Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
biggirl schreef:Ik ben zelf geboren en getogen in zuidlimburg. En ik kan alleen maar zeggen dat de mensen hier ontzettend vriendelijk en hart verwarmend zijn. De rust is heerlijk
Wat zijn de dingen waarover je twijfelt ?
Emj_23 schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt waar je precies gaat wonen. Ook qua bereikbaarheid, maar bedenk dat het hier op de weg ook minder druk is dan in de Randstad. Het gaat met de auto in de regel wat vlotter, maar dat ligt wel heel erg aan je traject. Toevallig laastst nog in een heuvelland file gezeten achter een trekker. Ik ben zelf import en echt geen plannen om te verhuizen. We hebben hier alles en waar je ook woont, je staat zo in de natuur. Toeristen kunnen inderdaad enorm in de weg lopen/fietsen/rijden, maar zij gaan vanzelf weg en wij mogen hier het hele jaar wonen.
Nu woon ik zelf in de stad, maar zou zo in een dorp kunnen wonen. En vooral als je al mensen kent zal je zo inburgeren.
Bootsiebob schreef:Ik ben in Zuid-Limburg verhuisd van de stad naar een dorp en dat vond ik al een grote stap
Ik deed het juist zodat ik temidden van de natuur woon.
Ik word door de mensen bij van alles betrokken en voelde me al heel snel thuis.
Nadeel is veel, heel veel toeristen, maar daar heb je in de winter weinig last van (tenzij het sneeuwt op de Vaalserberg )
Wat reistijd en werk betreft is het inderdaad handig als we weten waar je eventueel gaat werken.
Elk dorp in Zuid-Limburg heeft wel bepaalde tradities, vaak ontstaan uit het Rooms-Katholieke geloof. Enig respect daarvoor (dus niet midden in een processie rijden met je racefiets) wordt wel gewaardeerd.
Verder zul je er vooral een vakantiegevoel hebben als je op mij lijkt
ps. leuke avatar
Wesco schreef:Bootsiebob schreef:Ik ben in Zuid-Limburg verhuisd van de stad naar een dorp en dat vond ik al een grote stap
Ik deed het juist zodat ik temidden van de natuur woon.
Ik word door de mensen bij van alles betrokken en voelde me al heel snel thuis.
Nadeel is veel, heel veel toeristen, maar daar heb je in de winter weinig last van (tenzij het sneeuwt op de Vaalserberg )
Wat reistijd en werk betreft is het inderdaad handig als we weten waar je eventueel gaat werken.
Elk dorp in Zuid-Limburg heeft wel bepaalde tradities, vaak ontstaan uit het Rooms-Katholieke geloof. Enig respect daarvoor (dus niet midden in een processie rijden met je racefiets) wordt wel gewaardeerd.
Verder zul je er vooral een vakantiegevoel hebben als je op mij lijkt
ps. leuke avatar
Gehandicaptenzorg en de vacatures die ik tegen kom zitten toch meestal ik Sittard, Geleen, Brunssum.
Wesco schreef:Nee geen toeristen maar ben niet zo enthousiast over Sittard, Geleen, Brunssum. Ik wil niet denigrerend over komen maar wat een volk woont daar.