Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 23:03

Wow al zoveel reacties. Ik ga het morgen middag even rustig lezen. Bedankt iig. Zullen vast goede tips bij zitten. We gaan waarschijnlijk gewoon trouwen op papier zodat we gelijk belangrijke dingen vast kunnen leggen.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 23:11

zimbabwe schreef:
Altijd bijzonder om te zien dat mensen wel samen de verantwoordelijkheid voor een kind willen nemen, maar niet financieel... Ik zou niet iemand met mijn kind vertrouwen als ik diegene niet met mijn portemonnee kon vertrouwen, maar das heel persoonlijk natuurlijk .

Ja daar heb ik het met hem over gehad. Als we een kind zouden hebben, en hem wat overkomt of hij wil dat we in dit huis kunnen blijven wonen. Zei hij dat ik wel bij zijn ouders terecht zou kunnen . Maarja ik heb het van meerdere kanten fout zien gaan. Schoonfamilie's die anderen het huis uit willen hebben, als het om geld gaat veranderen mensen zodra iemand er niet meer is. Als het huis van mij was geweest had ik iig wel gezorgd dat mijn vriend er kan blijven wonen als ik er niet meer ben (lekker negatief haha maar stel dat er wat gebeurd, en ik verongeluk).

Charaz

Berichten: 24315
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:14

Nou dat zou voor mij toch wel voorop staan dat dat goed vastgelegd is

Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:26

elmiran schreef:
zimbabwe schreef:
Altijd bijzonder om te zien dat mensen wel samen de verantwoordelijkheid voor een kind willen nemen, maar niet financieel... Ik zou niet iemand met mijn kind vertrouwen als ik diegene niet met mijn portemonnee kon vertrouwen, maar das heel persoonlijk natuurlijk .

Ja daar heb ik het met hem over gehad. Als we een kind zouden hebben, en hem wat overkomt of hij wil dat we in dit huis kunnen blijven wonen. Zei hij dat ik wel bij zijn ouders terecht zou kunnen . Maarja ik heb het van meerdere kanten fout zien gaan. Schoonfamilie's die anderen het huis uit willen hebben, als het om geld gaat veranderen mensen zodra iemand er niet meer is. Als het huis van mij was geweest had ik iig wel gezorgd dat mijn vriend er kan blijven wonen als ik er niet meer ben (lekker negatief haha maar stel dat er wat gebeurd, en ik verongeluk).


Ik zou Floortjes advies ter harte nemen.
En ook zelf proberen even nuchter naar de hele situatie en de uitspraken van je vriend te kijken.
En schoonfamilie is familie zolang de relatie duurt. Daarna ben je vervangbaar en ben je geen familie meer.
Goed op jezelf letten hoor! Je bent zelf je enige constante. :)

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:05

Pfoe ik vind het wel lastige uitspraken van hem... Waarom zou het huis niet naar jou mogen in het geval van overlijden? Dat is toch heel erg vreemd?
Goed luisteren naar FloortjeM. :) En zorg dat je zelf in ieder geval ook een goede buffer aanlegt in het geval je vriend niet bijdraait (en je inschrijft bij een woonstichting). Ik hoop voor je dat je vriend tot bezinning komt en dat jullie het goed kunnen regelen. Ik snap dat hij het huis op zijn naam wil houden, maar aan de andere kant zou het wel fijn zijn als hij zorgt dat alles voor jou ook goed geregeld is.

prompter

Berichten: 11157
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:16

Wij hebben in het begin van onze relatie alles geregeld. Niet eens met het oog op het beëindigen van de relatie, maar wat als een van ons wegvalt? Dus met testamenten en verzekeringen alles geregeld. Nu 32 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar, maar het voelde gewoon goed om te weten wat er in toch al moeilijke tijden geregeld was.

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:20

elmiran schreef:
zimbabwe schreef:
Altijd bijzonder om te zien dat mensen wel samen de verantwoordelijkheid voor een kind willen nemen, maar niet financieel... Ik zou niet iemand met mijn kind vertrouwen als ik diegene niet met mijn portemonnee kon vertrouwen, maar das heel persoonlijk natuurlijk .

