Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:07

Sinds een aantal weken parkeert er iemand zijn bedrijfsbus in de weekenden voor mijn deur, geen ramp, wel irritant.. de bus blokkeert mijn hele zicht aan de voorkant. Ik weet niet van wie de bus is, maar sowieso niet van de naaste buren of overburen. Hij staat in een parkeervak langs de weg.
Ik vind het vooral bijzonder dat diegene de bus niet voor of bij zijn eigen huis zet zodat ie hem zelf de hele dag kan bekijken :')

Mag dit?

Kairos
Berichten: 2777
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:15

Naar wat ik vind hangt het van de APV af. Wij hebben er helaas ook last van, iemand met een hele grote bouwbus die hem in zijn eigen straat vaak niet kwijt kan.

Sunnda

Berichten: 7850
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:16

Relaxed schreef:
Sinds een aantal weken parkeert er iemand zijn bedrijfsbus in de weekenden voor mijn deur, geen ramp, wel irritant.. de bus blokkeert mijn hele zicht aan de voorkant. Ik weet niet van wie de bus is, maar sowieso niet van de naaste buren of overburen. Hij staat in een parkeervak langs de weg.
Ik vind het vooral bijzonder dat diegene de bus niet voor of bij zijn eigen huis zet zodat ie hem zelf de hele dag kan bekijken :')

Mag dit?


Even de gemeente contacten. Die weten of het mag.

Poekkie

Berichten: 7400
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:19

Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:35

Poekkie schreef:
Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?


Ja hier eigenaar van een bestelbusje, en wordt helemaal gek van de mensen die komen vragen of ik hem niet voor hun huis wil zitten. (Wij hebben alleen maar straatparkeren, en geen vaste plekken voor deur).
De eerste keer dacht ik nog van, ik zal proberen er rekening mee te houden. Maar meestal zijn er 1 a 2 vrije plekken in de straat.

En als de rest vol staat dan is het toch een gevalletje "jammer dan..."

Vragen staat vrij, maar ik ga hem niet 3 straten verder zetten met mijn boodschappen omdat iemand die ervoor gekozen heeft om aan een openbare weg te wonen mijn auto vervelend vindt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-22 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:36

Poekkie schreef:
Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?


Ik kan hetzelfde aan jou vragen :')

Little_Gift
Berichten: 1892
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:37

Poekkie schreef:
Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?


Dit dus!
Jeetje zeg, je hebt je boktnaam niet toepasselijk gekozen Relaxed *\o/* misschien moet je die eens trachten toe te passen in real life ook 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:38

Menino schreef:
Poekkie schreef:
Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?


Ja hier eigenaar van een bestelbusje, en wordt helemaal gek van de mensen die komen vragen of ik hem niet voor hun huis wil zitten. (Wij hebben alleen maar straatparkeren, en geen vaste plekken voor deur).
De eerste keer dacht ik nog van, ik zal proberen er rekening mee te houden. Maar meestal zijn er 1 a 2 vrije plekken in de straat.

En als de rest vol staat dan is het toch een gevalletje "jammer dan..."


Dit snap ik wel, maar hier heeft iedereen ook gewoon een eigen oprit, dus ruimte zou geen probleem hoeven zijn.

netjuh6
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:38

Wij hebben ook een bus en proberen rekening te houden maar soms lukt dat niet omdat er geen plek meer is. Maar om die bus in een andere straat te parkeren is wel een beetje aso.

Ondanks dat mensen een oprit hebben die hebben wij ook maar ook twee auto’s dus het is helaas voor jou niet anders ben ik bang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:39

Little_Gift schreef:
Poekkie schreef:
Die staat dus op een openbaar parkeervak? Jeesh… waar bemoei jij je dan mee zeg?


Dit dus!
Jeetje zeg, je hebt je boktnaam niet toepasselijk gekozen Relaxed *\o/* misschien moet je die eens trachten toe te passen in real life ook 8-)


Ik vraag of het mag, niet meer, niet minder :') dus overdrijf je zelf misschien niet een beetje? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:40

Relaxed schreef:
Menino schreef:


Ja hier eigenaar van een bestelbusje, en wordt helemaal gek van de mensen die komen vragen of ik hem niet voor hun huis wil zitten. (Wij hebben alleen maar straatparkeren, en geen vaste plekken voor deur).
De eerste keer dacht ik nog van, ik zal proberen er rekening mee te houden. Maar meestal zijn er 1 a 2 vrije plekken in de straat.

