Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shetloveerrr schreef:Hoihoi,
Er is iets geks aan de hand met een pakketje en ik snap er even niks meer van dus misschien weten jullie raad.
Ik had vorige maand een tuinbroek besteld bij pull&bear. Deze beviel toch niet dus ik had een retournering aangevraagd en hem op de post gedaan. Hij kwam binnen bij mij rond 14 april geloof ik en ik had hem rond 23 april retour gedaan. Normaal let ik best goed op of het geld wordt terugbetaald op mijn rekening, maar omdat ik afgelopen maand best veel pakketjes heb ontvangen en verstuurd was ik het overzicht even kwijt.
Nu krijg ik een mail dat mijn pakketje is afgeleverd op het afhaalpunt. Heel gek, want ik had niks besteld wat nog binnen moest komen. Als in naar de track & trace link ga en de details bekijk zie ik dat de datum van bestellen overeenkomt met mijn pull&bear tuinbroek bestelling dus het moet die wel zijn. Heel gek, want die had ik dus al besteld en ook al weer geretourneerd. Als ik naar de app ga staat er ook maar 1 aankoop, dus ik heb niet dubbel besteld. En sowieso raar dat het dan pas na een maand binnen zou komen want pull&bear levert normaal binnen een paar dagen.
Na het krijgen van deze mail kijk ik even op mijn bankrekening en zie ik dat het bedrag inderdaad nog niet is terugbetaald. Nou kan ik online niks vinden over de termijn waarop pull&bear het bedrag terugstort, maar meestal is dat wel binnen 3 weken. Als ik naar de track&trace van het retourpakketje ga (is trouwens via homer, maar werd verzonden via dhl en krijg nu dus ook weer mails van dhl dat hij klaar ligt op het afhaalpunt) staat er dat hij rond 23 april is opgehaald door de bezorger en daarna zijn er geen updates meer.
Dus, mijn retourpakketje (via homer) is nog niet verwerkt (kwijtgeraakt misschien?) maar tegelijkertijd is het pakketje via dhl opnieuw naar het afhaalpunt gebracht?
Snapt iemand wat hier aan de hand kan zijn? En wat ik nu moet doen? Moet ik het pakketje ophalen bij het afhaalpunt, en wat dan? En moet ik contact opnemen met pull&bear, homer of dhl? Ik wil het bedrag wel echt graag terug want het was een vrij prijzig artikel.
Absolem schreef:Shetloveerrr schreef:Hoihoi,
Er is iets geks aan de hand met een pakketje en ik snap er even niks meer van dus misschien weten jullie raad.
Ik had vorige maand een tuinbroek besteld bij pull&bear. Deze beviel toch niet dus ik had een retournering aangevraagd en hem op de post gedaan. Hij kwam binnen bij mij rond 14 april geloof ik en ik had hem rond 23 april retour gedaan. Normaal let ik best goed op of het geld wordt terugbetaald op mijn rekening, maar omdat ik afgelopen maand best veel pakketjes heb ontvangen en verstuurd was ik het overzicht even kwijt.
Nu krijg ik een mail dat mijn pakketje is afgeleverd op het afhaalpunt. Heel gek, want ik had niks besteld wat nog binnen moest komen. Als in naar de track & trace link ga en de details bekijk zie ik dat de datum van bestellen overeenkomt met mijn pull&bear tuinbroek bestelling dus het moet die wel zijn. Heel gek, want die had ik dus al besteld en ook al weer geretourneerd. Als ik naar de app ga staat er ook maar 1 aankoop, dus ik heb niet dubbel besteld. En sowieso raar dat het dan pas na een maand binnen zou komen want pull&bear levert normaal binnen een paar dagen.
Na het krijgen van deze mail kijk ik even op mijn bankrekening en zie ik dat het bedrag inderdaad nog niet is terugbetaald. Nou kan ik online niks vinden over de termijn waarop pull&bear het bedrag terugstort, maar meestal is dat wel binnen 3 weken. Als ik naar de track&trace van het retourpakketje ga (is trouwens via homer, maar werd verzonden via dhl en krijg nu dus ook weer mails van dhl dat hij klaar ligt op het afhaalpunt) staat er dat hij rond 23 april is opgehaald door de bezorger en daarna zijn er geen updates meer.
Dus, mijn retourpakketje (via homer) is nog niet verwerkt (kwijtgeraakt misschien?) maar tegelijkertijd is het pakketje via dhl opnieuw naar het afhaalpunt gebracht?
Snapt iemand wat hier aan de hand kan zijn? En wat ik nu moet doen? Moet ik het pakketje ophalen bij het afhaalpunt, en wat dan? En moet ik contact opnemen met pull&bear, homer of dhl? Ik wil het bedrag wel echt graag terug want het was een vrij prijzig artikel.
Sowieso kijken of het pakketje er ligt en of het jouw pakket is.
Heb jij een verzendbewijs gehad waarmee je jouw retour zending kan bewijzen?
xSCWx schreef:Heb je jouw eigen gegevens wel goed doorgekrast/verwijdert van het pakket?
Ik heb eens gehad dat ik tegen de dame zei, plak het nieuwe label over dit oude label heen. Had ze niet gedaan dus binnen 2 dagen lag het pakketje weer voor mij op hetzelfde pakket punt.