Het leed dat huizenmarkt heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitsunemimi

Het leed dat huizenmarkt heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 16:01

Als men een dergelijk topic start begint 't altijd met bereiken,
ik heb geen idee wat ik hiermee wil bereiken of überhaupt kan,

even van mijzelf afschrijven of gehoord worden.of even je frustratie uiten
Wie weet zijn er gelijkgestemden.

De welbekende situatieschets,

In den beginne was t oliebol,

Pittig leven achter de rug... vallen en opstaan

Hier en daar pittig om t even zacht uit te drukken.

Een rugzak waar de gemiddelde marsof jaloers op zou zijn.

Na een relatie van 8 jaar met een koophuis uit elkaar, we wonen inmiddels 3 jaar na deze relatie nog samen, in goede vriendschap als huisgenoten soort van beste vrienden .het is niet dat ik niet van hem hield, maar niet op de manier hoe het zou moeten zijn

Ik viel altijd al op het andere geslacht, en zodoende

Ik ben inmiddels al 3 jaar opzoek naar een huis midden in de randstad in het zusje van ons groteske amsterdam.

Wat begon met een geveinst optimisme en een fout van de lokale sociale woonvoorziening. (Account gesplitst uiteindelijk de inschrijving van 15 jaar kwijt geraakt, anders bestond dit euvel niet)

Ben ik opzoek naar een woning,
Samenwonen met vriendinnen waarvan
Een haar moeder kanker kreeg en de ander eieren voor haar geld koos en terugverhuisde naar haar geboorteland.

Zit ik met de spreekwoordelijke gebakken peren.
En zie door de vele bomen het bos niet meer,

Talloze afwijzingen, veel te dure woningen en afgeragde antikraak.
Makelaars die je met ledige ogen aankijken en zeggen dat ze terugmailen, om de eerstvolgende welvermogende yup het wel te gunnen.
Good for them.

Dit is geen schreeuw om hulp of een "woe is mie" alle opties zijn overwogen en getoetst van betaalsites tot gure marktplaats advertenties.

Zijn er anderen die dit hebben meegemaakt? Is er licht aan t einde van deze tunnel? Misschien zit jij wel in t zelfde schuitje en kunnen we elkaar helpen.

Als je reageert graag met nuance en respect.

Alvast bedankt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:08

Accepteren dat waar jij zoekt het gewoon echt niet gaat lukken. (Heeft je huidige koopwoning geen flinke overwaarde?)

Als je dat als beginpunt neemt, kun je kijken naar wat je wel kunt/wilt.

Sterkte! De woningmarkt is super frustrerend. Ik ken meerdere mensen die een goed salaris hebben en toch economisch dakloos zijn :(:)

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:09

Misschien heb je het al gedaan maar wellicht een oproepje op facebook doen? Ik zie daar regelmatig oproepjes voorbij komen voor een huisgenoot etc. :) Misschien dat je tijdelijk kan oppassen voor iemand die een langere tijd naar het buitenland gaat zodat je rustig aan verder kan zoeken.
En ook misschien rondom Amsterdam kijken?

Wel een rotsituatie ik hoop dat je snel wat vind! :knuffel:

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 16:29

Kirrietje schreef:
Misschien heb je het al gedaan maar wellicht een oproepje op facebook doen? Ik zie daar regelmatig oproepjes voorbij komen voor een huisgenoot etc. :) Misschien dat je tijdelijk kan oppassen voor iemand die een langere tijd naar het buitenland gaat zodat je rustig aan verder kan zoeken.
En ook misschien rondom Amsterdam kijken?

Wel een rotsituatie ik hoop dat je snel wat vind! :knuffel:

Vind ik enorm lief van je,

Ik pas regelmatig op huizen van vrienden om voor de dieren te zorgen zo ga ik in april weer voor tien dagen "eruit" om op de kat van een vriendin te passen, en social media is een krachtig medium maar ik heb al jaren geen Facebook insta of anders meer omdat ik er mentaal niet zo goed op ga als je begrijpt wat ik bedoel,
ik heb t geprobeerd hoor via huizen groepen en wie zoekt wat,
maar ik ben inmiddels 32 en wel toe aan privacy en een eigen badkamer/keuken, een studio zou ik prima vinden mits voldoende opslag
Ookal gaan die ook voor de 14m² +€1050

Mijn partner studeert in Zwolle,met kans op studie in amsterdam en ik zit met een vast contract reïntegrerende in mijn huidige baan dus dat heb ik zeker overwogen.