Ja daar heb ik het met hem over gehad. Als we een kind zouden hebben, en hem wat overkomt of hij wil dat we in dit huis kunnen blijven wonen. Zei hij dat ik wel bij zijn ouders terecht zou kunnen . Maarja ik heb het van meerdere kanten fout zien gaan. Schoonfamilie's die anderen het huis uit willen hebben, als het om geld gaat veranderen mensen zodra iemand er niet meer is. Als het huis van mij was geweest had ik iig wel gezorgd dat mijn vriend er kan blijven wonen als ik er niet meer ben (lekker negatief haha maar stel dat er wat gebeurd, en ik verongeluk).


Dus begrijp ik het goed dat als hij overlijdt, hij het huis nalaat aan z'n ouders?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:26

Zo lees ik het wel. Dat TS dan verkassen kan met eventueel hun kinderen en de ouders het huis hebben.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:34

Zo lees ik het ook, en als ik dan de OP nog een keer lees veranderd dat niet. Blijkbaar erven de ouders maar willen ze het zo regelen dat de TS er dan wel (gehuurd?) kan blijven wonen.

TS, dat is geen gelijkwaardige basis in je relatie. Als je voor elkaar gaat en samen een kinderwens hebt, zou ik toch minimaal gelijkwaardigheid qua financien, toekomstkansen en ook erven eisen.

Dus:
Je wordt elkaars erfgenaam (wat ook zo gaat als je trouwt overigens)
Je laat vastleggen wie wat bijdraagt aan de woning
En je laat ook vastleggen wie wat toehoort van deze bijdrage bij scheiden

Als hem nu wat gebeurd ben je dus afhankelijk van de goodwill van zijn ouders? Te zot voor woorden.

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:45

Als dat zo is, zou ik dat vrij oneerlijk vinden. Want zijn ouders hebben - ga ik even vanuit - al een huis. Jij zou dan dakloos raken. Dat hij het huis niet op jouw naam wil kan ik wel inkomen, maar een relatie is geven en nemen. Hier staat het huis ook op naam van m'n man, maar als we uit elkaar gaan heb ik recht op 50% van de overwaarde. (Al gaan wij het huis binnenkort wel op beide namen zetten aangezien ik al een tijd meebetaal aan de hypotheek en verbouwingen.)

Anoniem

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:26

Die ouders zullen wel een jubelton geschonken hebben voor dat huis. Maar dan snappen ze de definitie niet van schenken, daar hoort geen tegenprestatie tegenover te staan.
Maar ook dat kun je vastleggen bij notaris hoe je dat geregeld wil hebben.
Ik denk dat de schoonouders hier ook een dikke vinger in de pap hebben voor wat betreft het gedrag van hun zoon
Het enige wat je kan doen is zelf advies inwinnen bij een notaris en deze rode vlaggen in je relatie niet negeren. Want straks als je relatie serieus is en hij rent steeds naar mammie en pappie als er wat is of ze gaan zich met de opvoeding van je kinderen bemoeien en je krijgt daar strijd over…
Zorg dat je financieel onafhankelijk blijft van zo’n man/familie maar investeer dan ook niet in hun familie kapitaal.
Floortjes advies over hoe het wel te doen is op zich goed maar zelfs dat neemt niet weg dat zoiets een nare strijd kan worden mocht je uit elkaar gaan. Als je daar geen zin in hebt bouw dan lekker je eigen vermogen op en investeer daar zelf mee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:35

Hebben jullie niks zoals vrucht gebruik? Je kan iemand vruchtgebruik geven; De persoon mag dan in het huis blijven wonen ook na overlijden of vertrek van de partner maar het huis blijft van de partner/degene aan wie het na gelaten is.

Moet zeggen dat hoe langer ik het topic lees hoe meer twijfels ik krijg bij jouw vriend TS. Het is één ding om je huis bij leven niet kwijt te willen raken maar om ook niks te willen regelen als er iets moest gebeuren... Ofwel: Hij wil je er zelfs/ook niet in als hij komt te overlijden terwijl jullie nog een fijne relatie hebben.

Weet je zeker dat daar een toekomst mee op te bouwen is?

Captain

Berichten: 21398
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:42

Ayasha schreef:
Hebben jullie niks zoals vrucht gebruik? Je kan iemand vruchtgebruik geven; De persoon mag dan in het huis blijven wonen ook na overlijden of vertrek van de partner maar het huis blijft van de partner/degene aan wie het na gelaten is.

Moet zeggen dat hoe langer ik het topic lees hoe meer twijfels ik krijg bij jouw vriend TS. Het is één ding om je huis bij leven niet kwijt te willen raken maar om ook niks te willen regelen als er iets moest gebeuren... Ofwel: Hij wil je er zelfs/ook niet in als hij komt te overlijden terwijl jullie nog een fijne relatie hebben.

Weet je zeker dat daar een toekomst mee op te bouwen is?


Pfoe ik val ook wel over dat laatste, dat hij dus niet wil dat jij er in blijft als hij overlijd. Zelfs niet als jullie een kind/kinderen hebben? Vind ik wel heel erg bizar.. :o

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:43

Needje schreef:
Het is juist gezond om meteen alles te regelen voor het geval dat.
Dat doe je ook met andere verzekeringen.

Mijn mening is gelijk aan dat van FlootjeM die door Roodvos geplaatst is als ik het zo zie :D



Zeker. Maar moet je dat willen met iemand die het normaal vindt dat jij in iedere denkbare situatie met lege handen staat?

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:52

Soepblik schreef:
Needje schreef:
Het is juist gezond om meteen alles te regelen voor het geval dat.
Dat doe je ook met andere verzekeringen.

Mijn mening is gelijk aan dat van FlootjeM die door Roodvos geplaatst is als ik het zo zie :D



Zeker. Maar moet je dat willen met iemand die het normaal vindt dat jij in iedere denkbare situatie met lege handen staat?


Nee zeker niet, maar in een goede relatie ga je daarover het gesprek aan.
Ga beslagen ten ijs en leg het op tafel met je partner. Scheefheid in een relatie is op lange termijn bijna nooit gunstig.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:53

elmiran schreef:
, en ik ben op een leeftijd dat ik binnen nu en 2 jaar aan mijn kinderwens moet gaan werken als we dit nog willen anders hoeft het niet meer.


Ben je echt stapeldol op je vriend en zie je hem ook als vader van je kinderen of is hij diegene die nu tegen het tikken van de klok handig is?

Hoe beleef jij verder de relatie met hem? Denk je dat hij ook stapeldol op jou is?




Vroeguh toen mijn man bij mij introk ,had ik dit huis al.

Hij gaf gelijk aan dat hij niet per se op papier erbij hoeft want "jij betaalt al veel langer voor je huis"

Wel zijn we naar de notaris geweest om het testament aan te passen. We erven nu van elkaar.
En we zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden.

Zorg ervoor dat je niet berooid en bekaaid ervan af komt. Liefde maakt blind en liefde kan heel snel in haat veranderen en geld doet rare dingen met mensen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:01

Laten we gewoon hopen dat de vriend van de TS er nog niet goed over nagedacht heeft, en een goed gesprek met een degelijke notaris hem in laat zien dat het wel zo fair is om 1 en ander goed te regelen, als hij een beetje voor zijn meisje wil zorgen :)

TS ik zou het advies van Floortje M (beide stukken tekst) ter harte nemen, een goed gesprek aangaan met vriend, en een afspraak met een degelijke notaris plannen die ieders belangen goed weet te behartigen en vast met een mooi plan kan komen dat aan alle partijen recht doet :)

Mocht het een situatie betreffen waarin zijn ouders mee betaald hebben aan de woning, dan kan de notaris met hun situatie ook rekening houden.

Overigens: wij hebben destijds gekozen voor een Geregistreerd Partnerschap in combinatie met een testament, en daarmee alles vastgelegd bij de notaris. Ook duidelijk op papier gezet wat van mij is en van hem. (Bedrijf, grote bezittingen) gewoon om elkaar te beschermen mocht het fout lopen.

We zijn allebei niet van die huwelijks types, maar mijn man wilde liever een GP dan een huwelijk, met het idee dat we dan altijd nog "echt" zouden kunnen trouwen, als we dat zouden willen. Dat is op zich wel lief :)

Maar tegenwoordig zijn er wellicht veranderingen geweest in de verschillen tussen GP en trouwen.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:49

Ts, pas goed op jezelf en blijf jezelf trouw met betrekking tot je toekomst.
Als ik je toevoeging lees, dan gaat mij dat echt in het verkeerde keelgat.

zijn huis, dus einde relatie, dan is het huis van hem, dat is prima.
maar als hij overlijdt en dan naar zijn ouders gaat vind ik een hele vreemde kronkel.
wat hier gesuggereerd wordt dat zijn ouders een groot deel hebben geschonken, dat kan. maar dan zou je ook dat kunnen vastleggen dat dat deel een lening wordt. "zoek het maar uit met mijn ouders" toont alles behalve verantwoordelijkheid nemen voor je partner en je mogelijke kinderen.

ik snap er echt niks van en dat heb ik niet snel. ik kan me de angst voorstellen van uitgekleed worden door een partner en dat je dat wilt verkomen. heb je prachtig huis, gaat je relatie uit, moet je de helft weggeven. maar dat je niet op je partner wilt passen en het beste met haar voor hebt vind ik heel bijzonder.

jij moet meer werken / ander werk zoeken om zijn huis te betalen (keuken, badkamer)
je mag de hypotheek niet verhogen met jou inkomen, je krijgt dus ook geen kans
jij hebt je huurhuis opgezegd en komt weer achteraan in de wachtlijst
je ontvangt niets van het huis als de relatie uit is
je krijgt het huis (met hypotheek) niet als hij komt te overlijden

is jullie relatie wel in balans?

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:07

Spenk schreef:
Zo lees ik het wel. Dat TS dan verkassen kan met eventueel hun kinderen en de ouders het huis hebben.


Zo werkt het alleen erfrechtelijk niet. Als er kinderen komen, dan zijn die erfgenaam, tenzij hij iets anders opneemt in zijn testament. Maar zelfs al zou hij zijn eigen kinderen van tevoren onterven, hebben ze nog recht op de legitieme portie. Dus het lijkt me dat de situatie dat het huis naar de ouders gaat, alleen ziet op wanneer ze geen kinderen hebben.

Op zich, als ze net een paar jaar samen zijn en hij met veel pijn en moeite dat huis heeft weten te kopen, kan ik daar inkomen. Die situatie lijkt me alleen niet heel wenselijk wanneer de relatie gewoon jarenlang standhoudt.

Tot nu toe vind ik de optie die FloortjeM geeft nog de beste; dan heb je toch nog wat aan je investering in het huis en hij kan het huis behouden.

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:11

Daar heb je een goed punt @Joltsje, het moet in balans zijn. Eerder schreef ts dat haar partner wil dat zij in het huis blijft mocht hem iets overkomen, later kwamen de ouders erbij. Het één sluit het ander niet uit maar het is goed om alle wensen en mogelijkheden goed in kaart te brengen zonder dat op voorhand aan motieven te koppelen. Een relatie zonder wederzijdse zorgplicht is geen relatie en wat mij betreft een heroverweging waard. De adviezen van Floortjem zijn heel waardevol en gespeend van emoties, top!

Edit typefout

anjali
Berichten: 15129
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:25

mylittlejoy schreef:
Spenk schreef:
Zo lees ik het wel. Dat TS dan verkassen kan met eventueel hun kinderen en de ouders het huis hebben.


Zo werkt het alleen erfrechtelijk niet. Als er kinderen komen, dan zijn die erfgenaam, tenzij hij iets anders opneemt in zijn testament. Maar zelfs al zou hij zijn eigen kinderen van tevoren onterven, hebben ze nog recht op de legitieme portie. Dus het lijkt me dat de situatie dat het huis naar de ouders gaat, alleen ziet op wanneer ze geen kinderen hebben.

Op zich, als ze net een paar jaar samen zijn en hij met veel pijn en moeite dat huis heeft weten te kopen, kan ik daar inkomen. Die situatie lijkt me alleen niet heel wenselijk wanneer de relatie gewoon jarenlang standhoudt.

Tot nu toe vind ik de optie die FloortjeM geeft nog de beste; dan heb je toch nog wat aan je investering in het huis en hij kan het huis behouden.

Dat dacht ik inderdaad ook al. Dat ,als er kinderen komen,die erfgenaam zijn.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:34

Hm ik snap hem wel, maar als hij jou niet bij de hypotheek wil zou ik jou ook niet laten meebetalen aan investeringen in het huis. Beter nog kan jij dan extra inleggen voor overige lasten, internet, water/gas/elektra, boodschappen et cetera. Je kan ook het geld wat je niet investeert in het huis zelf opzij leggen, zodat jij ook een buffer hebt mocht je er alleen voor komen te staan.

