Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:02

Kwaad zou het niet moeten kunnen (tenzij je negatieve reacties op het vaccin hebt dan), het is meer de vraag of het zinvol is. Aangezien ieder land daar een andere mening over heeft en niet perse unaniem de aanbevelingen vanuit de goedkeurende instanties volgen, maken ze het daarmee gelukkig zo ingewikkeld mogenlijk voor de burgers, anders zou het allemaal maar saai zijn.
(Sarcasme uit).
Op dit moment is het nog onbekend hoe lang de werking van de booster is, het is mogenlijk dat dit ook maar een aantal maanden is. Daarmee zou ik persoonlijk (als je in de risicogroep valt) dan liever in iedergeval die 3 maanden na besmetting uitzitten en dan boosteren om precies de winter af te dekken. Anderzijds kan het natuurlijk zijn dat je de oude Omicron gehad hebt en niet de huidige varianten waarvoor de bivalente booster gemaakt is.
Maar puntje bij het paaltje weet niet niemand echt hét antwoord omdat het deels ook afhankelijk is van je eigen immuunantwoord en immuungeheugen.
Niemand weet natuurlijk ook of de huidige variant in December nog dominant is, die kan dan ook al weer anders zijn.
Het beste bespreek je het met je huisarts, die kent je medische geschiedenis.

purny

Berichten: 27544
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:59

Ik kan niet eens een afspraak maken nu..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:07

Klopt alleen met de griepprikgroep oproepbrief kun je een afspraak maken. Heb je die niet dan heb je pech gehad. Wat ik zo lees hier en daar hebben heel veel mensen die niet ontvangen :n

Gelukkig zou nu binnen twee weken iedereen een afspraak moeten kunnen maken gezien de vrijgegeven planning komende week 40/60 de week erop de rest. Dat is beter dan de weken/maanden vertraging de vorige keer waar mijn brief nooit is binnengekomen trouwens. -O-

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:08

Neonlight schreef:
Staat in het artikel, geen brieven. :)

Ik heb vandaag al een uitnodiging gekregen via de post. Gaat dan wel om de risicogroep. Helaas kan ik nog niet. Net Corona gehad.

purny

Berichten: 27544
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:17

karuna schreef:
Klopt alleen met de griepprikgroep oproepbrief kun je een afspraak maken. Heb je die niet dan heb je pech gehad. Wat ik zo lees hier en daar hebben heel veel mensen die niet ontvangen :n

Gelukkig zou nu binnen twee weken iedereen een afspraak moeten kunnen maken gezien de vrijgegeven planning komende week 40/60 de week erop de rest. Dat is beter dan de weken/maanden vertraging de vorige keer waar mijn brief nooit is binnengekomen trouwens. -O-

Er werd eerst niet naar een brief gevraagd, nu wel

Marcella

Berichten: 36806
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:09

Ik krijg geen griepprik gezien ik daar te heftig op reageer (chronische bronchitis laait dan op).

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:16

Morrie schreef:
o sorry, ik las Pfeiffer, het is al laat op de avond voor mij.....
Je kan niet kiezen en Pfizer is hetzelfde principe als Moderna, daar kan ik dus slecht tegen, ik krijg daar reacties op. Op AZ (ander type) kreeg ik geen enkele reactie.

@Monique: mijn man (die gelijk met mij corona had) wil geen dag langer wachten dan 3 maanden, hij zou het liefst nu al gaan. Ik heb daarin niet veel in te brengen. 2 november krijgen we eerst nog de griepprik, als ik daar net overheen ben, kan ik eind november de volgende prik gaan halen.


Mag toch hopen dat je wel gewoon mag beslissen over je eigen vaccinatie?
Als je zoveel last hebt én geen last wil hebben met de feestdagen zou ik m ook gewoon na de feestdagen plannen.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:58

Zeker met in het achterhoofd dat andere landen, zoals Spanje dus, echt 5 maanden aangeven als wachttijd na corona. Mijn huisarts was daar gisteren erg stellig in, toen ik hem over de 3 maanden in Nederland vertelde.

tokedri
Berichten: 1557
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:08

Morrie schreef:
Voor het eerst heb ik een keer op tijd een brief gehad, mag ik geen afspraak maken omdat ik in augustus corona heb gehad :')
Ik mag pas eind november opdraven, ben ik "fijn"ziek met de "feest"dagen, want de vorieg 2 Moderna prikken vielen ook helemaal verkeerd, maanden beroerd van geweest.



Maar je MOET geen prik he
Ja kunt hem ook niet nemen na deze slechte ervaringen

Morrie

Berichten: 22326
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:20

Als ik die prikken niet gehaald had, zou de corona voor mij waarschijnlijk anders zijn verlopen, ik mankeer e.e.a. dus ik moet ze halen.

Mijn man heeft net gebeld voor een afspraak in november maar omdat we corona gehad hebben, mogen we pas eind november weer bellen voor een afspraak, dan zijn we pas ergens volgend jaar aan de beurt, want vanaf volgende week mag iedereen vanaf 12 jaar een afspraak maken, dus ze zullen bomvol zitten.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:22

Probeer je niet te druk te maken. Over het algemeen zijn er maar weinig mensen zo snel weer opnieuw besmet.

friezenfan2

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:26

Maar Morrie weet niet hoe ze besmet is geraakt en haar besmetting had heel anders kunnen lopen.
En ik geloof dat Morrie nog graag langer leeft. Dus ze mag zich daar best druk over maken.

