Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:00

Wat maken jullie je nu druk? In Duitsland lopen ze ook gewoon zonder kapjes binnen hoor. En wie het wel wil heeft hem wel op. Niet anders dan in ons eigen land.

Ben vandaag in het centrum van Nurnberg. Ook hier geen kapjes....

Zebrastreep

Berichten: 9763
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:55

Popstra schreef:
Wat maken jullie je nu druk? In Duitsland lopen ze ook gewoon zonder kapjes binnen hoor. En wie het wel wil heeft hem wel op. Niet anders dan in ons eigen land.

Ben vandaag in het centrum van Nurnberg. Ook hier geen kapjes....


In Neurenberg kan het net weer een deelstaat zijn waar bepaalde regels niet gelden. In Berlijn is het in ieder geval in het OV nog verplicht om wel een mondkapje te dragen. Maar in een andere deelstaat kan dat weer niet gelden.

Het werkt eigenlijk net zo als met de verschillende provincies in Nederland en dat elke provincie weer andere regels zou hebben ter vergelijking.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:27

Ik hou me altijd braaf aan de regels in zoverre ik ze begrijp in iedergeval. Ik heb ook al iets te vaak gehad dat niemand me kon vertellen wat nu eigenlijk de bedoeling was (voornamelijk in DE) maar dat staat daar los van.
Dat staat totaal los van mijn menig erover.

Klein feitje, de regels in Duitsland waten tijdens de pandemie soms zo onduidelijk dat op den duur een jurist en een arts die beide vloeiend duits spreken geprobeert hebben om uit te vinden wat de bedoeling was, ze kwamen er niet uit.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 06-10-22 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:31

Ik ga over 3 weken wel kapjes meenemen

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:34

Ik heb ze ook bij me :j

Overigens denk ik dat meerdere mensen skeptisch zouden zijn als je regelmatig van douane hoort dat ze niet weten of er iets gecontrolleerd moet worden en wat wel en niet mag. Zolang je maar niet te veel vlees en drank bij je hebt. Dan is je illusie dat men met covid bezig was erg snel uit het raam verdwenen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:42

Sizzle schreef:
Klein feitje, de regels in Duitsland waten tijdens de pandemie soms zo onduidelijk dat op den duur een jurist en een arts die beide vloeiend duits spreken geprobeert hebben om uit te vinden wat de bedoeling was, ze kwamen er niet uit.

Hebben ze ook naar Nederland gekeken? Hier geen bedoeling te vinden namelijk.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:13

Ik ben blij dat jij wel zo veel vertrouwen in de gestructureerde aanpak van overheden lijkt te hebben.

Ik ben in de tijd voor de vaccins niet in NL geweest omdat ik geen risicopatienten wilde bezoeken dus NL heeft me minder interessert wat dat betreft.

Nu valt er in eigenlijk nergens in Europa meer wat te interpreteren met uitzondering van 1 specifiek land.

Zebrastreep

Berichten: 9763
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:15

Hier thuis hebben we ook regelmatig met veel moeite kunnen vinden hoe de regels in bepaalde deelstaten waren.

Soms moest je nog een papier ondertekenen , maar in een andere deelstaat weer niet of dit mocht daar dan wel en daar dan weer niet. In Duitsland kunnen ze er wat van wat dat betreft.

Mondkapjes mee op reis is zeker nog een aanrader. Je weet maar nooit wat je onderweg treft. Het zou vervelend zijn als je ergens staat en niet mee kunt. Ik had ze naar de UK ook mee , de ANWB site gaf het als advies zodat je niet voor verassingen zou komen te staan bij de boot.

Uiteindelijk niet nodig gehad.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:01

Helaas zijn mijn ouders nu beide wel positief. 2,5 jaar kunnen voorkomen. En de ellende is dat ze vorige week woensdag gevaccineerd zijn. Moeder donderdag positief getest omdat ze ineens klachten kreeg. Woensdag dacht ze dat het gewoon bijwerkingen waren van vaccin. Vader vandaag positief dus hopelijk helpt het vaccin nog wrl. Dood eng, hij is sowieso al niet fit maar door complicaties bij operaties nu vele malen minder fit als normaal.

