Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33439
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:23

Vond ik gisteren een handgeschreven envelop met ''aan de bewoners van dit huis'' en een eveneens handgeschreven A4tje met een verhaal over ellende in de wereld en hoe we in de bijbel psalm dit en vers dat kunnen lezen dat god ons komt redden als we maar geloven en dat soort blablabla.
Er zat een folder bij van de JG club en een mailadres van de meneer die het in de bus had gegooid dus uiteraard heb ik daar bericht heen gestuurd met de vraag om mij niet lastig te vallen met zijn geloofsovertuiging noch per brief noch in persoon of welke andere manier dan ook. Dat doe ik ook niet bij een ander met mijn atheisme.

Ik vroeg me wel meteen af... is dit iets nieuws? De JG's heb ik enkel aan de deur gehad (en weggestuurd met steeds de vraag niet meer aan te bellen) en ik zie ze weleens in de stad met een standje folders en blaadjes. Maar zo per brief nog nooit, jullie?
We hebben overigens een nee/nee sticker, het lijkt me toch dat een geloofsclubje dat ook dient te respecteren. Ik vond t geen beste reclame voor ze iig.

Tiggs

Berichten: 7731
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:26

Ik kan me sowieso boos maken over het negeren van die sticker. Hoe vaak ik niet toch reclame van een eettentje, de boekenmarkt van een kerk etc. heb. Ben ook geneigd om die organisaties te mailen, maar voel me dan ook weer zo’n zeur. Maar ja, ik heb die sticker niet voor niks…

Van de jehova’s nog nooit iets gehad geloof ik, wel een keer een bijbel in de brievenbus…

juval

Berichten: 13624
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:30

Tiggs schreef:
Ik kan me sowieso boos maken over het negeren van die sticker. Hoe vaak ik niet toch reclame van een eettentje, de boekenmarkt van een kerk etc. heb. Ben ook geneigd om die organisaties te mailen, maar voel me dan ook weer zo’n zeur. Maar ja, ik heb die sticker niet voor niks…

Van de jehova’s nog nooit iets gehad geloof ik, wel een keer een bijbel in de brievenbus…


de organisaties kunnen het niet helpen dat je hun folders krijgt, de bezorger moet beter opletten.


wij hebben gelukkig weinig 'last' van jg.... voordeel van buitenaf wonen

Mars

Berichten: 33439
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:35

Tiggs schreef:
Ik kan me sowieso boos maken over het negeren van die sticker. Hoe vaak ik niet toch reclame van een eettentje, de boekenmarkt van een kerk etc. heb. Ben ook geneigd om die organisaties te mailen, maar voel me dan ook weer zo’n zeur. Maar ja, ik heb die sticker niet voor niks…

Van de jehova’s nog nooit iets gehad geloof ik, wel een keer een bijbel in de brievenbus…


Mee eens hoor, hier waren het de politieke partijen die er lak aan hadden in verkiezingstijd. Een hele berg van die flyers in de bus. Omdat die zich blijkbaar niet aan die stickers hoeven houden van de gemeente.. tja.

tita

Berichten: 19803
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:36

Waar maak je je druk om, je leest het en je gooit het in de oud papierbak.
Ze mogen hun geloof gewoon aankondigen mijn leidinggevende brabbelt zo vaak onzin

Mars

Berichten: 33439
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:45

Als je goed leest maak ik me nergens druk om, ik stel een vraag.

meggiemeg

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:47

Klopt, bij ons in het dorp gebeurt het ook, zijn een 2-tal gezinnen die daar actief mee zijn en de mensen aanschrijven.

cissy

Berichten: 19954
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:49

Ik had vd week ook zo'n brief inderdaad, maar niet van de JG volgens mij. Niet handgeschreven maar wel ouderwets postzegel erop.
Vluchtig gelezen en zo in papierbak gekieperd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:54

Hier in het buitengebied heb ik ze nog nooit gezien en anders bellen ze enkel bij de huisbaas aan. Onze schuur als huis snapt niemand. Ook geen brievenbus aan de straat, dus deze nieuwe hype missen we -wat jammer nou ahum- ook.

