Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:10

Ik zou gewoon op elk zeur appje die de buurvrouw stuurt, met OK antwoorden en verder gaan met waar je mee bezig was :evaw:

Neon

Berichten: 4939
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:37

Je zou spontaan begrip krijgen voor het feit dat de vorige bewoner van jullie huis zich gedroeg als een L*l met poten...

Al dat gezeiks van dat mens...ik zou dat haar toch eens vertellen op het moment dat ze weer loopt te zeuren... en ook gewoon aangeven dat jij er ook volledig klaar mee bent... je houdt rekening met elkaar maar 100% aan haar wensen voldoen is niet mogelijk... zeg tegen de buurvrouw dat het hebben van buren inhoudt dat je af en toe tekenen van leven krijgt van elkaar... en dat als ze dat niet fijn vind... ze misschien elders beter op haar plek zou zijn waar minder mensen wonen...

Negeer dat mens haar appjes in het vervolg... en zeg gedag als je haar tegen komt om gewoon door te lopen en geen ruimte voor conversaties bieden... Hou je verder aan de regels van de gemeente...en ze kan je niks maken...

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:56

Soms denk je echt "maar dit kán toch niet, dit is zó absurd, dit moet wel aan mij liggen".
Wij hebben hier zo'n buurvrouw in de straat die bij toerbeurt ruzie met bewoners maakt. Niemand ligt er wakker van, we moeten er onderling ook wel om lachen, maar het is toch leuker als je gewoon een praatje kunt maken. Maar soms heeft iemand nu eenmaal een ander idee over wat wel en niet kan dan jij. En dat is niet erg, tot het punt dat iemand jou dingen gaat opleggen of last van je heeft om het last hebben.

Ik hoop dat je een oplossing vindt, maar probeer je er toch maar niet teveel van aan te trekken.

ellepel

Berichten: 47409
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:03

ik kwam deze net tegen en moest meteen aan dit topic denken :')

Afbeelding


maar erg vervelend allemaal, ook een buurbrouw gehad die wel eens wat te ver ging met klagen.
dus snap helemaal hoe je je voelt.
en eventueel helpt het als je ook een en ander op,papier zet en dit aan haar geeft.

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:10

Leuk idee. Hadden onze buren mogen doen :+

Zelf hadden ze een zomerhuis gehuurd voor die tijd. Wij wisten van niks .

Maar we hadden minder last van de bouwers dan van hun zelf altijd -O-
:D

Lys_PPA

Berichten: 1355
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:12

Mooi plekje heb je idd!

Ik zou in een laatste bericht aangeven dat je echt geprobeerd hebt zoveel mogelijk rekening met haar te houden maar dat ze het onmogelijke vraagt en daarna aangeven het whatsapp contact te verbreken (nummer blokkeren). Als ze nog iets moet dan belt ze maar aan.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:29

Tja, ik ben dan zo dat ik ook het verhaal van de kant van de buurvrouw wil weten voor ik een oordeel ga vellen.

Mijn buurvrouw vertelt zoiets ook vast over mij tegen haar bekenden. Die dat dan zo aannemenen en haar bevestigen in haar mening dat ik een zeikwijf ben.

Ik hou het er tegenwoordig maar op dat we danig verschillen in de waarden en normen die we erop nahouden.

Niets persoonlijks tegen jou, ts. Jij bent mijn buurvrouw immers niet en ik niet de jouwe.

Maar deze zaken liggen soms genuanceerder dan buitenstaanders vanaf een afstand meekrijgen.

Dat wil dit zeikwijf maar even bijdragen :D

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:30

Vandaar mijn suggestie: schakel buurtbemiddeling in.
Dan praat je het uit in aanwezigheid van een mediator.

Exitium

Berichten: 7165
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:32

anca schreef:
Leuk idee. Hadden onze buren mogen doen :+

Zelf hadden ze een zomerhuis gehuurd voor die tijd. Wij wisten van niks .

