Groter groeien qua hobby verkoop.

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JodieR
Berichten: 2291
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Groter groeien qua hobby verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 19:53

Hallo,

Lekkere duidelijke titel ook. Maar ik doe voor de hobby enkelbandjes, armbandjes, kaarten en posters maken. Ook maak ik kant en klare knutselpakketten speciaal voor gastouders maar ook handig voor moeders die niet zo creatief zijn. Laatst ook een auto bingo gemaakt voor als je verder met kinderen in de auto moet om ze bezig te houden.

Zoals je al leest voornamelijk creatieve dingen.

Nu verkoop ik hoofdzakelijk af en toe aan vrienden, familie en vrienden van….

Ik verkoop het via Facebook en insta en ik probeer het te verkopen via Vinted.
Maar nu, mijn vraag. Ik zou graag aan meer onbekende mensen verkopen, maar hoe zou ik groter kunnen groeien? Niet eenmalig een paar bestellingen en dan weer 2 maanden niks en dan weer wat bestellingen. Zou leuk zijn als het een klein beetje blijft lopen. Jullie tips?

Als het helpt voor de tips, zou je mij kunnen opzoeken via Facebook of insta met de naam @bijJodie

Groetjes Jodie

Movement

Berichten: 1553
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:54

Hoi!

Heb je al op Etsy gekeken? Misschien kan je daar een shop beginnen!

JodieR
Berichten: 2291
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 20:04

Movement schreef:
Hoi!

Heb je al op Etsy gekeken? Misschien kan je daar een shop beginnen!


Jazeker ook naar gekeken, maar snap nog niet zo goed hoeveel ik nou per product kwijt ben om het er op te zetten.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:07

JodieR schreef:
Movement schreef:
Hoi!

Heb je al op Etsy gekeken? Misschien kan je daar een shop beginnen!


Jazeker ook naar gekeken, maar snap nog niet zo goed hoeveel ik nou per product kwijt ben om het er op te zetten.


Een artikel op Etsy zetten kost eenmalig 0,20€ per listing plus bepaalde percentages:
https://help.etsy.com/hc/nl/articles/36 ... n-de-basis

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Groter groeien qua hobby verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:13

Adverteer je ook op Facebook pagina's? Zou je niet kunnen flyeren bij gastouders, flyers in de supermarkt, scholen, bieb, kinderboerderij etc. Daar zien ouders het ook.

Hoe kunnen klanten jou vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:20

Ja lastig. Ik heb gekeken en je bent echt goed met illustreren en alles. Leuk :j .

Ik denk dat je business wel heel erg insta-proof is, dus daar zou ik me op richten. Samenwerken met andere instagrammers die een groter netwerk hebben bv. door ze te taggen (en te zorgen dat ze jou gaan taggen) bv. Je verdiepen in een goede hashtag "strategie" (dus zorgen dat je de juiste hashtags gebruiken, en zoveel mogelijk zonder dat het spammerig overkomt).
En heel regelmatig dingen plaatsen ( het liefst iedere dag. Al is het 3x een foto van dezelfde illustrate/enkelbandje vanuit een andere hoek) . Je aan sluiten bij challenges etc. waar mensen op zoeken / zich ook bij aansluiten. Dan krijg je een sneeuwbal effect.

Pinterest zou ook goed bij je business passen, maar weet niet zo goed of je daar veel klandizie vandaan haalt :D

Maar je verdiepen in instagram kan denk ik geen kwaad :D

JodieR
Berichten: 2291
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 20:23

Amber_anne schreef:
Adverteer je ook op Facebook pagina's? Zou je niet kunnen flyeren bij gastouders, flyers in de supermarkt, scholen, bieb, kinderboerderij etc. Daar zien ouders het ook.

Hoe kunnen klanten jou vinden?


Klanten kunnen mij via hashtags vinden op Facebook en Instagram en ik plaats verkoopberichten in Facebook groepen.

De knutselwerkjes lopen aardig goed. Hebben gemiddeld tussen de 70 en 120 kindjes per maand.

Voornamelijk de enkelbandjes, armbandjes, kaarten, autobingo’s etc. Echt wat ik alleen maak lopen met fases


Citaat:
Menino schreef:
Ja lastig. Ik heb gekeken en je bent echt goed met illustreren en alles. Leuk :j .

