Mijn pendel survival pack!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Mijn pendel survival pack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 20:30

Hey!

Ik verander binnenkort van werk waardoor ik dagelijks 1u enkele reis ga moeten pendelen met de trein ipv 15 min met de auto.
Om deze reis zo aangenaam mogelijk te maken voor mijzelf wou ik een noise cancelling hoofdtelefoon aanschaffen en een e-reader. Ik zoek dus tips voor beide.

Voor de hooftelefoon heb ik een budget van 200-250 euro. Wat ook belangrijk is, ik ga deze later ook gebruiken voor thuis werk waarbij ik op sommige dagen een bureauruimte zal delen met mijn vriend die vaak aan het bellen is (customer service). Het zou dus fijn zijn als de noice cancelling het grootste gedeelte van dit geluid kan dempen.

Voor de e-reader een budget van 200. Het belangrijkste is hierbij een fijn formaat om mee te nemen.

Tips en tricks zijn welkom, alsook wat jij fijn of minder fijn vindt aan jouw koptelefoon of e-reader :)

Melzazu

Re: Mijn pendel survival pack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:36

Ik ben een beetje een zweef dus ik dacht bij pendel aan iets heel anders _O-

Verder heb ik zelf al jaren een kobo ereader en daar ben ik mega blij mee.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:37

Ik ga nergens heen zonder mijn Bose QC45 headset en Kobo Nia e-reader.

De Bose is wel prijzig (tussen de 250-300 euro), maar tot nu toe te beste en meest comfortabele headset die ik ooit gehad heb. De Sony WX1000XM-serie is ook erg fijn, maar ik heb qua comfort liever de Bose.

De Kobo Nia was een probeersel als eerste e-reader maar het kleine formaat en de batterijduur zijn grote plussen voor mij. Het nadeel is dat het een wat ouder model is en dus wel wat traag.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:50

Ik heb sinds een paar maanden de goedkoopste e-reader van Kobo (de Nia? Te lui om hem te gaan zoeken :o ). Fantastisch, had ik veel eerder moeten doen. Zoals Dioxide zegt, een tikje traag als je de hedendaagse tablets gewend bent, maar leest héél fijn, is compact en de batterij gaat eeuwen mee.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:54

Lees je liever Nederlandse of Engelse boeken? Voor NL is een kobo heel fijn, kun je evt een Kobo Plus abonnement nemen, en boeken zijn te koop bij Bol.com. Voor Engelse boeken vind ik een Kindle van Amazon fijner, vanwege het ruimte aanbod aan engelse titels. Beide merken hebben fijne compacte ereaders met een goede batterij

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 21:04

Melzazu schreef:
Ik ben een beetje een zweef dus ik dacht bij pendel aan iets heel anders _O-

Verder heb ik zelf al jaren een kobo ereader en daar ben ik mega blij mee.

Hahahahah :') _/-\o_

Verder lees ik het liefst Engelse boeken maar vind het voor sommige boeken ook wel fijn om in het nederlands te lezen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:25

Ik heb een Sony XM4, de XM5 schijnt nog beter te zijn. Ik zit 5 a 6 dagen per week in de bus voor mijn werk, 50 minuten enkele reis en zonder zou ik het niet overleven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:41

Er zijn eigenlijk maar 2 hele goede koptelefoons... De Bose QC serie en de Sony XM serie. Ik vind zelfde de Bose fijner zitten met mijn oorpiercings. Maar mijn vriend heeft de sony en die is ook super.

En e-reader? Ik heb een Kobo met achtergrondverlichting. Aanrader! Geloof de aura?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:47

MarlindeRooz schreef:
Er zijn eigenlijk maar 2 hele goede koptelefoons... De Bose QC serie en de Sony XM serie. Ik vind zelfde de Bose fijner zitten met mijn oorpiercings. Maar mijn vriend heeft de sony en die is ook super.

En e-reader? Ik heb een Kobo met achtergrondverlichting. Aanrader! Geloof de aura?