Verder wat er al gezegd wordt, ga naar een notaris of financieel adviseur. Die kan daar goed in adviseren en helpen. :j Heel gek om dat soort dingen te bespreken, ik ga binnenkort ook samen met vriend een huis kopen. Hij heeft heel veel overwaarde van huidig huis en ik heb niets, maar door het goed te laten vastleggen wordt het gewoon eerlijk verdeeld als we ooit uit elkaar gaan. Je kan het maar beter goed op papier hebben staan.
Laatst bijgewerkt door Walkure op 21-04-22 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:35

mylittlejoy schreef:
Spenk schreef:
Zo lees ik het wel. Dat TS dan verkassen kan met eventueel hun kinderen en de ouders het huis hebben.


Zo werkt het alleen erfrechtelijk niet. Als er kinderen komen, dan zijn die erfgenaam, tenzij hij iets anders opneemt in zijn testament. Maar zelfs al zou hij zijn eigen kinderen van tevoren onterven, hebben ze nog recht op de legitieme portie. Dus het lijkt me dat de situatie dat het huis naar de ouders gaat, alleen ziet op wanneer ze geen kinderen hebben.

Op zich, als ze net een paar jaar samen zijn en hij met veel pijn en moeite dat huis heeft weten te kopen, kan ik daar inkomen. Die situatie lijkt me alleen niet heel wenselijk wanneer de relatie gewoon jarenlang standhoudt.

Tot nu toe vind ik de optie die FloortjeM geeft nog de beste; dan heb je toch nog wat aan je investering in het huis en hij kan het huis behouden.

En zodra die 18 zijn kunnen ze moeders het huis uit zetten tenzij er iets op gemaakt is, iig in België.
en je wil ze de kost niet geven waar het gebeurt.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:38

Het klinkt wat grof maar volgens mij is bij je vriend zijn machtspositie naar het hoofd gestegen. Hij kan alles bepalen want anders sta jij op straat zonder steun van ouders en jouw biologische klok tikt. Speelt bij mannen toch een stuk minder. Hij wil alles nemen maar niks geven, zo lees ik de situatie aan de hand van jouw info. Jammer dat dit niet vóór het samenwonen is besproken en dingen waren vastgelegd, toen stond je zelf ook nog een stuk sterker in je positie. Als hij echt met niets fatsoenlijks/redelijks als 'tegenbod' komt,zou ik eens heel goed gaan nadenken over deze relatie. En inderdaad, schrijf je zsm weer in bij woningverenigingen. Probeer zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen aangezien hij dat totaal niet als prioriteit heeft als het om jou gaat. Of laat hem alles zelf betalen aan verbouwingen zodat jij kunt sparen, of regel het zoals FloortjeM aangeeft, of krijg een bepaald deel van de overwaarde uitbetaald, of koop inderdaad samen een andere woning. Laat je niet 'afpersen' want jij bent dan het haasje, meneer niet. Hij zorgt wel voor zichzelf, dat moet jij ook doen.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:13

Wij wonen ook samen, het huis staat op naam van mijn vriend, net zoals de hypotheek. (alleen zijn wij niet getrouwd/verloofd)

Je kan inderdaad een samenlevingscontract afsluiten of een testament. Je kan ook eens een notaris (vrijblijvend) om advies vragen of het juridisch loket.

Het moet mogelijk zijn om spullen in een rechtsgeldig document te laten beschrijven, zodat al jouw spullen (met aankoopbon) ook zwart op wit staan dat ze van jou zijn.

Wij houden ook alle kosten gescheiden. Ik denk dat het altijd verstandig is, als je gaat trouwen, nooit in gemeenschap van goederen. Mochten relaties stuk lopen, kan het je een boel geld kosten. Altijd je eigen zaken goed geregeld hebben, doet je vriend blijkbaar ook. Zorg dat je daar niet de dupe van wordt, zorg dat je dus je eigen dingen goed op orde hebt. Dus goed beschreven welke spullen van jou zijn(notarieel? in ieder geval rechtsgeldig, een geschreven kladje is niet rechtsgeldig), misschien ook inderdaad aparte rekeningen, zodat daar nooit gedoe van komt.
Tegenwoordig zijn we niet meer in de eeuwigheid samen, hoewel dat wel het uitgangspunt is. Speel altijd op safe, zorg dat ALS er ooit eens ruzie komt, je dus je eigen spullen/geld op orde hebt en dat het niet gemengd is en een vechtscheiding wordt.