Maar we hadden minder last van de bouwers dan van hun zelf altijd -O-
:D

Misschien wisten ze dat en hebben ze daarom niets laten weten, onder het mom van "ze gaan er alleen maar op vooruit" :')

friezenfan2

Berichten: 2633
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:39

Ik dacht dat mijn buurvrouw vervelend was maar jij wint. Die van mij heeft de neiging om de 'muziek' hard te zetten. Het is vaak iets met veel bass en weinig echte muziek. Vorig jaar bedacht ze dat dat wel kon om kwart voor 8 op zondag ochtend. Ik heb een uurtje later de politie gebeld en die zijn langs geweest sindsdien is het vaak maar kort en nooit meer zo ontiegelijk vroeg. Ik ben natuurlijk voor dat bellen aan de deur geweest 2 keer maar ik wist zeker dat als ik dat die zondag had gedaan ik haar aan was gevlogen (ik ben echt geen type die snel boos wordt). De politie agent zei ook tegen de buurvrouw dat hij de deur voelde trillen van de bass.

Wat hier al aangegeven wordt misschien kan buurtbemiddeling helpen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:43

Boras schreef:
Tja, ik ben dan zo dat ik ook het verhaal van de kant van de buurvrouw wil weten voor ik een oordeel ga vellen.

Mijn buurvrouw vertelt zoiets ook vast over mij tegen haar bekenden. Die dat dan zo aannemenen en haar bevestigen in haar mening dat ik een zeikwijf ben.

Ik hou het er tegenwoordig maar op dat we danig verschillen in de waarden en normen die we erop nahouden.

Niets persoonlijks tegen jou, ts. Jij bent mijn buurvrouw immers niet en ik niet de jouwe.

Maar deze zaken liggen soms genuanceerder dan buitenstaanders vanaf een afstand meekrijgen.

Dat wil dit zeikwijf maar even bijdragen :D


Dit klopt ook wel ja, er speelt vaak meer dan één van de partijen zegt (niks persoonlijks, TS).

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:45

Als de buurman/vrouw zonder vergunning gaat ophogen, zou ik toch ook not amused zijn...

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:52

Ik woon in een sociale huurflat, ik heb niks te zeggen over werkzaamheden bij een nieuwe huurder :')
Krijg ook niks te horen over de werkzaamheden, hoelang het duurt ed.

Ik werk nachtdiensten, niet echt handig.
Laatste nieuwe huurders echt totaal geen last van gehad. De onderburen daarvoor kregen een complete keukenrenovatie (hun keukenmuur is mijn slaapkamermuur)

Kwa woongeluiden hoor ik dan weer helemaal niks.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:57

Luckystory schreef:
Als de buurman/vrouw zonder vergunning gaat ophogen, zou ik toch ook not amused zijn...


In Groningen? Waar om elk stuk land een sloot ligt?
En met dat beetje wat TS er uit haalt krijg je het land echt geen meter omhoog hoor... Zoals de heren van de gemeente ook aangeven is een melding meer dan genoeg, dat betekent dat er niet eens bezwaar tegen gemaakt kán worden...


TS, wát een zeikwijf... Als ik het zo lees ben je inderdaad wel een heel erg lieve buurvrouw!
Ik ga mee met de adviezen van blokkeren op Whatsapp. En als ze je dan nog durft te bellen, dan zou ik haar doodleuk adviseren dat ze maar beter de politie kan bellen voor dat akkefietje... Kan je daar mooi een dossier opbouwen vol nutteloze meldingen. Komt wellicht nog eens van pas...

En inderdaad buurtbemiddeling, al heb ik het idee dat hier (ook Groningen) dit alleen beschikbaar is binnen de woningcorporatie die hier zit. Aangezien ik twee gevallen weet in mijn buurt die daar liepen en dat huurders waren. Als het ook opgepakt werd met koopwoningen, dan was mijn buurman allang aan de beurt geweest vrees ik :') (en ik er bij waarschijnlijk, wij hebben ook zo'n zeurbuur; heel vaak ruzie met zijn vriendin (op een manier dat ik me regelmatig zorgen maak), PTSS en slaapt niet en gaat daarom elke ochtend om 4 uur fietsen en slaat dan zo hard met de deuren dat ik (twee huizen verderop) het nog hoor, staat overdag bij mijn buurman aan de deur dat zijn gamecomputer te veel herrie maakt (heb ik nog nooit gehoord in huis!), maar bij de andere buren heeft hij een poot aan de grond gekregen bij de woningcorporatie waar hij bij zit.)

