hulp gevraagd voor 'n kinderfeestje, voor een 9e verjaardag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

hulp gevraagd voor 'n kinderfeestje, voor een 9e verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 11:47

Hallo mede bokkers, ik heb een vraag aan jullie. Zouden jullie mij en mijn dochter willen helpen?. Het punt is het volgende ,het kinderfeestje voor een 9e verjaardag.
(Ze zijn geen kleine kinderen meer maar tieners en ook echt merkbaar op school in de klas.)
dochter lief is een stoere meid die ook vaak met jongens optrekt. Dus geen meisjes meisje.
Nu is het punt we willen het thuis vieren, en dat vind ze prima. Het is onderdeel van het compromis:
Alle meiden incl een pestkop 8 stuks ,feest elders
Of
De pestkop niet en juist wel haar jongens vrienden de overige meiden ,buurmeisje en wel het pispaaltje van de klas en thuis!.
Wat was ik trots op haar plan, ze koos voor het laatste!. *\%/*

Maar goed 14 kinderen, thuis en buiten! Tijd van 14.30/18 of 19 uur.
(Zelf zie ik er wel een beetje tegen op die drukte , hoe regel ik dat nu goed zonder zelf overprikkeld te raken?)

we hebben ruimte genoeg het plan:

Pannenkoeken eten ( van te voren bereiden)
een speurtocht
een pinata
een waterglijbaan
Voetballen

spelletjes
wat zijn leuke spelletjes voor stoere kinderen?
Ik had zelf een idee net als de alles kunner een programma van de televisie en gewoon leuke spelletjes doen met iedereen, die ook iedereen kan doen ivm motorisch wat zwakker kind in de groep.

Wat geven jullie de kinderen bij thuiskomst uit school te drinken en met name de hapjes en tussendoortjes ? ( geen dieet kinderen in de groep!)
Wat kan wel en wat ook niet meer gezien de leeftijd, de nadruk licht op gezelligheid en het samenzijn bij ons.

(Ons budget is wel beperkt maar niet minimaal.)

Smickey2011

Re: hulp gevraagd voor 'n kinderfeestje, voor een 9e verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:55

Net als bij koningsspelen, mix van fysieke en minder intensieve spelletjes. Huur een paar van die spellen zoals zo'n zenuwenspiraal en kop van jut en zet blikgooien en donuthappen klaar, een parcours, een bingospel... Vinden ze meestal heel de basisschool wel leuk bij ons. En die niet wil gaat lekker tiktokken of met bal trappen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:55

Ik zou het vooral niet te vol plannen met zo’n grote groep. Bij tijd ‘over’ vermaken ze zich ook wel samen. Ik zou gaan voor wat simpels.
14.30-15.30 taart eten en cadeautjes uitpakken.
15.30-17.30 speurtocht met spellen onderweg. Maak twee teams die tegen elkaar kunnen strijden. Toren bouwen/zaklopen/puzzels/waterballon gooien/boogschieten/dramaspel/minivoetbal/etc. Onderweg gewoon aanmaaklimonade, groenteknabbels en wat crackers.
17.30-19.00 pannenkoeken eten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:22

Elanor schreef:
Ik zou het vooral niet te vol plannen met zo’n grote groep. Bij tijd ‘over’ vermaken ze zich ook wel samen. Ik zou gaan voor wat simpels.
14.30-15.30 taart eten en cadeautjes uitpakken.
15.30-17.30 speurtocht met spellen onderweg. Maak twee teams die tegen elkaar kunnen strijden. Toren bouwen/zaklopen/puzzels/waterballon gooien/boogschieten/dramaspel/minivoetbal/etc. Onderweg gewoon aanmaaklimonade, groenteknabbels en wat crackers.
17.30-19.00 pannenkoeken eten.

