ervaringen Shein

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

ivy_power89

ervaringen Shein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-22 08:01

Hallo medebokkers.

Omdat ik momenteel in het ziekenhuis lig, en dan toch wat gaat rommelen op de laptop, ben ik het bedrijf Shein tegen gekomen (met name voor mij de curve)
Omdat de prijzen toch wel leuk zijn en ik binnenkort begin met een traject om af te vallen, leek het mij wat om hier dan voor die tijd in ieder geval nog wat leuke zomer kleding te scoren.
Maar juist om de prijs twijfel ik dan.

Heeft iemand hier wel eens besteld?
Wat is de kwaliteit van de kleding? en retour beleid?

Alejandro Z1+9 Dressuur L+6 mennen / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+8 mennen B+5 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Oskarrino

Re: ervaringen Shein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:06

Ik heb hier een paar keer besteld, het komt uit China dus wel een langere levertijd (was er met een week, 1.5 week denk ik?)

Kwaliteit niet verkeerd voor de prijs die je ervoor betaald. Ik heb echt een paar leuke vestjes en shirts. Mijn joggingbroeken van ze die pluizen wel snel :+

Ik heb nog nooit wat retour bij ze gestuurd. Meestal als het niet past oid vond ik het teveel moeite en gaf ik het vaak weg aan familie/vrienden.

Oskar <3 (rip juni 2024)
Luuk <3

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:07

Kijk vooral de reviews!! :j

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-22 08:08

fotolijstje schreef:
Kijk vooral de reviews!! :j

Ja heb ik gedaan, maar daar wisselt het dus nogal......

Alejandro Z1+9 Dressuur L+6 mennen / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+8 mennen B+5 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:12

Ik hoor er zelf wisselende maar vooral negatieve ervaringen over. Rare maten en pasvormen en slechte kwaliteit, vaak duurt het ook erg lang voordat de bestelling eenmaal binnen is.

Verder zou ik mij vooral afvragen in welke omstandigheden het geproduceerd is dat het zo goedkoop is. Aan fast fashion ontkom je bijna niet, maar iets als shein zou ik zeker vermijden.

Heb je al eens op vinted gekeken? Hier hoor ik dan weer veel goede ervaringen over en heb er zelf ook goede ervaringen mee! 2e handskleding veilig kopen, veel kledingstukken gaan tussen de 3,- en 10,- weg en als je op merken zoekt weet je tenminste wat voor kwaliteit je koopt. Ik kan me voorstellen dat je in kleding die je mogelijk snel niet meer past niet enorm wilt investeren. Dan is vinted denk ik een ideale uitkomst, goedkoop, beter op kwaliteit te selecteren en duurzaam. :)

•••
Ik ga opnieuw op avontuur door het noorden, stap je ook achterop?
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:14

Het ziet er leuk uit, maar dat de kosten zó laag zijn betekent ook iets; uitbuiting van werknemers. Shein is wat dat betreft echt het toppunt van 'fast fashion' en alle problemen die daar plaatsvinden.

Ze zijn ook totaal niet transparant in hun manier van productie. Het is daardoor ook niet duidelijk hoe het zit met bijvoorbeeld kinderarbeid.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar dit stuk geeft het nodige inzicht https://www.sixthtone.com/news/1008472/ ... ion-empire

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:14

Het belangrijkste wat je moet doen zijn 2 dingen.
1. Jezelf opmeten zodat je weet wat past!
2. Reviews lezen, en foto’s bekijken bij die mensen.

Alles wat ik daar gekocht heb was prima prijs/kwaliteit verhouding. Vaak aanspraak gehad waar ik dingen gekocht had. Nadeel is wel, als je iets niet past dat je het weer door moet verkopen. Ik vind zelf terug sturen een gedoe.

it's not a hobby , its a lifestyle !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:16

De mensen die ik er over gehoord heb zijn allemaal tevreden over shein en de kwaliteit. Ik heb er zelf nog niets besteld..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:17

Wordt waarschijnlijk allemaal onder dwang door Oeigoeren gemaakt. Ik zou daar geen stuiver (meer) heen brengen in ieder geval :=

Vind kopen bij zulke webshops waarbij kinderarbeid/mensenhandel zo duidelijk bij betrokken is, echt not done.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:46

Persoonlijk betaal ik zelf liever iets meer voor kwaliteit en omstandigheden waarin een product gemaakt wordt.

SHEIN kun je vergelijken met AliExpress en Primarkt.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:51

Ik zag vorige week ook een artikel over dat Shein eigenlijk een data verzamel bedrijf is, met een frontje van een winkel.
Zoals bij veel dingen die (bijna) gratis zijn: when the product is free, you are the product.