En als de rest vol staat dan is het toch een gevalletje "jammer dan..."


Dit snap ik wel, maar hier heeft iedereen ook gewoon een eigen oprit, dus ruimte zou geen probleem hoeven zijn.


Kan het geen aannemer/bouwvakker of iets zijn die in de buurt aan de slag is? Tenzij er meerdere auto's op die oprit passen, dan is het wel weer gek dat ze niet bij hun "klant" parkeren. Laten we het hopen, want dan is het iig maar tijdelijk :D .

netjuh6 schreef:
Wij hebben ook een bus en proberen rekening te houden maar soms lukt dat niet omdat er geen plek meer is. Maar om die bus in een andere straat te parkeren is wel een beetje aso.

Ondanks dat mensen een oprit hebben die hebben wij ook maar ook twee auto’s dus het is helaas voor jou niet anders ben ik bang


Ligt ook wel aan waar je woont. Bij ons is de parkeerdruk veels te groot, vooral buiten werktijden. Dan ontkom je niet aan andere straten en mag je blij zijn als je een plek hebt. Maargoed, dat is bij TS dus niet het geval.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-22 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:40

Ik snap je frustratie en irritatie heel goed. In ons vorige huis hadden wij dit ook.... Zit je altijd tegen een bus aan te kijken. Helaas is er niets verboden aan.

san4nie
Berichten: 3629
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:41

Jeetje wat een zure reacties hier. Als jij nu constant tegen die bus aan moet kijken, terwijl iedereen gewoon een oprit heeft of bij het eigen huis kan parkeren. Is toch het jouw goed recht om je af te vragen wat je hier mee kan.
Geen idee trouwens wat je er mee kan, hier gelukkig nooit last van. Alleen een paar jaar geleden dat de buurvrouw vroeg of ik de auto misschien aan de voorkant van het parkeervak wilde zetten, zodat zij langs de achterkant lekker de weg op konden kijken. Joh, dikke prima! Ik had er niet aan gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:42

Menino, hij staat er alleen het hele weekend.. van ergens vrijdagavond tot maandagochtend. Waar ie doordeweeks staat weet ik niet, misschien dan wel bij de klus ofzo.

Onali

Berichten: 18643
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:44

Wow, wat een bizarre reacties.
Dan moet je maar niet aan een openbare straat wonen????
Echt?!

Geef jullie adressen maar, zal ik aan mn broer vragen of hij met zijn werkbus het hele weekend voor jullie deur kan gaan staan.
Ben benieuwd of jullie dan ook nog "relaxed" zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:46

Oh ik snap je ergernis heel goed... Bedrijfsbussen zijn zo groot en lomp, daar zou ik ook niet t hele weekend tegenaan willen kijken, het zou ook niet nodig moeten zijn :).

Ik zou het even met je gemeente opnemen. Meestal zijn er regels qua formaat dat toegestaan is in een woonwijk.

ikke

Berichten: 37870
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:47

san4nie schreef:
Jeetje wat een zure reacties hier. Als jij nu constant tegen die bus aan moet kijken, terwijl iedereen gewoon een oprit heeft of bij het eigen huis kan parkeren. Is toch het jouw goed recht om je af te vragen wat je hier mee kan.
Geen idee trouwens wat je er mee kan, hier gelukkig nooit last van. Alleen een paar jaar geleden dat de buurvrouw vroeg of ik de auto misschien aan de voorkant van het parkeervak wilde zetten, zodat zij langs de achterkant lekker de weg op konden kijken. Joh, dikke prima! Ik had er niet aan gedacht.

Formeel kun je er niks mee tenzij er een AVP is (zie site van je gemeente) maar je kunt ook zelf zorgen dat die plek bezet is door iets waar je wel tegenaan wil kijken of in ieder geval geen last van hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:51

_San87_ schreef:
Oh ik snap je ergernis heel goed... Bedrijfsbussen zijn zo groot en lomp, daar zou ik ook niet t hele weekend tegenaan willen kijken, het zou ook niet nodig moeten zijn :).

Ik zou het even met je gemeente opnemen. Meestal zijn er regels qua formaat dat toegestaan is in een woonwijk.