Ik denk dat je business wel heel erg insta-proof is, dus daar zou ik me op richten. Samenwerken met andere instagrammers die een groter netwerk hebben bv. door ze te taggen (en te zorgen dat ze jou gaan taggen) bv. Je verdiepen in een goede hashtag "strategie" (dus zorgen dat je de juiste hashtags gebruiken, en zoveel mogelijk zonder dat het spammerig overkomt).
En heel regelmatig dingen plaatsen ( het liefst iedere dag. Al is het 3x een foto van dezelfde illustrate/enkelbandje vanuit een andere hoek) . Je aan sluiten bij challenges etc. waar mensen op zoeken / zich ook bij aansluiten. Dan krijg je een sneeuwbal effect.

Pinterest zou ook goed bij je business passen, maar weet niet zo goed of je daar veel klandizie vandaan haalt :D

Maar je verdiepen in instagram kan denk ik geen kwaad :D



Zeker een goeie tip! Maar ik blijf gewoon steken op de ongeveer 110 volgers.
Heb jij enig idee hoe je die samenwerkingen aan gaat? En wat bedoel je met challenges?

FernandoO
Berichten: 105
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Groter groeien qua hobby verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:48

Wat maak je gigantisch leuke dingen zeg! Super knap!

Wat ik zelf altijd heel erg fijn vind, is als ik bij een insta bedrijfje alles in 1 opslag kan zien. Dus dat ik door de feed heen kan scrollen en meteen alle werken kan zien. Zie ik er 1 die ik tof vind? Dan klik ik erop in de hoop dat er een close up is. Misschien hebben andere mensen dat ook?
Je hebt er zoveel mooie dingen tussen staan, maar die verdwijnen een beetje doordat ze in 1 post bij elkaar staan. Laat ze maar zien! Wees maar trots! Ik weet in ieder geval wel waar ik heen ga als ik nieuwe kaartjes nodig heb :D

JodieR
Berichten: 2291
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 20:55

FernandoO schreef:
Wat maak je gigantisch leuke dingen zeg! Super knap!

Wat ik zelf altijd heel erg fijn vind, is als ik bij een insta bedrijfje alles in 1 opslag kan zien. Dus dat ik door de feed heen kan scrollen en meteen alle werken kan zien. Zie ik er 1 die ik tof vind? Dan klik ik erop in de hoop dat er een close up is. Misschien hebben andere mensen dat ook?
Je hebt er zoveel mooie dingen tussen staan, maar die verdwijnen een beetje doordat ze in 1 post bij elkaar staan. Laat ze maar zien! Wees maar trots! Ik weet in ieder geval wel waar ik heen ga als ik nieuwe kaartjes nodig heb :D


Super leuk om te horen! Bedoel je dat ik bijvoorbeeld een verzamelpost moet maken met kaartje met enkelbandje bijvoorbeeld en dan in de swipe een close up per artikel?

FernandoO
Berichten: 105
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Groter groeien qua hobby verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:00

Nee juist geen verzamelpost! Vooral bij je kaartjes zag ik dat je meerdere kaartjes in ongeveer hetzelfde thema in 1 stapel post had gezet (ik weet even niet meer hoe het echt heet, sorry) en hoewel je dan wel kan scrollen, zijn veel mensen (waaronder stiekem ik ook := ) heel lui en willen in 1 opslag zien waar ze aan toe zijn. Gewoon elk ding dat je maakt, kaartje of bandje of wat dan ook, zijn eigen post, met een eventuele close up waar nuttig, geven. Zo heb jij meer te posten én zullen potentiële kopers eerder iets bestellen, want ze zien beter wat je allemaal hebt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:04

JodieR schreef:
Amber_anne schreef:
Adverteer je ook op Facebook pagina's? Zou je niet kunnen flyeren bij gastouders, flyers in de supermarkt, scholen, bieb, kinderboerderij etc. Daar zien ouders het ook.

Hoe kunnen klanten jou vinden?


Klanten kunnen mij via hashtags vinden op Facebook en Instagram en ik plaats verkoopberichten in Facebook groepen.

De knutselwerkjes lopen aardig goed. Hebben gemiddeld tussen de 70 en 120 kindjes per maand.

Voornamelijk de enkelbandjes, armbandjes, kaarten, autobingo’s etc. Echt wat ik alleen maak lopen met fases


Citaat:
Menino schreef:
Ja lastig. Ik heb gekeken en je bent echt goed met illustreren en alles. Leuk :j .

