Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19891
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 08:34

Nooit had ik gedacht in zo'n situatie terecht te komen, maar helaas is het nu toch zo. Ik ben aan één kant gezegend met hele vervelende buren die mijn woonplezier op alle mogelijke manieren proberen te bederven.

Kleine situatieschets:
Ik woon vrijstaand aan de rand van een dorp (net binnen de bebouwde kom, met aan de achtergrens van mijn perceel akkerbouwgrond dat 8 km ver rijkt tot het volgende dorp). Het betreft lintbebouwing langs een kanaal. Aan de voorzijde heb ik aan beide kanten buren. Ik heb aan beide kanten van het huis een oprit en een stuk tuin tot aan de grens met de buren. Het is een beetje een ons kent ons dorp, waar ik zelf 10 jaar geleden als import tussen ben gekomen. Inmiddels ken ik iedereen in de buurt en heb ik ook met iedereen prima contact (niemand loopt bij elkaar maar even een praatje maken als je elkaar tegenkomt zeg maar).

Helaas ging het met deze buren al vrij snel niet goed. Hoe het is ontstaan weet ik eigenlijk niet, maar al jaren klagen ze steen en been bij de gemeente over mij. Nu staan ze daar in de buurt om bekend en bleken ze dit ook bij de vorige bewoners van mijn huis te hebben gedaan en probeerden ze het ook bij hun buurman aan de andere kant, maar daar zijn ze wat angstig voor en zijn daarmee gestopt. Deze buren zijn op zichzelf en hebben met niemand contact.

Toen we hier kwamen wonen deden ze in het begin erg vriendelijk, totdat hun hond mijn dochter van toen 3 jaar had gebeten in haar been. Ze heeft daar nog steeds een litteken van en hoewel we er nooit iets van hebben gezegd, wisten ze wel dat we naar de spoedeisende hulp moesten met haar en waren we wel heel verbaasd dat er nooit een excuus of iets van die kant is gekomen. Enfin, vanaf dat moment hielden we wel iets meer afstand van ze. Daarop kwamen al snel de eerste meldingen binnen. Mijn paarden veroorzaakten stankoverlast, vliegenoverlast en ze hadden een probleem met de mesthoop (die meer dan 100 meter van hun huis verwijderd lag). Bijzonder dat dit niet gewoon met ons gecommuniceerd werd maar via de milieupolitie moest, maar oke. Alles is gecontroleerd en ik voldeed overal aan dus niks aan de hand.

Blijkbaar waren de buren niet blij met het resultaat want vanaf dat moment werd er niet meer met ons gepraat als we elkaar buiten tegen kwamen.

De buren hebben aan hun zijde van de erfgrens een laurier/beukenhaag die over een meter of 60 langs de grens loopt. 1 keer per jaar werd deze gesnoeid en mochten ze ook vanaf ons terrein erbij voor het snoeiwerk. Prompt ieder jaar na het snoeien, stond hier een week later weer de milieupolitie op de stoep. Dan was het weer de mest, dan vonden ze dat mijn stallen niet ver genoeg van de erfgrens stonden, dan hadden ze bedacht dat er geen klinkers in de stallen mochten liggen, dan dachten ze dat ik zonder toestemming iets bij had laten bouwen. Het ging van kwaad tot erger en telkens mocht ik me verantwoorden (en bleek dat ik niks verkeerd had gedaan).

5 jaar geleden had ik net op de dag dat ze weer kwamen snoeien te horen gekregen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek was en lag ik dus behoorlijk in puin. Ik heb toen kort met ze gesproken bij de heg, helemaal in tranen en ze waren zelfs even aardig. Totdat 5 dagen later weeer de milieupolitie hier stond met één of andere melding van ze. Toen was het wat mij betreft wel echt klaar en ik heb ze gezegd dat ze niet meer welkom waren op mijn terrein voor het snoeien van de heg. Dan moesten ze het maar door een bedrijf laten doen.

Dat is ook een paar keer gebeurd maar sinds vorig jaar doen ze er niks meer aan en groeit die heg inmiddels een heel eind over mijn terrein. Ik weet niet wat ik hiermee moet, want het is niet mijn heg en ik heb er wel last van zo. Ook hebben ze hem de laatste keer heel laag gesnoeid zodat ze alle zicht hebben over mijn terrein. Dat begrijp ik niet, als ze zoveel last hebben van mij dan zou je toch denken dat je het juist dicht wil hebben? Het liefste zou ik het op 2 meter hoog dicht willen maken vanaf mijn kant, maar hun heg zit in de weg en ik weet niet wat ik daarin eigenlijk mag.