Oh die aura reader past dan weer geweldig bij mijn pendel idee _O- _O-

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:08

Britt_xxx schreef:
Lees je liever Nederlandse of Engelse boeken? Voor NL is een kobo heel fijn, kun je evt een Kobo Plus abonnement nemen, en boeken zijn te koop bij Bol.com. Voor Engelse boeken vind ik een Kindle van Amazon fijner, vanwege het ruimte aanbod aan engelse titels. Beide merken hebben fijne compacte ereaders met een goede batterij

Is een Kindle echt zo veel beter qua aanbod Engelse boeken? Oprechte vraag, want ik lees nu bijna alleen maar Engelstalige boeken via Kobo Plus eigenlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:17

Een reisgenoot?
Ik zat vaak in de ochtend met iemand die hetzelfde traject reisde en dat was een aangenaam mens voor een goed gesprek in de ochtend :D
In de middag las ik de krant en loste de Sudoku op.

Ik ben vast heel ouderwets, maar zo heb ik het jaren gedaan :D
Oh ja, en ik was een van die malloten die zo'n fietsje mee zeulde.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 03:12

Hier de XM3, die heb ik anderhalf jaar min of meer 12-16 uur per dag gedragen door geluidsoverlast, ook voor meetings tijdens het thuiswerken en dergelijke

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 07:53

Ik heb heel veel met de trein gereisd, vroeger tot een uur met twee keer overstappen, nu 1u15min zonder overstappen (en zonder wifi in de trein :+).
He altijd mee koptelefoon, laptop en gewone telefoon. S ochtends (nu dus eigenlijk) werk ik op mijn laptop, vooral lees en schrijfwerk. En dan kan ik mooi eerder naar huis. S Middags ben ik daar helaas te gaar voor. Maar dan staar ik uit het raam, luister ik muziek of lees wat op mijn telefoon.
k heb de Sony wh ch700n. Zal vast niet de allerbeste zijn, maar hij voldoet voor mij prima.
Heb ook een e reader, een of andere oeroude Kobo van mn pa. Had vroeger backlight maar na een flinke stortbui doet dat het niet meer. Hij is verder niet al te groot en niet al te zwaar. Ik heb een abbonement op de bieb en gebruik de online Bibliotheek om boeken te lenen. Op dit moment heb ik trouwens een gewoon boek mee.

Verder is het heel persoonlijk wat je graag doet, studiegenoten bvb, met wie ik altijd samen reisde, sliepen, speelde spelletjes, kletsten (met bekenden of met vreemden) of keken films.

In mijn tas nu zit trouwens: boek, water, Dextro (met veel pech en vertraging heb ik weleens heel lang in een drukke stampvolle trein moeten staan en had ik even suiker nodig om niet onderuit te gaan), ontbijt, laptop, telefoon en koptelefoon.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:30

Hier ook een Kobo aura, mega oud maar hij doet het nog goed, batterij is echt verbazingwekkend hoe lang die het volhoud. Alleen het touchscreen heb ik soms onenigheid mee, in de zin van dat hij lang niet zo goed reageert als de telefoons van tegenwoordig. Soms denkt hij dat ik een boek wil lezen ipv scrollen, of ik moet een cm naast datgene wat ik wil tikken. Maar dat zal bij de nieuwere, of degene met knoppen, veel beter zijn gok ik. De mijne is echt +10 jaar oud denk ik. Maar toch, op vakantie maar 1 keer hoeven opladen? En dan hele dagen dat ding aan.
Noice cancelling kan ik geen advies in geven, ik vond mijn AirPods Pro prima hun werk doen. En vooral, lekker klein in mijn tas.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:16

zonnebloem18 schreef:
Ik heb een Sony XM4, de XM5 schijnt nog beter te zijn. Ik zit 5 a 6 dagen per week in de bus voor mijn werk, 50 minuten enkele reis en zonder zou ik het niet overleven.

Hier ook de WF XM4's. <3 Ik gebruik ze af en toe op kantoor als ik last heb van gesprekken en achtergrondruis om mij heen. :D