Wat meenemen naar een pretpark?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anne_V
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-06-21

Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:01

Mijn vriend en ik gaan in de zomervakantie naar een pretpark met zijn familie. Er is binnen de familie veel discussie wat handig is om mee te nemen. Ik wil voorkomen dat ik de hele dag met flinke tassen loop te sjouwen.

Welke zaken zijn volgens jullie essentieel om mee te nemen?

Esther_r20

Berichten: 2449
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:04

Water,eten,Zonnebrand en/of een regenponcho afhankelijk van het weer

Ik vind het eten en drinken in parken altijd zo ontiegelijk duur dat ik het liever zelf meeneem. Kan je in de wachtrij lekker wat eten

madeliefw

Berichten: 2673
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:04

Een rugzak een flesje water 4 krentenbollen en een appel. Telefoon en zonnebrandcrème. Zoiets?

Bloemetje75
Berichten: 2022
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:06

Een boodschappenwagentje… zo’n karretje op wieltjes waar mensen mee naar de markt gaan.
Die laat je gewoon bij de attracties staan en geen gezeul met tassen.

Bij mij gaan daar in ieder geval wat broodjes, wat drinken, regenjas (blijft Nederland), zakdoekjes, zonnebrandcreme, natte doekjes om handen schoon te maken en wat fruit in. Ook passen de vesten/jassen die je wellicht smorgens aan had en daarna niet nodig hebt, er ook in.

Ghostattack

Berichten: 11313
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:17

Uh.. niks :') Telefoon, pinpas en autosleutels is het enige wat ik bij heb. Ik heb geen zin om de hele dag met een tas te zeulen en bij elke attractie je tas ergens neer te leggen of zelfs mee moeten nemen. Nee lekker een vestje met ritszakken zodat je niks kwijt raakt en dat is het :D Eten en drinken is daar te vinden, wellicht prijzig maar dat hoort er bij bij zo'n dagje vind ik :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:21

Zo weinig mogelijk.

Well pretpark is het? Sommige parken hebben prima eten en andere helemaal niet. Maar ik neem eigenlijk nooit een rugzak of tas mee.

ravellie

Berichten: 3116
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:23

Is toch niet zo lastig?

Goede rugzak
Regenponcho
Portemonnee
Zonnebrand
Flesje water
Iets te snoepen/broodje

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:23

Duitsers nemen vaak een bolderwagen mee, stoppen ze de kinderen in en helemaal volgepropt met tassen en weet ik wat allemaal :')
Maar die hebben dan ook altijd wel iemand die buiten de attracties blijft wachten.

xPabloBokt

Berichten: 9641
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:24

Ik neem altijd mee:

Twee 0,5L flesjes drinken p.p.
Drie witte bolletjes met beleg p.p.
Zak snoep
Bus Pringles

En verder:

Powerbank
Zonnebrand/regenponcho (weerafhankelijk)
Paracetamol
Desinfectiegel

8nnemiek

Berichten: 43673
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:27

Ik hou er ook niet van om met spullen te moeten slepen. Een heuptasje met wat kleine spullen zoals je telefoon en sleutels, beursje, paracetamol, zakdoekje, evt reisflesje zonnebrandcreme.. En je hebt van die poncho's die heel klein opgevouwen zijn, dat zou ik dan nog overwegen mee te nemen als er echt regen wordt voorspeld.
En dan zou ik eventueel bij warm weer nog een flesje water meenemen dat je bij de toiletten kan vullen, en evt iets kleins als een notenreep of iets dat je snel tussendoor kan eten.

gerpiegorp

Berichten: 1587
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:28

Ik heb een jas met binnenzakken, dus daar gaat alles in. Mijn vriend wil wel altijd een tas mee, dus daar gaat een flesje water, een appel, zonnebrand en een telefoonoplader in. Verder nemen we niks mee, het is een dagje uit, geen trektocht :D

Een dagje uit is niet om goedkoop te zijn, dus wij halen daar altijd wel iets te eten en te drinken. Dan zit je ook vol en hoef je niet 6 boterhammen, koek, snoep en 3 liter drinken mee te zeulen :o

ellepel

Berichten: 47709
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:36

ik neem wel altijd iets van sultana koekjes mee.
is niet te groot,stop je zo in je tas of jas en kun je zo tussendoor nog ergens op eten.
eventueel rolletje snoep.
als ik weg ben mag het geld kosten dus eten en drinken haal ik gewoon op het park.
vriendin van me neemt wel altijd een klein flesje drinken mee en die vult ze later dan ook wel gewoon met water.