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:05

Het punt is gewoon dat als je eenmaal een standpunt hebt ingenomen je er vaak ook weer lastig van af stapt. De buurvrouw heeft waarschijnlijk bedacht dat TS een vervelend iemand is waardoor ze er ook veel minder van kan verdragen dan wanneer er wel leuk contact was geweest.

pien_2010

Berichten: 43658
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:10

Je komt over als een lief en vriendelijk mens. Intermidiator kan helpen, hebben wij hier ook gedaan. MAAR wat pas echt heeft geholpen bij ons is, dat toen de intermedator er was (we hadden alles gedaan en veranderd volgens de wet en in opdracht van de mediator en zelfs meer als zij vroeg) ze weer over iets begon te zeuren. Toen ben ik heel bewust, willens en wetens, zeer beleefd ongelooflijk boos op haar geworden (In het Frans) en heb op een hand alles genoemd waar zij mee bezig was, wat het mij gekost had al dat gezeur → 4000 euries en dat ze nu echt moet stoppen en ze mij het idee geeft dat ik alle pogingen om het goede te doen voor haar nul waarde heeft. Tevens heb ik aangegeven dat ik nog nooit burenruzie had, dat ik ongelooflijk graag woon op die plek en dat zij nu echt moet stoppen met de ruzie die ze al vanaf 1972 heeft met de vorige bewoners en dat ik de mediator vraag om daar voor te zorgen, want dat ook wij recht hebben op fijn woongenot ipv al die problemen, die boosheid. TEvens heb ik gezegd, dat zij overkomt als een zeer moeilijke dominantie vrouw die uit is op ruzie (de hele buurt heeft last van haar :Y) ) en dat ik daar geen zin in heb.

Ze was zo geschrokken dat er één iemand was die beleefd, maar zeer duidelijk vertelde waar het op stond en haar de spiegel voor hield, dat het klaar is. De intermediator ondersteunde ons dit keer gelukkig. TEmeer daar ik aan hem vroeg wat ik nu nog meer kan doen om het haar naar de zin te maken? Daar had hij geen antwoord op want we hadden alles gedaan conform de wet. Dat zij wilde dat we alles veranderde zoals zij het wilde, daar hadden wij geen boodschap aan daar zij dan ons aan de haak bleef houden omdat ze elke keer ons kon aanspreken op iets. We hebben gekozen voor de wet, de duurdere variant en het was en is klaar *\o/* . Ik vind het heerlijk. Dat zij ons niet meer ziet staan vind ik ook heerlijk. Ik negeer haar ook maar het is niet meer al dat gezeur en geruzie.

Dus wellicht moet je ook eens beleefd maar zeer duidelijk flink grommen. Sommige mensen hebben dat nodig.

gillian

Berichten: 4429
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:11

Luckystory schreef:
Als de buurman/vrouw zonder vergunning gaat ophogen, zou ik toch ook not amused zijn...


Wat heeft dat stukje papier voor jou als meerwaarde, als dat bij de buren gebeurt?
Ik snap dat dus echt niet he..dat soort flauw gedoe.


Ik zou het gezeur gewoon negeren. Zo min mogelijk overlast bezorgen natuurlijk, maar gewoon leven. Joh, dat ze een ander hobby gaat zoeken ipv de buurt in de gaten houden..

Getup

Berichten: 8319
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:36

Ik zou m'n trailer- als het droog is - lekker op m'n eigen wei zetten, waar hij dus bij haar vol in het zicht staat .

En als ze dan komt piepen ( via WhatsApp of hoe dan ook), even fijntjes uitleggen dat ie daar staat, op jouw terrein, omdat je moe werd van dat "terug op de plek zoals afgesproken" zetten .

Ze beseft dan misschien, dat het nog niet zo beroerd is, zoals de trailer nu staat

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:03

Getup schreef:
Ik zou m'n trailer- als het droog is - lekker op m'n eigen wei zetten, waar hij dus bij haar vol in het zicht staat .

En als ze dan komt piepen ( via WhatsApp of hoe dan ook), even fijntjes uitleggen dat ie daar staat, op jouw terrein, omdat je moe werd van dat "terug op de plek zoals afgesproken" zetten .

