Met het mooie weer in gedachte, wil ik toch even kijken naar andere opties.
Het afgelopen jaar heb ik het balkonscherm van de Action gebruikt die je klemt. Ideale oplossing, al was hij eigenlijk net wat te kort (mijn grote raam is 235 cm, en hij zou best nog wel breder mogen zijn ivm met de andere ramen). Nu wil ik dit jaar wellicht wat groters hebben, iets wat meer bescherming biedt. Ik weet dat er grotere schermen zijn, maar ik vraag me af hoe stevig die zijn met maar 2 klempunten, en een afstand van 3 meter.
Nu vroeg ik mij af wat andere mensen als zonwering hebben op hun balkon. Liefst heb ik voor mijzelf opties zonder boren, maar mocht dat de uitkomst zijn dan vraag ik het via de woningbouw aan als woonwens om te kijken of ik iets kan plaatsen.
chanicha
Geplaatst: 30-05-22 15:31
Wij hadden in ons huis toendertijd met balkon een zonnescherm laten plaatsen en daar hebben we zoveel schik van gehad! Anders misschien een grote parasol?
Tigress
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-22 15:48
Is helaas niet echt ruimte voor
Ik zit wel te denken om de mogelijkheid tot aanpassingen aan te vragen bij de woningbouw. Het enige waar ik wat vrees voor hem bij aan de muur bevestigen, is dat het aan hout komt en ik niet weet hoe stevig dat is. Ik heb geen steen aan de bovenkant zitten, dus ik vraag me dan af hoe fijn hij die meters overbrugt zonder schade van gewicht of doorbuigen.
Ik heb zelf een appartement gekocht en dit is wel een van de dingen waar ik nog niet over uit ben.
Jouw situatie is me niet helemaal duidelijk. Er wordt een balkonscherm genoemd door TS, maar op de foto zie ik een soort zonneluifel (denk ik)
Bied die luifel onvoldoende bescherming? of is dat een balkonscherm?
Tigress
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-22 17:03
Nee, betreft idd de luifel (al vond ik onder de noemer balkonscherm meerdere zonwerende opties via google, vandaar mijn benaming zo ) Zolang het maar iets op het balkon is (scherm, doek, rolluik of luifel, geen idee wat voor men goed werkt) wat de zon tegenhoudt, ben ik al blij om de opties te onderzoeken.
Deze luifel is "maar" 2 meter. Mijn grote raam is 2.35, en over de gehele breedte van mijn woonkamer zou 3 meter nog niet alles afschermen tegen de zon, al zou het wel een verbetering zijn en ik geen palen meer voor mijn raam hebben staan. Voor het ergste werkt het goed, maar ik zou graag iets meer woonkamer bedekt hebben door een zonwering. Zowel voor de looks en tegen de warmte.
chanicha
Geplaatst: 30-05-22 17:27
Ze kunnen zo’n scherm ook aan het ‘plafond’ van het balkon maken hoor. Is zo’n zonnedoek niets die je moet spannen?
ista
Geplaatst: 30-05-22 17:28
En een tarp bevestigen aan het bovenbalkon en aan je eigen balkonhek?
Luxorvalkje
Geplaatst: 13-03-23 15:57
Het is al een wat ouder topic, maar ik haal het toch even aan.
Ik ben zelf op zoek naar een luifel voor mijn balkon. Zelf denk ik aan een knikarmscherm. Bij voorkeur met automatisch uitklappen bij zon (ivm werk) en inklappen bij veel wind of regen.
Wie heeft er goede ervaringen (misschien wel vanuit dit topic)?
- Wie kent goede merken? - Tevreden over de kwaliteit? - En in mijn geval: iemand ervaring met goede service in de omgeving van Haarlem?