Mjelleke
Berichten: 711
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:39

Portemonnee, telefoon, water (zeker bij warm weer), iets te snoepen. Wij nemen meestal ook zelf brood mee, scheelt geld en dan kun je ook tijdens een lange wachtrij eten. Afhankelijk van het weerbericht ook zonnebrandcrème, regenponcho/paraplu of een warme trui.

En bij een grotere groep neemt 1 persoon wat ehbo-dingen mee (pleisters, paracetamol)

Goof

Berichten: 29426
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:55

Ghostattack schreef:
Uh.. niks :') Telefoon, pinpas en autosleutels is het enige wat ik bij heb. Ik heb geen zin om de hele dag met een tas te zeulen en bij elke attractie je tas ergens neer te leggen of zelfs mee moeten nemen. Nee lekker een vestje met ritszakken zodat je niks kwijt raakt en dat is het :D Eten en drinken is daar te vinden, wellicht prijzig maar dat hoort er bij bij zo'n dagje vind ik :j


Nou, dit!
Hoe is dit een issue?
Neem mee wat je wil. Als je eten en drinken niet ter plekke wil kopen neem je dat mee en als je twijfelt over het weer neem je een extra jasje of vest mee.
Simpel zat.

Amado7

Berichten: 10773
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:59

Bloemetje75 schreef:
Een boodschappenwagentje… zo’n karretje op wieltjes waar mensen mee naar de markt gaan.
Die laat je gewoon bij de attracties staan en geen gezeul met tassen.

Bij mij gaan daar in ieder geval wat broodjes, wat drinken, regenjas (blijft Nederland), zakdoekjes, zonnebrandcreme, natte doekjes om handen schoon te maken en wat fruit in. Ook passen de vesten/jassen die je wellicht smorgens aan had en daarna niet nodig hebt, er ook in.

Hoe dan. *ziet zichzelf met een winkelwagen bij een achtbaan over de baan heen tillen voor je er in stapt om hem aan de andere kant te zetten voor als je uit de achtbaan komt*

superpony
Berichten: 25413
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:02

Ik ben echt de slechtste moeder ooit. Als wij ergens heen gingen had ik niks bij me. Dan zag ik mensen met karretjes vol tassen eten en drinken en hele koelboxen. Als onze zoon iets wilde, moesten we ergens iets halen.

Maar ben zelf ook zo opgegroeid. Mijn moeder nam ook nooit iets mee. Heel vroeger gingen we zwemmen met de buren en had mijn moeder wel zo een ding waar limonade uit kwam als je op de knop drukte.
Maar de buren hadden dan koek, snoep en fruit.

Als ik er wel aan denk omdat het kwartje soms wel is gevallen; een rugzakje, flesje water en croissantjes.

Mjelleke
Berichten: 711
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:04

Amado7 schreef:
Bloemetje75 schreef:
Een boodschappenwagentje… zo’n karretje op wieltjes waar mensen mee naar de markt gaan.
Die laat je gewoon bij de attracties staan en geen gezeul met tassen.

Bij mij gaan daar in ieder geval wat broodjes, wat drinken, regenjas (blijft Nederland), zakdoekjes, zonnebrandcreme, natte doekjes om handen schoon te maken en wat fruit in. Ook passen de vesten/jassen die je wellicht smorgens aan had en daarna niet nodig hebt, er ook in.

Hoe dan. *ziet zichzelf met een winkelwagen bij een achtbaan over de baan heen tillen voor je er in stapt om hem aan de andere kant te zetten voor als je uit de achtbaan komt*


Die boodschappentrolleys zijn niet onhandiger over je heen te tillen dan een flinke rugzak. Zijn gewoon tassen op wieltjes met een beugel eraan.

