Ik haat mijn verjaardag…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

meisje_

Ik haat mijn verjaardag…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-22 09:39

Vandaag is het weer zover…
En ik vind het vreselijk :')

Ik vind het vreselijk om ouder te worden…
Familie die je normaal nooit ziet die ‘gezellig’ wil langskomen.
Het verplichte gezellig doen, familie die boos word als je (te) weinig bier hebt.

Ik vier het al een aantal jaar niet en dan zijn er toch mensen die onaangekondigd langskomen of cadeautje voor de duer zetten. Superlief!! Maar ik word er ongemakkelijk van en voel me dan weer schuldig dat ik niks doe…
Volgend jaar weer lekker werken op mijn verjaardag hoop ik :D

Wat een geklaag :') maar kruip het liefst weg onder een deken..

Wie nog meer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:41

Ik vind het niet vreselijk om ouder te worden, wel om in het middelpunt van de belangstelling te staan omdat ik simpelweg weer een jaartje niet gestopt ben met ademen. :') Volgend jaar ben ik weer gewoon in het buitenland, dan komt er ook niemand langs, heerlijk. :=

pjer

Re: Ik haat mijn verjaardag…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:44

Ik vind het wel knap irritant om op koningsdag jarig te zijn. De ene helft van het bezoek wil liever dat je het op een andere dag viert, de andere helft wil het graag juist op die dag.. Maar zelf kom je dus bijna niet toe aan koningsdag vieren. Dan vond ik vroeger koninginnedag toch leuker en handiger. Maar goed ik wissel het dus af. Dit jaar vier ik het op moederdag en kan ik vandaag lekker doen waar ik zelf zin in heb.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:44

Veel mensen willen oud worden, maar niet jarig zijn of oud zijn...

Ik vier het ook al jaren niet echt alleen maar met mijn man die er dan echt een feestje van weet te maken, meer heb ik niet nodig.

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:45

Ik heb ook een hekel aan mijn verjaardag, maar niet omdat ik dan in de belangstelling zou staan; dat is namelijk nooit zo. Mijn verjaardag viel altijd rondom Wk's voetbal en dergelijke en vriendinnen, bekende, kennissen - hoe je het ook wilt noemen, hadden altijd een reden om (last minute) af te zeggen. Ieder jaar had ik weer hoop dat er iemand gezelligs langs zou komen of dat mensen iets voor me zouden regelen (daar ik dit veelal ook voor andere doe), maar helaas. Dus sinds mijn 21ste vier ik mijn verjaardag niet meer. Of in ieder geval niet met andere. Uiteindelijk ook gestopt om naar andere hun verjaardag te gaan en dit jaar trouwt een vriendin op mijn verjaardag.

Ik vind het niet erg om oud te worden, daar ben ik dankbaar voor.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
@QuarterhorseBeeb

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:46

pjer schreef:
Ik vind het wel knap irritant om op koningsdag jarig te zijn. De ene helft van het bezoek wil liever dat je het op een andere dag viert, de andere helft wil het graag juist op die dag.. Maar zelf kom je dus bijna niet toe aan koningsdag vieren. Dan vond ik vroeger koninginnedag toch leuker en handiger. Maar goed ik wissel het dus af. Dit jaar vier ik het op moederdag en kan ik vandaag lekker doen waar ik zelf zin in heb.

Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het ook wel onhandig is, ik zou inderdaad kijken naar wat je zelf wil

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-22 10:17

pjer schreef:

Gefeliciteerd! Ja en dat… super irritant ook!

Moederdag vind ik ook niet leuk… heb zelf 2 kindjes dat vind ik wel gezellig samen als zoontje 3,5 trots zijn gemaakte cadeautje laat zien en een nat kusje van dochterlief 9 maanden.
Maar de verplichte bezoekjes bij moeders en schoonmoeders…

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:20

Ik heb ook een hekel aan mijn verjaardag.

Ik geef al jaren geen verjaardag meer.
Veel familie zeuren dan dat ik een verjaardag moet houden, doe ik het een keer, komt er helemaal niemand opdagen. Of zeggen af als ik al een uur zit te wachten.
2 jaar terug dus nog 1 poging gewaagd en zeg je eerlijk, ik voelde me verdomd eenzaam en heb de nodige tranen gelaten toen.

Ik wou dat mijn familie eens onaangekondigd aan de deur stond. Dan weet ik dat ze nog aan mij denken, maar helaas altijd al het zwarte schaap van de familie geweest door mijn jeugd.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:09

Het gedram van familie ken ik niet zo. Heb geen problemen met mijn familie of zo hoor, maar ik vier mijn verjaardag gewoon niet. Ga ook zelden naar de verjaardag van een ander.

