Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:23

Na een aflevering van de rijdende rechter durfden m’n vriend en ik bijna nergens meer gordijnen te laten inkorten. In die aflevering bleven de gordijnen maar enorm scheef en lelijk.

Dus ik uitgebreid research gedaan, iemand gekozen die pas na 1,5 week plek had. 10 min met de auto ook nog. Geeft naailessen en had super reviews. Dus ik dacht: dat komt goed.

Hang ik ze net op… zijn ze allemaal in een soort van U bocht. ;( en ook soms te lang waardoor het op de grond hangt.

Het gaat om 6 gordijnen van 145 cm dus het was ook best een bedrag. :=

Afbeelding
Afbeelding

Dit is niet normaal toch?

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:27

Zitten er van die plastic haakjes aan want die kan je verstellen zodat het gordijn hoger hangt maar had zeer zeker de foto naar haar toegestuurd en een klacht ingediend.
Ik heb ze toen bij Leen Bakker laten maken, in betweens.

Shenavallie
Berichten: 12165
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:29

Mee terug gaan, dit is echt slecht afgewerkt.

rien10
Berichten: 15561
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:29

Zijn de gordijnen recht en je huis scheef?

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:31

Oh jeetje dit is niet wat je voor ogen had

Ik heb wel eens gordijnen laten inkorten bij een vriendin van mijn moeder en die zijn echt mooi gedaan. Dit is gewoon prut werk en ik zou er zeker iets van zeggen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:31

Nee het hangt direct aan haakjes aan de rails. Het is niet verstelbaar.

Die vrouw gaat voor een oplossing godzijdank. Maar vind het heel zuur dat we hier zo bang voor waren en dat het dan gebeurt. :+

En nee m’n huis is niet zo scheef dat het in UUUUU loopt. _O-

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:33

Ja snap ik maar vaak kan je de haakjes waarmee ze aan de rails hangen nog verstellen, alleen met de ijzeren haken niet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:35

Nee dat kan helaas niet. Ik kan ze pas woensdag 4 mei weer brengen dus tot die tijd scheve gordijnen. _O-

996981
Berichten: 10281
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:35

Gordijnen moeten altijd iets uithangen, maar dit gaat niet meer recht worden :+ fijn dat ze het op wil lossen

Alvaron

Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:40

Waren de gordijnen oorspronkelijk wel recht dan? Zij het dat ze te lang waren? Want als ze al niet recht waren van onderen, en ze zijn niet van bovenaf afgemeten op de juiste lengte, dan krijg je dit inderdaad.

Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:40

Wat afschuwelijk. Ik heb dit echt nog nooit gehad. Ik laat ze meestal maken bij de Leenbakker of Hema en het was altijd perfect.
Meet eens op meerdere punten van plafond tot grond? Dus begin rails, halverwege en eind. En dan het gordijn? Dan weet je precies of het gordijn zo ongelijk is of de vloer.
Slechte zaak als het gordijn ongelijk zou zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:40

Hangen helpt niet genoeg nee. Ze hebben ook al 10 dagen uitgehangen voor ze vermaakt werden.

Je kan zien dat de gordijnen scheef zijn zonder te kijken naar het plafond. Ze gaat ze nu vanaf bovenaf meten. Ik was in de veronderstelling dat de dat al
gedaan had als controle. :roll:
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-04-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hevonen

Berichten: 5731
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:41

Kant-en-klare gordijnen zijn vaak nauwelijks in te korten, omdat ze niet recht van draad zijn. Als je ze gewoon van stof (textiel op rol dus) laat maken, gaat dat veel beter. Ik maak de meeste gordijnen zelf en ik ben echt niet handig met naaiwerk, maar heb eigenlijk nooit problemen gehad wanneer ik gewoon banen stof gebruik.

Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:41

Alvaron schreef:
Waren de gordijnen oorspronkelijk wel recht dan? Zij het dat ze te lang waren? Want als ze al niet recht waren van onderen, en ze zijn niet van bovenaf afgemeten op de juiste lengte, dan krijg je dit inderdaad.


