In de eene staan twee groene bloembakken, in de andere deze ( kapotte ) zonnewijzer maar….
Ik zou wel eens wat anders neer willen zetten, wie heeft er suggesties???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mrie schreef:Hemel, daar mag wel wat aan gebeuren. Grint af laten voeren, stenen weg en een boerenbloemen tuin er tegen aan. Hoge bloeiende vaste planten tegen de gevel en steeds lagere er voor.
Alja schreef:mrie schreef:Hemel, daar mag wel wat aan gebeuren. Grint af laten voeren, stenen weg en een boerenbloemen tuin er tegen aan. Hoge bloeiende vaste planten tegen de gevel en steeds lagere er voor.
Ik wil alleen wat anders in het vierkant tussen de blokken dus waar de zonnewijzer staat.
Onze “ voortuin” is maar 2/3 meter en als ik dat weg haal ben ik bang dat de auto’s steeds dichter langs ons huis gaan.
Amber_anne schreef:De blokken zou ik verven, bijvoorbeeld donker grijs zodat ze mooi blijven. Ik het midden bijvoorbeeld een boompje en daar omheen lavendel of siergras
Maar zou je niet de blokken kunnen gebruiken om je tuin af te zetten? Dan kunnen auto's ook niet dichterbij maar kan je wel mooie planten neerzetten
Janine1990 schreef:Mijn ouders hebben zo'n perkje opzij van hun huis (dus tegen de oprit aan) en onze ervaring is dat onder worteldoek iets planten echt een drama is. Het meeste gaat dood, met uitzondering van zo'n soort gras, maar ook dat doet niet wat het hoort te doen.
Ik zou het grind dus in het perkje laten zitten en er grote potten (bij voorkeur oude wijnvaten of (halve) houten regentonnen) met olijfboompjes in zetten. Een kleine verandering is beter dan geen verandering en zo kan je rustig verder nadenken over wat je wilt met je tuin![]()
Afbakening om je tuin zéker behouden! Die doen lekker veel pijn aan de velgen, dus houdt auto's op afstand.
DuoPenotti schreef:een grafzerk en het tuintje is compleet....![]()
Ik zou er salie inzetten, kleurt wel fijn.
https://www.hovenier.nl/planten/salie
DuoPenotti schreef:een grafzerk en het tuintje is compleet....![]()
Ik zou er salie inzetten, kleurt wel fijn.
https://www.hovenier.nl/planten/salie