Het getreiter met de meldingen gaat inmiddels voort. Ik kan het nu volgen via de fixi-app en minstens 2 keer per maand staat er een nieuwe melding van de buren in over mij (al doen ze zich nu voor als andere buurtbewoners in hoe ze het schrijven, maar dat is niet het geval. Ik heb met iedereen in de buurt gepraat en gevraagd of iemand overlast van mij heeft. Dat is gewoon totaal niet het geval). Ik zou te veel paarden hebben, ze hebben last van ratten (??!!!) door mij, de stank is niet te harden, noem maar op. Sinds vorig jaar heb ik in overleg met en met goedkeuring van de gemeente een container achter mijn erf laten plaatsen voor de mest. Dit eigenlijk puur om de buren tegemoet te komen, mocht er dan al overlast van de mest zijn geweest, dan nu niet meer. De container staat nog een stuk verder van hun huis en wort keurig elke maand geleegd. Toch hebben ze nu daar hun zinnen op gezet en de laatste meldingen gaan dan ook over deze levensgevaarlijke container die op openbare rond staat (hij staat half op mijn terrein, half op gemeentegrond maar dan op een gedempt slootje van weleer). Het houdt maar niet op met ze en omdat ze iedere keer bot vangen omdat ik overal aan voldoe, worden ze steeds grimmiger.

Als ik mijn container aan de straat zet, dan ligt hij vervolgens over de kop (voor het legen, dus erg leuk). Een paar weken geleden was ik in mijn bak aan het rijden waarop de buurvrouw in hun stukje bos naast mijn bak grote takken van bomen af moest breken zodat ik bijna verongelukte met mijn paard, die natuurlijk schrok. Ik ben maar afgestapt en op het moment dat ik ernaast stond, liep buurvrouw weer weg uit hun bos.

Mijn buren aan de andere kant attendeerden me erop dat ze de boze buurman op mijn terrein bij mijn stallen hadden zien lopen toen ik niet thuis was een tijdje geleden. Ik weet zo onderhand niet meer waar ze allemaal toe in staat zijn en ik vind het gevaarlijk worden. Straks steken ze een keer mijn stal in brand of iets omdat ze zo'n hekel aan mijn dieren hebben en hun zin niet krijgen bij de gemeente.

Een gesprek aangaan is inmiddels zinloos, dat heb ik geprobeerd maar ze draaien zich om en lopen weg.

Wat ik graag wil is rust en gewoon mijn leven leven. Ik werk er hard voor om dit te kunnen doen, woon hier sinds 3 jaar alleen met mijn dochter (daarvoor met ex man). Ik ben een ontzettend pietje precies, stallen worden elke dag gemest, weide en paddock ook. Ik veeg altijd alles aan, alles is netjes en onderhouden. Er is werkelijk geen overlast van mij, dus ik weet ook dat dit niet om overlast gaat, maar puur pestgedrag is. Ze willen mij hier weg hebben.

De man van de milieupolitie zegt ook, je moet er boven blijven staan, je hebt alles netjes. Maar ik word er onderhand nu echt moedeloos van.
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 08-06-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS topictitel aangepast

Froukje
Forever young

Berichten: 10890
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:41

Vraag de wijkagent een keer bij hun langs te gaan, misschien dat dat genoeg afschrikt.

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:44

Ik zou ook de wijkagent inschakelen.
De milieu politie zal neem ik aan ook alles op raport zetten.
Dit ook overhandigen aan de wijkagent.
Vraag hem ook hoe het zit met de haag.
Normaal gesproken moet je buren toegang geven voor het snoeien.
Ik weet niet of je op mail/app hebt staan dat dit een gedrijf voortaan zou doen? Maar nu niet meer gedaan word.

xLoki

Berichten: 3518
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:48

Wat vreselijk om dit mee te moeten maken TS!
Naast bovenstaande tips van de wijkagent zou ik er ook voor kiezen om camera's op te hangen. Gericht op je stallen, je mesthoop en je huis (niet gericht op openbaar terrein want dat is verboden). Mochten ze ongenodigd op je erf rondlopen, heb je daar in ieder geval bewijs van.

