Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:52

hwn schreef:
Gaabje schreef:
Ik zat ook aan zoiets te denken. Heb je een soort voortuin ofzo? Misschien daar een mand neerzetten en een briefje ophangen.

Omdat er zo veel ballen in onze tuin belanden hebben we deze mand neergezet. Op, bedenk iets leuks, zaterdagochtend oid, leggen wij alle ballen in deze mand. Dan kun je je bal weer ophalen. Aanbellen heeft geen zin, wij zijn waarschijnlijk niet thuis.


Dat vind ik nu een fijne oplossing. Klimmen ze niet over de schutting, bellen ze niet aan, en krijgen ze toch na x aantal tijd hun bal terug. En in tussentijd zijn hun ballen hopelijk wel een keer op.


Mee eens, prima oplossing. Niemand wil de bal zo lang kwijt zijn dus dan letten ze ook wel wat beter op.

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:52

Ik denk dat ze dan juist alsnog over de schutting klimmen

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6678
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:57

Ik zou toch eerst kijken of je het gesprek kunt aangaan met de kinderen (evt. met ouders), zodat je ze ook de kans geeft om hun gedrag te veranderen. Hoe logisch het voor 'ons' ook is dat het huidige gedrag ongewenst is, het is heel goed mogelijk dat die kinderen daar niet eens bij stilstaan en niet in de gaten hebben dat het voor jou heel vervelend is dat ze dit doen. Iemand moet ze dus wel eerst een keer vertellen dat het niet op prijs gesteld wordt, anders weten ze natuurlijk ook niet beter.

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:57

Alvaron schreef:
Waarschuwen dat ze, als het weer gebeurt, morgen terug kunnen komen om de bal op te halen. Werkte bij ons altijd best goed. 1x kan gebeuren, 2x ook nog, en daarna is het over en uit.

En zeggen dat als ze op het voetbalveldje gaan spelen ze niemand tot last zijn :j

Ben blij dat ik letterlijk naast het voetbalveld woonde vroeger, heb daar heel wat uren doorgebracht :D


Princesj schreef:
Ik heb er al eerder 1 op ons dak betrapt, had gelijk een boze ouder aan de deur dat ik niet zijn kind mocht corrigeren >;)

Wait, whut? :')

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:16

Wat fijn dat er nog kinderen bestaan die lekker buiten spelen met een bal. Zou een briefje op de deur hangen dat als de bal in de tuin ligt deze de volgende dag voor in de tuin ligt om op te halen. Met daarbij het verzoek de volgende keer beter op te letten. Of inderdaad zoals de wijkagent al aangeeft de ouders lokaliseren. Al zal de kinderen zelf een keer aanspreken ook helpen. Nu met het mooie weer tref je ze vast een keertje om 20.00 uur aan om dat te kunnen doen.

Kinderen die lekker met een bal aan het spelen zijn moeten vaak nog leren voorzichtig te zijn. Als ze hun bal dan een dagje kwijt zijn, wel wetende dat ze hem morgen weer kunnen ophalen, zijn vaak een volgende keer voorzichtiger. Voorkomen doe je het sowieso nooit, het zijn kinderen en een bal kan soms raar stuiteren. Daarbij zijn pleintjes er ook om te spelen, of er nu wel of niet een veldje verderop aanwezig is.

Wil je dat er helemaal nooit meer een bal in jouw tuin komt dan moet je er gaas zo overheen spannen dat de bal terug rolt of naar een andere tuin als deze boven jouw tuin beland.

prompter

Berichten: 11171
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:18

Hier klommen ze ook over de schutting hoor, vertrapten de planten. En een stel pubers gehad die de poort er uit trapten. Nooit ga ik meer bij een speelveld wonen :n

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:24

Ik had een Duitse herder. Na drie lekke ballen kijken ze wel uit waar ze spelen.

DuoPenotti

Berichten: 29790
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:28

Roodvos schreef:
Ik zou schrikdraad spannen om je dieren in de buitenverblijven te beschermen tegen katten.
https://www.gallagher.eu/nl_nl/katten-verjagen

(Er vanuit gaande dat er dieren in de verblijven zitten die mogelijk prooi voor katten zijn.)

