Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 15:38

Hallo allemaal :evaw:

Volgende jaar mei ga ik trouwen met de liefde van mijn leven!

Ik heb besloten om zelf alles te organiseren, en ben al begonnen met een tijdlijnplanner (waar ontelbaar veel punten op staan help :') ) en ik ben begonnen aan de gastenlijst. Verder gaan we komende week het budget bepalen.

Aan alle bokkers die al ervaring hebben met een bruiloft:
wat had jij echt van tevoren willen weten? Nog goede tips voor ons?

Groetjes een zeer enthousiaste (en ook wel zenuwachtige) aanstaande bruid

Selina

Berichten: 14509
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:44

Oeh even denken.

Sowieso niet besparen op de fotograaf. En neem een videograaf! Vind de video stiekem leuker dan de foto’s.

Proef je taart van tevoren. Ik had dat niet gedaan en vond hem niet lekker :+

Neem een photobooth! Al onze gasten hebben hem gebruikt, zelfs m’n opa’s en oma. Ik kreeg de foto’s ook digitaal en heb daarom van alle gasten een foto. Ze konden er ook eentje in het gastenboek plakken.

Wij hadden een trouwwebsite gemaakt. Met bijv hotelovernachtingsmogelijkheden. Daar stond ook een online cadeaulijst en mensen konden dan ook dingen afvinken zodat er niks dubbel werd gekocht.

Ik bedenk later vast meer :+

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 15:49

Selina schreef:
Oeh even denken.

Sowieso niet besparen op de fotograaf. En neem een videograaf! Vind de video stiekem leuker dan de foto’s.

Proef je taart van tevoren. Ik had dat niet gedaan en vond hem niet lekker :+

Neem een photobooth! Al onze gasten hebben hem gebruikt, zelfs m’n opa’s en oma. Ik kreeg de foto’s ook digitaal en heb daarom van alle gasten een foto. Ze konden er ook eentje in het gastenboek plakken.

Wij hadden een trouwwebsite gemaakt. Met bijv hotelovernachtingsmogelijkheden. Daar stond ook een online cadeaulijst en mensen konden dan ook dingen afvinken zodat er niks dubbel werd gekocht.

Ik bedenk later vast meer :+


Oeh een photobooth is echt een leuk idee! Die zet ik op de lijst. Toch ook wel dierbaar om foto's van mijn familie en vrienden terug te kunnen kijken

Taart proeven was een van de eerste dingen waar ik enthousiast over was :+ (zegt weer genoeg over mij :o )

Bedankt!

Cioccolato

Berichten: 6932
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:53

Vooral genieten want de dag is zo voorbij.
Ik vond het trouwens wel fijn dat wij 0.00 als eind tijd hadden. De dag was erg vermoeiend en voordat je thuis bent..
Ik ben erg blij met mn fotos en album, zou er nooit op bezuinigen.

Oh vergeet niet te eten. Ik heb zelf weinig gegeten _O- zondeee

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:08

Als je jurk gaat afpassen zorg dan dat degene die jou op de dag zelf helpt met aankleden mee is en meekijkt hoe ze je aankleden. En, vooral dit, ga springen, rennen en bewegen in je jurk voor je echt zegt dat alles goed zit. Door in en uit auto's stappen wil de boel nog weleens verschuiven en dat moet je zelf makkelijk kunnen fixen.
Ik heb twee bruiloften meegemaakt waar bij 1. de jurk met hoepel aan de voorkant zo'n 25 cm omhoog stond. Zag er raar uit, ik gok dat de hoepel te groot was. En bij bruiloft 2 had de bruid een halter-hals die zo strak was afgepast dat het bloed al voor het avondfeest al in d'r jurk zat.
En dat waren twee dure jurken met meerdere passessies.

Stel een goede ceremoniemeester aan. Dan komen mensen niet bij elk wissewasje bij jou als bruid aankloppen.

