Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beauty1love schreef:Wij verdelen de lasten naar rato van ons salaris. We storten allebei ons deel op een gezamenlijke rekening waar we boodschappen/huur/gwl/gemeentelijke belastingen etc van betalingen.
Hierdoor houden we ook allebei een evenredig bedrag over voor onze eigen zaken. Ik geef vaak wat meer geld uit en mijn vriend houdt enorm van sparen, bevalt ons heel goed dat we elk onze eigen rekening nog kunnen houden en geen verantwoording hoeven af te leggen voor die shopping spree af en toe ()
Snippergroen schreef:Uit nieuwsgierigheid.. hoe bevalt het jullie als de een meer betaalt dan de ander? Met allebei de helft betalen, deel je de lasten gelijk en heb je als je meer betaalt meer ruimte voor je eigen uitgaven. Iets wat je ook zelf hebt opgebouwd met je carriere stappen. Dat lijkt me best redelijk. Krijg je onderling geen scheve gezichten met een verdeling naar rato? Kan me voorstellen dat er wel een mogelijkheid is voor een duurdere woning als je naar rato verdeeld bijvoorbeeld, maar voor mij voelt het een beetje gekkig dat de een meer investeert dan de ander
beauty1love schreef:Wij verdelen de lasten naar rato van ons salaris. We storten allebei ons deel op een gezamenlijke rekening waar we boodschappen/huur/gwl/gemeentelijke belastingen etc van betalingen.
Hierdoor houden we ook allebei een evenredig bedrag over voor onze eigen zaken. Ik geef vaak wat meer geld uit en mijn vriend houdt enorm van sparen, bevalt ons heel goed dat we elk onze eigen rekening nog kunnen houden en geen verantwoording hoeven af te leggen voor die shopping spree af en toe ()
Snippergroen schreef:Uit nieuwsgierigheid.. hoe bevalt het jullie als de een meer betaalt dan de ander? Met allebei de helft betalen, deel je de lasten gelijk en heb je als je meer betaalt meer ruimte voor je eigen uitgaven. Iets wat je ook zelf hebt opgebouwd met je carriere stappen. Dat lijkt me best redelijk. Krijg je onderling geen scheve gezichten met een verdeling naar rato? Kan me voorstellen dat er wel een mogelijkheid is voor een duurdere woning als je naar rato verdeeld bijvoorbeeld, maar voor mij voelt het een beetje gekkig dat de een meer investeert dan de ander
ingvdh schreef:Snippergroen schreef:Uit nieuwsgierigheid.. hoe bevalt het jullie als de een meer betaalt dan de ander? Met allebei de helft betalen, deel je de lasten gelijk en heb je als je meer betaalt meer ruimte voor je eigen uitgaven. Iets wat je ook zelf hebt opgebouwd met je carriere stappen. Dat lijkt me best redelijk. Krijg je onderling geen scheve gezichten met een verdeling naar rato? Kan me voorstellen dat er wel een mogelijkheid is voor een duurdere woning als je naar rato verdeeld bijvoorbeeld, maar voor mij voelt het een beetje gekkig dat de een meer investeert dan de ander
Maar is het dan eerlijk dat de een bijna niets heeft om uit te geven omdat het hele salaris in de pot moet en de ander geld als water heeft omdat de verhouding qua salaris enorm scheef is?
Je hebt overigens ook nog de zakgeldmethode, volgens veel deskundigen de meest eerlijke methode.
Als het geld binnen komt krijgen beide partners evenveel zakgeld. De rest van het geld gaat naar vaste lasten, sparen etc.
Captain schreef:Wij hebben een gezamelijke rekening waar we beide een bedrag op storten en alles van betalen. Hypotheek, gwl en boodschappen etc. Mijn vriend legt iets meer in dan ik omdat hij iets meer verdiend.
De rest houden we op onze eigen rekening en doen we mee wat we willen.