Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:31

Iedereen is het er over eens dat de helft van de vaste lasten en boodschappen minus hypotheek gewoon normaal is. Maar in dit geval vindt de “ vriend” de helft van de rente te weinig.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 01:48

Oei wat blijf je jezelf aan doen ts? Of beter gezegd, wat blijf je je aan laten doen. Ook ik vind het erg jammer en verontrustend dat je jezelf zo laag in waarde acht dat je het blijft proberen met die jongen (maakt me niet uit hoe oud hij is, dit is niet het gedrag van een volwassen man).
Ik zie hem er serieus voor aan dat hij, om maar van jouw 'gezeur' af te zijn, een testament laat opmaken ten gunste van jou en de dag nadat deze is getekend en hij die jou helemaal trots heeft laten zien alweer een ander testament laat opstellen waar jij niks van weet en die zeker niet gunstig is voor jou.
Het klopt, ik ken deze jongen niet maar na al je berichten, zie ik hem echt overal voor aan, zolang dat maar in zijn voordeel is.
Zet jezelf op een voetstuk in plaats van hem en begin aan je eigen leven, zonder hem.
Wat je ook gaat doen, veel sterkte...

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:39

Nouja als het verder wel een geschikte gast is die lieve dingen doet voor TS, dan zou er in theorie nog een klein kansje bestaan dat wat die kosten betreft, hij puur zijn informatie van zijn ouders gepusht krijgt en daar op baseert wat "eerlijk" is.

Je bent dan sowieso wel een beetje een druif als je niet verder kijkt en niet denkt aan je liefje die toch ook wat op moet bouwen :(:) Maargoed we horen het verhaal ook maar van 1 kant natuurlijk. We hebben geen idee of hij dat wel eens benoemt in zijn berekeningen, of waar dat bedrag op gebaseerd is.

Er is in theorie een kans dat als een notaris uitleg geeft over TS haar kant / situatie dat hij denk van ow shït zo had ik het helemaal nog niet bekeken, nee dat wil ik niet.

Maarja dan zit je weer met dat vage verhaal van haar maar een bedragje willen laten erven en de rest naar ouders. Wat best begrijpelijk is... maar stel dat dat over 10-20 jaar is, ze samen verder een fijne samenwoon relatie hebben gehad die tijd, hij rijdt zich dood (in haar auto...?) en dan moet TS maar zijn huis uit.... :? Dat verzin je toch niet.... tenzij de ouders geld in dat huis hebben zitten dat terugbetaald moet worden.

Ik vond het eigenlijk toen vooral heel naar hoe hij haar vreselijk in de steek liet toen ze naar dat eigen huisje moest.... dat hij amper leek te helpen -O-

Dat 1-zijdige belang (althans, zoals wij het te horen krijgen) vind ik vooral zeer teleurstellend.....

KarenQ schreef:
anjali schreef:
Ik vind het helemaal niet romantisch als in een relatie zoveel over geld gediscussieerd moet worden. Het lijkt dan erg zakelijk te zijn allemaal. Terwijl het om liefde moet gaan.


Ja, maar van liefde en romantiek alleen kun je niet leven. ;-)

Maar het gaat niet alleen om geld, het gaat ook om liefde voor de ander en voor een ander zorgen.

Als TO zegt: joh, ik wil niet gratis bij jou wonen, want jij hebt toch gewoon kosten aan het huis? Maar partner vindt: Die kosten zijn echt minimaal, ik wil niet aan jou verdienen, jij moet ook voor jouw toekomst sparen.
Én beiden zeggen: we gaan het een en ander vastleggen zodat altijd duidelijk is voor wie welke kosten zijn en wat er gebeurt als we uit elkaar zijn of iemand overlijdt.

Dan gaat het om geld, maar uit liefde en zorg. En als er dan geneuzeld wordt over welk bedrag acceptabel gaat, dan is dat minder relevant, want beiden hebben de juiste intentie namelijk voor elkaar zorgen en het eerlijk willen doen.

Hoe je met geld omgaat, hoe je met het geld van een ander omgaat en hoe het financiële partnerschap ziet, dat is ook een uiting van liefde. Of niet.



Dit dikgedrukte dus. Zo ga je met elkaar om als je van elkaar houdt :j

Bij vrienden trouwens ook vind ik. Dat het niet een wedstrijd is om elkaar zoveel mogelijk uit te knijpen, maar dat je voor elkaar wilt zorgen en dat dat wederkerig is. Dat als je samen wat gaat eten ofzo, of op pad gaat, je uit jezelf de rekening pakt en zegt nee joh ik betaal wel. En dat die ander dan denkt van ja maar dan betaal ik de volgende keer! Weet je wel :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-11-23 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49221
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:41

Nou inderdaad, hij heeft haar letterlijk in de kou laten zitten he? Ze had hulp nodig en hij kwam niet helpen. Voor mij echt onbegrijpelijk hoe en waarom je nog met zo iemand verder zou willen.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:39

Daarom vroeg ik aan ts wat er nou eigenlijk zo leuk is aan die man dat ze hem perse wil en blijft willen.Want het lijkt me dat er zat betere te krijgen zijn.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:04

anjali schreef:
Daarom vroeg ik aan ts wat er nou eigenlijk zo leuk is aan die man dat ze hem perse wil en blijft willen.Want het lijkt me dat er zat betere te krijgen zijn.

wellicht heeft zij last van verlatingsangst, en hij last van bindingsangst.. niet zo'n prettige combi :)

zonder dollen, ik hoop echt dat je/jullie eruit komen! en dat je gelukkig wordt, met of zonder hem.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:02

juval schreef:
anjali schreef:
Daarom vroeg ik aan ts wat er nou eigenlijk zo leuk is aan die man dat ze hem perse wil en blijft willen.Want het lijkt me dat er zat betere te krijgen zijn.

wellicht heeft zij last van verlatingsangst, en hij last van bindingsangst.. niet zo'n prettige combi :)

zonder dollen, ik hoop echt dat je/jullie eruit komen! en dat je gelukkig wordt, met of zonder hem.


Dan zou ik aanraden om de komende maand goed te kijken naar je zorgverzekering en wat zelfzorg te gaan doen bij een goede psycholoog.

Sinds ik daar zelf mee ben begonnen raadt ik het iedereen aan. Wat een verademing is dat voor jezelf.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:48

Ik zie geen verschil tussen nu en het begin van dit topic.
Iedereen praat hier tegen een muur, zo zie ik het tenminste.
Waarom zou hij nu wel meegaan in wat het beste zou zijn voor julie?

Mijn ex wilde dat wij beide het huis verkochten, kocht hij een huis terug, kon ik bij hem intrekken om meer geld over te houden := := Ik ben toen, na nog meer "goede" plannen van hem, hard weggerend :D

Meid kies voor jezelf!!! Je bent baas over je eigen leven!!! Run, run...