Op 9 mei heb ik een bestelling gedaan bij een webshop in Belgie, ik woon zelf in Nederland.
In de verzendbevestiging zag ik dat het huisnummer miste, het kan zijn dat ik dit zelf over het hoofd gezien heb en de verzender heeft het ook niet opgemerkt. Super stom, maar kan gebeuren.
Ik heb op dat moment direct de verzender een bericht gestuurd hoe we dit samen op konden lossen. Helaas kreeg ik geen reactie op deze mail. Het pakket is verstuurd met Bpost, en zodra het de grens over is gegaan heeft DHL het over genomen. Het pakket ligt nu al sinds 13 mei in een depot van DHL en niemand kan erbij. Ik heb de verzender meermaals gemaild/ gebeld en Whats App berichten gestuurd voor een update, maar ik krijg nergens reactie op. Pas toen ik reageerde op een Facebook post van ze kreeg ik eindelijk mail terug dat ze het juiste nummer door hebben gegeven aan de post. Dit was 27 mei.
Maar DHL heeft nog steeds de juiste informatie niet ontvangen dus het pakket ligt daar nog steeds, de laatste update die ik kan zien in de tracking is op 13 mei geweest.
Ik heb DHL en Bpost zelf benaderd, maar zij mogen geen informatie vrij geven, wijzigingen kunnen alleen vanaf de verzender komen. Ik heb al voorgesteld aan DHL om het pakket dan naar het dichtsbijzijnde servicepunt te sturen dat ik me daar legitimeer, maar daar konden ze niet aan beginnen.
Inmiddels heeft de webshop besloten er mee te stoppen, de FB pagina en website zijn uit de lucht.
Het bedrijfs Whats App account doet het hopelijk nog, dus ik heb de verzender nogmaals het verzoek gedaan om een update.
Het is overigens een legitieme webshop, geen scam. Maar blijkbaar zijn ze er gewoon klaar mee en vinden ze het wel prima zo.

Ga ik ooit mijn pakket nog krijgen? Zijn er stappen die ik nog kan nemen die ik over het hoofd heb gezien?