En idd, zorg goed voor jezelf. Heb een bruiloft meegemaakt waar de bruid zo gammel was van de stress en niet eten dat ze niet meer op haar benen kon staan. Het buffet werd geopend door de gom en het zusje vd bruid. Terwijl de bruid in een achterzaaltje koelte werd toegwuifd.

Plukje
Berichten: 1668
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:12

Neem een koppel fotografen. Anders heb je alle bijzondere momenten maar vanaf één kant op de foto staan. Het is juist zo mooi als één fotograaf het bruidspaar op de foto zet en de ander de reactie van de gasten. Wel een koppel die altijd samen fotografeert, zodat ze goed op elkaar ingespeeld zijn.
Een videograaf die er de hele dag bij is en ook interactie met gasten geeft hoeft van mij niet, maar ik vind het wel heel jammer dat ik de ceremonie niet op video heb staan.

En mijn aller aller allerbelangrijkste tip: laat je trouwen door iemand die jullie kennen en belangrijk voor jullie is. Daar kan echt absoluut geen Babs tegenop, hoe goed zo iemand ook zijn best doet.

8nnemiek

Berichten: 43673
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:11

Zoek een goede ceremoniemeester die alles in goede banen lijdt en de tijd in de gaten houdt, zodat je zelf de hele dag zo veel mogelijk kan genieten. Zo’n dag gaat zo snel, voor je het weet is het al voorbij.
Ik werk zelf als trouwvideograaf, en hoor heel vaak van mensen dat ze bij het terugzien van de film veel momenten zien die ze op de dag zelf helemaal niet hadden meegekregen, gewoon doordat je zo druk bent en er zo veel om je heen gebeurt. Dat is het mooie aan een goede foto- en/of videograaf.
En zorg dat iemand een tasje heeft voor noodgevallen, met oa naald en draad, schaartje, blarenpleisters, druivensuiker enz.

juval

Berichten: 13558
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:22


Solaria_Liz

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:25

Tip van mijn broer en schoonzus ( ze gaan trouwen in september).
Vermijdt zoveel mogelijk het woordje bruid. Zoals bruidsboeket, bruidstaart.

Zodra het woordje bruid erbij komt, schieten de prijzen omhoog

saarie

Berichten: 2150
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:17

Zorg dat je een jurk kiest die lekker zit en niet afzakt.
Extra schoenen voor als je je hakken zat bent.
Investeer in een goede fotograaf die qua stijl en feeling echt bij jullie past.
Iets van spelletjes (jardgames zoals cubs bijvoorbeeld) voor je gasten is fijn als er periodes van wachten zijn.
Genoeg te eten voor iedereen tussendoor! Hapjes is key. Niks zo vervelend als iedereen die hongerig op een stukje taart staat te wachten.
Zorg dat je muziek voor de opkomst, tekenen en ook onder de naam van dat moment opgeslagen staat (veel makkelijker voor degene die het moet afspelen).

Vjestagirl

Berichten: 26714
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:20

Werk niet met vrienden als 'leveranciers'. Geen bevriend fotograaf, geen bevriend visagiste, geen bevriend bakker etc. Ook niet als ze professionals zijn. Het is de gemakkelijkste manier om geen vrienden met ze meer te zijn tegen de tijd dat je getrouwd bent.

Elanor

Berichten: 6794
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:26

Mijn tip is vooral: richt het lekker in zoals jullie willen. Voel je niet verplicht om alles te doen volgens ‘the perfect wedding’, zorg dat de dag bij jullie als stel past. :)

Ik word bijvoorbeeld echt helemaal kregelig van al dat gehypete foto-gedoe, dus we hadden de fotografe (in tegenstelling tot de tip hierboven een tante die fotografe is, beviel ons juist uitstekend, makkelijk en vertrouwd) gevraagd om niet te aanwezig te zijn en vooral om niet te ‘sturen’. Belééf het maar gewoon was onze insteek, en dan een paar foto’s voor de herinnering is genoeg. :)

