Beekloop aanleggen en landscapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Beekloop aanleggen en landscapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 19:41

Ik ben gek op water, en dat laat ik graag terugkomen in onze tuin. Eerder hadden we een soort molensteen met een gat erin, waar da water uit kwam, maar dat was het toch niet helemaal. Omdat onze tuin na 8 jaar weer op de schop is gegaan, moet ik de tuin deels opnieuw inrichten. Dus heb ik besloten om een beekloopje te maken :D Onze overbuurman zei dat het best makkelijk kon, dus ik neem de proef op de som :+

Ik wil als ondergrond EPDM gaan gebruiken, omdat dit volgens google langer mee gaat dan gewoon zeil oid. We hebben nu een eerste proefbaan gemaakt, maar ik denk dat ik m nog wat hoger wil. Ik ga het zand nog ondersteunen met stapelblokken, zodat het niet weg zakt. Ik wil kijken hoe ik de stroom zo stevig mogelijk kan maken.
Daarna komt het leuke werk, het shapen. Ik denk dat ik 1 klein watervalletje wil creëren met platte stenen. Dan de rest opvullen met kiezels/grind en omlijsten met sierkeien. Daartussen wil ik het opvullen met grote rotsplanten.
Ik zal het nog een keer uittekenen hoe ik het voor ogen heb, maar het voordeel is, dat ik een erg goed beeldend vermogen heb, dus het zit allemaal in mn hoofd :P

Hier de eerste proef van de stroom ligging.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cookies

Re: Beekloop aanleggen en landscapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:29

Oh dat is een leuk idee. Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien.