Nieuw bed uitzoeken, tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Nieuw bed uitzoeken, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 22:06

Ik kon niet echt een groot topic vinden waarin mensen bedden zoeken... Dus ik maak er maar even eentje voor mezelf aan...

Sinds een paar weken word ik dagelijks stijf en stram wakker. Tot op het punt dat ik sinds deze week meer pijn heb bij het slapen dan overdag. :+
De chiropractor kan niet echt meer iets vinden, dus ik vrees dat ik mezelf dagelijks loop te kwellen op mijn bed...

Het ledikant heb ik al sinds mijn 14e (dat is nu dus 18 jaar) en zo'n 11 jaar geleden heb ik eens een nieuw matras gekocht. De afgelopen jaren heb ik meerdere keren gedacht aan een nieuw bed, maar aangezien ik geen klachten had deed ik er niets mee. En nu moet ik wel...

Ik wil graag met 1500 euro maximaal klaar zijn. Zal je zien, heb ik een nieuw bed en komt de prins op het witte paard langs en wil die dat bed uiteindelijk niet aanhouden.

De maat kom ik wel uit (180x210), maar voor de matraskeuze wil ik per se kunnen proefliggen.

Natuurlijk begon ik te Googlen, krijg ik daardoor ineens een instastorie te zien van een boxspring met opbergruimte. Ik meteen verkocht natuurlijk, kan ik die niet bij een fatsoenlijke beddenzaak vinden voor mijn prijsvoorkeur... Alleen bij LeenBakker, alleen ik weet niet hoe de kwaliteit van hun matrassen en boxsprings is.

Dus ben ik een beetje op zoek naar een indicatie van de kwaliteit van complete sets binnen mijn prijsvoorkeur. En bedrijven in het Noorden (hoek Groningen/Friesland/Drenthe) die dergelijke boxpsrings verkopen waar ik even kan proefliggen. :)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:08

Wij slapen al jaren op een boxspring van Ikea met ook de matrassen daar vandaan en we gaan iedere avond nog graag slapen, nog geen seconde spijt van gehad.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:09

Geen tip in jouw regio waar wel, maar blijf weg van beter bed en beddenreus. Die tip kan ik je wel geven :') proefliggen kan je daar natuurlijk prima doen, maar op hun klantenservice vertrouwen door iets te kopen kan ik je afraden :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:11

Noukie schreef:
Geen tip in jouw regio waar wel, maar blijf weg van beter bed en beddenreus. Die tip kan ik je wel geven :') proefliggen kan je daar natuurlijk prima doen, maar op hun klantenservice vertrouwen door iets te kopen kan ik je afraden :+

Denk dat er overal goede en slechte verhalen zijn. Hier al jaren bed van beter bed. Wel een matras van wat anders.

Maar snap je probleem hier aan het denken voor nieuwe matras maar welke en die prijzen zijn ook wel echt...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:12

Hier ook een Ikea matras en geen rugpijn terwijl ik op de oude auping matras elke ochtend met pijn uit bed kwam. Nu was dat matras al 10 jaar oud maar goed. Heb er wel een topper op liggen ivm heup pijn maar goed dat ligt meer aan mij dan aan t matras :+

Noukie

Re: Nieuw bed uitzoeken, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:15

Beter bed is prima tot er wat mis gaat (en dat lukt ze blijkbaar vrij makkelijk).
Mijn matras komt er ook vandaan, fijne mline met prima deal. Dan denk je een bed moet ook lukken, maar little did I know.
En tuurlijk heb je overal goede en slechte ervaringen, dat realiseer ik me ook hoor.

Eigenlijk blijft de tip denk ik gewoon: ga proefliggen en durf af te dingen..

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:15

Ik heb een matras van decupree. Nu 1.5 jaar. Daarvoor altijd stijf, stram en pijnlijk uit bed. Uitslapen deed ik niet want als ik wakker werd kon ik niet meer fijn liggen. Ben echt mega tevreden over dit matras ook ivm mijn fibro. Je kunt het matras bestellen dat bij je past en dan een maand? dacht ik proefslapen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:17

In jouw prijsklasse is Ikea een goede optie maar Emma misschien ook nog wel.
De anderen worden snel duurder, lees een Swiss Sense of een Auping.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 22:18

chanicha schreef:
Wij slapen al jaren op een boxspring van Ikea met ook de matrassen daar vandaan en we gaan iedere avond nog graag slapen, nog geen seconde spijt van gehad.

Heeft Ikea wel 2.10m lengtes?
Aangezien ik 1.86m ben wil ik graag een extra lang bed, mijn huidige bed is zelfs 2.20m.

Mijn huidige matras komt van BeterBed en mijn ouders hebben zo'n M-Line ding en beide geen problemen van BeterBed :o

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:21

Wij hebben een Emma matras, wij slapen er super op! En sinds 1 jaar hebben we ook de boxspring van Emma.

Kan niet anders zeggen dan het slaapt heerlijk….

Wat mij over de streep trok toendertijd was het 100nachten proef slapen. Na dag 2 wist ik het al dat het kon blijven. Maar toch prettig idee dat als het na 1 maand niet zou liggen ze het terug nemen.

Hebben toen ook andere matrassen getest in winkels zoals bijv de simba. Maar Emma lag toch voor ons het lekkerste. En ze zijn vaak aan te schaffen met leuke kortingen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 22:33

novita13 schreef:
Wij hebben een Emma matras, wij slapen er super op! En sinds 1 jaar hebben we ook de boxspring van Emma.

Kan niet anders zeggen dan het slaapt heerlijk….