En ja hoor nu is er pas die zaterdag plek? Hoe kan er in 1 dag 2 dagen volledig volgeboekt zijn. Misschien kies ik dan wel voor die zaterdag. Ik snap nog steeds niet waarom het zo moeilijk moet gaan. Ze zouden via dat keuze menu toch ook een optie moeten hebben waarmee je het volgende tijdstip zou kunnen kiezen.

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:27

Ik denk dat het bomvol zitten wel mee zal vallen.
Een grote groep gaat denk ik niet meer. Andere zullen meer verspreid gaan komen.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:31

Morrie, probeer te ontspannen. Je hebt echt goede antistoffen door je corona. En ze gaan absoluut langer mee dan die 3 maanden, is hier wetenschappelijk aangetoond. Je bent gewoon goed beschermd, nog een hele tijd.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 14-10-22 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri
Berichten: 1557
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:33

Morrie schreef:
Als ik die prikken niet gehaald had, zou de corona voor mij waarschijnlijk anders zijn verlopen, ik mankeer e.e.a. dus ik moet ze halen.

.


Dat weet je niet. Ik heb auto immuunziekten en mijn arts in Radboud was juist niet positief over de prikken nemen
Als je er steeds zo ziek van bent zegt dat iets
Maar iedereen moet doen waar hij zich t beste bij voelt en als dat een prik halen is is dat de juiste keuze voor jou

Marcella

Berichten: 36806
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:36

Ik mag om die reden geen griepprik meer, maar tot op heden zeer weinig tot geen reactie op de corona entingen.

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:59

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat het bomvol zitten wel mee zal vallen.
Een grote groep gaat denk ik niet meer. Andere zullen meer verspreid gaan komen.


Dat denk ik ook. Ik ga ook niet meer, ik geloof het wel. Pas weer als ik hem nodig heb voor toegang ergens.

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:07

Fitzroy schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk dat het bomvol zitten wel mee zal vallen.
Een grote groep gaat denk ik niet meer. Andere zullen meer verspreid gaan komen.


Dat denk ik ook. Ik ga ook niet meer, ik geloof het wel. Pas weer als ik hem nodig heb voor toegang ergens.


Ik twijfel nog een beetje. Is nu een jaar geleden. Misschien dat ik toch wel een herhaalprik ga halen.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:48

Dat bomvol is niet de verwachting hoor, het komt vast goed.

Popstra
Berichten: 13817
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:57

Fitzroy schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk dat het bomvol zitten wel mee zal vallen.
Een grote groep gaat denk ik niet meer. Andere zullen meer verspreid gaan komen.


Dat denk ik ook. Ik ga ook niet meer, ik geloof het wel. Pas weer als ik hem nodig heb voor toegang ergens.

Ik ga ook niet meer. Vind het wel gescheten allemaal.
Ben het nu na 2 jaar grote bullshit gaan vinden en vooral zakken vullerij voor de farmaceuten.
Komt bij ze geen idee hebben of/welke maatregelen nu echt zin gehad hebben....

Nee ik doe niet meer mee met dat spelletje

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:39

Hier in BE ligt een winterplan klaar :P
Citaat:
Het valt niet meer te ontkennen: we zitten in een nieuwe coronagolf. Een “winterplan” moet ervoor zorgen dat de piek van golf nummer acht bescheiden blijft. De krijtlijnen: een extra boost voor vaccinaties, minder PCR-testen, en de terugkeer van het mondmasker.

Bij verkoudheid of koorts moet je een zelftest doen en indien postief, 7 dagen in isolatie en 3 dagen een mondmasker dragen. :+

Minder pcr testen komt vast doordat de 8 universitaire labo's die de overheid zelf heeft opgericht, even on hold staan omdat niemand weet waarvoor ze de 65 miljoen euro gebruikt hebben die bedoeld waren om 20.000 testen per dag te doen :x :')

BigOne
Berichten: 38382
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:39

Woensdag gebeld, dubbele afspraak en vandaag beide de Moderna booster gehad. Nergens last van behalve mijn boven arm , die voelde ik een stuk eerder dan de vorige keer. Wilde weer even wrijven maar dat mocht niet, maak je blijkbaar het vaccin minder werkend. Weer wat geleerd na vijf prikken.
En het was druk, met allerlei leeftijden.

purny

Berichten: 27544
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:14

Ik hoop toch morgen de brief in huis te hebben, nog steeds niet binnen.
En ik ben ook nog zo'n braaf mensch dat echt wacht tot de brief er is...
(Je wordt toch een beetje door de overheid bestempeld als voorpieperd als je je laat prikken zonder brief terwijl ik het idee heb dat ze er alleen maar blij mee moeten zijn)

Ladyson

Berichten: 3230
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:13

Ik denk dat er maar weinig mensen de booster gaan halen hoor. In ieder geval tot de leeftijd van 60.

Ik probeer ook eigenlijk juist wel onder de mensen te komen. Zo kom ik het virus steeds weer tegen en blijven mijn antistoffen goed op peil.

Jessix

Berichten: 16478
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:27

Toevallig vandaag een brief gehad... Twijfel een beetje. Heb in maart Covid gehad. Tot nu toe wel ingeënt en de booster in februari gehad. Aan de ene kant denk ik laat ik het maar gewoon doen, dan heb ik het weer gehad. Aan de andere kant... Blijvende menstruatie problemen gehouden na het vaccin.