Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stybba schreef:of staat er dat je door te boeken al akkoord gaat.
Citaat:UVH
Op alle door ons aangegane overeenkomsten zijn van toepassing de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH). Deze liggen bij ons ter inzage en worden op verzoek toegezonden. De UVH zijn bindend voor iedereen die van onze diensten gebruik maakt.
Citaat:Indien de gast niet binnen een half uur na het gereserveerde tijdstip is gearriveerd kan het horecabedrijf de reservering als geannuleerd beschouwen, onverminderd het bepaalde in artikel 9.
7.2 Het horecabedrijf kan voorwaarden verbinden aan de reservering.
Citaat:Artikel 9 Annuleringen
9.1 Annulering door klanten, algemeen
9.1.1 De klant is bevoegd een horecaovereenkomst te annuleren tegen betaling van de annuleringskosten. Als een klant niet binnen een half uur na het afgesproken tijdstip arriveert dan wordt de klant geacht geannuleerd te hebben en dan is hij de annuleringskosten verschuldigd. Indien klant alsnog na een half uur (of later) na het afgesproken tijdstip arriveert, kan het horecabedrijf zich op deze verschuldigde annuleringskosten beroepen dan wel alsnog uitvoering geven aan de horecaovereenkomst en volledige nakoming van klant omtrent de hore- caovereenkomst te verlangen.
9.1.2 Het horecabedrijf kan uiterlijk één maand voordat de eerste horecadienst op grond van de desbetreffende hore- caovereenkomst moet worden verleend aan de klant verklaren bepaalde individuen samen te zullen beschou- wen als groep. Op die personen zijn alsdan alle bepalingen voor groepen van toepassing.
9.1.3 Het bepaalde in de artikelen 13.1 en 14.4 is ook op annuleringen van toepassing.
9.1.4 Ingeval van no-show is de klant in alle gevallen verplicht de reserveringswaarde te betalen.
9.1.5 Indien niet alle overeengekomen horecadiensten worden geannuleerd zijn op de geannuleerde horecadiensten onderstaande bepalingen pro rata van toepassing.
9.2 Annulering van een horecadienst bestaande uit het verstrekken van logies
Individuen
Wanneer een reservering voor uitsluitend logies, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen gelden voor annulering van die reservering de volgende percentages van de reserveringswaarde die door de klant betaald moeten aan het horecabedrijf (tenzij schriftelijk anders is overeengekomen):
Bij annulering:
Meer dan 1 maand voor de ingangsdatum 0%
Meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum 15%
Meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum 35%
Meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum 60%
Meer dan 24 uur voor de ingangsdatum 85%
24 uur of minder voor de ingangsdatum 100%
Tiggs schreef:Is logisch toch? Hoe dichter bij de datum hoe kleiner de kans dat het hotel de kamer nog kan verhuren. Ik vind het zelfs een beetje naïef om te denken dat je met een reden als 'slecht weer' gratis kunt annuleren.