Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:29

Wat naar TS zo’n buurvrouw maar was er toch snel klaar mee geweest hoor!
Natuurlijk is het leuk als je goed met de buren op kan schieten maar ik zou me echt niet in allerlei bochten wringen hoor.
Had ten eerst de Whatsapp eraf gegooid van haar en gewoon lekker mijn eigen ding gedaan, helemaal nu ze de gemeente heeft gebeld!

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:45

Wat vervelend TS! Daar wordt je niet blij van. Ik vind het knap dat je nog vriendelijk blijft.

Ik zou ze 1 keer uitnodigen op de koffie en uitleggen hoe vervelend je het vind, zeker omdat je in je recht staat en je alles aan doet om haar te helpen terwijl jij het recht heb om bv je trailer op die plek neer te zetten. Mocht dit niet helpen zou ik haar whatsappjes gewoon negeren, niet meer reageren en doen alsof je haar niet ziet. Leven en laten leven zorgen er hopelijk voor dat ze stopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:54

Vorige huis waar ik woonde hadden we ook zo'n buurvrouw. Mijn huisgenoten die er nog wonen hebben er nog gezellig mee te maken. Met elk feestje of bbq of iets komt ze de dag erna of 2 dagen later klagen dat iederéén last van ons heeft. Zelfs als een feestje is aangekondigd. Dus laatst dachten ze: dan brengen we iedereen een bos bloemen. De hele rij: ow maar wij hebben nergens last van, niks gehoord zelfs. Dat was zeker buurvrouw X? Die zeurt over alles onder het mom dat wij er last van zouden hebben.

Ik zou je buurvrouw eens in levende lijven aanspreken dat je haar geklaag erg vervelend vind. Dat je rekening met haar houdt, maar je wel verwacht gewoon te kunnen leven. Daar hoort zoiets als grasmaaien nu eenmaal bij. En vermeld gelijk even dat je via whatsapp/sms niet bereikbaar meer bent.

Verder zorgen dat wat je doet qua paarden voldoet aan regels van de gemeente. Als ze dan om elke scheet handhaving belt, dat ze geen poot heeft om op te staan.

En vraag eens je andere buren of ze last hebben van je, als ze dat beweert. Eventueel voor het gesprek met haar, als daar geen bal van klopt kan je dat mooi terugkaatsen..

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:58

Onali schreef:
Appeltje_1 schreef:
Geen tips voor je helaas.
Maar man, wat een k*t buurvrouw heb je... Ik begon me er al over te irriteren en ik lees er alleen over.



Ik heb exact hetzelfde :+


Ja ik ook. Ik krijg hier echt de kriebels van. Wat een vreselijk zuur mens.

Jezelf er niks van aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb helaas geen tips voor je maar wil je wel even een hart onder de riem steken

rien10
Berichten: 14762
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:02

Vervelende situatie. Toch kan ik me wel voorstellen dat ze zich ergert aan de trailer. Maar goed, dat is maar een onderdeel van het verhaal. Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Als ze blijft whatsappen op mute zetten of blokkeren. (Merkt iemand dat, als hij geblokkeerd wordt? )

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:09

Zou het gewoon zeggen, niet meer appen want dat wil ik niet en is vanaf nu geblokkeerd.

Edit, ik heb vroeger altijd op een flat gewoond met mijn ouders en zusje en heb ook geleerd hie je daat miet leven zeg maar maar in onze nieuwe flat jaren later met mijn eigen gezin had ik zo’n onderbuurvrouw.
Gut, hadden jullie een verjaardag gisteren, uhhm jaa onze dochter was jarig, nou het was zoooooooo’n herrie :')
We hadden een muziekje opstaan maar wel zo dat je elkaar normaal kon verstaan en om 1 uur ging de laatste visite weg maar of we dat niet meer wilde doen vroeg ze dus ik heb gezegd dat ik twee dochters heb en er dus vier verjaardagen gevierd gaan worden en als ze daar niet tegen kon ze maar ergens op de hei moest gaan zitten :j
Denk dat ze nu nog verbaasd daar staat _O-

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:19

Informeer even of er zoiets bestaat in jullie gemeente als 'buurtbemiddeling'.
Dan doe je een gesprek met alle partijen, dat wordt vastgelegd, en klaar.

