Ik volg een premaster Religiewetenschappen en voor het vak 'Boeddhisme' ga ik binnenkort een paper schrijven. Het is de bedoeling dat ik een boek, film, documentaire, boeddhistisch tijdschrift bespreek of een bespreking maak van een boeddhistische bijeenkomst bijvoorbeeld in een tempel of een modern meditatiecentrum.
Ook is het mogelijk iemand die in het westen met boeddhisme bezig is te interviewen omtrent zijn of haar bezigheden en de waarde die het boeddhisme aan het leven heeft toegevoegd. Of, wanneer iemand een Boeddhabeeld in de tuin heeft staan te achterhalen wat die Boeddha voor deze persoon impliceert. Goed, de opdracht is in principe vrij breed en ik kan alle kanten op

Ik ben benieuwd of er hier boeddhisten op bokt zitten, of dat er misschien mensen zijn die affiniteit hebben met deze religie of de boeddhistische gemeenschap en wellicht ideeën hebben of met mij in gesprek willen gaan.
Ik krijg binnenkort nog een college waarin ik nog meer vragen kan stellen over de opdracht, dus dan weet ik misschien nog wat specifieker waar het paper allemaal aan moet voldoen. Maar voor nu ben ik alvast benieuwd of jullie ideeën of tips hebben! Alle inspiratie is welkom