Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:13

Hallo iedereen.

Ik heb hulp nodig van Bokt.
Zoals de meeste weten hebben wij een moeilijk jaar achter de rug met mijn broertje die een zware hart operatie nodig had die telkens uitgesteld werd op het laatste moment.

Nu gaat alles gelukkig weer goed en komen onze levens weer even in een rustiger vaarwater.

Om dit te vieren en het rotjaar achter ons te laten hebben wij besloten om lekker op vakantie te gaan en dan ook goed!

Mijn ouders zijn al wat op leeftijd en hebben nog nooit gevlogen. Mijn broertje heb ik wel eens mee gesleept door Europa, dus die weet wel hoe dat is.

Maar mijn ouders zijn nooit verder gekomen dan zuid Frankrijk en Duitsland met de auto.

Wij gaan dit jaar naar Corfu, hebben een luxe huis met privé zwembad gehuurd. Iets totaal anders dus.

Nu wil ik eigenlijk wel wat speciaals doen voor mijn ouders tijdens de vlucht.
Ik heb Tui benaderd en zij staan daar wel open voor. Maar ik heb geen idee wat ik kan doen.
Ik wil erg graag dat dit een onvergetelijke ervaring en herinnering wordt voor ze.

Hebben jullie tips?

Sunnda

Berichten: 7850
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:32

Tijdens de vlucht zou ik persoonlijk niet doen, tenzij het een upgrade is naar de eerste klas. Vliegen is voor veel mensen een moetje en denk dat de helft er absoluut geen plezier aan heeft en alleen denkt: wanneer ben ik er..voor hetzelfde geld zitten je ouders de hele vlucht met zwetende handjes aan hun stoel geplakt..dat gebeurt bij vliegen gewoon relatief vaak. :j

Als je toch naar Corfu gaat zijn daar vast prachtige plekken om iets heel moois te zien of te doen waar je er optimaal van kunt genieten. :)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 21-05-22 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39926
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:36

Mijn zoontje heeft na afloop van de vlucht op de stoel van de piloot mogen zitten. Dat vond ie het einde.

Of misschien kun je regelen dat ze een glaasje champagne brengen?

Ik zou het zelf totaal niet waarderen als ik tijdens de vlucht opgehyped zou worden om mee te moeten zingen ofzo voor iemand. Laat me asjeblieft met rust.

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:38

Mijn ouders kennende is dit echt geen moetje.
Voor mij wel, hahaha.

Ik weet exact hoe het gaat straks. Zij hebben 1000 vragen en kijken de hele vlucht naar buiten. Onderzoeken alles en kijken hun ogen uit.

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:39

Iris82 schreef:
Mijn zoontje heeft na afloop van de vlucht op de stoel van de piloot mogen zitten. Dat vond ie het einde.

Of misschien kun je regelen dat ze een glaasje champagne brengen?

Ik zou het zelf totaal niet waarderen als ik tijdens de vlucht opgehyped zou worden om mee te moeten zingen ofzo voor iemand. Laat me asjeblieft met rust.

Hahaha. Nee mee zingen of een liedje zingen is ook niet iets wat ik voor ogen had.

Kijkje in de cockpit gaan ze zeker heel leuk vinden. Dat vind ik een goede.

kampioen2be
Berichten: 369
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:39

Ik vind die upgrade een leuke verassing! Ik weet dat sommige airlines zoals KLM een soort pakketje aanbieden die van van te voren kan kopen- dan wordt dat tijdens de vlucht gegeven aan de mensen voor wie je het besteld hebt. Heeft TUi ook zo iets?

Elanor

Berichten: 6794
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:40

Vliegen is al zo bijzonder zéker een eerste keer. Daar hoef je denk ik niks aan te 'doen' om het een prachtige ervaring te laten zijn. Trakteer ze op een extra lekkere versnapering en drankje halverwege? Goede reis! :)

Ir111

Berichten: 12084
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:40

Dan zou ik vragen of ze een "rondleiding" in het vliegtuig/kijkje in de cockpit kunnen krijgen. Of evt wat extra uitleg over de intercom van de piloot?

kampioen2be
Berichten: 369
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:42

kampioen2be schreef:
Ik vind die upgrade een leuke verassing! Ik weet dat sommige airlines zoals KLM een soort pakketje aanbieden die van van te voren kan kopen- dan wordt dat tijdens de vlucht gegeven aan de mensen voor wie je het besteld hebt. Heeft TUi ook zo iets?


even gekeken, maar zag niet echt iets. Wel leuk miss zo'n vliegtuigje ter herinnering?
https://www.tui.nl/content/marketing/nl ... L_2021.pdf

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:42

daantjuhhh schreef:
Kijkje in de cockpit gaan ze zeker heel leuk vinden. Dat vind ik een goede.


En dat is tijdens de vlucht verboden vanwege risico op terrorisme/kapingen, dus dat kan je op je buik schrijven. Na de landing zou je kunnen vragen.

Paar glazen champagne laten aanrukken is simpel en makkelijk uitvoerbaar voor cabinepersoneel, en daar zou ik het bij laten.

kampioen2be
Berichten: 369
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:43

Ibbel schreef:
daantjuhhh schreef:
Kijkje in de cockpit gaan ze zeker heel leuk vinden. Dat vind ik een goede.


En dat is tijdens de vlucht verboden vanwege risico op terrorisme/kapingen, dus dat kan je op je buik schrijven. Na de landing zou je kunnen vragen.

Paar glazen champagne laten aanrukken is simpel en makkelijk uitvoerbaar voor cabinepersoneel, en daar zou ik het bij laten.