Op stal en omgeving gaat het ook als een gek rond, laatste 2 weken kan ik wel 20 mensen aanwijzen die positief waren en grootste gedeelte echt wel hoge koorts. Dus wij hebben die milde variant van alleen wat hoesten oid hier duidelijk overgeslagen

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:03

Beterschap!

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:05

Ik lijk het verrassend genoeg te ontlopen. Dinsdag samen met moeder in 1 auto, maar geen klachten en negatieve testen. Maar goed, moeder heeft sinds vorige week op aparte kamer geslapen en alleen naar beneden als mijn vader weg was uit huis en toch besmet. Of zijn incubatietijd was langer, kan ook.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:07

MyWishMax schreef:
Ik lijk het verrassend genoeg te ontlopen. Dinsdag samen met moeder in 1 auto, maar geen klachten en negatieve testen. Maar goed, moeder heeft sinds vorige week op aparte kamer geslapen en alleen naar beneden als mijn vader weg was uit huis en toch besmet. Of zijn incubatietijd was langer, kan ook.

Mijn broer heeft ook corona gehad en mijn ouders ontliepen het ook. Ze woonden toen wel met zijn drieën in 1 huis.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:16

Beterschap aan je ouders.

Er valt sowieso geen pijl op te trekken.
Officieel is mijn dochter ook nog nooit positief geweest maar eigenlijk kan dat niet. Wij hebben het al 2x in huis gehad gehad en ze heeft naast een zieke oma op bed gezeten. Daarnaast is het al meerdere keren de school rond gegaan en bleken we achteraf met een ander positief covid kind in 1 mini appartementje gezeten te hebben in de winter waarmee ze in hetzelfde bed geslapen heeft.

Van sommige mensen hoor ik dat ze al 5x positief getest hebben zonder echt wat te merken en weer anderen zijn gewoon flink ziek iedere keer weer.

Over mijn vader heb ik me de meeste zorgen gemaakt maar die ging er fluitend doorheen.
Mijn broer was heel erg ziek en heeft er mogenlijk oogproblemen aan overgehouden.

Hoe loopt de booster vaccinatie in NL?
Bij ons is de campagne vooral op 80+ gericht maar de opkomst schijnt matig te zijn.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:23

Sizzle schreef:
Hoe loopt de booster vaccinatie in NL?

Niet :+

Volgens de statistieken ben ik de griepprik groep. Nog geen uitnodiging gehad.
De chat van de GGD zei dat ze deze week verstuurd zouden worden terwijl er werd gezegd dat kwetsbare in september al een uitnodiging kregen. Uitnodiging heb ik nodig om mij te laten vaccineren.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:27

hier al meerdere in mijn omgeving die de booster gehad hebben of een uitnodiging hebben voor deze week purny, dus er gaat wellicht bij jou iets mis? Even met je HA overleggen?

Zebrastreep

Berichten: 9763
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:53

en anders mag je mijn uitnodiging ik heb er al meerdere gehad.

Er is inderdaad geen peil op te trekken. Het verspreid hier mede door veel antistoffen minder snel. Op werk daardoor echt geluk het blijft vaak bij 1 cliënt en or collega en dat terwijl we gewoon bij elkaar zitten.

Ik ben vorige week maandag met twee positieve mensen in contact geweest. Niks aan de hand gelukkig! Ik heb in maart corona gehad en ik gok eigenlijk in augustus ook nog toen we een wat grotere uitbraak hadden. Ik heb 2 dagen wat buikklachten gehad. Maar of het echt zo was geen idee , er ging immers ook buikgriep en noro ( achteraf niet) rond dus corona was niet eens de eerste gedachte omdat het begon met diarree. Huisgenoot waar ik toen mee was had net corona gehad dus allemaal slechte graadmeters.

Ik hoop dat ik daarvan weer een bak antistoffen heb gekregen. Ik hen persoonlijke het idee dat ik daar meer baat van heb , dan van het vaccin.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:55

Mijn 88 jarige vader is al weken weer geent. Maar moet de griepprik nog krijgen. Zo ook de 75/76 jarige ouders van iemand die ik ken vorige week die hebben ook de griepprik al gehad een week daarna.