Alsmede de studentenhuizen en de antikraak

Ik vind t gewoon naar dat ik bij wijze van spreken weggedreven word uit mijn eigen stad, en met een overwaarde van +150k en nog niets kan vinden

Een stabiele eigen plek met zekerheid voor een eerlijke prijs dat is wat ik zoek en dat blijkt een soort van onmogelijk

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 16:39

Sunnda schreef:
Accepteren dat waar jij zoekt het gewoon echt niet gaat lukken. (Heeft je huidige koopwoning geen flinke overwaarde?)

Als je dat als beginpunt neemt, kun je kijken naar wat je wel kunt/wilt.

Sterkte! De woningmarkt is super frustrerend. Ik ken meerdere mensen die een goed salaris hebben en toch economisch dakloos zijn :(:)

Jaaa begrijp je, ik heb denk ik wel +75k op men rekening als we het huis verkopen of als hij mij uitkoopt,en 10k spaargeld en ik heb naar opties gekeken rond de 25 km.van baan veranderen kan maar ik heb t zo fijn op mijn huidige baan,en er is niet heel veel anders.dus dat vind ik moelijk

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:58

De huizenmarkt is vreselijk. Ik hoop dat je snel wat vindt :knuffel: Wellicht kun je nog vragen of een kennis die wél social media heeft een oproepje voor je wil plaatsen. Verdere tips heb ik ook niet echt voor je, het is gewoon écht enorm moeilijk.

Ik herken je gevoel wel. Ik heb een huurappartementje waar ik voor nu prima zit en waarvoor ik een prima prijs betaal, maar ik wil t.z.t. ook wel een keer iets groters. Sociale huur is nagenoeg niet te doen, ik heb me veel te laat ingeschreven. Dan moet je echt geluk hebben met loting, maar dan schrijven zich honderden mensen in. Als ik nu opnieuw particulier iets wil huren betaal ik de hoofdprijs. En kopen is in mijn eentje al helemaal niet te doen. Het voelt dus soms wel alsof ik "vast zit". Maar goed, ik klaag niet, want ik heb in ieder geval iets. Heb meer te doen met iedereen die nog moet starten :( En eigenlijk zouden die mensen in mijn appartement moeten, maar ik kan ook niet doorschuiven...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:45

En een plaats met een goede treinverbinding? Vanuit Amersfoort ben je met Intercity direct in een half uur op Station Zuid, vanaf Hilversum in 22 minuten. Begrijp dat het naar is om het gevoel te hebben dat je uit je stad verdreven wordt dus wellicht zit je helemaal niet op Hilversum of Amersfoort te wachten. Amersfoort - Zwolle is 34 minuten met de trein, vanuit Hilversum is dat wel wat langer.

En inschrijven op verbouw/nieuwbouw? Zoiets als dit: https://www.amsterdamwoont.nl/woningaan ... mmer-b0201
Via deze site kun je een aantal van dergelijke projecten bekijken: https://www.amsterdamwoont.nl/projectaanbod

pateeke

Re: Het leed dat huizenmarkt heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:33

Een geschikt huis vinden (huren of kopen) is inderdaad niet gemakkelijk tegenwoordig. Ik heb veel geluk gehad het huis waar ik in woon te kunnen kopen. De ligging is niet super gewild (aan een drukke baan, geen parkeerplaats of garage), maar voor mij net wel een voordeel. Ik zit nu een beetje verder van de stad af, maar persoonlijk heb ik dat er zeker voor over; ik woon hier graag. Daarnaast is het een oud huis (95 jaar inmiddels), wat ook maakt dat er wel nog werk in was. Tegelijk heeft dat ook net charme, zo'n ouder huis, vind ik. Sommige oudere elementen heb ik behouden omdat ik ze gewoon mooi vind en ik zo ook de authenticiteit van het huis wat kan blijven behouden.
Als ik kijk wat er nu gevraagd wordt voor een huis of appartement (huren of kopen) in de dichtstbijzijnde stad van waar ik woon... ja dat is inderdaad als alleenstaande amper te betalen. Voor mij was dat ook een van de redenen om iets verderop te gaan wonen.