Ik denk dat je business wel heel erg insta-proof is, dus daar zou ik me op richten. Samenwerken met andere instagrammers die een groter netwerk hebben bv. door ze te taggen (en te zorgen dat ze jou gaan taggen) bv. Je verdiepen in een goede hashtag "strategie" (dus zorgen dat je de juiste hashtags gebruiken, en zoveel mogelijk zonder dat het spammerig overkomt).
En heel regelmatig dingen plaatsen ( het liefst iedere dag. Al is het 3x een foto van dezelfde illustrate/enkelbandje vanuit een andere hoek) . Je aan sluiten bij challenges etc. waar mensen op zoeken / zich ook bij aansluiten. Dan krijg je een sneeuwbal effect.

Pinterest zou ook goed bij je business passen, maar weet niet zo goed of je daar veel klandizie vandaan haalt :D

Maar je verdiepen in instagram kan denk ik geen kwaad :D



Zeker een goeie tip! Maar ik blijf gewoon steken op de ongeveer 110 volgers.
Heb jij enig idee hoe je die samenwerkingen aan gaat? En wat bedoel je met challenges?


De bekendste is denk ik wel inktober. Ik doe de social media voor een bedrijf, en als ik iets voor inktober post met inktober hashtags krijg ik wel 2x zoveel likes en ook een paar volgers eruit vaak. Er zijn veel mensen die die hashtags volgen. Als je meedoet aan inktober en dus iedere dag iets post moet je daar denk ik echt wel een nieuwe following aan over houden.

Je hebt ook speciale planningtools waarmee je kan posten (tailwind, hootsuite, planoly etc.) waarmee je al van te voren iets voor bv. een hele maand kan posten en dat is dan wel aan te raden :P .

Je hebt honderden van dit soort challenges op instagram variërend van unicorn challenges, tot mermaid challenges en weet ik veel wat die dan in een bepaalde maand gehouden worden en waar dan bepaalde animo voor is.

Wat betreft samenwerkingen. Je zou bv. eens bij een kleine onderneming / kralenwinkel het één en ander kunnen bestellen en hen dan taggen. Dan komen hun volgers ook weer makkelijker bij jou terecht. En je kunt misschien aan de webwinkel vragen of zij jouw post weer willen delen omdat dat weer voor hun reclame is etc.

Warboel
Berichten: 14758
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:17

Wat leuk! Je maakt echt leuke dingen!

Ik heb sinds kort een Etsy shopje maar je moet inderdaad wel vrij veel afdragen. Het exacte percentage weet ik overigens niet hoor.
Instagram is denk ik ook wel heel geschikt voor je :j en kijk ook bv eens naar kleine markten, Salt Market in Scheveningen bv, of misschien dat de Swan Market wat voor je is!

Of kijk of je met Shopify oid een webshopje kan starten :) succes!

xChanelx
Berichten: 1934
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Groter groeien qua hobby verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:13

Echt leuke dingen! Is het nog een idee de komende tijd op wat rommelmarkten/jaarmarkten te gaan staan? Of is er bij jou in de buurt een plek (kleine kledingwinkel/kringloop/boerderij winkel) waar je wat producten of visitekaartjes neer zou mogen leggen?

En om in te spelen op challenges vind ik een goede tip, maar vergeet ook de "natuurlijke" trends niet. Bijv. nu een enkelbandje als bedankje voor juf, een 'geslaagd'-kaart, enkelbandjes in Ibiza-stijl voor de zomer/vakantie enz.

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Groter groeien qua hobby verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:41

Heel leuk wat je maakt!
Ik zou ook eens een tafeltje bij een braderie huren, gewoon om te kijken of het loopt.

En nog een idee: maak een paar mooie aquarellen voor de best verkopende kaarten, en laat ze drukken. Dan heb je voor pakweg 30 cent per kaart een stapel mooie kaarten met envelop binnen op speciaal papier. Die vrolijk gekleurde aquarel achtergrond met ‘Bedankt’ of ‘Gefeliciteerd’ erop vind ik bv geweldig leuk, en voor heel veel gelegenheden geschikt. Volgens mij ben je die snel kwijt.

Roodvos

Berichten: 6837
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:05

Verkopen via een site waar de koper niet eerst de hele privacy te grabbel hoeft te gooien?

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:22

Tiktok echt een gigantisch bereik beter dan Facebook nog.

Het proces filmen uitleg wat je doet. Ik merk dat de tags small business handmade het erg goed doen.

Je kunt hetzelfde filmpje als reel (facebook)gebruiken met een link naar je projecten/website.