Verder hadden wij ervoor gekozen om de dag niet te vol te plannen en vanaf aankomst gasten één locatie, zodat we niet steeds van hot naar her hoefden en echt de tijd hadden met de gasten. We hebben ook geen onderscheid gemaakt in dag/avond gasten, genodigden konden gewoon bij alles zijn. En geen dresscode, geen zitplan, geen cadeautips, ouders bedachten zelf maar of kinderen wel/niet meekwamen, etc. Ceremonie, taart, rondje dierentuin, en lekker eten met borrel erna als afsluiting. Was topdag. :)

__danielle__

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:47

De beste tip die ik kan geven is: laat je niet leiden door "wat hoort". Vind je moeder dat haar zus er toch echt bij hoort maar zie je betreffende tante nooit? Tante lekker thuis laten ;) Willen jullie het afkappen na het diner? Doen! Geen zin in taart maar liever cupcakes? Doen!

Het is jullie dag, die het mooist te beleven is als jullie dat kunnen doen met de mensen waarmee jullie dat ook daadwerkelijk willen doen, en niet met mensen die er bij zijn omdat dat volgens anderen zo hoort.

Ook hier de tip om zeker niet besparen op beeldmateriaal. Wij hadden geen videograaf en daar stiekem nog wel een beetje spijt van, maar hebben ook zeker niet bespaard op de fotograaf.

Wij zijn getrouwd op een schip, midden op het IJsselmeer. Gekozen voor een selecte groep mensen die we mee hebben genomen aan boord. We zijn nog even terug gevaren naar de wal om het eten op te halen en zijn daarna weer het IJsselmeer op gegaan om met diezelfde groep mensen een feestje te vieren aan boord. (Als we wel avondgasten extra hadden gewild hadden we die tegelijk met het eten opgepikt maar daar dus bewust niet voor gekozen).

Roadracer

Berichten: 1813
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:57

Maak een grove dagplanning en bedenk op welke momenten je welke mensen wilt zien. Vaak is het normaal om een receptie te doen en slechts een deel van de gasten uit te nodigen voor diner. Maar wij hebben de receptie laten vervallen en iedereen uitgenodigd voor het diner. De meerprijs qua dinergasten viel weg tegen de besparing van geen receptie :+ Hoefden we ook niet te schiften tussen wie wel en wie niet uitgenodigd zou worden voor de avond.
Laatst bijgewerkt door Roadracer op 16-05-22 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Many
Berichten: 8284
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:15

Laat je niet meeslepen in de hysterische wereld rondom trouwen en bruiloften. Veel producenten/leveranciers in de trouwbranche spelen enorm in op je gevoel, waardoor het makkelijk is om je te laten meeslepen en ineens héél iets anders te doen (of veel uitgebreider/luxer/extravaganter) dan wat je eigenlijk wilde. Vraag je dus bij elke beslissing af: willen wíj dit? Of is dit ons aangepraat door een leverancier/vrienden/Pinterest/etc?

Verder zou ik in de dagplanning absoluut zorgen voor een momentje met z'n tweeën. Bij ons was dat toen we vanaf huis naar de locatie toe reden. Gewoon met z'n tweetjes in onze eigen auto. Dat was een heel fijn rustmoment.

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 07:41

Wauw, wat een boel reacties. Super fijn! Hebben we echt wat aan :) Op dit moment ben ik vooral gespannen over de locatie. Het is door corona nu ineens mega druk met trouwerijen. De bruidsjurken winkel heeft een stop tot oktober :oo Gelukkig ben ik er op tijd bij en kan ik binnenkort mijn droomjurk komen passen <3 Verder gaan we op zoek naar een goede ceremoniemeester, best lastig om iemand te bedenken, maar komt vast goed.

Nogmaals bedankt allemaal, alle tips worden gewaardeerd!