Tel daar inderdaad nog bij op dat voor zulke bedragen natuurlijk nooit een verantwoord en eerlijk productie proces kan plaatsvinden. Daar werk ik niet aan mee.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:55

Ver van weg blijven, om de redenen die al zijn genoemd inderdaad. De reden die Linoleum benoemd wist ik trouwens nog niet, maar dat klinkt vrij logisch.
Als je leuk en voor een goede prijs wil shoppen en dan ook nog verantwoord, ga dan eens kijken op Vinted. :)

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:04

Ik heb er wel eens besteld, volgens mij vorig jaar of het jaar ervoor nog. Gewoon per product de reviews bekijken want het verschilt enorm. Echter vind ik het nu te duur geworden, bestel dan liever bij de h&m bvb

Vinted gebruik ik ook erg vaak ^^ lees veel slechte ervaringen daarover maar zelf nog nooit problemen gehad. 1x is de post iets kwijt geraakt maar heb gewoon mijn geld teruggekregen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:11

Ik vind je wel dapper TS. op bokt naar ervaringen vragen om trend shein. :)

Zover ik van kennissen weet is Shein idd zoals ali express, het kan heel goed mee vallen met de kwaliteit maar ook heel erg tegen vallen. Enige tip die ik kan geven is al gegeven, dat is inderdaad echt je maten meten. Een M op Shein is geen M van de H&M vaak.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-22 09:41

Wat is er dapper aan? Ik ken het bedrijf niet en met de wat grotere maten heb ik te vaak mn neus gestoten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:44

ivy_power89 schreef:
Wat is er dapper aan? Ik ken het bedrijf niet en met de wat grotere maten heb ik te vaak mn neus gestoten

Dat je topic vol gaat staan met morele issues. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:48

Ik zou als ik jou was lekker wat meer geld sparen voor mooiere kleren van meer kwaliteit. De kleding van Shein wordt door oeigoeren en kinderhandjes gemaakt, de productie is slecht voor het milieu en de kleding is van afschuwelijke kwaliteit, laat staan dat het met enige regelmaat schadelijke stoffen bevat, zoals hoge concentraties aan lood.

Dus als je je geld wil besteden aan uitbuiting en andere ongein, vooral kopen. Maar het zou mooi zijn als je net zoveel waarde hecht aan de omstandigheden waaronder een kledingstuk gemaakt is, als de waarde die je hecht aan hoe je eruit ziet.

Als je mooie kleding voor niet al teveel geld wil, kijk dan op Vinted. :j Staan vaak hele mooie spullen op, en je gaat het weggooien van kleding tegen! :)
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 21-04-22 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:51

Ik heb er wel eens besteld. Ja, de morele issues zijn er idd, bij veel budget opties helaas. Ik bestelde vooral dingen met goede review en zocht mensen met zelfde lichaam om te kijken welke maat zij hadden. Ook terug sturen was gewoon simpel. Qua kwaliteit heb ik maar een paar dingen gehad die slecht waren, de rest was gewoon dezelfde kwaliteit als h&m of only, beter als primark. Primark was bij mij snel versleten en die shein dingen die ik nog steeds heb zijn jaren oud en nog steeds goed. ( die dingen die ik heb zijn ook stukje beter als AliXpres)

Als ik al het geld had ontweek ik sowieso zulke dingen, maar veel van die budget opties komen er niet goed uit. Dan is het makkelijk praten als je wel budget hebt voor betere opties, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Nu heb ik het geluk dat ik een goede basis kledingkast heb en qua maat al jaren hetzelfde ben dus als ik iets nieuws nodig heb ook het geld heb voor net wat beters. Maar als ik veel zou wisselen zou het niet lukken en kom je toch sneller hierop. Vinted is leuk, maar met een klein budget ook een stuk lastiger en je moet goed weten hoe dingen vallen en geluk hebben dat wat je nodig hebt er ook is in jouw maat en stijl.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:53

Veel kleding staat ook op AliExpress en dan goedkoper.
Maten moet je goed naar kijken (vaak heb je echt 5XL nodig voor maatje L).
Het komt uit China dus je moet vaak lang wachten en je betaald gewoon inklarings-/invoerkosten boven de 22? Euro.
Ook is terugsturen een ramp en contact zoeken met de klantenservice gaat moeilijk tot niet.

Kwaliteit: tja hetzelfde als je dat van AE kan verwachten.. soms uitermate om te janken, meestal wel te doen vergeleken met wat het kost en soms verbazingwekkend goed.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:54

MyWishMax schreef:
Ik heb er wel eens besteld. Ja, de morele issues zijn er idd, bij veel budget opties helaas. Ik bestelde vooral dingen met goede review en zocht mensen met zelfde lichaam om te kijken welke maat zij hadden. Ook terug sturen was gewoon simpel. Qua kwaliteit heb ik maar een paar dingen gehad die slecht waren, de rest was gewoon dezelfde kwaliteit als h&m of only, beter als primark. Primark was bij mij snel versleten en die shein dingen die ik nog steeds heb zijn jaren oud en nog steeds goed. ( die dingen die ik heb zijn ook stukje beter als AliXpres)

