Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:26

Ergerlijk, ja.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:30

Noodverordening hier door die achterlijke boeren. :n

Oproepen om gevangen te bevrijden???

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:31

Ik word letterlijk weer opgegeten door de muggen de laatste tijd :=

Enige voordeel dat er geen allergische reactie meer is. Vorig jaar en jaar ervoor werd elke muggenbeten een enorme zwelling (sommige zie en voel je nog steeds na 1 of 2 jaar nu) die echt fel gekleurd waren. Nu niet? Heel blij mee, maar wel apart

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:37

Ander soort muggen :D ? Ik heb er sinds eergisteren ook weer twee bulten bij :roll:

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:39

Ik haat ze echt :+ hier ondanks alles dicht of horren elke nacht wel minimaal 2 tot 4, maar kan ook flink oplopen

Dan zou ik de vorige soort wel volledig uitgeroeid hebben en de huidige de afgelopen jaren nooit in huis gehad haha

Marcella

Berichten: 36838
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:46

Meer knoflook eten.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:53

Nou, als dat de oplossing zou zijn zou ik niet geprikt worden.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:55

MarlindeRooz schreef:
Noodverordening hier door die achterlijke boeren. :n

Oproepen om gevangen te bevrijden???


Niet dat ik de acties goedkeur(zullen ook sensatie zoekers tussen zitten) maar achterlijke boeren? :o
Mensen die de wanhoop nabij zijn? Die straks tot ver boven hun oren in de schulden zitten? Want ze spreken dan wel over uitkopen maar ze vergeten de boetes over hypotheken en belastingen die afgedragen kunnen worden.. er komt hier zeker honger door in de wereld, ik hoop dat je ook dat besef ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:09

tirzasarah10 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Noodverordening hier door die achterlijke boeren. :n

Oproepen om gevangen te bevrijden???


Niet dat ik de acties goedkeur(zullen ook sensatie zoekers tussen zitten) maar achterlijke boeren? :o
Mensen die de wanhoop nabij zijn? Die straks tot ver boven hun oren in de schulden zitten? Want ze spreken dan wel over uitkopen maar ze vergeten de boetes over hypotheken en belastingen die afgedragen kunnen worden.. er komt hier zeker honger door in de wereld, ik hoop dat je ook dat besef ;(


Maar de veiligheid in gevaar brengen is ook niet de oplossing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:17

tirzasarah10 schreef:
Niet dat ik de acties goedkeur(zullen ook sensatie zoekers tussen zitten) maar achterlijke boeren? :o
Mensen die de wanhoop nabij zijn? Die straks tot ver boven hun oren in de schulden zitten? Want ze spreken dan wel over uitkopen maar ze vergeten de boetes over hypotheken en belastingen die afgedragen kunnen worden.. er komt hier zeker honger door in de wereld, ik hoop dat je ook dat besef ;(

Ik vind de gedragingen die recent in het nieuws zijn compleet debiel. Ik snap de opmerking 'achterlijke boeren' perfect.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:26

_San87_ schreef:
tirzasarah10 schreef:
Niet dat ik de acties goedkeur(zullen ook sensatie zoekers tussen zitten) maar achterlijke boeren? :o
Mensen die de wanhoop nabij zijn? Die straks tot ver boven hun oren in de schulden zitten? Want ze spreken dan wel over uitkopen maar ze vergeten de boetes over hypotheken en belastingen die afgedragen kunnen worden.. er komt hier zeker honger door in de wereld, ik hoop dat je ook dat besef ;(

Ik vind de gedragingen die recent in het nieuws zijn compleet debiel. Ik snap de opmerking 'achterlijke boeren' perfect.


De afgelopen uren geen nieuws gezien maar nogmaals er is wanhoop, iemand die zo ver overstuur is achterlijk noemen gaat in mijn ogen ook te ver.

Gelukkig hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn, in dit geval lukt dat ook denk ik niet.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:29

Vergeet niet dat hier ook de relschoppers op af komen he, net als bij andere demonstraties.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:30

DIE achterlijke boeren die nu naar Apeldoorn komen om mensen uit de gevangenis te bevrijden die noem ik achterlijk ja. Mijn familie is een boerenfamilie dus ik weet van de omstandigheden af. Maar je zo gedragen… :n

Dan ben je inderdaad achterlijk wat de reden ook is.

Tenzij jullie
- poging tot doodslag
- brandstichting
- verstoring openbare orde
- tegenhouden van hulpverleners
- blokkeren en agressie

Allemaal goedkeuren. Dan ben je in mijn ogen ook achterlijk! :D

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:34

Ik erger mij ook kapot aan die achterlijke boeren! Ze gaan over flink wat grenzen heen. Echt bizar om te lezen.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:38

Totdat ze jouw hebben en houden onder je neus weghalen.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:39

chanicha schreef:
Totdat ze jouw hebben en houden onder je neus weghalen.


Geweld is nooit een oplossing

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:43

tirzasarah10 schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind de gedragingen die recent in het nieuws zijn compleet debiel. Ik snap de opmerking 'achterlijke boeren' perfect.


De afgelopen uren geen nieuws gezien maar nogmaals er is wanhoop, iemand die zo ver overstuur is achterlijk noemen gaat in mijn ogen ook te ver.

Gelukkig hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn, in dit geval lukt dat ook denk ik niet.

Ga eerst t nieuws maar eens kijken, dan.

Ik heb enorm sympathie voor de boeren, maar wat er nu gebeurt is echt drie bruggen te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:48

Ik vind de boeren niet achterlijk maar de situatie wel. En ook dat ze door iedereen onthaald worden als verzetshelden en vrijheidspatriotten.

Sorry, maar ze worden voor miljoenen uitgekocht. De hoe en wat weet ik niet precies, maar ik denk dat hypotheek boetes met liefde worden overgenomen gezien de complexiteit van dit dossier. Ze hebben onwijs vervuilende bedrijven waar een hoop dierenleed voorkomt en daar heeft niemand het over omdat iedereen zijn kiloknallers wil blijven kopen, terwijl we echt een heel gelukkig volk kunnen zijn met wat minder vlees(export!!!!). Dusja, banketstaaf als je he bedrijf ergens anders opnieuw moet beginnen. Maar onrechtvaardig als je ruimschoots gecompenseerd wordt?

Toeslagenaffaire en huizenschade door gasboringen. Da’s onrechtvaardig. Maar die mensen zijn met stukken minder. Pijnlijk om te zien hoe dit het kabinet dát constant vergeven wordt en we nu wel met zijn allen achter een stelletje mallote boeren aanrennen :n .

#endofrant :D

Eigenlijk kwam ik hier om te klagen over mijn eigen luiheid omdat ik er echt al tegenop zie om de trap af te lopen om de deur open te doen voor m’n flitsbezorger :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-22 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:49

chanicha schreef:
Totdat ze jouw hebben en houden onder je neus weghalen.

Huilie huilie hoor

Goed om te weten dat jij buitenproportioneel geweld goedkeurt.

Inmiddels vliegen de politiehelikopters hier over het huis. :n

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:52

De mensen die nu achter dit geweld staan lijken mij oprecht hetzelfde soort mens dat wel moord in brand schreeuwt zodra mensen met een buitenlands uiterlijk hetzelfde zouden doen/deden :n

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:20

Okee ik wou iets heel woest iets typen, maar ik kan beter mijn mond houden denk ik. En jaa ik erger me daar heeeel erg aan. En nee ik keur niet goed dat boeren de wegen blokeren en politici opzoeken. Dit zijn trouwens maar een handjevol mensen, de rest kan het wel normaal zoals wij. Maar ik weet wel hoe het zit en ik sta er gewoon achter als het opeen normale manier gaat.

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:25

Gemotoriseerde deltavliegers… rot op met je herrie, er willen mensen slapen.
Er zijn ook pubers die toetsweek hebben.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:34

Dat ik de foei lijst heb bij gewerkt voor mensen die denken dat hun snater overal moet snateren

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:35

Dichte neus , altijd als ik verkouden ben kom ik er maar moeilijk vanaf. Mijn stem klinkt ook nog aardig vol.

( nee heb geen corona ben getest door de GGD)

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:38

Ik vind de boeren niet achterlijk. De meesten doen al veel voor vogels en natuur. En elke zoveel jaar worden de regels aangescherpt en passen zij zich weer aan. Ik snap heel goed dat zij zich hier niet goed bij voelen. Je komt eigenlijk aan hun levenswijze. Die mensen wonen meestal op hun bedrijf. Hierdoor blijft ook de omgeving open / groen (glas daargelaten)

Waar ik me aan erger:
- Dat er enkel naar de boeren wordt gekeken, en niet naar andere dingen zoals Schiphol, industrie etc.
- Dat een klein groepje naarlingen het verpest voor een grote groep. Protesteren mag, maar binnen het wetboek. Gelukkig staan de meeste boeren daar ook zo in.
- Dat sommige mensen niet snappen dat er boeren zijn niet niks ander kunnen/ gewend zijn. Denk je eens in dat je volgend jaar een compleet andere carrière zou moeten starten Mogelijk ook verhuizen, weg uit je vertrouwde omgeving.
- Dit ook gevolgen kan hebben voor paarden houderij/ paarden hobby
- Als er geen / minder voedsel verbouwd wordt in NL, dit dan uit het buitenland moet komen. Dit betekent niet alleen meer stikstof en drukte op de wegen, maar ook minder controle op wat er allemaal in de grond / dieren gestopt wordt en hoe ermee wordt omgegaan.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

En ondertussen schroeft China de economie verder op omdat zij worden aangemerkt als derdewereldland. Schiet mij maar lek.