Deze bus is ook echt groot, het is geen gewoon bedrijfsbusje, maar wel iets van 6-7 meter lang en 2-2.5 meter hoog ofzo?

ikke, zelf de auto er neer zetten kan ik doen, maar a) daar heb ik vandaag niet aan gedacht en b) dat voelt dan toch een beetje kinderachtig ofzo :') Ik heb gewoon een eigen oprit en dan doe ik hetzelfde als de bestuurder van de bus :+

tiwi1969

Berichten: 7739
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:52

Wij hebben hier ook een paar bewoners met busjes, die zetten ze verderop waar ze aan een blinde muur staan en niet bij bewoners voor het raam.

Een avond/nacht zou ik geen probleem van maken, maar een heel weekend is echt enorm irritant en verpest je woongenot, dan zou ik wel een vriendelijk verzoek aan de bestuurder doen de bus elders te parkeren. Een woonwijk is geen stalling van een bedrijfswagenpark.



Oplossing: op vrijdag zelf je auto op die plek zetten als je de kans krijgt.

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:53

Wij hadden het in ons vorige huis, een wijk waar er meer auto’s dan parkeerplaatsen waren en mensen hun auto voor de deur wilde hebben en hun bus bij een ander voor de deur/raam zette.
Ik kijk liever tegen een auto als tegen een groot wit vlak van een bus.

onpaard

Berichten: 3025
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:54

Wij hebben dat ook af en toe. Als deze mensen nu hier vlakbij wonen dan snap ik het wel maar meestal zijn het lui die ik nog nooit eerder heb gezien. Dan denk ik ook wel eens gooi dat ding voor je eigen huis.

Soms zet ik mijn eigen auto dan in een parkeervak ipv op de oprit. Dan verdwijnen ze vanzelf weer.

Themba

Berichten: 1509
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:55

Ligt ook aan lengte van de bus. Die van ons is 7 meter en mag niet aan de openbare weg staan. Gemeente heeft 2 plekken aangewezen waar je hem wel neer mag zetten.
Nu willen wij hem in zicht hebben dus staat die altijd op de oprit dat past net. Onze gewone auto staat dus altijd aan de straat.

Themba

Berichten: 1509
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:56

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:
Oh ik snap je ergernis heel goed... Bedrijfsbussen zijn zo groot en lomp, daar zou ik ook niet t hele weekend tegenaan willen kijken, het zou ook niet nodig moeten zijn :).

Ik zou het even met je gemeente opnemen. Meestal zijn er regels qua formaat dat toegestaan is in een woonwijk.



Deze bus is ook echt groot, het is geen gewoon bedrijfsbusje, maar wel iets van 6-7 meter lang en 2-2.5 meter hoog ofzo?

ikke, zelf de auto er neer zetten kan ik doen, maar a) daar heb ik vandaag niet aan gedacht en b) dat voelt dan toch een beetje kinderachtig ofzo :') Ik heb gewoon een eigen oprit en dan doe ik hetzelfde als de bestuurder van de bus :+


Dan zeker oppakken met de gemeente zoals ik hierboven zei en wat veel geld binnen de gemeentes is langer van 6 meter mag niet aan de straat staan.

WenK

Berichten: 10540
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:04

Ik zette mijn bus ook nagenoeg altijd voor mn eigen deur. Als dit bezet was parkeerde ik elders, maar als de plek dan op een redelijk tijdstip weer vrij kwam zette ik hem weer voor mijn deur. Niet om flauw toe doen, maar juist om de mensen uit de buurt tegemoet te komen. Veel oudere mensen die hun sociale leven van achter hun raam hebben, die wilde ik niet onnodig beperken. Werd erg gewaardeerd altijd. Inmiddels geen bus/grote auto meer, dus ook geen "probleem" meer. Sta nog wel graag/vaak voor eigen huis ivm opladen hybride, maar als t gaat gaat t niet. Overigens hier ook vaak, als er een bus van een ander staat, dat ze zo strak parkeren dat ik zelfs met wandelwagen, laat staan motor, mn tuin niet meer uit kan. Als ik ze zie zeg ik daar wel wat van.

Needje

Berichten: 19219
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:07

Bij ons staan er 3. En dan vaak ook nog over 2 vakken heen :roll: En er is al tekort aan parkeerplaatsen bij ons.
Terwijl stukje verder iedereen voor hun huis op de stoep staat terwijl er parkeerplaatsen aan de andere kant van de straat zijn die leeg blijven.
Blijf me verwonderen.