Is denk ik handiger dan alles blokkeren en negeren.

Lukt bemiddeling niet, dan kan je altijd nog blokkeren en negeren. Maar dan weet de gemeente ook dat er geen afspraken te maken zijn met madam.

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:21

Wat vervelend zeg! Naar mijn idee klinkt het alsof jouw buurvrouw niet op de goede plek woont, maar goed dat ter zijde. Ik zou als ik jou was ook geen appjes meer van haar willen ontvangen. Even appen is voor haar waarschijnlijk een erg laagdrempelige handeling, want ze hoeft er haar huis niet voor uit, etc., maar voor jou wel supervervelend. Het klinkt alsof jij er heel kalm en geduldig mee omgaat, dat vind ik echt knap!
Als je je gewoon aan alle regels houdt, probeer er dan niet teveel van aan te trekken. En inderdaad misschien eens rustig peilen hoe de buurt er nou echt in staat. Zijn alle buren het wel met haar eens, of roept ze dat alleen maar? Misschien kan je eens met iedereen te samen gaan praten?

Heel veel mensen denken dat als ze ergens komen wonen, de omgeving ongewijzigd blijft of dat ze daar somehow recht op hebben, maar niets is minder waar :') Alleen hun eigen stekkie blijft ongewijzigd en de rest is aan de gemeente. Je buurvrouw heeft buren dus het is vrij logisch dat er soms het gras gemaaid wordt en er activiteiten zijn rondom haar huis. Dan moet ze misschien een hogere schutting neerzetten of gaan verhuizen als ze zich daar zo erg aan stoort.

Roodvos

Berichten: 6702
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:25

Ik heb nu geen tijd maar wil op een ander moment nog wel even terug komen op het zand verhaal.
Is er zand gekeerd van je eigen grond?
En/of laat je zand aanvoeren van elders?

pol013

Berichten: 9012
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:32

Ik zou, voor mezelf, nog een laatste gesprek aangaan. Dat je echt een goede buur wil zijn. Maar dat er grenzen zijn. Of ze in grote lijnen wil aangeven wat belangrijk is voor haar. Niet op elke korrel zoals ze nu doet. misschien moet je van te voren aankondigen dat je op die manier een gesprek met haar wil zodat ze van te voren kan nadenken.
Daar kijken wat belangrijk is voor haar. Stelt ze bijvoorbeeld erg veel prijs op zondag rust. Kun je dan afspreken dat je (noem maar wat) geen herrie probeer te maken rond de lunch rond haar terras. Of wat ook haar onderliggende behoefte is. Ze klinkt nu mega gevoelig en heel reactief. Misschien, heel misschien kun je doordringen tot de kern van haar geïrriteerde gevoel....

Misschien is ze extreem gesteld op haar middag dutje, of heeft ze op donderdag middag een groepje vriendinnen over de vloer en wil ze dat haar huis en omgeving er dan perfect uit ziet. Geen idee.

Maar je mag wel ergens duidelijk maken dat 'een goede buur' zijn niet alleen betekend dat jij je aan moet passen. Inderdaad, wat is redelijk in het gebied waar je woont.
Tenzij die trailer echt pal voor haar raam staat (wat nog niet wil zeggen dat dat niet mag) zou ik bijvoorbeeld aan dat soort circus niet meer gaan meewerken dan je nu doet.

Ik ben echt voorstander van op normale voet blijven met je buren. En doe soms ook wel eens dingen omdat de buren het willen (met rollende ogen als ze weg zijn) maar het moet wel passen binnen een normaal leven in jouw leefomgeving. En voor mij klinkt het alsof je buurvrouw daar royaal aan voorbij gaat.

