Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:Citaat:Ook heeft ze de takken die door haar schutting heen groeiden doorgeknipt,
Volgens mij mag dit gewoon.
Over de grens is van haar volgens mij.
Verder kan ik je geen zinnig antwoord geven, afgezien dat ik je buurvrouw best wel aso vind
Cayenne schreef:Het zou wel netjes zijn om dat te doen idd, maar het hoeft niet.
Overhangende takken mag je idd gewoon afknippen.
Vjestagirl schreef:Cayenne schreef:Het zou wel netjes zijn om dat te doen idd, maar het hoeft niet.
Dus haar overhangende dakgoot mag ik ook gewoon afknippen?![]()
Maar zonder dollen: dat ze dat gedaan heeft is poedersuiker, maar dat is zo. Ze heeft ook aan mijn kant van de erfgrens al m'n hedera afgeknipt, maar daar gaat binnenkort een stuk betongaas tegenop en daar komt nieuwe hedera in, dus dat ben ik al aan het oplossen.
De vraag is: ben ik verplicht haar toegang te geven tot mijn tuin om haar dakgoot schoon te maken, als zij bewust haar tuinhuis op deze manier geplaatst heeft?
Woestein schreef:Ik vraag me af of ze überhaupt wel het tuinhuisje zo dicht op de erfgrens mag zetten.
Ik heb zelf een huurwoning en toestemming moeten vragen voor het plaatsen van een hokje.
Dit mocht maar op bepaalde voorwaarden.
1 daarvan was dat hij 0,50 cm van de erfgrens af moest staan.
Zou dat eens navragen bij je gemeente.
Joanne1987 schreef:Tja ze kan je dan natuurlijk toegang tot haar tuin geven dat je zelf de hedera kan knippen aan haar kant
Maar goed, ik zou ook gewoon knippen, verschrikkelijk zo'n wildgroei aan takken. Op de camping groeit dat spul ook overal, om gek van te worden
Maar dat is mijn persoonlijke mening, als je gewoon goed met elkaar overweg kan zou ik het wel melden
Maar ik zou even kijken hoe de erfgrens nu precies loopt en daar dan naar handelen. Ik vind het niet perse aso dat zij haar tuinhuis 'expres' zo neer zet dat ze er niet bij kan. Ik ga er meer van uit dat hij daar het beste staat en dat de achterkant altijd moeilijk zal zijn om bij te kunnen als hij richting muur of iets staat. Maar goed, nogmaals, ik weet jullie verstandhouding niet. Ik zou er totaal niet moeilijk over doen
Janine1990 schreef:Vjestagirl schreef:
Hangt de dakgoot over de erfgrens? Dan staat hier nog wel wat interessants in denk ik:
https://burenproblemen.nl/de-grensovers ... terafvoer/
Tiggs schreef:Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik het daar even voorleggen. Zoek daar ook je leveringsakte voor op, de inhoud daarvan kan een rol spelen i.v.m. mogelijke erfdienstbaarheden.
@ Woestijn: 0,50 cm?
Vjestagirl schreef:Cayenne schreef:Het zou wel netjes zijn om dat te doen idd, maar het hoeft niet.
Dus haar overhangende dakgoot mag ik ook gewoon afknippen?![]()
Maar zonder dollen: dat ze dat gedaan heeft is poedersuiker, maar dat is zo. Ze heeft ook aan mijn kant van de erfgrens al m'n hedera afgeknipt, maar daar gaat binnenkort een stuk betongaas tegenop en daar komt nieuwe hedera in, dus dat ben ik al aan het oplossen.
De vraag is: ben ik verplicht haar toegang te geven tot mijn tuin om haar dakgoot schoon te maken, als zij bewust haar tuinhuis op deze manier geplaatst heeft?
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Apacheshadow, c_alsemgeest, Eefje_Sammy, Em_, idje, Koekie73, Lalidan, Luna2006, Nikkii026, purny, Robin_Rikkie, StalMelyn, Ufurio4e, VosjeN en 47 bezoekers