Ik vind vooral dat gezoen en gefeliciteer op het werk zo irritant. Daarom vertel ik collega’s nooit wanneer ik jarig ben :Y)

Ik vier het meestal alleen met directe familie (ouders, zussen) en dan meestal in een weekend vlak voor of na de dag. That’s it.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:12

Ik heb er ook een hekel aan.
Ik ben over ruim een week aan de beurt, op Moederdag.
Maar ik vier het nooit. Mijn ouders komen vaak wel langs en mijn beste vriendin.
Maar daar blijft het wel bij.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:12

Shiloh schreef:
Het gedram van familie ken ik niet zo. Heb geen problemen met mijn familie of zo hoor, maar ik vier mijn verjaardag gewoon niet. Ga ook zelden naar de verjaardag van een ander.

Ik vind vooral dat gezoen en gefeliciteer op het werk zo irritant. Daarom vertel ik collega’s nooit wanneer ik jarig ben :Y)

Ik vier het meestal alleen met directe familie (ouders, zussen) en dan meestal in een weekend vlak voor of na de dag. That’s it.
Same. _O- Hoewel dat gezoen in de UK gelukkig geen ding is.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:14

Hier had een deel corona toen ik jarig was, was een mooi excuus om niks te vieren :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:21

Tja, 4 mei jarig, haalt de lol er ook aardig van af.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:27

tamary schreef:
Tja, 4 mei jarig, haalt de lol er ook aardig van af.

Ik moest er een beetje om lachen maar dat is inderdaad echt een rotdatum!

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:29

ik vier het ook nooit,ben 23 december jarig,vlak voor de kerst.
kwamen altijd mensen die je normaal nooit ziet,maar als er gratis eten en drinken is staan ze op de stoep :+
ben er echt mee opgehouden om dan de hele dag naar de keuken heen en weer te rennen om iedereen maar te voorzien van eten.
en als het bijvoorbeeld 5 uur smiddags is en je hebt er dan even niet op gerekend en dus geen soep en broodjes dan gaan ze nog zeuren ook. |o
was er helemaal klaar mee. dus ik heb echt gezegd van ik vier het niet meer.

neem meestal mijn familie even mee uit eten en dat is dan veel leuker.

ik zat er echt al tegen op te kijken toen ik 50 zou worden dat iedereen echt zo zat van ja maar je geeft dan toch wel een feest en we zetten een pop in je tuin en blablabla :r

godzijdank was daar corona en heb ik die dag gewoon lekker chill kunnen doorbrengen *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:40

Ik heb er ook een hekel aan. Dat verplichte gedoe sowieso, dus ook kerst bijv is niet aan mij besteed.

Ik ben van Juli, dus er waren nooit veel mensen thuis op mijn verjaardag. Een feestje geven moest altijd aan einde van het schooljaar of het begin, maar voelde dan niet zo. En vlak voor de vakantie waren soms ook al mensen net weg.
Misschien dat ik daarom dat gevoel gewoon niet heb gekregen??

Hou ook niet van het verplicht komen opdraven en mensen doen dat bij mij ook zeker niet. Sommige familieleden vinden dat lastig en zouden dat wel willen.

Mn moeder is nu 78, dus voor haar doe ik wel wat nu. En laatst werd mn man 50 en hebben we hem wel verrast. Maar dat was dus alleen wij, onze zoon, schoondochter en mijn moeder. Zouden een dagje weg gaan, maar wij waren nog half ziek, dus vorige week gedaan en dat vind ik dan wel gezellig.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:43

Ik vier het ook nooit echt.
Wel eens uit eten geweest met een vriendin, of met mijn ouders.
Maar ik ben eind juli jarig, midden in de zomervakanties.
In mijn schooltijd waren we zelf altijd op vakantie.
Of als je zelf wel thuis bent, zijn andere mensen weer op vakantie.
Maar ik vind het niet erg, ik hou helemaal niet van verjaardagsfeestjes.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:43

Ik heb ook echt de schurft aan mijn verjaardag, verjaardagen in het algemeen eigenlijk. Ik vier het al jaren niet meer en om te voorkomen dat mensen alsnog ongevraagd langskomen zorg ik meestal dat ik gewoon de hele dag weg ben.

En gefeliciteerd! :D

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:50

meisje_ schreef:
Vandaag is het weer zover…
En ik vind het vreselijk :')

Ik vind het vreselijk om ouder te worden…
Familie die je normaal nooit ziet die ‘gezellig’ wil langskomen.
Het verplichte gezellig doen, familie die boos word als je (te) weinig bier hebt.