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:58

Jeetje wat is dat toch met die buren de laatste tijd!
Heb je ze al eens rechtstreeks flink aangesproken?
Dat je voldoet aan alle regels en dat ze zich belachelijk maken bij de gemeente met al die flutmeldingen.
Misschien is een camera ophangen nog een optie maar ik snap dat je je druk maakt over wat ze zouden kúnnen doen.
Sterkte Muronia

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:04

Als de heg op jouw terrein hangt mag je die kant wel snoeien geloof ik.
Ratten kunnen natuurlijk wel van jouw terrein komen. Die zijn nou eenmaal gek op alles wat op voer lijkt en paardenvoer wordt vaak wel gemorst. Maar ratten kunnen overal zitten en dan is het aan hen om te bewijzen dat het van jou komt. Andersom weet je natuurlijk ook niet of de buurvrouw misschien grote takken aan het snoeien was toen jij aan het rijden was? Het hoeft natuurlijk niet allemaal met jou te maken te hebben. Een verhaal als dit heeft altijd 2 kanten.
Ik zou idd een camera ophangen dat jouw terrein overziet. En verder toch de wijkagent en buurtbemiddeling inschakelen. Dan kan het aan jouw inzet niet leggen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-05-22 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Lijsken
Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:05

Wat naar TS.
Heb je al eens melding gemaakt van hun acties? De wijkagent is een optie daarvoor of een sociaal team / buurtbemiddeling.

Vertonen ze verder ook vreemd gedrag? Zijn ze wat ouder en raken ze mogelijk de weg kwijt?
Het is namelijk best raar dat ze zo doorzetten als ze keer op keer de deksel op de neus krijgen en er werkelijk niks aan de hand is. Kunnen gewoon rare lui zijn natuurlijk, maar er kan ook wat anders spelen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:06

Als ze de andere buren met rust laten, omdat ze die een beetje eng vinden, dan zou ik de beste mensen ook een flink aanspreken op hun belachelijke gedrag.

Wie weet maakt het voldoende indruk en houden ze zich daarna koest.

Wat moet dit ontzettend rot zijn TS, sterkte.

xSagan
Berichten: 709
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:08

Heel vervelend zeg!
Ik las in je bericht dat ze dit ook bij de andere buren deden, maar dat dat niet lukte.
Mocht de wijkagent niets kunnen, zou je ook bij hun advies kunnen vragen hoe het hun gelukt is?
Samen sta je soms net even wat sterker dan alleen.:)

Heel veel succes en sterkte ermee, is echt niet leuk.

Sansevieria
Berichten: 4253
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:10

Ik vraag me oprecht wel eens af wat tegenwoordig met mensen loos is, afschuwelijk om zo te moeten wonen lijkt me, in elk geval sterkte TS.

Vraag me wel af hoe die buren dan bij jou op het terrein kunnen?
Daar misschien eerst eens naar kijken?

Hier is de tuinpoort altijd op slot, zodat er ook niemand per ongeluk ooit de poort kan laten openstaan ivm mijn honden.

En ja, wat er van de buren overhangt snoeien wij gewoon, in onderling overleg welliswaar.

Camera's hebben wij ook, maar niet vanwege vervelende buren, maar omdat er een keer ingebroken is in onze garage. Vanaf dat die dingen hangen is het een prettig idee alles op schijf te hebben staan.
In jouw geval wellicht ook een goeie, en dan denk ik in contact gaan met een wijkagent.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:30

Weer een buren topic die de 50 pagina's gaat halen? -O-

Bah Ts wat een rot situatie zit je nu in.
Eigen plekje, eigen stallen,kleintje bij je en dan maken de buren je ongelukkig. :(:)

Camera's is het eerste wat ik zou doen.

Ook zou ik de gemeente vragen wat jij mag doen aan de heg. Desnoods een schutting plaatsen zodat de takken niet overkunnen hangen een idee?

De gemeente zou ondertussen de buren en jou ook moeten kennen toch met zoveel meldingen? Ik weet dat een ei*el hier in de buurt niet meer welkom is in het gemeentehuis want die kwal is zo ontzettend vervelend dat ze hem de toegang hebben ontzegt. :wow:

De gemeente zou onderhand nu ook wel weten dat de zoveelste melding over mest ongegrond is.

