Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alvaron schreef:Waarschuwen dat ze, als het weer gebeurt, morgen terug kunnen komen om de bal op te halen. Werkte bij ons altijd best goed. 1x kan gebeuren, 2x ook nog, en daarna is het over en uit.
Er is gelukkig geen schutting richting de wijk, maar ze schromen dus niet om op de schuur te klimmen..
waarvan de papa nogalboos was dat de heg zo groen en hoog was en de sleutels zoek waren daardoor. Echt je zoon is de grootste alles over de heg schopper en gooier. Voedt hem op. De sleutels trouwens 2 jaar later op een heel andere plek in de tuin teruggevonden 
Dan gaan ze er een keer overheen en dan is het klaar denk ik. Briefje op de schuur plakken, voorwerpen zo en zo laat ophalen de dag erop op een tijdstip dat het jou uitkomt.
. En toch een keer op een vrije dag de kinderen aanspreken dat er dingen stuk gaan. Soms helpt het als je in gesprek gaat zonder dat je boos wordt oid. Maar ik vrees ook dat het voor een deel mee leren leven is, hoe vervelend ook.
oid spannen. Als er dan gewonden vallen, ben je daar nog aansprakelijk voor ook. Ik denk ook niet dat je zo de goodwill van de buurtkinderen wint. Princesj schreef:Met het schrikdraad kan ik 1 ding voorkomen, en dat is dat er straks een smurf met gebroken ledematen in mijn tuin ligt. Ik heb er al eerder 1 op ons dak betrapt, had gelijk een boze ouder aan de deur dat ik niet zijn kind mocht corrigerenEr is gelukkig geen schutting richting de wijk, maar ze schromen dus niet om op de schuur te klimmen..
ongelooflijk
. En kinderen spelen zelden alleen, dus als er 1 in je tuin valt, slaat de rest vast alarm. Tja ik vind prikkeldraad of stroomdraad echt te ver gaan. Dan zou ik de ballen in de tuin voor lief nemen
. Kinderen zijn handig en flexibel. Ik denk dat het meer de ergernis is, dan dat je echt bang bent voor gewonden
.

Dat overkomt je één keer en daarna écht niet weer. Gaabje schreef:Ik zat ook aan zoiets te denken. Heb je een soort voortuin ofzo? Misschien daar een mand neerzetten en een briefje ophangen.
Omdat er zo veel ballen in onze tuin belanden hebben we deze mand neergezet. Op, bedenk iets leuks, zaterdagochtend oid, leggen wij alle ballen in deze mand. Dan kun je je bal weer ophalen. Aanbellen heeft geen zin, wij zijn waarschijnlijk niet thuis.
Berdien schreef:Wij hadden vroeger een buurman in de straat, als daar de voetbal in de tuin kwam kreeg je hem in flarden terugDat overkomt je één keer en daarna écht niet weer.
Nou is dat als eerste stap wellicht wat drastisch, maar als ze niet willen luisteren naar een vriendelijk verzoek dan is het het overwegen waard. Kijken of ze dan wel hun bal bij zich kunnen houden.
anca schreef:Wij hebben een hond die graag met ballen speelt en wat in onze tuin ligt is van ons