Laptop hangt op zwart scherm na login

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Laptop hangt op zwart scherm na login

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 13:17

Mijn computer start niet meer op. Of ja, hij start nog wel op, en ik kan ook nog inloggen, maar ergens tijdens het inloggen gaat er iets mis en blijft hij op een zwart scherm hangen. De muis aanwijzer is ook zichtbaar en kan ik ook bewegen, maar er is niks om op te drukken en hij gaat ook niet meer verder.

Iemand enig idee hoe ik toch weer ingelogd kom? Gaat om Windows 10 overigens. Welke versie geen idee, zover kom io niet eens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:24

Batterij eruit en er weer in. Control- Alt- Delet.
Aan de voeding leggen.
Muis zijn batterij op?
Piept ie soms. BIOS?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:26

Ctrl Alt Delete geprobeerd?
je kan ook een harde reset doen. powerknop ingedrukt houden tot hij uit gaat. en dan weer opstarten.
geen van beide heel erg gezond maar bij vastlopen werkt het vaak wel.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:31

Eerste om te proberen is Windowstoets + CTRL + Shift + B en kijken of het daarna werkt. Zo niet, CTRL+ALT+Delete en taakbeheer starten, Windows Verkenner aanklikken en rechtsonder op 'Opnieuw starten' klikken. Als dat ook niet werkt, in taakbeheer de Windows Verkenner sluiten (rechtermuisknop erop > 'Beëindigen'), dan naar Bestand > 'nieuwe taak uitvoeren', explorer.exe invoeren in het scherm wat verschijnt en op 'ok' klikken. Als dat allemaal niet werkt, even al je verbonden apparaten (printers, webcam, etc) loskoppelen en kijken of 'ie dan wel doorstart. Het kan ook komen door een conflict met een apparaat.

Als dat allemaal niet werkt zou ik Windows opnieuw installeren als ik jou was, door tijdens het opstarten als het Windows logo verschijnt de aan/uit knop ingedrukt te houden tot je PC uitvalt. Als je dat een paar keer op rij doet, kom je in het repair-scherm waar je onder meer een verse installatie kan doen. Je kan daarbij kiezen om bestanden te bewaren, maar applicaties e.d. moet je wel opnieuw installeren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 14:56

Laptop hangt continu aan de voeding, want de batterij laat tegenwoordig te wensen over. Batterij los heb ik volgens mij nog niet geprobeerd.

Ik werk niet met een externe muis, enkel met de touchpad. En zoals je kan lezen kan ik die gewoon zien en bewegen.

Geen piepjes, hij lijkt ook gewoon normaal op te starten en in te loggen, maar ergens tijdens het login process blijft hij hangen op dat zwarte scherm met beweegbare muisaanwijzer.

Uitzetten door knop in te drukken is de enige manier om uit dat zwarte scherm te komen dus al meermalen gedaan.

Windowstoets + CTRL + Shift + B ken ik niet dus zou ik nog kunnen proberen, maar ik krijg niets in mijn scherm te zien dus hoe moet ik taalbeheer opstarten? Er zijn geen apparaten (fysiek) aan de laptop gekoppeld. Hij is enkel aan het stroomnet gekoppeld. Dus er valt ook niks los te koppelen.

Anoniem

Re: Laptop hangt op zwart scherm na login

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:45

Zet anders je vraag eens op Tweakers.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 20:27

Exitium schreef:
Eerste om te proberen is Windowstoets + CTRL + Shift + B en kijken of het daarna werkt.

Als ik Google lees ik dat dit met de ”graphics issues” en “videodriver” te maken heeft. Maar ik zie wel het merk logo bij het opstarten. Ook de “even wachten” tijdens het opstarten is zichtbaar en ik krijg een prachtige foto te zien waarna ik met spatie in het inlog scherm kan komen. Pas ná het inloggen gaat er iets mis. Is het dan logisch dat het van de videokaart komt?

Maaike_Ma

Re: Laptop hangt op zwart scherm na login

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:23

Wat bij mijn laptop nog wel is werkt blijft soms ook hangen is de stekker van de accu die in de computer zit een aantal keren eraf halen en er weer in doen