Als ik al het geld had ontweek ik sowieso zulke dingen, maar veel van die budget opties komen er niet goed uit. Dan is het makkelijk praten als je wel budget hebt voor betere opties, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Nu heb ik het geluk dat ik een goede basis kledingkast heb en qua maat al jaren hetzelfde ben dus als ik iets nieuws nodig heb ook het geld heb voor net wat beters. Maar als ik veel zou wisselen zou het niet lukken en kom je toch sneller hierop. Vinted is leuk, maar met een klein budget ook een stuk lastiger en je moet goed weten hoe dingen vallen en geluk hebben dat wat je nodig hebt er ook is in jouw maat en stijl.

Maar het geld niet hebben is echt een drogreden. Ik heb op Vinted geweldige Sandro en Maje jurkjes gevonden voor een tientje per stuk, en mijn mooiste broeken voor nog minder dan dat. En die zijn dan echt niet versleten of vies ofzo. :) Je kan goed filteren op maat, kleur, merk, enzovoort.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:56

Ik heb er ook een aantal keer besteld en vind het prima. Maar ik kijk altijd wel goed naar de foto's en reviews. Is wel een heel stuk duurder geworden trouwens dan vorig jaar.
Ik heb wat jurkjes en voornamelijk veel bikini's.
Iets retour sturen heb ik nog nooit gedaan, dus daar geen ervaring mee. De geschatte levertijd die er bij staat klopt over het algemeen wel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:58

@MyWishMax juist op vinted koop je shirts en broeken voor 3 of 5 euro! En er staat zoveel op, dat er altijd wel iets te vinden is. Als je weet welke merken en maten goed passen, kan er weinig misgaan. Veel verkopers zetten er aan foto's op, waardoor je ook kan kijken of iemand dezelfde pasvorm heeft. Hoe iets valt moet je altijd geluk bij hebben, bij Shein is het voor veel mensen ook te veel moeite om het voor zulk weinig geld terug te sturen dus dan zit je er ook mee. Ik heb een keer via vinted een toch te krappe jas gekocht, dat was ook de reden dat hij eerder verkocht werd en er was netjes vermeld dat het klein viel. Pech voor mij, maar heb het gewoon weer voor dezelfde prijs doorverkocht op vinted.

Te stellen dat meer geld de oplossing is, is kort door de bocht. Er zijn zo enorm veel goedkope oplossingen om aan goede en leuke (merk)kleding te komen waar niet allemaal leed en vervuiling aankleeft, je moet alleen even kijken waar je het kan vinden. Vinted en kringloopwinkels staan er vol mee in ieder geval.

•••
Ik ga opnieuw op avontuur door het noorden, stap je ook achterop?
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:10

Ik heb er flink wat zwangerschapskleding besteld, aangezien ik dat natuurlijk maar heel kort draag. Ook een keer wat bikini's, maar die waren op vakantie na 2 dagen al volledig versleten. De kleding die ik nu heb verbaasd me hoe goed de kwaliteit ervan is! Al best wat gedragen en gewassen en ziet er nog keurig uit! Ik kijk wel eerst naar de reviews voor ik wat koop. Iets met veel reviews en sterren koop ik. Als het heel weinig reviews heeft, koop ik het niet.

Edit; Levertijd viel me alles mee! Binnen 2 weken altijd binnengekregen tot nu toe.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:15

Ik koop ook op vinted, dus die hele uitleg is niet nodig. Ik geef mijn ervaring, ik vind daar toch niet zo makkelijk alles wat ik wil hebben. Alleen hoef ik nu niet meer bij de primark of shein te kopen. Maar bij best wat dingen die ik zocht waren ze of niet in mijn maat, slechte staat of niet te vinden in kleiner budget. Je hebt enorm fijne verkopers en ik heb er hele fijne spullen vandaan, maar ook spullen die niet pasten omdat het niet overeenkwam met maat of in slechtere staat waren. Dan kan je het niet simpel terug sturen. En dat kan wel vervelend zijn.

Maar als je goed leest zie je dat ik bij shein besteld heb, niet nu nog steeds. Met een heel klein budget is het zeker wel lastiger en als je zegt dat het niet zo is heb je nooit zo'n klein budget gehad. Veel meer winkels hebben slechte omstandigheden waar je niet zo willen kopen, dat zeg ik juist. Maar dat betekent ook dat het niet zo makkelijk is om binnen een klein budget wat andere te vinden wat wél goed is. In die tijd kende ik heel vinted nog niet eens. In de kringlopen hier in de buurt was er nooit iets passends.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:19

Goed de reviews lezen. Mijn zusje besteld er volgens mij elke week :')
Ik moet zeggen dat er best leuke dingen bij zitten!

Ik bestel vaak op vinted.

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten