnen zaak is. Ik wil zeker voor mijn beste vriendin een schade vergoeding aangezien zij niet kon werken. Tevens de eventuele kosten vanuit de eerste hulp als die komen. En daarnaast nog mogelijk eventuele schade aan spullen.
Psychisch durf ik nog niet zo in te schatten hoe ik eraan toe ben. Vaak reageer ik eerst heel praktisch en zakelijk om dingen te regelen en komt het besef soms bij mij maanden later. Zo heb ik vorig jaar ook een trauma ervaring opgelopen en pas bijna een jaar later besef ik dat ik daar toch een keer met een professional over wil praten.
Het fietsen komt wel snel weer , ik doe ook actief aan mountainbiken en dat wil ik wel graag blijven doen ( moet ook want ik sta ingeschreven voor een wedstrijd). Alleen op de mountainbike ben ik sneller en wendbader en heb ik meer mogelijkheden om weg te komen zoals dwars door de bosjes heen.
Ik heb contact gehad met de ambulance en zij gaf het advies om bij verslechtering te bellen. De politie zei na een half uur nog pijn wat er wel dik inzat. Bij de eerste hulp vielen haar verwondingen onder fase groen dus dat is wel positief!
Dankjewel voor alle lieve berichten! Dat doet mij erg goed.
Licht uit, zelfspot aan
-
Urbanus
-
Wat een verschrikkelijke ervaring! Heel veel sterkte! Ik hoop dat ze deze griezel gauw te pakken hebben.
In Noord Holland reed er ook een tijdje zo iemand rond. Doodeng.
quera. Voor altijd en langer
Me. An empath.
-
Cayenne
- Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
-
Wat heftig! Sowieso is doorrijden na een aanrijding (want dat lijkt me dit eigenlijk wel?) een misdrijf.
Wat raar dat de politie hier niet meteen serieus aan de slag gaat! Hopelijk weten ze die gasten snel te pakken!
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert