Ik wil toch eens peilen wat anderen me zouden aanraden met het volgende.
Ik heb altijd al snapping hip gehad wat sinds een aantal jaar is overgegaan naar trochander major syndroom. Een overactieve bovenbeenspier waardoor als ik loop mn voeten naar binnen willen draaien en ik geen grote stappen kan zetten, in goed Nederlands: ik loop nogal ‘briek’.
Hierdoor toendertijd mijn werk als veldecoloog niet kunnen volhouden.
Nu sinds een jaar via een traject in een nieuwe baan gerold. Begon met drie dagen op de auto en korte stops, dat was te doen.
Maar toen boden ze me een fulltime aanstelling aan, vanuit mijn positie een kans waar ik geen nee tegen wilde zeggen.
Probleem is alleen dat er nu 1,5 dagen zijn waarbij ik de hele dag moet lopen en staan op lokaties. En ik houdt dat maar slecht vol.
Ik loop langzaam, maar zweet staat me op de rug en het werk kost me dus meer energie dan normaal zou zijn.
Er zo moeilijk bij lopen kan overkomen alsof ik het niet leuk vind of altijd maar moe ben. Het kost me ook moeite de week goed rond te krijgen qua lokaties die ik heb.
Ik denk dat ik hierover toch eens aan de bel moet trekken bij mijn werkgever. Maar punt is dat ik niet verwacht dat er binnen het bedrijf alternatieven zijn voor mij om minder belastend werk te doen. Dus als ik aangeef het niet vol te houden.. ben bang mn werk dan kwijt te raken.
De nieuwe week begint alweer, ik rust in het weekend zoveel mogelijk uit om mn benen rust te geven.. Ik wil nog proberen of een vouwfiets verlichting geeft om op lokaties te gebruiken. Maar blijft trap op en trap af, vooral trap op verzuurt mn benen.
Wat moet ik nou doen. Ik denk wel aan omscholen, kom van vrij ver (afstand arbeidsmarkt) en ben nog aan het sparen voor inschrijfgeld kleine deelopleidingen.
Om in elk geval aan te tonen dat ik zogezegd leerbaar ben.
Voer nu ongeschoold werk uit. Ze willen me binnen het bedrijf opleiden maar moet ik dat wel aannemen als ik nu al merk dat ik dit niet tot mn 65e ga volhouden.
Met een kop vol vragen de auto weer in, wil er niet aan denken deze fijne baan kwijt te moeten raken maar krijg die benen niet op orde…

Iemand misschien tips?
Bedankt voor het lezen in elk geval.