Tazzey
Berichten: 9624
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:04

Ik neem altijd zo min mogelijk mee, bij voorkeur alleen wat zonnebrand, medicijnen (water koop ik altijd ter plaatse) en betaalmiddelen. Eten en drinken kun je in het park krijgen, de prijzen zijn echt niet heel idioot.

Exitium

Berichten: 7294
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:05

Hier gaat er voor mezelf niet meer mee dan een extra flesje water voor in de auto en m'n portemonnee/telefoon/sleutels. Eten en drinken koop ik wel in het park, is vaak toch alleen maar een keer als lunch ofzo, en verder heb ik weinig trek in gesleep. Gaat het regenen, dan zoek ik wel een binnenattractie ofzo. Kan me indenken dat als er (kleine) kinderen meegaan je een tas met wat eten, drinken, etc mee wil nemen, maar puur voor mezelf gezien begin ik daar niet aan

_Mir
Berichten: 1387
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:16

Amado7 schreef:
Bloemetje75 schreef:
Een boodschappenwagentje… zo’n karretje op wieltjes waar mensen mee naar de markt gaan.
Die laat je gewoon bij de attracties staan en geen gezeul met tassen.

Bij mij gaan daar in ieder geval wat broodjes, wat drinken, regenjas (blijft Nederland), zakdoekjes, zonnebrandcreme, natte doekjes om handen schoon te maken en wat fruit in. Ook passen de vesten/jassen die je wellicht smorgens aan had en daarna niet nodig hebt, er ook in.

Hoe dan. *ziet zichzelf met een winkelwagen bij een achtbaan over de baan heen tillen voor je er in stapt om hem aan de andere kant te zetten voor als je uit de achtbaan komt*


Winkelwagen :')

Ze bedoelt waarschijnlijk een boodschappentrolley.
Dat kun je gerust meenemen voor spullen.

Als je met kids gaat dan heb je vaak een buggy bij ideaal

Albertina71

Berichten: 765
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:26

Citaat:
Winkelwagen :')

Ze bedoelt waarschijnlijk een boodschappentrolley.
Dat kun je gerust meenemen voor spullen.

Als je met kids gaat dan heb je vaak een buggy bij ideaal

Zoiets https://www.lidl.nl/p/topmove-boodschap ... VsQAvD_BwE
Bij mijn schoonzus in het gezin noemen ze dat 'de kliko' :+
Het ding is lelijk, maar superhandig zodra er geen buggy's meer meegaan. Niemand wil ermee lopen, maar ze zijn wel blij met het eten en drinken dat zich in 'de kliko' bevindt. En ze stoppen ook graag hun jassen erin :D
En aangezien niemand ermee wil lopen, kun je hem ook gerust tussen de buggy's neerzetten bij de attractie en na de rit weer ophalen.

Bloemetje75
Berichten: 2022
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:04

Ja zo’n ding!
Ik parkeer die bij de buggy’s bij bijv de Efteling.
We zijn een gezin met 3 kinderen, dagje Efteling kost genoeg dus er gaan broodjes mee. We eten dan 1x die dag in een restaurant en 1x een snack (ijsje of suikerspin ofzo) en de rest meegebrachte broodjes.

Edit : bij ons heet hij het “ouwewijvenkarretje”…

snorkel1986

Berichten: 3112
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:12

Vaak Een rugtasje maar idd heb ook kinderen des paar flesjes ranja( vaak bevroren mee nemen) en wat te eten en een snoepje enz
poncho pleister druivensuiker poets doekjes zitten er altijd in ivm kids..
Vaak ook fles drinken in de auto en een broodje eten van af auto na het park lopend

DiantaM
Berichten: 11291
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:51

Haha serieus een discussie hierom? Hoe dan?

Als je geen kids hebt: flesje water, zonnebril, zonnebrand en wat te eten. Verder niets volgens mij.

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:55

Paracetamol! Helemaal in Duitsland waar je dat schijnbaar niet in de supermarkt/tankstation etc kan kopen en waar ze het ook niet uitgeven bij de EHBO in het park