Ik zie dat niet staan bij hun online menu, maar kunnen ze vast wel regelen lijkt mij?

(hier menu: https://www.tui.nl/content/marketing/nl ... L_2021.pdf )

Iris82

Berichten: 39926
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:45

Ja na 9-11 is dat niet een ding. Ik heb nog lang geleden in de cockpit mogen zitten tijdens het landen. :):)

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:56

Het hoeft ook niet tijdens de vlucht te zijn. Mag ook er na.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:59

Een luxe limousine huren om jullie naar je vakantiehuis te brengen? Met een chauffeur die je op staat te wachten met een bordje met je naam erop? Dat is best een leuke VIP-behandeling.
En fijn als je niet in de rij voor een taxi of shuttle busje of wat dan ook hoeft te staan na je vlucht.

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:05

De piloot wil misschien wel iets omroepen. Ze bijvoorbeeld welkom heten op hun eerste vlucht of iets, extra leuk als ze daarna ook bij hem gaan kijken

Courses

Berichten: 9950
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:14

Met welke carrier vliegen jullie? Ik zag dat je TUI benaderd hebt maar is dat definitief?

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 12:18

Courses schreef:
Met welke carrier vliegen jullie? Ik zag dat je TUI benaderd hebt maar is dat definitief?

Ja we vliegen met Tui. Dat is voor zover nu helemaal rond en geregeld.

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 12:19

Ibbel schreef:
Een luxe limousine huren om jullie naar je vakantiehuis te brengen? Met een chauffeur die je op staat te wachten met een bordje met je naam erop? Dat is best een leuke VIP-behandeling.
En fijn als je niet in de rij voor een taxi of shuttle busje of wat dan ook hoeft te staan na je vlucht.

We hebben een auto gehuurd en ik zou het erg fijn vinden als in ieder geval mijn vader naast mij zit de eerste rit. Haha. Ben niet z’n held met auto rijden.

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 12:20

Amber_anne schreef:
De piloot wil misschien wel iets omroepen. Ze bijvoorbeeld welkom heten op hun eerste vlucht of iets, extra leuk als ze daarna ook bij hem gaan kijken

Ik denk dat ze dat al heel tof vinden!

Janine1990

Berichten: 44013
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:22

Als je met TUI vliegt, zou ik ze zeker in comfort of businessclass zetten! Ik vind economy maar akelig klein zitten, al was dat wel in een dreamliner, misschien ga je wel gewoon met een 737?
Wellicht kan je daarnaast zelf een klein pakketje voor ze samenstellen ofzo. De eerste keer vliegen is leuk, maar als je toch economy zit is het wellicht ook wat awkward om er echt iets aan te laten doen door het cabinepersoneel... Er zullen vast meer maiden-passagiers aan boord zijn en een heleboel die vliegen gewoon normaal vinden.

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:41

Janine1990 schreef:
Als je met TUI vliegt, zou ik ze zeker in comfort of businessclass zetten! Ik vind economy maar akelig klein zitten, al was dat wel in een dreamliner, misschien ga je wel gewoon met een 737?
Wellicht kan je daarnaast zelf een klein pakketje voor ze samenstellen ofzo. De eerste keer vliegen is leuk, maar als je toch economy zit is het wellicht ook wat awkward om er echt iets aan te laten doen door het cabinepersoneel... Er zullen vast meer maiden-passagiers aan boord zijn en een heleboel die vliegen gewoon normaal vinden.


Dat maakt toch niet uit. Als ts en haar ouders het leuk vinden is er niks awkwards aan.

Vliegen is eigenlijk ook heel bijzonder en ik denk dat regelmatige vliegers dat echt wel snappen. Ik iig wel

Cowgirl

Berichten: 23771
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:34

Glaasje champagne aan boord is altijd leuk. Maar Corfu zijn wel vaak hele vroege vluchten :P of heb je middag vlucht?

Toen ik nog op schiphol werkte deed ik wel eens 'Happy Landings' dan hadden we de opdracht om iemand met een bos bloemen op te wachten. Ontzettend leuk en werd altijd zeer gewaardeerd.

Daenerys
Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:38

Janine1990 schreef:
De eerste keer vliegen is leuk, maar als je toch economy zit is het wellicht ook wat awkward om er echt iets aan te laten doen door het cabinepersoneel... Er zullen vast meer maiden-passagiers aan boord zijn en een heleboel die vliegen gewoon normaal vinden.

Wat een bijzonder standpunt.

TS super leuk dat jullie op vakantie gaan, het is jullie gegund! Ze speciaal welkom laten heten een glaasje champagne aan laten bieden lijkt me erg leuk.
Het idee hierboven van een happy landing ook!

Anoniem

Re: Iets speciaals doen 1ste vlucht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:59

Volgens mij heb je geen keuze wat betreft economy, business of comfort op de vakantievluchten naar griekenland. Zijn ook maar kleine vliegtuigjes, een menu krijg je bij mijn weten ook niet, want daar is de vlucht te kort voor. Volgens mij wordt dit alles enkel aangeboden bij de verre vliegreizen.

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 16:30

Cowgirl schreef:
Glaasje champagne aan boord is altijd leuk. Maar Corfu zijn wel vaak hele vroege vluchten :P of heb je middag vlucht?

Toen ik nog op schiphol werkte deed ik wel eens 'Happy Landings' dan hadden we de opdracht om iemand met een bos bloemen op te wachten. Ontzettend leuk en werd altijd zeer gewaardeerd.

Oh ja inderdaad. We vliegen smorgens al. Hahaha.

Ik ga toch nog even nadenken over alle leuke ideeen die gekomen zijn.

@Daenerys. Thanks.