Vorige huis liepen ze netjes langs. Ik had een JG als collega en die wilde daar zijn collega's absoluut niet mee lastig vallen. En vroeg dus bij nieuwe collega's altijd even waar ze woonde. Schijnbaar is er een lijstje met adressen die ze dan overslaan :+

Toen ze dat nog niet deden nodigde huisgenoot ze altijd binnen uit. Kop koffie erbij en een uur discussie aan de keukentafel, tot ze zelf weer graag weg wilden van ellende haha

DuoPenotti

Berichten: 32770
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:04

Wij krijgen regelmatig hier iets van de rk kerk. Geen idee was het is verdwijnt zo in de papierbak.

Van jg niet. Maar als dat wel gaat zijn verdwijnt het daar ook.

Kobus17

Berichten: 1223
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:15

Wij vorig jaar op kantooradres, heb de envelop retour gezonden met mededeling op de envelop, Retour afzender en daaronder 'niet geïnteresseerd ', hebben daarna niets meer ontvangen.
Vond het overigens wel bijzonder dat ze dit naar een kantooradres stuurden, op een groot industrieterrein. :?
Was ook handgeschreven.

Alja

Berichten: 25945
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:16

Ik krijg ook elke 2mnd ( en al sinds de Corona tijd)een hand geschreven brief van een jehova getuige, incl postzegel maar inmiddels herken ik het handschrift en gaat hij gelijk weg

purny

Berichten: 27861
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:37

idinn schreef:
Hier in het buitengebied heb ik ze nog nooit gezien en anders bellen ze enkel bij de huisbaas aan. Onze schuur als huis snapt niemand. Ook geen brievenbus aan de straat, dus deze nieuwe hype missen we -wat jammer nou ahum- ook.

Vorige huis liepen ze netjes langs. Ik had een JG als collega en die wilde daar zijn collega's absoluut niet mee lastig vallen. En vroeg dus bij nieuwe collega's altijd even waar ze woonde. Schijnbaar is er een lijstje met adressen die ze dan overslaan :+

Toen ze dat nog niet deden nodigde huisgenoot ze altijd binnen uit. Kop koffie erbij en een uur discussie aan de keukentafel, tot ze zelf weer graag weg wilden van ellende haha

Bij mij stonden ze ook een keer aan de deur. Zuslief is een JG. Krijg wel eens rond Pasen een appje van haar, maar mij interesseert het niet.
Wel handig om te zeggen dat als ik informatie wil ik wel naar haar toe ga mochten ze bij mij aan de deur staan.

Shadow0

Berichten: 43807
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:58

juval schreef:
de organisaties kunnen het niet helpen dat je hun folders krijgt, de bezorger moet beter opletten.


Losse folders worden meestal gewoon door de organisaties en hun vrijwilligers zelf in de bus gedaan, niet via de gewone bezorgers.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58439
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:04

‘Aan de bewoners van’ gaat hier veelal zonder te openen de vuilbak in. Ik denk niet dat dat clubje nog echt wakker ligt van slechte reclame eerlijk gezegd. Ik ben al lang blij dat ze hier niet meer aanbellen/kloppen.

Tiggs

Berichten: 7731
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:07

juval schreef:
Tiggs schreef:
Ik kan me sowieso boos maken over het negeren van die sticker. Hoe vaak ik niet toch reclame van een eettentje, de boekenmarkt van een kerk etc. heb. Ben ook geneigd om die organisaties te mailen, maar voel me dan ook weer zo’n zeur. Maar ja, ik heb die sticker niet voor niks…

Van de jehova’s nog nooit iets gehad geloof ik, wel een keer een bijbel in de brievenbus…


de organisaties kunnen het niet helpen dat je hun folders krijgt, de bezorger moet beter opletten.


wij hebben gelukkig weinig 'last' van jg.... voordeel van buitenaf wonen


Ik vind van wel, dan moeten ze hun bezorgers beter instrueren. Tuurlijk kan het een keer misgaan, maar het gaat wel erg vaak mis..

daantjuhhh

Berichten: 27392
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:19

Die krijg ik al jaren.
Meestal rond kerst.