Bordje eraan "pas op schrikdraad" en klaar.

Bij commentaar is het dus voor de katten en/of beveiliging tegen inbrekers omdat jullie veel weg zijn.
Tja, pech als er een kind in hangt, die heeft daar niets te zoeken. Moeten pappa en mamma maar even met hun kind gaan babbelen ipv met jou.

Dit zou ik ook doen.
Een keer een bal kan. Maar zo vaak... En dan merken dat er ook dingen kapot gaan in de tuin.
Dikke doei.
Dat gaan de ouders maar lekker oplossen en opvoeden.

Hier zou overigens een bal ook snel kapot zijn. En daar ga ik geen hond voor straffen dan.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:32

Ik zie dat een hele hoop bokkers onder de noemer 'het zijn maar spelende kinderen' het dus normaal vinden dat er schade veroorzaakt wordt aan materiaal bij TS in de tuin. Waaronder dierenverblijven, beesten schrikken zich kapot denk ik iedere keer als zo'n bal op het hok of voliere stuitert. Daarnaast is het schijnbaar ook doodnormaal dat wanneer jij je bal bij iemand de tuin in schopt je gewoon over het hek of de schuur klimt.

Sellyxx

Berichten: 1215
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:34

Volgens mij is het grootste probleem in dit geval dat de ts niet weet waar de kinderen vandaan komen en de kinderen nog niet heeft kunnen aanspreken. Voor hetzelfde geld is dit een probleem wat met een flinke preek en/of waarschuwing prima opgelost kan worden. :)

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:38

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is TS! Een poosje terug waren ze hier ook bezig en mijn twee honden liepen in de achtertuin. Ik keek even naar buiten en denk goh wat is die hond nou aan het doen, het is zo stil :') Die was dol enthousiast met een bal aan het spelen. Dat was dus letterlijk net gebeurd en terwijl ik aan het kijken was wat die hond aan het doen was, hoor ik gerammel aan het hek en zie ik een kind er over heen willen klimmen.
Ik schrok me rot .. vooral vanwege het lef, er lopen hier namelijk twee honden die je dat echt niet in dank gaan afnemen :Y) Er hangen niet voor niets waakbordjes.

Ik heb de bal teruggegooid en uiteindelijk aangekaart bij de buren. Het was een schoolvriendje die zo brutaal deed. Bizar hoor ..

Ik vraag me af of een briefje, een mand etc de oplossing gaan zijn. Zeker als er al vaker zonder pardon op een schuur etc wordt geklommen.... Een camera (al dan niet aangesloten of dergelijke) schrikt al wel iets af denk ik. Wij hebben ook een nepperd hangen, maar die was nu niet te zien door de was.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:38

Ik heb ook last van tuig dat meerdere keren per week ballen over m'n schutting trapt omdat ze zo nodig moeten voetballen in een steegje in plaats van op het nabijgelegen voetbalveld.
Zelfs ouders aanspreken helpt niet, alsnog heb ik continu die koters aan de deurbel terwijl ik thuis aan het werken ben omdat ze weer eens hun gebrek aan voetbaltalent hebben bewezen door de bal over mijn schutting te trappen in plaats van naar elkaar te spelen.
De laatste tijd heb ik eens in de twee weken de ballen ergens anders in de straat teruggelegd (waar de koters hun bal wel terugvinden uiteraard, maar niet bij betreffende steeg om ze geen uitnodiging te geven exact daar weer te voetballen), geen enkel effect op de hoeveelheid ballen die dit tuig over mijn schutting trapt. Wellicht nu maar iets bedenken dat ze meedoen aan mijn service om ballen te stallen op mijn erf en dat ze voor 10 euro stallingskosten per keer hun bal weer kunnen ophalen.. :+

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:40

rien10 schreef:
Maar daar denkt de hond anders over. Ik heb ook zo'n hond gehad. Bal over het hek? 3, 2, 1 Hap. Lek.
Hond woonde in de kennel met uitloop in de tuin. Het was gewoon haar tuin. En alle ballen waren van haar. Ook die over het hek vlogen. De buurkinderen wisten dat en hadden er geen moeite mee. Ik moet zeggen dat dit ook maar erg weinig gebeurde.