Hm ja oké maar dan nog meet je altijd eerst van plafond tot grond op meerdere plekken zodat je weet tot hoever je ze moet inkorten. Je gaat toch niet standaard van bovenaf gordijn meten en er een stuk afhalen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:43

Dat ga ik nu inderdaad ook doen; gewoon op 10 plekken meten ipv 2. Maar ik heb dit nog nooit eerder zelf laten doen dus het is ook nieuw voor mij. :P

Alvaron

Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:43

Nee, natuurlijk niet. Je moet natuurlijk wel weten hoe lang ze moeten zijn. En ja, daarvoor moet je inderdaad van plafond tot vloer meten. Op meerdere punten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 16:45

Ik ging er gewoon vanuit dat zij wist wat ze deed maar dat was blijkbaar niet zo. Dit keer ga ik er meer opzitten.

manonutjuh

Berichten: 3044
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:14

Ik heb het zelf gedaan met strijkband en een hele hoop geduld.

Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:18

Het probleem is nu dat te kort altijd te kort blijft. Daar plak je geen stuk meer aan. Dus ik hoop dat er dan een zoom inzit die uitgehaald kan worden zodat alles netjes recht op dezelfde hoogte kan komen maar anders is het pech. Dan toch maar maatwerk gordijnen.

mylittlejoy

Berichten: 3366
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:26

Wij hadden gordijnen van de IKEA (die best wel op deze lijken) en die waren ook schots en scheef. De enige oplossing: afspelden terwijl ze hangen en dan op die lengte laten vermaken. Dan weet je gewoon zeker dat het goed is. Dus ik zou nu ze hangen ze gewoon netjes afspelden op de juiste hoogte (ervan uitgaande dat alleen te lang zijn en nergens te kort) en dan gespeld en al inleveren bij de mevrouw.

ChristaMoor

Berichten: 2679
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:54

Ik denk, omdat ze in een u-bocht hangen, dat de zomen van de zijkanten trekken. Wanneer ze deze heeft gestikt en het stiksel zit "te strak" dan worden de buitenkanten korter. Heeft zij zelf ook de zomen in de zijkanten gelegd?

verootjoo
Berichten: 35886
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:03

mylittlejoy schreef:
Wij hadden gordijnen van de IKEA (die best wel op deze lijken) en die waren ook schots en scheef. De enige oplossing: afspelden terwijl ze hangen en dan op die lengte laten vermaken. Dan weet je gewoon zeker dat het goed is. Dus ik zou nu ze hangen ze gewoon netjes afspelden op de juiste hoogte (ervan uitgaande dat alleen te lang zijn en nergens te kort) en dan gespeld en al inleveren bij de mevrouw.


Dit doe ik ook altijd.

Ben benieuwd hoe dit dan gegaan is, een andere manier is er niet lijkt me.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 18:22

Er zit gelukkig genoeg in de zoom om het zeker nog 10 cm langer te maken haha.

En ik denk ook dat het te strak gedaan is. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het netjes opgelost wordt. :j

Zelf afspelden durf ik niet ik ben absoluut afgrijselijk onhandig en doe dat dan geheid scheef. Ik ga goed meten hoe lang het moet zijn en dan moet zij dat maar elke 20 cm controleren oid.

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:45

Er zullen vast 100 redenen zijn maar als je gordijnen brengt om ingekort te worden dan hoor je wel rechte gordijnen terug te krijgen.

Ik heb dus kant en klare gordijnen afgeleverd om in te korten. Heb het raam opgemeten en dat was het. Kreeg hele nette goede gordijnen terug.

germie

Berichten: 26531
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar we bang voor waren; scheve gordijnen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:01

Oei, ik schrik wel even van dit.
Hier ligt nog een rol gordijnstof waar nog gordijnen van gemaakt moeten worden. Alle kamers in de woning zijn gedaan van deze stof, op 1 slaapkamer na. Mijn moeder zou dit doen en is helaas overleden. Zelf kan ik het niet, dus moet ook iemand gaan vragen. Als ik dit zie schrik ik wel.

Ik heb geen oplossing voor je, maar hoop dat het wel weer goedkomt.