Eens, al hou je wel hele ruime tijden aan :=
Ze doen hier echt geen uur over taart eten en cadeautjes uitpakken en zeker geen 1,5 uur over pannenkoeken eten :')

Ik maak altijd een kan limonade en een kan water, kunnen ze kiezen. Meestal laat ik ze zelf cake versieren ivm lussiknie en allergie. Verder geen tussendoortjes tot het avondeten, vind dat wel zat. Als je perse iets wil zou ik gaan voor wat rauwkost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:43

Ik zou al die spellen met elkaar verbinden zodat ze uiteindelijk een code kunnen krijgen en daarmee de kluis met de prijs open kunnen krijgen.
Soort escaperoom effect. Echt leuk voor die leeftijd :+
Je kan het zelf verzinnen maar volgens mij kan je op internet ook kant en klare ideeen vinden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:58

Ik heb toen een Wie is de mol spel gedaan, je kan zo’n pakket online bestellen, bij LocoHippo kinderfeestjes

Was superleuk en heel makkelijk zelf een draai aan te geven! Zij hebben ook wel andere spellen/thema’s

Escaperoom voor thuis is ook leuk!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:04

Voor die leeftijd kan je er gerust ook een cinema moment tussen steken.

Kunnen popcorn of chips ofzo zelf kiezen, installeren en leuke film op, geeft een een goed uur rust in alle drukte.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:42

14 kinderen :oo
Ik vind 6 al veel _O-

Mijn dochter is 1 jaar jonger, eigenlijk regelen we niets behalve taart. Het vermaakt zich zelf wel.
Idem onze buurjongen die 9 werd (dochter ook uitgenodigd). Die had iets van 10 kinderen lopen zonder plan behalve genoeg te eten. Zelfs ruim na de officiele tijd waren die nog veel te druk om naar huis te willen gaan.

Rond de kleuterschool vond ik lastig omdat er dan van die verlegen dingen tussen zitten die steeds naar huis willen. Maar een 9 jarige wil juist meestal niet meer op tijd naar huis :D

Edit, ik zie nu tot 19h, ik zou zeggen: doe jezelf dat niet aan. 18h is ook heel prima.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:09

Hihihi, hier komen er meestal rond de 25 kinderen, en 3 feestjes per jaar. We zetten een groot springkastelen en idd veel eten en de rest zoeken ze altijd zelf uit en nooit geen een die al naar huis wil.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:20

Ik zou kijken of je ergens circus artikelen kan huren. Dus stokjes waar ze bordjes op kunnen laten draaien, jongleerballetjes, diabolo enz. Kunnen ze in oefenen om beter te worden en vinden ze heel leuk! Zijn ze ook wel even mee zoet

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:26

Beginnen met kadootjes verstoppen. Heb je al het eerste half uur er op zitten.

Dan taart (cake zelf versieren met slagroom en allerlei versiersels) weer een paar minuten extra!

Idd veel vrij spelen, maar ook een activiteit, dat kan je zo groot of klein maken als je zelf wilt.

Hopelijk mooi weer, kunnen ze allemaal naar buiten. Als het een leuke groep is, vliegt de tijd voorbij!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:52

Vrij spelen is leuk, mits ze zich zelf goed kunnen vermaken. Als dat niet zo is dan is het echt de hel… :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:14

Willen jullie het echt zelf-zelf doen of is er ook een mogelijkheid om iemand in te huren voor bijvoorbeeld een workshop?

Freerunning, graffiti, etc. Google maar eens, genoeg te vinden. :)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:26

Hier viel dat vrij spelen dus tegen. Ik was blij dat ik een lijst met spellen bedacht had. Nu was dat wel in de winter, dus dan is het buiten ook niet zo gezellig.
Ik vind je ideeen al heel leuk, een speurtocht valt eigenlijk altijd in goede aarde. Een soort schatkaart zou ook nog kunnen. Mijn ouders verzonnen bij een speurtocht allerlei vragen (bijv wat is de kleur van de deur van nummer 5 van die en die straat. Dan moest je de 1e letters verzamelen van alle vragen en dan aan het eind van de quiz moest je van alle letters een woord maken. De letters door elkaar zodat er echt gepuzzeld moest worden. Daar kun je best 1,5 uur mee vullen.
Andere ideeen:
Waterballonnengevecht
Springkussen huren

In plaats van pannenkoeken bakken (voor 14 man, wat doe je jezelf aan :') ) zou ik kiezen voor frietjes. De frietjes haalde ik bij de friettent, en ik bakte zelf mini snacks in de frituurpan of airfryer. Dan is het ook nog prima betaalbaar. Ik haal dan een wegwerptafelkleed. Daar kunnen de kinderen zelf de sausjes op spuiten. Frieten los op de tafel en smullen maar. Heb je ook geen borden en bestek nodig, scheelt afwas. Alles kon zo de kliko in :D.
Als hapje tussendoor kun je eventueel nog marsmallows roosteren als je een vuurkorfje hebt.
Uit een pinata komt ook snoep toch? Want als dat zo is, heb je al wat lekkers tussendoor. Ik zou het niet te moeilijk maken. Eventueel buiten wat bakjes neerzetten met snoepjes, chips of m&m's bijv is ook prima. Kannen met koude ranja (de groene is vaak favoriet). Het zijn maar 3 tot 4 uurtjes, met de versierde cake en de frietjes zit je al aardig vol. Heb je op diverse tafels wat te knabbelen ben je er.
En voor de prikkels, wijn helpt :o. En aftellen :j.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:31

Oh màn waar heb je zin in.... ik denk dat zelf alles regelen, schema's aan willen houden, zoveel kinderen en niet zelf overprikkeld / al weken van tevoren over-stressed raken geen optie is, als je daar gevoelig voor bent en wellicht ook nog een beetje een control-freak bent die de verplichting voelt om het echt-heel-leuk te maken :=

Als je het thuis wilt doen dan zou ik het lekker zoveel mogelijk los laten.

Gewoon zorgen dat er genoeg leuke dingen te doen zijn dat ze zelf kunnen kiezen wat ze willen doen. Genoeg lekkere hapjes. Je huurt 1 of ander opblaasding of weet ik wat voor vermaak dat je uitbesteed aan iemand die iets leuks komt doen met die kinders? En laat ze verder gewoon lekker rondbanjeren en zelf kiezen wat ze op welk moment met wie willen doen.

(hier een opblaasding, daar iets anders, daar weer iets anders......)

Dan heb je er het minste stress over en gedoe van, denk ik :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:23

Is er niet iets in de buurt om te doen en goedkoper is dan bv bowlen enz.Zo is er bij ons in de buurt boerengolf,en sindss kort een speurtocht door een wijngaard en natuurlijk als het mais hoog genoeg is het mais doolhof zoiets.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:33

Oef je legt de lat behoorlijk hoog voor jezelf.
Als het prachtig mooi weer is, zet een zwembad op, discolampen en muziek op en feestje is compleet.
Hapjes en drankjes, grote kannen met rode/ oranje ranja en water. Snoeptomaatjes en komkommer doen vaak erg goed.
Halverwege de middag een zakje chips of een waterijsje, heb je gelijk een rustmoment voor de Kids en daarna hups weer verder.

Heb je enig idee hoelang het duurt om voor zo'n koppel kinderen pannenkoeken te bakken :=
Frietje bij de patatboer weg is vele malen sneller.
Plastic wegwerpkleed op tafel, in het midden zak patat leegkiepen en voor het kind een spuit curry of mayonaise, en eten maar jongens.
Na het eten kiep je alle rotzooi in 1 x in de kliko.

Als alternatief van zwembad, een grote opblaasbare stormbaan. Een garandeert succesnummer op vele bbq's en familiefeesten, zelfs voor de volwassenen _O- .

Hoe meer je als ouder wilt organiseren, des te meer stress jij hebt als ouder, laar het los, laat het gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:13

Jeetje 14 kinderen is echt heel veel. Hier is de regel: je moet de kinderen die je uitnodigt zelf wel echt leuk leuk vinden als in: je spreekt er ook geregeld mee af om buiten school/hobby leuke dingen mee te doen. En wat ik ook aan hield: je leeftijd, -1 persoon is echt de max. Bij 9 zou ik dan inclusief de jarige op 8 kinderen komen die je uit nodigt. En dat is in je eentje al best pittig. Heb je hulp? Zo nee, dan zou ik dat eerst regelen. Het is echt fijner als je met zijn 2-en bent.