Tip:
Zorg dat je de muziek gebruikt die op dit moment populair is
Alles wat je zegt in het filmpje uit typen in beeld.
Hashtag FYP (foryourpage zodat hij overal zichtbaar is)

Vindbaarheid stijgt dan enorm

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:26

Roodvos schreef:
Verkopen via een site waar de koper niet eerst de hele privacy te grabbel hoeft te gooien?


Welke privacy? We huppelen de hele dag met een mobiel gebruiken Google en sociale media.
Privacy is een illusie.

Roodvos

Berichten: 6837
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:31

Horsy83 schreef:
Roodvos schreef:
Verkopen via een site waar de koper niet eerst de hele privacy te grabbel hoeft te gooien?


Welke privacy? We huppelen de hele dag met een mobiel gebruiken Google en sociale media.
Privacy is een illusie.

Je spreekt in koninklijk meervoud? Niet iedereen gebruikt Google en social media.
En privacy is geen illusie, maar daar moet je wel wat voor doen.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:10

Welke privacy? We huppelen de hele dag met een mobiel gebruiken Google en sociale media.
Privacy is een illusie.[/quote]
Je spreekt in koninklijk meervoud? Niet iedereen gebruikt Google en social media.
En privacy is geen illusie, maar daar moet je wel wat voor doen.[/quote]


Tip ik zou dat oogpallet weggooien na 20 jaar daar leven heel veel bacterieen in. Zeker als je zoveel last hebt van geïrriteerde ogen.

Maar kleine off topic mag wel toch :+

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:31

Als aanvulling nog. Ik denk dat Etsy inderdaad geschikt is. Ik sprak eergisteren nog iemand die het hele inkomen via Etsy verdiend. Die verkoopt ook in de creatieve hoek.

Zijn relaas:

Als je wilt opvallen in een hoek waar veel van wordt aangeboden. Bijvoorbeeld de armbandjes die je verkoopt. Dan bedoel ik dus zoekterm armbandjes niet dat ze niet uniek zijn.

Dan moet je rekening houden met extra advertentie kosten. Als je eenmaal heel veel goede reviews hebt is dat niet meer nodig. Maar dat vergt in een niet niche wel de nodige inspanning.

JodieR
Berichten: 2291
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 07:29

FernandoO schreef:
Nee juist geen verzamelpost! Vooral bij je kaartjes zag ik dat je meerdere kaartjes in ongeveer hetzelfde thema in 1 stapel post had gezet (ik weet even niet meer hoe het echt heet, sorry) en hoewel je dan wel kan scrollen, zijn veel mensen (waaronder stiekem ik ook := ) heel lui en willen in 1 opslag zien waar ze aan toe zijn. Gewoon elk ding dat je maakt, kaartje of bandje of wat dan ook, zijn eigen post, met een eventuele close up waar nuttig, geven. Zo heb jij meer te posten én zullen potentiële kopers eerder iets bestellen, want ze zien beter wat je allemaal hebt :Y)


Klopt inderdaad dat ik de laatste post met kaartjes een verzamelpost had gemaakt, want die had ik even in de aanbieding :)
Bedankt voor je tip!

Menino schreef:
De bekendste is denk ik wel inktober. Ik doe de social media voor een bedrijf, en als ik iets voor inktober post met inktober hashtags krijg ik wel 2x zoveel likes en ook een paar volgers eruit vaak. Er zijn veel mensen die die hashtags volgen. Als je meedoet aan inktober en dus iedere dag iets post moet je daar denk ik echt wel een nieuwe following aan over houden.

Je hebt ook speciale planningtools waarmee je kan posten (tailwind, hootsuite, planoly etc.) waarmee je al van te voren iets voor bv. een hele maand kan posten en dat is dan wel aan te raden :P .

Je hebt honderden van dit soort challenges op instagram variërend van unicorn challenges, tot mermaid challenges en weet ik veel wat die dan in een bepaalde maand gehouden worden en waar dan bepaalde animo voor is.

Wat betreft samenwerkingen. Je zou bv. eens bij een kleine onderneming / kralenwinkel het één en ander kunnen bestellen en hen dan taggen. Dan komen hun volgers ook weer makkelijker bij jou terecht. En je kunt misschien aan de webwinkel vragen of zij jouw post weer willen delen omdat dat weer voor hun reclame is etc.


Wat een goeie tips geef je! Inktober ga ik zeker aan deelnemen! Andere Challenges zou ik een zoeken.

Ook goeie tip over de samenwerkingen, zou eens gaan kijken. Ik koop voornamelijk bij grote webwinkels online omdat het daar goedkoper is en ik ze daardoor het goedkoper kan aanbieden.