Moet ook zeggen dat de buurkinderen dit inmiddels ook wel weten en er eigenlijk nooit meer een bal binnenvliegt. Gelukkig maar *\o/*

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:46

Hier regelmatig 3 ballen in de tuin. Dat waren waarschijnlijk alle ballen die ze hadden. Ik was niet thuis dus misschien hebben ze wel aangebeld maar ja jammer dan. Dag erna heb ik ze buiten de poort gelegd.
Lijkt me wel vervelend als het continue gebeurt trouwens. En zeker als ze over het hek klimmen en op jouw terrein komen. Maar schrikdraad vind ik ook wel ver gaan eigenlijk. Ik zou eerst eens met ze gaan praten.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:47

Normaal, normaal.... ook niet perse. Maar ik vind het ook geen drama. Spelende kinderen, een bal die raar stuitert.
Vroeger speelde iedereen buiten en er belandde toen veel vaker een bal in de tuin. Daar werd toen minder moeilijk over gedaan. Nederland is nu ook wel heel erg pietluttig geworden, mijn tuin, mijn domein. Een vreemde kat erin en er is een kleine oorlog, een bal van spelende kinderen en whooohhhh tuig. Tja vind ik ook wat van..
Ik vind opvoeden ook niet echt van toepassing eigenlijk. Tis niet zo dat ze expres de bal je tuin in schoppen of expres dingen stuk maken toch? Het gebeurt, ze denken nog niet zo na over de gevolgen. Ze zijn gewoon lekker aan het spelen. Ik klom zelf ook wel eens over een schutting, wat heet ik zou het nu nog doen :'). Maar een goed gesprek, doet vaak een hoop. En de ring deurbel is toch ideaal, je kunt ook op je werk even afspraken maken met de jongens en meiden aan de deur. Hoef je niet eens thuis te zijn. :)).

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 16:49

Hond heeft eerste jaar t werk gedaan, dikke ruzies met ouders tot gevolg.

Lekker spelen mogen ze in de speeltuin of op t veld 500m verderop van mij. Daar staat niks wat kapot kan en is daarvoor aangelegd.

Ik ga nu als laatste aardige idee een briefje ophangen op de schuur, waarop ik aangeef dat elke bal erover naar het goede doel zal gaan. Alle kids zijn mijn inziens oud genoeg om te kunnen lezen.

Mocht dit niet baten heb ik geen keuze en komt er gewoon stroomdraad op, inclusief bordje uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:49

Amandavd schreef:
Ik zie dat een hele hoop bokkers onder de noemer 'het zijn maar spelende kinderen' het dus normaal vinden dat er schade veroorzaakt wordt aan materiaal bij TS in de tuin. Waaronder dierenverblijven, beesten schrikken zich kapot denk ik iedere keer als zo'n bal op het hok of voliere stuitert. Daarnaast is het schijnbaar ook doodnormaal dat wanneer jij je bal bij iemand de tuin in schopt je gewoon over het hek of de schuur klimt.


Nou daar verbaas ik me ook over. Als het een keer gebeurd prima, dan krijg je het ding met een waarschuwing terug. Gebeurd het vaker, dan is mijn naam haas en is de bal spoorloos.
Kinderen die in de tuin klimmen, die breng ik aan de oren naar hun ouders, ben je helemaal besodemietert.
Laat kids maar regels leren en ga maar naar het speelveld waar een ander er geen last van heeft. Mijn tolerantiegrens is voor dit zeer laag :D

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:52

Wij woonden vroeger aan het voetbalveld en hadden een glazen tuinkas.
Hoeveel ballen daardoorheen zijn gegaan en we er een constructie over maakten om dat tegen te gaan en nog iedere keer ballen in de tuin hadden.

Op den duur zijn we gaan zeggen dat we ze niet hadden en de ballen lek gaan steken.
Na een paar weken was het over.

Onali

Berichten: 18484
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:53

Ga ga vooral een briefje ophangen met; we zijn weinig thuis.

