Pakket verkeerd geaddresseerd - verzender geeft niet thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niwla

Berichten: 4166
Geregistreerd: 23-11-06

Pakket verkeerd geaddresseerd - verzender geeft niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 10:09

Hoi,

Op 9 mei heb ik een bestelling gedaan bij een webshop in Belgie, ik woon zelf in Nederland.
In de verzendbevestiging zag ik dat het huisnummer miste, het kan zijn dat ik dit zelf over het hoofd gezien heb en de verzender heeft het ook niet opgemerkt. Super stom, maar kan gebeuren.

Ik heb op dat moment direct de verzender een bericht gestuurd hoe we dit samen op konden lossen. Helaas kreeg ik geen reactie op deze mail. Het pakket is verstuurd met Bpost, en zodra het de grens over is gegaan heeft DHL het over genomen. Het pakket ligt nu al sinds 13 mei in een depot van DHL en niemand kan erbij. Ik heb de verzender meermaals gemaild/ gebeld en Whats App berichten gestuurd voor een update, maar ik krijg nergens reactie op. Pas toen ik reageerde op een Facebook post van ze kreeg ik eindelijk mail terug dat ze het juiste nummer door hebben gegeven aan de post. Dit was 27 mei.

Maar DHL heeft nog steeds de juiste informatie niet ontvangen dus het pakket ligt daar nog steeds, de laatste update die ik kan zien in de tracking is op 13 mei geweest.
Ik heb DHL en Bpost zelf benaderd, maar zij mogen geen informatie vrij geven, wijzigingen kunnen alleen vanaf de verzender komen. Ik heb al voorgesteld aan DHL om het pakket dan naar het dichtsbijzijnde servicepunt te sturen dat ik me daar legitimeer, maar daar konden ze niet aan beginnen.

Inmiddels heeft de webshop besloten er mee te stoppen, de FB pagina en website zijn uit de lucht.
Het bedrijfs Whats App account doet het hopelijk nog, dus ik heb de verzender nogmaals het verzoek gedaan om een update.


Het is overigens een legitieme webshop, geen scam. Maar blijkbaar zijn ze er gewoon klaar mee en vinden ze het wel prima zo. -O-

Ga ik ooit mijn pakket nog krijgen? Zijn er stappen die ik nog kan nemen die ik over het hoofd heb gezien?

Corelli

Berichten: 10027
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Pakket verkeerd geaddresseerd - verzender geeft niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:11

De verzender is verantwoordelijk totdat het pakje in jouw handen is, maar goed.. lastig als ze niet thuis geven. Heb je vooruit betaald en is het voor jou dus nu een kwestie van geld kwijt en geen pakketje?

Consumentenbond hier eens over benaderen misschien? Of juridisch loket?

Brainless

Berichten: 30329
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:15

Corelli schreef:
De verzender is verantwoordelijk totdat het pakje in jouw handen is,

Klopt, maar TS heeft, zoals het er nu uitziet, geen huisnummer doorgegeven.
Dan is het niet (meer) de schuld van de verzender.

Rocamor

Berichten: 12185
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:19

Brainless schreef:
Corelli schreef:
De verzender is verantwoordelijk totdat het pakje in jouw handen is,

Klopt, maar TS heeft, zoals het er nu uitziet, geen huisnummer doorgegeven.
Dan is het niet (meer) de schuld van de verzender.


Is dat zeker? Kan nog gecontroleerd worden in de ontvangstbevestiging van de bestelling?

Ts, als jij je pakket niet krijgt, kun je je geld niet terugvragen?

Niwla

Berichten: 4166
Geregistreerd: 23-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 13:51

Ik heb inderdaad vooruit betaald, het is een pakket van € 75,00. Geen wereldbedrag, maar wel zuur.
Ik vermoed inderdaad dat het mijn eigen schuld is geweest, maar aangezien ik zelf geen wijzigingen mag aanbrengen aan het adres bij de vervoerder, verwacht ik wel dat de verzender in ieder geval een reactie geeft totdat het pakket in handen is. Ik wil die wijziging best zelf betalen als daar kosten aan verbonden zijn.

Het hele punt is dat ik geen wijzigingen door mag geven, zij nergens op reageren en ik met lege handen sta.

Rocamor, ik vind het prima om mijn geld terug te vragen maar dan moeten ze wel reageren.

daantjuhhh

Berichten: 28335
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Pakket verkeerd geaddresseerd - verzender geeft niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:16

Pfoeh. Dit is lastig zeg.
Uiteindelijk heb jij wel direct actie ondernomen.
Dus lijkt mij dat je in je recht staat om of je geld te ontvangen of het pakket.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar als ze niet reageren?

BigOne
Berichten: 41493
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Pakket verkeerd geaddresseerd - verzender geeft niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:35

Goh wat triest van die webshop dat ze niet even de moeite nemen om het goede huisnummer door te geven. En er wel mee kappen, doei centen binnen. Ik vind 75 euro toch een flink bedrag.
Mijn advies? Openbaarheid zoeken, op Twitter, op Facebook , Instagram , overal waar je dhl maar kunt vinden. Eventueel de bevestiging van het bedrijf erbij en vriendelijk maar duidelijk vragen hoe nu verder.

tengeltje11
Berichten: 7546
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Pakket verkeerd geaddresseerd - verzender geeft niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:48

Over welke webshop gaat het? Ook ooit een Belgische webshop die niet meer reageerde op niets en dan online op zoek geweest en vond via het btw nummer één gsm nummer die niet op de site stond, toen ik dat belde werd er heel verrast gereageerd en binnen enkele dag had ik het pakket binnen….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 07:36

Oh wat naar dit. In principe had ik goede hoop tot ik las dat de webshop er mee gaat stoppen.

Grote kans dat ze het pakket bij DHL gewoon retourneren. Iedere fatsoenlijke winkel zou dan natuurlijk ook het geld retourneren. "Wij" hebben dit overigens ook wel eens (automatisch invullen zorgt nog wel eens voor creatieve adressen :+ ), en als we dat zien bellen we meteen de klant om het huisnummer en wij verwerken honderden postorders per dag, dus dat is in den beginne al een beetje flauw.

Als ze gestopt zijn is dreigen met negatieve reviews ook wat lastig. Dus ik vrees dat dit nu echt in de handen ligt van de moraliteit webshopeigenaar. Als ze gaan stoppen hebben ze ook niets meer aan inventaris, dus ik hoop dat als het geretourneerd is ze het nog een keer naar het goede adres versturen.

Niwla

Berichten: 4166
Geregistreerd: 23-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 15:33

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik heb maandag een bericht gestuurd dat ik op het punt stond om juridische stappen te ondernemen, geen reactie gehad maar vanochtend ineens wél m’n pakketje op de mat. *\o/*

Ineke2

Berichten: 33987
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:45

Eind goed al goed, fijn dat je spullen alsnog binnen gekomen zijn!

Ik verbaas mij er ook nog wel eens over wat 1 zinnetje soms voor wonderen kan verrichten :+