Warboel schreef:
Wat leuk! Je maakt echt leuke dingen!

Ik heb sinds kort een Etsy shopje maar je moet inderdaad wel vrij veel afdragen. Het exacte percentage weet ik overigens niet hoor.
Instagram is denk ik ook wel heel geschikt voor je :j en kijk ook bv eens naar kleine markten, Salt Market in Scheveningen bv, of misschien dat de Swan Market wat voor je is!

Of kijk of je met Shopify oid een webshopje kan starten :) succes!


Ben dan ook heel benieuwd naar je Etsy shop.
Markten heb ik ook naar gekeken maar vind het jammer dat de staanplaatsen zo duur zijn. En ik heb die dag dan wel oppas nodig voor de kids. En moet echt heel heel goed verkopen als ik dan de staanplaats er uit wil krijgen
Shopify zou ik eens naar kijken

xChanelx schreef:
Echt leuke dingen! Is het nog een idee de komende tijd op wat rommelmarkten/jaarmarkten te gaan staan? Of is er bij jou in de buurt een plek (kleine kledingwinkel/kringloop/boerderij winkel) waar je wat producten of visitekaartjes neer zou mogen leggen?

En om in te spelen op challenges vind ik een goede tip, maar vergeet ook de "natuurlijke" trends niet. Bijv. nu een enkelbandje als bedankje voor juf, een 'geslaagd'-kaart, enkelbandjes in Ibiza-stijl voor de zomer/vakantie enz.


Wij hebben hier wel een winkel ‘toffe winkeltjes’ en een winkel ‘jouw marktkraam’ waar je een gedeelte kan huren.
Ook probeer ik samen te werken met een nagelstyliste die dan de armbandjes / enkelbandjes als bij product kan verkopen.

Ik ben nu inderdaad bezig met een kaartje voor de juf met armbandje.

Afbeelding

8nnemiek schreef:
Heel leuk wat je maakt!
Ik zou ook eens een tafeltje bij een braderie huren, gewoon om te kijken of het loopt.

En nog een idee: maak een paar mooie aquarellen voor de best verkopende kaarten, en laat ze drukken. Dan heb je voor pakweg 30 cent per kaart een stapel mooie kaarten met envelop binnen op speciaal papier. Die vrolijk gekleurde aquarel achtergrond met ‘Bedankt’ of ‘Gefeliciteerd’ erop vind ik bv geweldig leuk, en voor heel veel gelegenheden geschikt. Volgens mij ben je die snel kwijt.


Goed idee om een stapel mooie kaarten te laten drukken, maar ik wil juist graag dat mijn kaarten uniek blijven doordat ik ze per stuk uniek maak.

Wat ik hier boven zei over de braderie is het jammer dat de staanplaatsen zo duur zijn.



Horsy83 schreef:
Tiktok echt een gigantisch bereik beter dan Facebook nog.

Het proces filmen uitleg wat je doet. Ik merk dat de tags small business handmade het erg goed doen.

Je kunt hetzelfde filmpje als reel (facebook)gebruiken met een link naar je projecten/website.

Tip:
Zorg dat je de muziek gebruikt die op dit moment populair is
Alles wat je zegt in het filmpje uit typen in beeld.
Hashtag FYP (foryourpage zodat hij overal zichtbaar is)

Vindbaarheid stijgt dan enorm


Oef…. Tik tok.. geen idee hoe dat werkt, zou het eens maken. Kijken of ik toffe filmpjes zou kunnen maken en hoe dat allemaal werkt! Bedankt voor de tip voor de hashtags.


Horsy83 schreef:
Als aanvulling nog. Ik denk dat Etsy inderdaad geschikt is. Ik sprak eergisteren nog iemand die het hele inkomen via Etsy verdiend. Die verkoopt ook in de creatieve hoek.

Zijn relaas:

Als je wilt opvallen in een hoek waar veel van wordt aangeboden. Bijvoorbeeld de armbandjes die je verkoopt. Dan bedoel ik dus zoekterm armbandjes niet dat ze niet uniek zijn.

Dan moet je rekening houden met extra advertentie kosten. Als je eenmaal heel veel goede reviews hebt is dat niet meer nodig. Maar dat vergt in een niet niche wel de nodige inspanning.


Ga verder kijken hoeveel ik nou precies kwijt ben met etsy. Thanks voor je reactie nog! En hoe tot om je hele inkomen er mee te verdienen!! :)