_Christina
Geplaatst: 16-06-23 15:09
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar! Ik zoek ook naar zonnewering voor het (zeem)balkon. Overleeft zo'n klemluifel een storm als je 'm dan per ongeluk uitgeklapt hebt staan? Ik kan alleen klemmen of in het plafond boren (mits dat mag).
zoek je zonwering om onder te zitten? of meer om de zon uit je kamer te houden? In het laatste geval zou ik een vlakhangende screen adviseren.
als je eronder wilt zitten is een knikarmscherm het meest praktisch, die zijn er ook in balkonuitvoeringen, en met een beveiliging als het gaat waaien of regenen dat die automatisch inklapt. wel prijzig.
_Christina
Geplaatst: 16-06-23 15:31
Op het zeembalkon hoef en kan ik niet zitten, op het gewone balkon wel. Ik zou het mooi vinden als ik voor beide stukken dezelfde zonwering heb. Klemluifels leken mij de snelste en goedkoopste oplossing (het is 'maar' een huurwoning, al heb ik geen plannen alweer te verhuizen), echter heb ik dus twijfels over de stevigheid (vandaar de vraag ernaar).
chanicha
Geplaatst: 16-06-23 16:40
Dat op sensor in en uitklappen zou ik niet doen, al verschillende malen gehoord dat mensen gebeld werden dat hun scherm in en uit bleef klappen terwijl ze niet thuis waren! Wij hadden een elektrisch scherm en dat was ideaal in een vorig huis.
https://suneclipse.nl/ Je zou hier eens kunnen kijken, breng je met zuignappen aan direct op je raam, dus neemt ook geen ruimte verder in. Heb het ook besteld voor ons huis, hoor van anderen dat het goed werkt.
Bedankt voor de website, maar dat is echt gruwelijk duur
Niemand ervaring met zo'n klemscherm + storm?
juval
Geplaatst: 19-06-23 12:18
_Christina schreef:
Bedankt voor de website, maar dat is echt gruwelijk duur
Niemand ervaring met zo'n klemscherm + storm?
het systeem lijkt zo heel simpel met die zuignappen. Dat zou je misschien ook zelf kunnen maken. Het is de screenstof die het duur maakt, maar je zou bijvoorbeeld ook een ander soort doek aan de zuignappen kunnen bevestigen.
Ik wil eigenlijk ook suneclips maar door mijn 2 mega ramen ben ik dan 800 euro kwijt :'(
Tazzey
Geplaatst: 20-06-23 04:28
Ik heb zwarte rolgordijnen in de slaapkamers maar die houden echt 0,0 aan warmte buiten. Ik heb vorig jaar zonwerende raamfolie geplaatst en dat scheelt enorm.
Op ons balkon hebben we ooit zonneschermen laten installeren. Er hangen uitvalschermen met wind armen die tot windkracht 6 goed kunnen opvangen. Dat scheelt zeker een graad of drie. Er zitten wel sensoren in maar die zijn na plaatsing al snel uitgeschakeld want daar werden wij gek van. Bij ieder zuchtje wind gingen ze naar binnen. Ze zijn nu aangesloten op het domotica systeem, als die zonneschijn meet gaan ze uit tenzij er teveel wind staat dan gooit hij de gordijnen dicht. Inklappen geven we handmatig een commando voor. Je weet van te voren wel of het te hard waait of gaat waaien. In de jaren dat ze nu hangen zijn we nog nooit overvallen te sterke wind.
Die rolgordijnen had je binnen hangen denk ik? Die van Eloya moeten volgens mij buiten, dat lijkt mij hetzelfde systeem als zo'n klemscherm, alleen dan recht naar beneden ipv zoals een luifel
Die hangen binnen ja. Maar zwart absorbeert warmte dus je hangt een grote hete lap stof voor je raam.
Mijn buurvrouw heeft heel donker doek in haar zonnescherm zitten en wij een heel lichte stof. Het temperatuur verschil is drie graden in exact gelijke woningen. Ik zou dus absoluut geen zwart of andere donkere stof plaatsen. Het was zinniger geweest als ze wit waren.