Dat trekt weer een heel andere soort tuig _O-


Ik ben het eens met de ballenslopers.
Als kind zijnde wist je vroeger precies waar de mensen woonde die je bal sloopten of waar je een emmer water over je heen kreeg bij belletje lel.
Die adressen sloeg je dan ook echt wel over.

Onali

Berichten: 18484
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:57

Diddykong schreef:
Nederland is nu ook wel heel erg pietluttig geworden, mijn tuin, mijn domein. Een vreemde kat erin en er is een kleine oorlog, een bal van spelende kinderen en whooohhhh tuig. Tja vind ik ook wat van..
Ik vind opvoeden ook niet echt van toepassing eigenlijk. Tis niet zo dat ze expres de bal je tuin in schoppen of expres dingen stuk maken toch?



Laat me raden jij hebt nog nooit andermans kattenstront hoeven rapen in je EIGEN tuin? :+

Kinderen zijn niet achterlijk, ze kunnen heus wel gevolgen inzien van een bal ergens overheen trappen.
Eerste keer, kan gebeuren. Regelmatig? Dan speel je op een verkeerd stuk.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:59

Onali schreef:
Ga ga vooral een briefje ophangen met; we zijn weinig thuis.

Dat trekt weer een heel andere soort tuig _O-


Ik ben het eens met de ballenslopers.
Als kind zijnde wist je vroeger precies waar de mensen woonde die je bal sloopten of waar je een emmer water over je heen kreeg bij belletje lel.
Die adressen sloeg je dan ook echt wel over.

Bij die mensen hebben wij pal voor de voordeur een twee meter hoge, meter brede sneeuwpop gebouwd. Oudere mensen. Hoe ze het ding weg hebben gekregen weet ik niet eens. Onze wraak was zoet.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:59

Ik denk dat een draadje met bordje erbij, zonder stroom al helpt... meeste mensen zien het verschil niet is mijn ervaring met mijn weiland, en dat kan je mooi een apparaatje schelen.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:05

Onali schreef:
Laat me raden jij hebt nog nooit andermans kattenstront hoeven rapen in je EIGEN tuin? :+

Kinderen zijn niet achterlijk, ze kunnen heus wel gevolgen inzien van een bal ergens overheen trappen.
Eerste keer, kan gebeuren. Regelmatig? Dan speel je op een verkeerd stuk.


Ach jawel zo vaak, maar ik maak me niet zo druk om dat soort dingen :D. Het hoort bij een tuin hebben in Nederland. Ik kan me eraan storen, maar wie heb ik ermee? Mezelf toch vooral.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:19

Hier hebben we een vrij ruim veld achter de tuin met oa speeltoestellen en een paar doeltjes erop.
Helemaal prima maar als je bal, shuttle of wat dan ook in mijn tuin of de brandgang belandt dan gooi ik hem terug wanneer het mij uitkomt.
Kan gelijk zijn, kan ook een week duren.
En dan hebben ze nog mazzel dat ik geen balslopende honden heb.

Momenteel kunnen ze gewoon mijn achtertuin in ivm een platte schutting maar zodra er weer een schutting staat gaat er weer een stroomdraad op, ter bescherming van mijn dieren tegen buurtkatten.
Stroomdraad is duidelijk zichtbaar van buitenaf ook, dus geen bordje nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:21

Diddykong schreef:
Onali schreef:
Laat me raden jij hebt nog nooit andermans kattenstront hoeven rapen in je EIGEN tuin? :+

Kinderen zijn niet achterlijk, ze kunnen heus wel gevolgen inzien van een bal ergens overheen trappen.
Eerste keer, kan gebeuren. Regelmatig? Dan speel je op een verkeerd stuk.


Ach jawel zo vaak, maar ik maak me niet zo druk om dat soort dingen :D. Het hoort bij een tuin hebben in Nederland. Ik kan me eraan storen, maar wie heb ik ermee? Mezelf toch vooral.


Ik heb een omheining om het huis, vanwege dieren, kinderen horen gewoon te leren dat dat betekent dat je daar als buitenstaander niet onuitgenodigd komt, simpel toch :D