Ze beseft dan misschien, dat het nog niet zo beroerd is, zoals de trailer nu staat

Dit , en pien haar verhaal, schiet een keer volledig correct uit je slof en bijt eens terug.
Ik had ook echt langs gegaan na het bezoek van de gemeente , even vertellen dat ze haar vragen ook aan jou persoonlijk had mogen stellen, dat dat wel netjes had geweest, dat buren zo met elkaar omgaan en niet achter iemands rug om bij de gemeente gaan melden

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:08

gillian schreef:
Luckystory schreef:
Als de buurman/vrouw zonder vergunning gaat ophogen, zou ik toch ook not amused zijn...


Wat heeft dat stukje papier voor jou als meerwaarde, als dat bij de buren gebeurt?
Ik snap dat dus echt niet he..dat soort flauw gedoe.


Niet het papiertje, maar als je eigendom blank staat omdat buurman/vrouw opgehoogd heeft en daardoor alles zou afwateren naar jouw eigendom, dan ben je daar toch niet blij mee?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:34

Ts, ik voel helemaal met je mee.
Wij zitten sinds een half jaar in eenzelfde situatie met buren die niet direct naast ons wonen maar wel zicht hebben op onze rijbak, paddock en deels weilanden. Wij wonen op deze stek al 27 jaar en hebben altijd paarden gehad. We hebben nooit met vorige buren in hun woning problemen gehad wat de paarden betreft. Zij wonen er nu ruim 3 jaar en sinds een half jaar is het dus mis. Vervelende appjes, beschuldigingen die kant noch wal raken en vooral zgn. adviezen waarvan je je afvraagt "waar bemoeien ze zich mee ?". Ik moet me constant verdedigen voor dingen die nergens op slaan. Bijv. de oudste merrie had vorig zomer een hoefzweer die bij de zool doorgebroken was. Ze was licht kreupel en ik had haar een hoefschoen aangedaan om de zool schoon te houden. Hun ongevraagde 'diagnose' was dat ze artrose aan beide voorbenen had. Ik heb netjes uitgelegd wat er aan de hand was en dan krijg je "ja maar ..." en blijven ze volhouden aan hun 'diagnose'. Werkelijk allerlei onzin heb ik zo al aan moeten horen over de paarden en wat ze eventueel mankeren. Het toppunt voor mij was dat ze 'goedbedoeld' vonden dat ik teveel tijd stak in mijn paarden en er beter 2 van de 4 weg kon doen naar een paardenverzorgings tehuis. Notabene de betreffende 2 paarden gaan nog lekker 2x per week mee voor een bosrit. Ze zijn 24 en 25 jaar oud. Maar zij vinden dat ze daar goed verzorgd kunnen worden en er ook goede dierenartsbegeleiding e.d. is. Dan kon ik meer gaan genieten van mijn leven. Euh .... ik was stomverbaasd. Toen ben ik maar 's een keer goed kwaad geworden. Alle 4 paarden zijn hier geboren, als ze te oud worden om te rijden gaan ze hier lekker met pensioen. En als ze ziek worden en niet meer kunnen dan worden ze hier ingeslapen door een dierenarts. Nou nou, dat had ik dus niet mogen zeggen, ze waren nog beledigd ook. Wat ik er mee zeggen wil. Bij sommige mensen kun je het nooit goed doen. We zijn gestopt met appen. Verder negeren we ze volkomen. Mochten ze nog ergens weer over gaan klagen dan gaan wij aangeven dat ze de Omgevingsdienst van de gemeente maar moeten bellen. Ze maken ons ook in de hele buurt zwart maar ze doen maar. We kunnen met de meeste buren prima overweg dus daar lig ik niet wakker van.

Ts, het is belachelijk dat jouw buurvrouw zich bemoeid met wanneer jij jouw gras gaat maaien. Als de gemeente het goed vind waar jouw trailer staat dan moet ze maar bij de gemeente gaan klagen. Ik zou ook lak hebben aan het feit dat ze je jou zwart maakt bij andere buren. Ga zelf gewoon netjes om met andere buren. Nodig ze 's gezellig uit op een kopje koffie als het zo uitkomt en laat die vervelende buurvrouw compleet links liggen en haar vooral helemaal negeren. Je kunt op een gegeven moment ook te veel rekening met haar gehouden hebben en dat buit ze steeds verder uit. Niet intrappen, negeren en je leven gaan leven zoals jij wilt, niet zoals zij het wil.

