Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Ik denk dat het vanwege je leeftijd officieel niet meer lukt.
Maar je kan natuurlijk zelf een gebaar maken.
Wat zeg je nu tegen hem? Papa of een naam? Heeft hij nog meer kinderen?
Ik zou hem anders iets geven, een sieraad bijv en een tekst schrijven en voorlezen. Of een tattoo laten zetten die met hem te maken heeft en laten zien. Mooi met vaderdag.
superpony schreef:Oke, ik denk dat je er vooral over moet praten, omdat het ook wel gevolgen heeft. Is er een reden dat het niet eerder geregeld is? Als er al kinderen waren, heeft het voor hun ook gevolgen bij overlijden/erven bijv.
Bedoelde dat jij een tattoo voor hem zet. Dat jij laat zien wat je voelt, wat hij voor je is. Zijn sterrebeeld, geboortejaar, letter etc etc.
superpony schreef:Ik denk dat het vanwege je leeftijd officieel niet meer lukt.
Ik zou hem anders iets geven, een sieraad bijv en een tekst schrijven en voorlezen. Of een tattoo laten zetten die met hem te maken heeft en laten zien. Mooi met vaderdag.
VanHuisUit schreef:Wat mooi dat je dat wilt doen. Heb je er ooit met je moeder over gesproken trouwens vroeg ik me af?
Mooi dat hij in je leven is gekomen ook.
Ik heb geen tips voor je anders dan ga op je gevoel af. Erkennen kan op allerlei manieren en wat hier wordt gezegd over erven etc dat is iets wat hij later dan weer kan regelen etc. Wees niet teleurgesteld als hij het niet wil. Hij wordt er voor jou geen andere persoon van.
Ik werk oa als maatschappelijk werker en maak van alles mee op dit vlak, vandaar deze reactie.
Cayenne schreef:Op Vaderdag de papieren als een cadeautje geven?
Kimberley_ schreef:We hebben er eerder over gesproken dat ik graag zijn achternaam wilde maar dachten altijd dat dit veel geld kostte vandaar nooit die stap gezet.
Ah ja dat zou nog wel kunnen idd een tattoo voor hem
Citaat:https://justis.nl/producten/naamswijzig ... e-wijzigen
Naamskeuze van de ouders herzien (B3)
Sinds 1998 kunnen ouders hun kind de achternaam van de vader óf moeder geven. Deze keuze is mogelijk bij de geboorte, erkenning, adoptie en gerechtelijke vaststelling van het vaderschap. Als meerderjarige kunt u de naamskeuze herzien en alsnog kiezen voor de naam van de andere ouder.
Roodvos schreef:Kimberley_ schreef:We hebben er eerder over gesproken dat ik graag zijn achternaam wilde maar dachten altijd dat dit veel geld kostte vandaar nooit die stap gezet.
Ah ja dat zou nog wel kunnen idd een tattoo voor hem
Je hebt nu, neem ik aan, de achternaam van je biologische vader?
En ik begrijp dat dit wel lastig voor je kan zijn, aangezien deze man geen rol van betekenis in je leven heeft gespeeld.
Is het anders een mogelijkheid de achternaam (geboortenaam) van je moeder aan te nemen?
Tegenwoordig hoeft een kind niet meer automatisch de achternaam van de biologische vader te krijgen, maar mag dat ook de moeder zijn.Citaat:https://justis.nl/producten/naamswijzig ... e-wijzigen
Naamskeuze van de ouders herzien (B3)
Sinds 1998 kunnen ouders hun kind de achternaam van de vader óf moeder geven. Deze keuze is mogelijk bij de geboorte, erkenning, adoptie en gerechtelijke vaststelling van het vaderschap. Als meerderjarige kunt u de naamskeuze herzien en alsnog kiezen voor de naam van de andere ouder.
herr_balou schreef:superpony schreef:Ik denk dat het vanwege je leeftijd officieel niet meer lukt.
Wat doet dat er nou toe? Ik heb mijn biologische ouders altijd bij naam genoemd en nooit mama of papa nog enig equivalent gebruikt.
@TS Heel begrijpelijk dat je dat wilt, heb helaas geen tips voor je.