Ik vier het al een aantal jaar niet en dan zijn er toch mensen die onaangekondigd langskomen of cadeautje voor de duer zetten. Superlief!! Maar ik word er ongemakkelijk van en voel me dan weer schuldig dat ik niks doe…
Volgend jaar weer lekker werken op mijn verjaardag hoop ik :D

Wat een geklaag :') maar kruip het liefst weg onder een deken..

Wie nog meer??

heel herkenbaar, daarom vier ik het niet meer.
de stress die het mij oplevert heb ik wel genoeg in huis, en dan nog het ergste rekening houden met kinderen die meekomen en uiteindelijk komt maar 1 persoon van dat gezin |o
mijn autisme helpt zeker niet mee om naar zulke verplichtingen toe te moeten.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:59

Ik vier het ook nooit. Opzitten voor familie die je alleen dan ziet heb ik echt een schurfthekel aan, alsof je alleen dan bestaat en verder komen ze nooit langs :roll:

Ik vier het dus zelf ook bijna nooit of ik ga gewoon met wat vrienden een drankje doen. Ook prima. Op mijn werk gooi ik een grote stapel koeken neer dus dan weten ze wel dat ik jarig ben. Maar ik zie mijn collega's toch nauwelijks dus die paar felicitaties kan ik nog wel handelen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:06

Familie die hier zou klagen over te weinig bier werd buiten gezet. := Ik ben geen café. :+
Als ik mijn verjaardag al vier (zelden) dan worden er eigenlijk enkel vrienden uit genodigd. Op mijn verjaardag zelf komt hier ook nooit familie ofzo.. Jouw verjaardag, jij bepaalt wat er die dag gebeurt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-22 14:33

Jaa mijn familie meent zich nogal veel wat dat betreft. Is er zelfs ene wat dus echt beledigd is als ze op de koffie komen en er is geen biertje. Wij drinken dat niet en als je ‘op de koffie’ komt zie ik de noodzaak van bier halen niet. Hij is dan ook al eens na 30 minuten vertrokken…

Weet ok niet zo goed waar ‘de pijn’ zit. Ik vond als kind mijn verjaardagen al mwah.
Nu later zijn er tekenen van adhd/ocd (ongediagnosticeerd) maar ik merk dat nu ik ouder word tegen dat soort dingen dus aan loop.

Zo ook met kerst/pasen alles perfect en onder control willen hebben

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:43

Als kind vond ik verjaardagen wel leuk. Maar bij het ouder worden niet zo meer. Ik ging liever iets leuks doen met moeder/zus/vriendin, dan dat er bezoek kwam. Het meeste bezoek waren bijvoorbeeld buren of vrienden van mijn ouders of ooms/tantes. Best saai, want je moest opzitten en later ook helpen met hapjes en drankjes... en de afwas. :(

Mijn zus en ik schelen 2 weken, dus ook een paar jaar samen gevierd, maar vanaf 20 niet meer echt gevierd. Scheelde ook dat opa/oma ivm ouderdom niet meer langs konden komen, dus dan ging ik daar heen, nam een taartje mee. Veel gezelliger. :+

De meeste mensen zeurde er niet over. Alleen schoonmoeder. Die begreep niet, dat 'niet vieren' ook echt 'niet vieren' betekende. Dus elk jaar ging het gesprek; maar je viert het niet? Nee. En als je moeder langs wil komen, want ze zal het toch willen vieren? Maar ik vier het niet. Ook geen koffie? Nee, ze schenkt thuis maar een kop in en proost met haar partner. Echt niet, wat ongezellig!! :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:14

meisje_ schreef:
Jaa mijn familie meent zich nogal veel wat dat betreft. Is er zelfs ene wat dus echt beledigd is als ze op de koffie komen en er is geen biertje. Wij drinken dat niet en als je ‘op de koffie’ komt zie ik de noodzaak van bier halen niet. Hij is dan ook al eens na 30 minuten vertrokken…

Weet ok niet zo goed waar ‘de pijn’ zit. Ik vond als kind mijn verjaardagen al mwah.
Nu later zijn er tekenen van adhd/ocd (ongediagnosticeerd) maar ik merk dat nu ik ouder word tegen dat soort dingen dus aan loop.

Zo ook met kerst/pasen alles perfect en onder control willen hebben

hoogtijd dan om je grenzen aan te geven. :) Ik veronderstel dat ze in jouw huis komen? Een beetje manieren hebben is wel zo mooi. :) Je mag goed zijn voor mensen en ze tegemoet willen komen maar niet ten koste van jezelf. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:15

oeh, ik vind dat wel heel ongastvrij TS. Maar goed, bij ons is 'ff koffie drinken' een reden om lekker met elkaar te gaan zitten kletsen en na de koffie aan de borrel :)
Aan de andere kant vind ik iemand die net lang genoeg blijft zitten voor een bakkie ook heel ongezellig