IHN schreef:nou, ze horen een prijsverhoging aan te kondigen. En je hebt dan helemaal geen opzegtermijn, maar door de gewijzigde voorwaarden kun je per direct opzeggen. Je kunt dus ook nog de 1e keer storneren. MITS je ECHT zeker weet dat ze je hier niet van op de hoogte hebben gesteld.
Ze zeggen zelf dat de opmerking op het bankafschrift hun enige melding is naar iedereen. Dus geen enkele aankondiging vooraf, daar beroep ik me ook op nog los van de week opzegtermijn die ik altijd al gehad heb.
En volgens hun zeggen is dat vanwege de gestegen kosten. Echter is het een verhoging van 1/3 van het bedrag. En zoveel duurder is alles nu ook weer niet geworden.
Ik ga ervan uit dat bv een inflatie verhoging redelijk moet zijn en niet gewoon een random bedrag duurder maken.
En ook geen enkele mail of brief gehad over gewijzigde voorwaardes in al die jaren.
Zij boden destijds verschillende betaalopties aan. Per week en daardoor per week opzegbaar. Per maand en per maand opzegbaar of per jaar en dan drie maanden opzegtermijn. Toen heel bewust gekozen voor betaling per week.
En daar is nooit enige wijziging in gemaakt door mij.
Het is in al die jaren wel duurder geworden maar steeds netjes een mail en brief vooraf met de aankondiging dat het de maand erop duurder zou worden (4 betaaltermijnen voor de weekoptie dus). En nu gewoon geen enkele melding vooraf
en moet je het op het afschrift lezen. En zou ik opeens een drie maands opzegtermijn hebben.
Ik heb de laatste afboeking inmiddels gestorneerd en er weer een duidelijke mail achteraan gestuurd. Benieuwd of daar nog een reactie op komt
Ik weet van bv verzekeringen als die verhoogd worden dat je er dan meteen van af kunt.