Wbt de pannenkoeken: eens met degene voor mij. Dat is echt veel werk. Bestel lekker patat, en laat het bezorgen.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:17

Vroeger deden wij met onze eigen kinderfeestjes ook heel vaak dit soort dingen (speurtochten, knutselen etc) en aan die feestjes heb ik veel betere herinneringen dan bowlen of zwemmen :o

Ooit hebben we voor we op speurtocht gingen een soort reis-paspoort gemaakt met een pasfoto en vingerafdrukken enzo, echt super tof! En met dat paspoort gingen we dan de speurtocht lopen en dan kreeg je een sticker of iets dergelijks voor het goed uitvoeren van een opdracht. Nostalgie :+

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:45

Zelf T-shirt versieren is ook nog een leuke! Springkussen ook

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:52

Vorige week kinderfeestje gehad voor 9 jarige dochter, 10 meiden over de vloer.

Ik heb ze in 2 groepen verdeeld, de ene helft en ruim uur op speurtocht (lekker moeilijke opdrachten, zodat ze even zoet waren) en de andere helft T-shirts batikken. Vonden ze hartstikke leuk, zelf geverfd shirt mee naar huis.
Pinata slaan is ook altijd leuk, vooral een zelfgemaakte van dubbelgolf karton, daar hebben ze wel een half uurtje voor nodig :D Dit met een quiz gedaan, steeds keuze uit ja of nee en alle die het goed hadden mochten 1x slaan.

Mijn man had 45 pannenkoeken gebakken de avond ervoor, daarvan bleven er ruim 30 over. Blijkbaar zaten ze met snoep en taart al vol genoeg :-P

Kinderen zijn veel sneller klaar met dingen dan je vooraf bedenkt, maar ze verzinnen gelukkig ook zelf van alles om te spelen :-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:53

Springkussen huren en pizza laten bezorgen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:57

Poeh 14 kids :o

Herken mezelf er wel in, je wil graag dat ze het leuk hebben en er wat leuks te doen.
Maar uiteindelijk zijn de kleinste dingen juist het leukst (en geloof mij, wij zijn ook overal geweest van workshops door een clinic clown tot verven in een atelier tot een dansles tot bekers beschilderen tot bowlen tot schaatsen tot een huis bouwen van chocolade...

En wat bleef het beste hangen? die keer dat we thuis samen zongen (manlief op de piano) met een high tea en daarna buiten in een groepje 'jachtseizoen' gedaan onder aanvoering van manlief.

Maak het jezelf niet te moeilijk.
Pannenkoeken bakken voor zo'n groep :+

(bij ons op een feestje overigens altijd 7 kids incl jarige)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:12

Mijn schoonzusje had laatst op een kinderfeestje iemand ingehuurd die allerlei spelletjes mee had en die kinderen bezig hield. (was een wat jongere leeftijdscategorie, maar ze zal ook echt wel wat hebben voor wat oudere)

Wellicht is zo iets wel wat? Hoef je jezelf niet te druk te maken, en hoef je alleen het eten en drinken te verzorgen :-)
(zij heette tante Betsy of iets, volgens mij ook op Facebook terug te vinden)

en idd wat hier boven al gezegd wordt....vaak zijn het de kleine dingen die ze onthouden. Het cake zelf versieren klinkt super leuk
(en denk maar aan de knakworsten reclame van een paar jaar geleden op tv, hele springkussens, luchtbalonnen, clowns etc. en het enige waar het kind mee kwam: "en we aten knaks" , maar zo werkt het brein van een kind gelukkig wel volgens mij :o )

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:20

Lasergame huren, dat was bij ons groot succes!

Wij hebben bij 123fun gehuurd, qua kosten nog te overzien met zo'n grote groep.