VuurVleugels
Berichten: 1896
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:37

Hoewel dit natuurlijk een klotesituatie is die gewoon aandacht verdient, zijn er nu twee actieve topics met exact dezelfde naam. Is het een idee dit even aan te passen, wellicht door een mod?

idylle
Berichten: 5867
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:40

Is het niet mogelijk om camera's op je terrein te hangen? Dan kun je iig zelf zien dat hij op je terrein is geweest. Verder geen andere tips als degene die hier al genoemd zijn helaas. Heel veel sterkte

ChristaMoor

Berichten: 2660
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:52

Kan je zelf niet met de milieupolitie bespreken, dat wanneer er een klacht van deze buren komt, ze dit gewoon naast zich neer kunnen leggen? En dat je afspreekt dat ze één keer per jaar langs komen om te controleren of alles in orde is. Dan kunnen ze dat ook teruggeven aan deze buren: "We controleren één keer per jaar, dus u hoeft niet te klagen". En dat ze dan verder niet op hun klachten in gaan. Dan zijn ze snel uitgeklaagd (hoop ik). Wat betreft onverwacht buren op je terrein, inderdaad een camera. Wat betreft de erfafscheiding, is een hekwerk of schutting net naast de erfgrens mogelijk? Dus tegen hun (gesnoeide) heg aan.
Laatst bijgewerkt door ChristaMoor op 29-05-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:52

Daan13 schreef:
Weer een buren topic die de 50 pagina's gaat halen? -O-

Bah Ts wat een rot situatie zit je nu in.
Eigen plekje, eigen stallen,kleintje bij je en dan maken de buren je ongelukkig. :(:)

Camera's is het eerste wat ik zou doen.

Ook zou ik de gemeente vragen wat jij mag doen aan de heg. Desnoods een schutting plaatsen zodat de takken niet overkunnen hangen een idee?

De gemeente zou ondertussen de buren en jou ook moeten kennen toch met zoveel meldingen? Ik weet dat een ei*el hier in de buurt niet meer welkom is in het gemeentehuis want die kwal is zo ontzettend vervelend dat ze hem de toegang hebben ontzegt. :wow:

De gemeente zou onderhand nu ook wel weten dat de zoveelste melding over mest ongegrond is.


Ik denk dat een schutting over 60 meter een dure bedoening wordt voor TS.

Muronia

Berichten: 19891
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 10:04

Oh excuus, ik wist niet dat ik dezelfde naam heb gebruikt. Ik kan het nu niet meer aanpassen.

Camera's zouden een optie zijn, daar moet ik me in verdiepen hoe ik dat zou kunnen doen. Ik heb geen hoog hekwerk voor langs, dus daar kunnen ze langs plus dat ze een gat in hun heg hebben gemaakt waar ze doorheen zouden kunnen komen.

Het zijn vijftigers, hij afgekeurd en zij doet wel iets van werk geloof ik. Mensen die geen kinderen heben, erg op zichzelf zijn en die je nooit ziet buiten hun eigen tuin. Een beetje kluizenaars. Hebben ook met niemand contact verder.

Wijkagent, ja daar heb ik over nagedacht. Misschien moet ik dat toch eens gaan doen. Ik probeer tot nu toe steeds gewoon nergens op te reageren en me stil te houden en gewoon mijn ding te doen in de hoop dat het een keer stopt, maar dat doet het dus niet.

Die heg is wel een probleem voor mij, want ik kan dat zelf niet snoeien vanwege mijn eigen lichamelijke gezondheid. Dat is veel te veel om te kunnen doen. Ik zou hem graag teruggesnoeid zien op hun eigen grond zodat ik aan mijn kant een schutting kan plaatsen, dan houdt dat eindelijk op en is de inkijk weg.

Ik heb net even een rondje foto's gemaakt om de situatie te verduidelijken:

Mijn stallen

Afbeelding
Afbeelding

De hooi opslag
Afbeelding

Voerkamer. Alles in afgesloten tonnen. De zakken die er staan zit oud papier in
Afbeelding


De heg, voorzijde laurier, metershoog en groeit in mijn spullen. Er zit een hek met gaas op de erfscheiding, die is helemaal niet meer te zien
Afbeelding

Afbeelding


De heg achter, beukenhaag, heel kort gesnoeid op sommige plekken en andere weer heel hoog. Ook hier loopt dat gaas-hek normaal. Het groeit helemaal in mijn lint
Afbeelding

Afbeelding


Mijn bak/paddock met daarachter de container en het uitzicht aan de achterkant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:06

Die heggen en struiken mag je aan jouw kant gewoon snoeien :j

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:08

Nou je hebt een mooi stekje hoor!
Zou sowieso de wijkagent eens op de koffie uitnodigen en dat van de milieupolitie is ook een goeie.
Zou eens bij de gemeente navragen hoe dat met de heg zit, misschien zijn ze wel verplicht om die bij te houden maar ik heb daar geen verstand van.

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:11

Nadeel van die heg is dat TS, begrijpelijk, toen de toegang heeft ontzegt van de buren om te snoeien.
En ik weet niet of je deze wel kunt verplichten dat te laten doen door een duur bedrijf.

Charaz

Berichten: 24437
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:17

Dat denk ik niet, dan zul je dat zelf moeten (laten) doen

Caira
Berichten: 26119
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:18

Wat ik zou doen:

1) camera’s ophangen, en een duidelijk bordje aan de voorkant van je huis dat er camera’s hangen, laat ze het maar zien.
2) brief in de bus doen met het verzoek te snoeien voor bepaalde datum en aangeven dat je het anders laat doen. Doen ze het niet, dan bedrijf inschakelen om te snoeien en gelijk een schutting neer te zetten op jouw eigen terrein. Kost je nu wel wat centen maar gaat je gemoedsrust enorm ten goede komen.

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:19

Charaz schreef:
Dat denk ik niet, dan zul je dat zelf moeten (laten) doen

Dat denk ik dus ook niet.
Dus of de buren 1 of 2 keer per jaar op je erf, of het zelf (laten) doen.
Betreft meldingen maakt het niet veel uit, die doen ze toch wel.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:22

Je bent verplicht de buren toegang te geven tot jouw terrein om onderhoud te doen aan hun heg/huis/oprit whatever. Als zij bv zonnepanelen op het dak willen en daarvoor moet een hoogwerker op jouw oprit staan, dan móet jij dat toestaan.

Dus die toegang ontzeggen zal je moeten terugdraaien wil jij zelf niet voor het werk én de kosten opdraaien.

Vraag je ze te snoeien en vertikken ze dat, dán is het een ander verhaal. Dan mag jij op hun kosten het snoeiwerk laten doen.

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:26

Ja precies.
Nu had ts een paar jaar gelden afgesproken dat de buren dat door een bedrijf lieten doen, waar ze toen akkoord mee gingen.
Maar daarom vroeg ik ook, staat het in mail of app... want dan kun je aantonen dat dat de onderlinge afspraak is geworden.
Maar meestal gaat dat mondeling en dan heb je weinig te bewijzen.
En kunnen de buren ook zeggen, ja ze wil ons niet meer op het erf, dus snoeit ze zelf maar.

Muronia

Berichten: 19891
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 10:28

Caira schreef:
Wat ik zou doen:

1) camera’s ophangen, en een duidelijk bordje aan de voorkant van je huis dat er camera’s hangen, laat ze het maar zien.
2) brief in de bus doen met het verzoek te snoeien voor bepaalde datum en aangeven dat je het anders laat doen. Doen ze het niet, dan bedrijf inschakelen om te snoeien en gelijk een schutting neer te zetten op jouw eigen terrein. Kost je nu wel wat centen maar gaat je gemoedsrust enorm ten goede komen.


Ik denk dat ik zoiets maar zou moeten doen inderdaad. Het was misschien niet handig om ze de toegang te weigeren maar het is ook niet normaal dat je mensen in je tuin laat die vervolgens daar alles afspeuren om maar iets te vinden om een melding van te kunnen maken.

Ik wil best een briefje bij ze brengen met het verzoeknom hun heg tot hun erf terug te snoeien en ik zal ze dan ook toegang verlenen, maar wat als ze dat niet doen? Ik neem aan dat ik het dan op mijn kosten moet snoeien en het snoei afval ergens naartoe moet brengen?

Er staat niks op mail of app. Ze hebben destijds briefjes in de deur gestopt met de melding dat op die datum dat bedrijf zou komen voor de heg. Vdat is 2 jaar geleden. Vorig jaar zijn ze zelf aan het snoeien geweest aan hun eigen kant en mijn kant niet.