Ik zou ivm griepprikgroep al een oproep moeten hebben gehad via de huisarts maar niks gezien, deze praktijk is ook altijd heel erg laat met de griepprik als het soms al een tijdje rondgaat. Ik vermoed dat ik eerder aan de beurt ben door de rest na de griepprik groep af te wachten.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:57

Mijn ouders zijn beide 65+ en waren dus vorige week woensdag aan de beurt. Broer en schoonzus zijn griepprik groep maar niks gehoord nog geloof ik. Ook de normale griepprik hebben ze allemaal nog niet gehad, geen eens oproep :+

Vader vind ik neer eng omdat hij van wat bij ons lichte verkoudheid is al longontsteking oploopt. En dat is als hij volgas aan het sporten is en dus zo fit als hij kan zijn met zijn ziektes en bagger slechte longen. Nu heeft hij een operatie gehad en herstel viel flink tegen door complicaties dus dat sporten heeft hij al wat weken/maanden niet kunnen doen. Wat wel heel belangrijk voor oa zijn longen was.
Ik heb eigenlijk een heel goede afweer, want bijna nooit ziek. Alleen als ik ziek word krijg ik enorme terugval die ik niet altijd meer boven kom.

Dus voor vader zijn we altijd heel voorzichtig omdat hij van bijna alles longontsteking krijgt en al te vaak in ziekenhuis gelegen heeft daardoor. Voor mij zijn we voorzichtig omdat ik al geen reet kan en niet nog minder wil kunnen :')

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:59

karuna schreef:
Mijn 88 jarige vader is al weken weer geent. Maar moet de griepprik nog krijgen. Zo ook de 75/76 jarige ouders van iemand die ik ken vorige week die hebben ook de griepprik al gehad een week daarna.

Ik zou ivm griepprikgroep al een oproep moeten hebben gehad via de huisarts maar niks gezien, deze praktijk is ook altijd heel erg laat met de griepprik als het soms al een tijdje rondgaat. Ik vermoed dat ik eerder aan de beurt ben door de rest na de griepprik groep af te wachten.

Mijn huisarts zei dat het via de GGD loopt en niet via de huisarts. Griepprik ben ik pas 8 november aan de beurt.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:01

secricible schreef:
hier al meerdere in mijn omgeving die de booster gehad hebben of een uitnodiging hebben voor deze week purny, dus er gaat wellicht bij jou iets mis? Even met je HA overleggen?

Gister gechat met een medewerker en die vertelde mij dat ik hem deze week in de bus zou moeten hebben. Ik wacht het maar braaf af.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:04

Hier zijn ze ook traag hoor purny!

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:09

karuna schreef:
Mijn 88 jarige vader is al weken weer geent. Maar moet de griepprik nog krijgen. Zo ook de 75/76 jarige ouders van iemand die ik ken vorige week die hebben ook de griepprik al gehad een week daarna.

Ik zou ivm griepprikgroep al een oproep moeten hebben gehad via de huisarts maar niks gezien, deze praktijk is ook altijd heel erg laat met de griepprik als het soms al een tijdje rondgaat. Ik vermoed dat ik eerder aan de beurt ben door de rest na de griepprik groep af te wachten.

Klopt aangezien jouw vader 88 jaar is is die eerder aan de beurt

DuoPenotti

Berichten: 29547
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:10

Mijn moeder 76 is vorige week gevaccineerd maar heeft ook geen oproep gehad.
Maar mocht zo de afspraak maken. Griepprik moet ze nog krijgen.
Nu begrijp ik omdat je jonger bent je de uitnodiging nodig hebt, maar het is niet zo dat alles al is verstuurd denk ik dan.

liesje84
Berichten: 578
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:10

Op de site van de overheid staat dat de griepprik groep wordt opgeroepen voor de herhaalprik door de huisarts. Echter beweerde mijn huisarts van niet.
Toen het lokale GGD nummer gebeld en gewoon een afspraak gekregen.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:13

Ken ook best veel mensen die symtomen hebben maar geeneens meer testen. Zijn niet zo ziek dat ze niks meer kunnen.
Gewoon zoals voor corona er was verder gaan.