Ik heb een vraag en wellicht heeft iemand het juiste antwoord erop. Ik zie door zoveel regels en wetten niet meer wat juist is.
Ik werk in een cruciaal beroep. Mijn collega was 2 weken geleden erg ziek en bleef een week thuis. Daarna kwam hij naar het werk maar had nog steeds verkoudheidsklachten. Negatief getest op Corona. Afgelopen zondag testte hij positief met zelftest en thuis gebleven. Vandaag (omdat hij 5 dagen thuis was gebleven) kwam hij op werk en voor begin van de dienst even een test gedaan, op het werk, hartstikke positief. Hij is ook nog behoorlijk verkouden.
Nu zegt werkgever , na 5 dagen gaan we in overleg met werknemer en als hij/zij zich goed genoeg voelt mag hij/zij komen werken.
Ik voel mij totaal niet veilig met een directe collega met Corona. Ik heb meteen een mondkapje op gedaan en zoveel mogelijk afstand geprobeerd te houden. Hij deed 1 uurtje een mondkapje op en toen niet meer. Collega moet mij opleiden, dus das toch lastig dan.
Wat zijn nu MIJN rechten? Kan toch niet zo zijn dat ik het risico moet lopen ernstig ziek te worden? Graag zie ik reacties