En heus, ik erger me er ook wel eens over dat er een auto voor mijn raam staat. Daar horen ze zelfs eigenlijk niet. Maar dat is dan ook weer een goede buur zijn: niet meteen naar buiten rennen/zeuren. Even slikken en morgen weer verder kijken. Stoppen met uit het raam kijken. En poef, dan is de auto ook ineens weer weg. Ergernis ook weer weg.

boemel

Berichten: 8477
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:39

De buurvrouw steekt teveel negatieve energie in jou en jij steekt teveel energie in haar.

Ik zou nog 1x een gesprek met haar aangaan op het moment dat je niet hoog in je emotie zit. Hierin zou ik aangeven dat jij echt wel rekening met haar houdt, maar dat je er ook woont en dat het logisch is dat ze merkt dat je er bent.
En dat je geen zin hebt om je steeds in bochten te moeten wringen en het graag gezellig houdt tussen jullie en geen behoefte hebt om steeds terecht gewezen te worden.

Ik heb een buurman gehad die vreselijk moeilijk deed. We mochten de heg niet snoeien, de motor niet starten, geen muziek aan, etc.

Ik heb de buurman uitgelegd dat we nu eenmaal naast hem wonen en dat inhoudt dat hij ons kan horen.
De heg was van hem, maar het was nodig om te snoeien om de oprit goed in en uit te kunnen. Dus heb gezegd ... we snoeien tot die tegel en niet verder en als hij er geen vertrouwen in had, hij gerust zelf mocht komen snoeien.

Hij gaf ook aan dat wij grond van hem gepikt hadden. Ik zei dat hij het kadaster maar moest laten komen voor een meting op zijn kosten. En als dan bleek dat wij grond van hem gepikt hadden, wij de grond terug zouden geven en de kadasterkosten zouden betalen.
Nooit meer iets van gehoord natuurlijk.

Over het zogenaamde lawaai wat wij maakten, heb ik gezegd dat we normaal ons ding doen en dat als dat teveel was voor hem, het misschien goed voor m zou zijn als hij een hutje op de hei zou gaan zoeken.

Het was duidelijk voor hem dat we vriendelijk waren, maar dat hij geen zeggenschap had over ons doen en laten. De problemen waren snel voorbij en hij werd eigenlijk steeds vriendelijker en gemakkelijker.

Succes daar! Laat je niet gek maken.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:42

Ik zou nu met haar in gesprek gaan en zeggen dat ze nu de grens over is gegaan en dat de tijd van naar haar pijpen dansen nu voorbij is. En je gewoon je ding gaat doen.
De trailer neerzet waar het van de gemeente mag, gras maait wanneer het jou uitkomt en de eitjes ergens anders naartoe gaan.
En dat ze dat aan zichzelf te danken heeft.
En zou vanaf dan nergens meer op reageren. Laat ze lekker in haar sop gaarkoken.

Gwahir

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:53

Vooropgesteld dat ik goed snap dat je doodmoe wordt van het gezeur, TS, hier toch even een ander perspectief, omdat met name de trailer voor disproportioneel veel ergernis lijkt te zorgen. Je schrijft dat jij in overleg met de gemeente de trailer op de openbare weg hebt staan. Trailer op de openbare weg parkeren mag natuurlijk eigenlijk niet, dus ik ga uit van een gedoogbeleid oid van de gemeente. Is de buurvrouw daarin betrokken geweest? Ze nee, dan kan ik me namelijk heel goed voorstellen dat de buurvrouw hierin eigenlijk boos is op de gemeente en daarom zo op de kast zit. Een eenzijdige beslissing van de gemeente om jou het parkeren van de trailer toe te staan kan de buurvrouw het gevoel geven dat anderen worden voorgetrokken, met angst voor een glijdende schaal (straks staat het hier vol met trailers!), dit geeft onzekerheid en het gevoel zij niet gehoord wordt. Dat nog in combinatie met de vorige buurman die over haar grenzen is gegaan, waardoor ze die nu met hand en tand probeert te verdedigen.
Heel vervelend dat haar frustratie nu op jouw geprojecteerd wordt, maar het zou dus kunnen dat niet zozeer de plaats van de trailer voor haar raam, maar überhaupt de beslissing van de gemeente om het toe te staan de bron van de ergernis is. Misschien helpt dit het wat meer los te laten? Jij kunt haar frustratie naar de gemeente toe namelijk niet oplossen :)

Onali

Berichten: 18493
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:56

kosseh schreef:
Kan je niet elke keer als je de trailer pakt of paarden uitlaat een berichtje sturen? Iets in de trant van de trailer is zo snel mogelijk weer weg/naar afgesproken plek.

Dan heb je het gemeld en kan ze er niks meer van zeggen toch?

Zo snel mogelijk geeft geen tijd aan, dus mocht het laden lastig gaan of er wat tussen komen maakt dat niks uit.


Kom op zeg.
Sorry ik ga nu mn deur dicht doen.
Sjips vergeten mn jas uit de auto te halen, doe de deur nog een keer open en dicht. Excuus buuf!


Nee sorry, openbaar gebied heeft de buurvrouw helemaal niks over te zeggen.
Ja je kan rekening houden met, maar je moet niet op je tenen gaan lopen want oh jee ze zou de trailer wel eens kunnen gaan zien.

Je hoeft niet je hele leven te verantwoorden aan een ander.

Elisa2

Berichten: 37520
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:07

Jeetje wat een gezeur om niets zeg..ik ben voor rekening houden met de buren, maar vind toch dat je overdag aardig moet kunnen doen wat je wilt zolang het s"avonds/ s"nachts maar rustig is (ik heb dan weer buren die zich daar niks van aantrekken en graag klussen en feesten tot midden in de nacht).

Misschien helpt het om een gesprek aan te gaan met een onpartijdige 3e persoon en duidelijke afspraken te maken.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:08

zonnebloem18 schreef:
Poeh je bent nog wel erg meegaand. Ik had haar denk ik allang geblokkeerd op WhatsApp.


Ik ook, je bebt al hartstikke schappelijk geweest naar haar toe! Je houd al veel rekening met haar dat is heel netjes van je maar je buurvrouw is er toch nooit tevreden mee zo te lezen.

KootMiraDrum

Berichten: 8330
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:11

Wat mensen schrijven over blokkeren op Whatsapp heeft niet heel veel nut, dan staat buuf straks steeds aan de voordeur. Eitjes zou ik haar trouwens niet meer verkopen. Raar mens hoor.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:24

Naar iemands voordeur lopen kost meer moeite dan een appje sturen, deze buurvrouw maakt daar gebruik van. Daarom zou ik sowieso het Whatsapp contact verbreken. Na 10 minuten al gaan klagen over een trailer die net is aankomen rijden gaat gewoon te ver. Grasmaaien overdag moet gewoon kunnen, bij het houden van een wei, bomen, groen, paarden hoort onderhoud. Dat maakt geluid daarom zijn er regels wanneer wat mag en wanneer je rekening dient te houden met omwonende. Dat doet ts prima en meer kan ts niet doen, maar daar is de buurvrouw niet tevreden mee. Ja daar zou ik gauw klaar mee zijn hoor :j

noviceh

Berichten: 4800
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:29

Onali schreef:
Je hoeft niet je hele leven te verantwoorden aan een ander.
Zeker niet aan de buurvrouw. Zij kan zich ook naar jou aanpassen. Ga je grasmaaien, ga even binnen zitten met de deur dicht. Ga je een paard in de trailer laden, ga in een andere ruimte een tukkie doen of stel dit even uit. Zie je de trailer net staan vanaf die ene stoel, ga dan op een andere stoel zitten. Verder zou ik alle berichten negeren ipv gelijk in de houding te springen.

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:29

Dat ze aangeeft met alle buren overleg over de trailer te hebben gehad is gewoon een dik onzin verhaal. Er zijn nu eenmaal mensen die op elke slak zout leggen en klagen om het klagen. Misschien eens een buurtborrel of barbecue organiseren en dan gewoon zeggen dat je dat doet omdat iedereen blijkbaar veel last van je trailer heeft, wind uit de zeilen halen door poeslief te zijn. En reken maar dat je veel meer vliegen met stroop dan met azijn vangt en je haalt haar compleet de wind uit de zeilen. Dat madam de gemeente tipt over het zand geeft al aan dat ze gewoon aan het pesten is. Zorg dat je de rest van de buurt zeker achter je krijgt zodat ze daar niet meer mee kan dreigen.

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:30

Heel vervelend dit soort mensen, geen eigen leven hebben en je aan alles storen bij de ander .
Ik zou deze dame voorlopig geen eieren meer gunnen.
Het advies van een gesprek aangaan deel ik, probeer erachter te komen hoe t zo gekomen is dat ze zo gefixeerd is op alles wat je doet, het is niet alleen de trailer maar alles wat geluid geeft. Mooiste zou zijn als deze dame zelf in gaat zien dat wat zij doet onterecht is en wat dat veroorzaakt bij de ander en of ze dat beseft ?

hahahatsjoe

Berichten: 2398
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:43

Compleet negeren, haar blokkeren op de app en vriendjes blijven met de gemeente. Ik heb het ook gehad, paard aan huis, buurman ging klagen toen ik een kalverhut neerzette voor de mini. Kon ik gelijk de zeecontainer weg halen waar de paarden in stonden (zonder vergunning, voor de voorgevel rooilijn). Want zodra er geklaagd wordt, moeten ze handhaven. Ze hadden de zeecontainer wel zien staan maar het was netjes dus geen probleem, tot buurman klaagde over de kalverhut.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:55

noviceh schreef:
Onali schreef:
Je hoeft niet je hele leven te verantwoorden aan een ander.
Zeker niet aan de buurvrouw. Zij kan zich ook naar jou aanpassen. Ga je grasmaaien, ga even binnen zitten met de deur dicht. Ga je een paard in de trailer laden, ga in een andere ruimte een tukkie doen of stel dit even uit. Zie je de trailer net staan vanaf die ene stoel, ga dan op een andere stoel zitten. Verder zou ik alle berichten negeren ipv gelijk in de houding te springen.


Precies. Ik ga ook naar binnen als de kinderen van hiernaast weer aan het krijsen zijn. En doe dan de deuren en ramen dicht. Als ik elke keer ging klagen dat de buurkinderen luidruchtig waren, dan was ik ook een zeurkous.

magicmist

Berichten: 3339
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:58

buren, om gek van te worden.

Hier klaagt de buurman, van mijn ouders, aan 1 kant.
- mijn kinderen maken te veel herrie( zaten te lachen om een spel, om 9.00u s'morgens, binnen aan de keukentafel). Hij had gefeest, carnaval.
- mijn ouders zouden geen sociaal leven hebben, waar bemoeit hij zich mee
- er is een paaltje gezet op de stoep, omdat er auto's en bestelbussen door reden en mijn zoontje bijna is aangereden. Buurman kan nu niet meer zijn boodschappen uitladen en moeder daar laten uitstappen.
schuld van mijn ouders.
- mijn vader zou rare dingen hebben gezegd, over piepende zonneschermen( mijn vader is doof)
- mijn moeder zou te hard roepen( dat kan kloppen, daar vader doof is, maar dat zal niet continue zijn).
dus ja, buren. fijn als het goed gaat. maar ze kunnen zo moeilijk doen.
voor zulke mensen zijn er vrijstaande woningen op de hei.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:04

Wat vervelend. Er komt zo'n punt dat je gewoon helemaal niets meer van elkaar kan verdragen. Het gaat op een gegeven moment gewoon nergens meer over. Jammer dat de buurvrouw geen andere hobby's heeft dan de buren in de gaten houden.

Ik vraag me wel af waarom je niet een plek maakt al is het in je eigen weide om je trailer kwijt te kunnen. Moet heel eerlijk zeggen dat ik mij ook mateloos irriteer aan mensen die grond toe eigenen. Terwijl ze er zelf zat hebben. Dan denk ik ook altijd hou de rotzooi lekker op je eigen grond. Dus op dat punt kan ik de buren ergens begrijpen. Dat ze dan al na 10 minuten klagen tja dat is wat mensen doen die niets anders te doen hebben.