Wat mij over de streep trok toendertijd was het 100nachten proef slapen. Na dag 2 wist ik het al dat het kon blijven. Maar toch prettig idee dat als het na 1 maand niet zou liggen ze het terug nemen.

Hebben toen ook andere matrassen getest in winkels zoals bijv de simba. Maar Emma lag toch voor ons het lekkerste. En ze zijn vaak aan te schaffen met leuke kortingen!

Ik kan geen Emma van 210 vinden :(

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:38

Iig geen Emma boxspring deluxe kopen :=
Na 2 weken hadden we al een kuil in het bed zitten.. en we konden geen losse matrassen krijgen helaas.

Nu een outlet model van beter bed met tempur topper. Bevalt ons erg goed

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:43

Wij zijn naar Swiss sense Outlet gegaan (uiteindelijk wel met een nieuw model thuisgekomen :')) Maar dat is misschien ook een goede tip! Daar staan bedden die fout zijn geleverd of een milde beschadiging hebben op het frame maar wel goede kwaliteit. Ik ben toen ook erg vriendelijk geholpen en heeft de medewerkster goed meegekeken naar mijn wensen én advies gegeven op de manier waarop ik slaap (zij/buikligger). Erg blij met onze keuze.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 23:00

_Mars schreef:
Wij zijn naar Swiss sense Outlet gegaan (uiteindelijk wel met een nieuw model thuisgekomen :')) Maar dat is misschien ook een goede tip! Daar staan bedden die fout zijn geleverd of een milde beschadiging hebben op het frame maar wel goede kwaliteit. Ik ben toen ook erg vriendelijk geholpen en heeft de medewerkster goed meegekeken naar mijn wensen én advies gegeven op de manier waarop ik slaap (zij/buikligger). Erg blij met onze keuze.

Zijn er meerdere Outlets in Nederland?

Ik heb al wel door dat Emma en Ikea niks worden, aangezien die geen 210cm leveren. :(

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:01

Totaal bed! Echt wij slapen daar zo goed op.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:06

Onze boxspring komt van Totaal Bed in Groningen. Erg fijn geholpen en het slaapt echt heel fijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:30

Ik vind je budget misschien wat krap maar als je naar een betere beddenzaak gaat, kun je vaak proef liggen en advies krijgen. Als je dit doet en onthoud waar je goes op ligt, kun je zelf verder. Denk aan kunst schuim matras of traag schuim.
En dan kun je kijken of je boxspring of ledikant wil. Ledikant komt vaak iets lager qua prijs. Of boxspring met los matras zonder topper..

De keuze is reuze

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 01:06

Wij hebben een paar jaar geleden een nieuw bed gekocht en overal gekeken en proef gelegen. Het is echt ook belangrijk om de goede combi matras/bedbodem te kiezen. Een goed matras dat in de winkel fijn ligt, kan echt anders liggen als je een andere bodem eronder hebt.

Wij hebben 160X200m en dat was na meer dan 20jr op 140X200 al een groot bed, maar wij zijn ook niet groot.

De matrassen zijn dik en we hebben toppers, die komen eigenlijk net tegen of op de ombouw. Ik zou als ik wil een topper van 210 neer kunnen leggen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 01:06

Wij hebben een steigerhouten frame van marktplaats, met lattenbodems van de beter bed nieuw en een traagschuim matras gekocht via een advertentie op FB :+ 200 x 200 :D
Ik slaap fantastisch, manlief ook, aanrader ja, zou ik het nog een keer durven nee :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 01:20

Wij hebben een Swiss Sense! Zeer tevreden over!! Ze hebben evt een outlet in Drachten en Hoogeveen zie ik op de website.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 01:46

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 02:42

Wij zijn naar montana geweest in De Wijk. Erg fijn! Wij hadden 24 maanden proefslapen.
Mijn man heeft rugproblemen en lag toch niet fijn. Na 10 maanden toch andere matrassen genomen. Wij hebben wel een boxspring in de hogere prijsklasse, maar we hadden flinke korting ivm black friday.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 06:29

Wij hebben afgelopen jaar deze boxspring gekocht bij Leen Bakker
https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebeh ... 180x200-cm

Ik vond het wat spannend, want er stond niet veel info over het matras en ik heb ook snel last van mijn rug. Het proefliggen lag wel fijn, maar dat is natuurlijk een bed waar vaker op is gelegen, en maar kort.

Toen hij kwam en ik de eerste nacht ging slapen dacht ik even oef die is hard (logisch natuurlijk XD) maar geen last van gehad. Binnen de kortste keren was hij lekker ingeslapen en zó ontzettend blij met het bed <3 geen moment meer last gehad van m’n rug!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 06:35

iirrssjjee schreef:
Wij hebben een Swiss Sense! Zeer tevreden over!! Ze hebben evt een outlet in Drachten en Hoogeveen zie ik op de website.

Wij ook een Swiss Sens in 180x220.
Proefliggen was fijn en ook de kennis van de verkoper over de drukpunten, lichaamsgewicht etc was goed. Wij slapen/liggen er heerlijk op.

Over de bezorgers waren wij alleen ontevreden, was een ingehuurd bedrijf denk ik, was geen Swiss Sense vrachtwagen. Veel afval op straat laten slingeren en aardig wat butsen in muur en plafond. Een kras op het laminaat en niet alle schroeven waren goed aangedraaid. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:01

ik zou er een paar keer een dagje van maken en bij wat beddenzaken langs gaan.
wel smorgens als je uitgerust bent want einde dag ligt natuurlijk alles lekker.
ik heb zelf een matras bij totaalbed gekocht
https://www.totaalbed.nl/?gclid=CjwKCAj ... CIQAvD_BwE
en je moet echt proefliggen.
liefst meerdere keren eventjes.