Twiggy2008
Berichten: 21250
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:40

Vjestagirl schreef:
Werk niet met vrienden als 'leveranciers'. Geen bevriend fotograaf, geen bevriend visagiste, geen bevriend bakker etc. Ook niet als ze professionals zijn. Het is de gemakkelijkste manier om geen vrienden met ze meer te zijn tegen de tijd dat je getrouwd bent.


Grappig. Hebben wij wel gedaan en het resultaat mocht er in alles zijn. Zelfs degene die ons getrouwd heeft, was een oud klasgenoot van mij. Was geweldig!! Heb ook erg mooie foto's, want zij (vriendin) is een goede en erg leuke (voor de gasten) fotografe. En mijn haar zat fantastisch. De kapster, ook een vriendin, kent mijn haar als geen ander.

Tips? Tja, ik had een superlocatie (bohemian tuin buiten en mooi weer). Alles werd daar in de puntjes geregeld met onze wensen en dat was fijn omdat wij alles in 'maar' drie maanden tijd geregeld hebben. Ik heb er totaal geen stress van gehad, dat vond ik belangrijk, haha. En bewust ook echt alleen maar de familie en vrienden uitgenodigd, die wij erbij wilden hebben. Dat had nog wat voeten in aarde in mijn familie, maar heb er geen spijt van het gedaan te hebben, zoals wij wilden.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:44

Wij zijn getrouwd alweer bijna een maand geleden op 22-4-22. Mijn allergrootste tip: zoek een goede ceremoniemeester!! Wij hebben daar een professional voor ingehuurd omdat we onze familie en vrienden daar niet mee wilden belasten. Het is toch best veel werk waardoor de ceremoniemeester weinig tijd heeft om gewoon te genieten van de dag. Ook in de voorbereiding vond ik het heel fijn, omdat je zo met iemand werkt die dit veel vaker doet en dus precies weet waar je aan moet denken en wat snel vergeten wordt.

Daarnaast: plan ruim de tijd voor alles. Wij hadden bijvoorbeeld in de ochtend 2 uur gereserveerd voor fotoshoot en daarna nog tijd om thuis te lunchen. Dat was zodanig ruim gepland dat we uiteindelijk bijna 3 uur aan het foto's maken zijn geweest en toch nog even thuis konden eten voor we naar de locatie gingen. Ook hadden wij onze receptie verlengd zodat we alle gasten echt even konden spreken en dat was heel fijn.

Het belangrijkste is, doe het zoals jullie willen. Bedenk wat voor jullie belangrijk is en focus daar op. En laat dus ook dingen weg als het niet bij jullie past. Geniet lekker van de voorbereidingen!

Selina

Berichten: 14509
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Gezocht: Ultieme trouwerij tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:48

Ik had achteraf ook liever een professionele ceremoniemeester genomen. Sowieso kregen we eerst 3x nee. Dus dat schoot al niet op. Toen wilde m’n zusje wel maar uiteindelijk kon ik alsnog zelf heel veel doen en kwam ze te laat op zowel m’n vrijgezellenfeest als de bruiloft :=

Shiloh

Berichten: 19832
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:55

Mijn zus had op het feest een instant polaroid camera neer gelegd en ook een leeg foto/scrapboek en stiften en stickers en allerlei scrapbook versiersels. Voor gasten om zich lekker in uit te leven. Als een soort gastenboek. Die is echt zo leuk geworden! Mensen namen echt de moeite er iets leuks van te maken.

Maar ook gekke attributen zoals hoedjes en slingers en brilletjes of snorretjes op een stokje, om de foto wat op te leuken verder voor wie wilde.

Aan het begin gewoon hele leuke lieve wat serieuzere berichten van allerlei mensen. Maar naar mate de avond vorderde kwamen er ook hele leuke feestelijke foto’s in terecht die de lol en het plezier van het feest wel echt heel goed vastlegde. Echt achteraf een te gek aan denken!