Iets bestellen in de UK.

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12484
Geregistreerd: 28-07-10

Iets bestellen in de UK.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 20:00

Ik wil misschien iets bestellen in de UK.

Hen zenden echter niet direct naar NL, dus zou dan bv bij Shipito een “tussenadres” moeten nemen.

Het bedrag zit onder de £20, weet toevallig iemand wat het mij dan aan invoerkosten e.d kan verwachten?

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:10

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar als het niet te groot is kan ik het voor je vanuit Engeland meenemen en het in Nederland op de post doen. Ik ben van 25-30 mei in België/Nederland :) Ik hoor het wel!

Banyu
Berichten: 12484
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 20:17

kallipooh schreef:
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar als het niet te groot is kan ik het voor je vanuit Engeland meenemen en het in Nederland op de post doen. Ik ben van 25-30 mei in België/Nederland :) Ik hoor het wel!


Oh dat zou lief zijn! Alleen, wat is niet groot?
Ik stuur je even een PBtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:29

Schopje. Sorry voor de topickaap.

Ik ben dit ook net aan het uitzoeken. Ik wil ook graag iets bestellen uit de UK. De oude regeling kende ik redelijk goed. Maar van de nieuwe regeling kan ik geen kaas eten.

Ik wil iets bestellen van 155 euro + 15 euro verzendkosten ongeveer (een K9 sportsack ) ....
In Nederland kosten het 240 euro, dus volgens mij ben ik dan via Engeland nog steeds goedkoper uit. Maar hoe en wat ? Ik snap het niet.

Wat ik met name niet snap of ik nou wel of geen btw moet betalen, in het bestel proces staat "all uk taxes included" . Betekent dat je in NL nou nog een keer btw moet betalen, of dat dat er al bij in zit ?

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:48

Menino schreef:
Schopje. Sorry voor de topickaap.

Ik ben dit ook net aan het uitzoeken. Ik wil ook graag iets bestellen uit de UK. De oude regeling kende ik redelijk goed. Maar van de nieuwe regeling kan ik geen kaas eten.

Ik wil iets bestellen van 155 euro + 15 euro verzendkosten ongeveer (een K9 sportsack ) ....
In Nederland kosten het 240 euro, dus volgens mij ben ik dan via Engeland nog steeds goedkoper uit. Maar hoe en wat ? Ik snap het niet.

Wat ik met name niet snap of ik nou wel of geen btw moet betalen, in het bestel proces staat "all uk taxes included" . Betekent dat je in NL nou nog een keer btw moet betalen, of dat dat er al bij in zit ?


Vriendin had uit Nieuw Zeeland iets besteld rond de 100 nog wat euro en kwamen nog 79 euro invoerrechten bij. Volgens mij geldt voor de UK zelfde regeling. Denk dus dat je in NL goedkoper uit bent.

Let op: Is de waarde van je pakket hoger de € 150? Dan betaal je naast btw ook invoerrechten. In dat geval ontvang je altijd een betaalverzoek van ons.
Dit staat op de site van PostNL: https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/?trc=k-adw_p-gl_u-txt_r-international_f-p_t-pro_v-inklaringskostennonbrand&&matchtype=p&keyword=inklaringskosten&gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkG-0zN9LRWjlUid6DIXd-wV_4frQfCnDMMnvDaOSZ4jmK6BLcGUANsaAroLEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Nog een handige site:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop
Laatst bijgewerkt door Cilli96 op 15-05-22 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20687
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Iets bestellen in de UK.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:52


manonutjuh

Berichten: 3034
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:52

Menino schreef:
Schopje. Sorry voor de topickaap.

Ik ben dit ook net aan het uitzoeken. Ik wil ook graag iets bestellen uit de UK. De oude regeling kende ik redelijk goed. Maar van de nieuwe regeling kan ik geen kaas eten.

Ik wil iets bestellen van 155 euro + 15 euro verzendkosten ongeveer (een K9 sportsack ) ....
In Nederland kosten het 240 euro, dus volgens mij ben ik dan via Engeland nog steeds goedkoper uit. Maar hoe en wat ? Ik snap het niet.

Wat ik met name niet snap of ik nou wel of geen btw moet betalen, in het bestel proces staat "all uk taxes included" . Betekent dat je in NL nou nog een keer btw moet betalen, of dat dat er al bij in zit ?


Je betaalt nog 21% btw over de 155 euro, dus ongeveer 32 euro + douanekosten.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:54

manonutjuh schreef:
Menino schreef:
Schopje. Sorry voor de topickaap.

Ik ben dit ook net aan het uitzoeken. Ik wil ook graag iets bestellen uit de UK. De oude regeling kende ik redelijk goed. Maar van de nieuwe regeling kan ik geen kaas eten.

Ik wil iets bestellen van 155 euro + 15 euro verzendkosten ongeveer (een K9 sportsack ) ....
In Nederland kosten het 240 euro, dus volgens mij ben ik dan via Engeland nog steeds goedkoper uit. Maar hoe en wat ? Ik snap het niet.

Wat ik met name niet snap of ik nou wel of geen btw moet betalen, in het bestel proces staat "all uk taxes included" . Betekent dat je in NL nou nog een keer btw moet betalen, of dat dat er al bij in zit ?


Je betaalt nog 21% btw over de 155 euro, dus ongeveer 32 euro + douanekosten.


Je betaalt BTW over het bedrag van het product en de verzendkosten tot aan de EU grens. Vergeet de afhandelingskosten niet van bv postNL, dat gaat niet om een hoog bedrag (10/13 euro) maar komt er wel bij. Bij DHL zou ik niet weten of ze die kosten ook berekenen