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:46

Het mooiste is als je haar volkomen negeert. Dus nergens meer op antwoord en doen of ze niet bestaat. Lucht is.
Dat negeren zal haar wellicht nog veel pissiger maken en dan zal ze wss nog onredelijker worden. Negeren,negeren, negeren.
Dat doet haar dan wss heel veel pijn.
En die andere buren gewoon blijven groeten of je neus bloed. Die weten ook wel beter.

Is lastig, geef ik toe maar ze is duidelijk uit op confrontatie en heeft duidelijk heel de dag niks anders te doen dan jou maar te gaan dwars liggen. Wellicht ze als ze zo genegeerd word dan een ander slachtoffer gaat zoeken.

En gewoon lekker je ding doen. Vooral niet op je tenen gaan lopen door die tr*t!!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:12

Luckystory schreef:
Niet het papiertje, maar als je eigendom blank staat omdat buurman/vrouw opgehoogd heeft en daardoor alles zou afwateren naar jouw eigendom, dan ben je daar toch niet blij mee?


Als TS (en ik gok dat ze dat niet doet) die 10x23 meter op een meter afgraaft... Dan heeft ze 2300kuub zand...
Het weiland perceel is 13.000 m2 groot...
Laten we voor het gemak uitgaan van 12.000 omdat de paddock niet verhoogd hoeft te worden...
Gaat het om krap 19 centimeter dat de weide hoger zou worden... Het grondwaterpeil gaat niet mee omhoog hoor... Dus je tuin zal er eerder gunstiger bij liggen, als de grond goed wordt aangereden en gekilverd dan loopt het water je tuin niet meteen in.

Plus... en dat heb je vast goed gelezen in de post van TS, hoefde ze alleen een melding te doen...

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:22

Oeh, jij laat je nogal schuren zeg... Blokkeer haar nummer joh. Als ze je telefonisch niet kan bereiken, moet ze komen aanbellen om te zeuren, en dat zal ze hopelijk niet doen. De meeste toetsenbordhelden zijn in real life heel wat minder held :) En als ze wel komt aanbellen, doe je lekker je deur niet open. Moeilijker dan dat is het niet :)

Als je dat wat drastisch vind: nodig haar uit voor een kop koffie. Vraag door naar wàt haar probleem juist is - dat ze de trailer ziet is geen antwoord, WAAROM is dat zo'n probleem? Vraag door, maak het haar maar moeilijk. Eis een deftig antwoord. Als ze dat niet kan geven, geef dan aan dat je daar geen rekening mee kan houden. Als ze na dat gesprek toch nog blijft zeuren - negeer haar dan gewoon. 100%.

Ze heeft wss niet veel anders te doen dan wat ze nu doet - l*llen over onbenulligheden. Blokkeer haar nummer, geeft haar geen aandacht - ook geen negatieve aandacht. Aandacht = aandacht. Doe dat niet, negeer haar gewoon.

En laat haar een eind oprotten als ze om eieren komt bedelen hoor! Je geeft een vinger en ze neemt een hand - niet toelaten.

germie

Berichten: 26045
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:01

Depende schreef:
Polly schreef:
Ik zal misschien ook wel een zeik buurvrouw zijn maar ik zou bosmaaien voor 10u in het weekend ook niet heel erg kunnen waarderen geloof ik :=

Buurman wilde dat er alleen door de week gemaaid werd, niet in het weekend. Wanneer de ‘normale’ buurman gewoon werkt. Hun buurman begon vaak om 9.30, maar dan dronk vervelende buurman net koffie en dat stoorde hem dan. Dus zo werd het 10 uur dan was het koffiedrinken afgelopen.

Maar het mag gewoon in het weekend. Ook tot iets van 10 uur 's avonds. Kun je leuk vinden of niet, maar het mag.

Een trailer op de openbare weg mag net als een caravan er niet voor vast staan, maar als je die er even hebt staan om paarden in te laden, e.d. dan mag niemand er over klagen, behalve als je de weg moedwillig blokkeert. Dus even een minder uitzicht, dat is dan jammer, het is niet structureel.
Maar elke week 3 dagen een trailer voor de deur op de weg mag bijvoorbeeld weer niet.

Maaien e.d. mag gewoon, maar niet 's nachts. Dat hoort er gewoon bij.