Stomme is. Die mensen wonen 4 huizen verderop. Maar ze doen het op de post met postzegel. (Wat dus ook verder lopen is)

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:44

Afbeelding

Vriendin van mij kreeg laatst deze mail. Ze had telefonisch ook helemaal niet met deze mensen gesproken

JMJ

Berichten: 286
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:17

Ik werd een tijdje terug zelfs telefonisch benaderd door een Jehova Getuige. Ze worden steeds creatiever met hun bekeringspraatjes.

joyce B

Berichten: 16405
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:29

Ik had ook een ha dgeschreven brief en uitnodiging in de bus. Maar ik ken deze Jehova getuigen omdat ze vroeger bijna elke maand een keer langskwamen voor een praatje en om hun tijdschrift te brengen. Ze zijn verhuist, maar af en toe krijg ik nog post van ze. Het waren aardige vrouwen, heb ze ooit uitgenodigd voor kop thee toen het slecht weer was en omdat ik wel nieuwsgierig was naar het hoe en wat van hun "regeltjes"

Als er anderen langs kwamen wimpels ik die meestal af met dat ik vaste jehovagetuigen had en ik geen behoefte had aan dubbele gesprekken

KittyDylan

Berichten: 8928
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:36

Treffen jullie dan altijd de verkeerde of ben ik bevriend met de goede :o
Een van mijn beste vrienden is Jehova's Getuige. Ze hebben me nooit geprobeerd iets aan te smeren oid := Ik kwam daar in mijn middelbare school tijd bijna dagelijks over de vloer. Toen ze bij ons aan de deur kwamen heb ik ook aangegeven dat ik deze en deze personen ken (toevallig een broer van een andere die ik ken) en met een vriendelijke gedag zijn ze verder gegaan.
Ze hebben mij verteld, als je duidelijk aangeeft dat personen op jouw adress geen interesse hebben, en ze het op hun lijst zetten, komen ze niet meer langs.

Majabeestje
Berichten: 3930
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 06:05

KittyDylan schreef:
Treffen jullie dan altijd de verkeerde of ben ik bevriend met de goede :o
Een van mijn beste vrienden is Jehova's Getuige. Ze hebben me nooit geprobeerd iets aan te smeren oid := Ik kwam daar in mijn middelbare school tijd bijna dagelijks over de vloer. Toen ze bij ons aan de deur kwamen heb ik ook aangegeven dat ik deze en deze personen ken (toevallig een broer van een andere die ik ken) en met een vriendelijke gedag zijn ze verder gegaan.
Ze hebben mij verteld, als je duidelijk aangeeft dat personen op jouw adress geen interesse hebben, en ze het op hun lijst zetten, komen ze niet meer langs.



Bij wie moet je dat aangeven dan? En hoe? Een schriftelijk verzoek indienen bij God?
Ik geef toch heel duidelijk aan dat ik niet gediend ben van hun diensten en absoluut geen interesse heb, ze niet weer langs hoeven te komen.
Maar ze komen gewoon terug.

lies_sparkle
Berichten: 6155
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:44

Wij hadden hier ook een handgeschreven brief in de brievenbus. Super vriendelijke brief en als we geen interesse hadden moesten we de brief zien als een hartelijke groet.

Ik ben niet geïnteresseerd maar het was gewoon een super vriendelijke brief. Ik kan me niet zo goed voorstellen waar iedereen zich zo druk om maakt. Als je geen interesse hebt, doe je de brief toch gewoon in het oud papier? :)

Ik denk ook als je een Jehova’s getuige bent, dat dit een soort van verplichting is? Het is niet mijn ding, maar ach een beetje vriendelijk blijven richting je medemens lijkt me niet raar.

Ik kan me voorstellen dat het anders is als er constant mensen je lastig vallen, dat hebben wij niet. Hier zat alleen een briefje in de brievenbus :)

fransje23

Berichten: 15797
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:59

Mars schreef:
Als je goed leest maak ik me nergens druk om, ik stel een vraag.


Die vraag geeft aan dat het wat met je doet :)
Ik gooi het gewoon zonder na te denken bij het oud papier.

Toen ze voorheen aan belden zei ik gewoon "geen interesse, fijne dag nog" en klaar.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:12

Ik snap ook niet zo goed waar je je druk over maakt.
Wij krijgen, ondanks een nee nee sticker, heel vaak reclame over zonnepanelen, staatsloterij, bankgiroloterij etc.
Daar word ik pas gek van.

Zo'n brief vind ik wel een mooi gebaar en je kunt zelf weten wat je ermee doet.
In deze corona tijd zijn/waren er denk ik heel veel mensen die contact misten en dit misschien wel heel fijn vinden.