Webshops en merken kleine vrouwenmaten

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Guusje17

Webshops en merken kleine vrouwenmaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-22 21:37

Hoi!
Ik zoek me al een paar jaar rot, maar tot nu toe echt nog bijna niks passends gevonden.
Ik ben erg smal en tenger gebouwd, ook nog eens vrij klein.
Nu zit ik altijd met kledingmaten, zowel voor paardrijkleding als gewone kleding :')
Hoe kleine maat ik ook neem, het past nooit. XS is te groot, sommige merken hebben een XXS maar dit is echt uitzondering.
Kindermaten heb ik ook al geprobeerd, maar omdat deze niet getailleerd zijn slobbert het vaak en zijn ze te kort.
Ik draag graag shirtjes die wat strakker zitten.

Dus hierbij de vraag, welke (zowel voor paarden als gewone kleding) merken/webshops hebben maat XXS/XXXS/32/30? En valt dit ook echt zo uit.

Merken die ik al heb:
- Shein, maar vaak goedkope rommel en toch te groot
- Primark, ook vaak troep helaas, koop ik liever niet te veel
- Superdry valt goed, maar de maten verschillen echt per kledingstuk, een XXS kan soms ook groter vallen.

Alvast bedankt :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:39

De New Yorker! Niet online maar wel gewone winkels. Die hebben echt hele kleine maatjes.

Edit: Bershka is ook een goede optie!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

8Eveline

Re: Webshops en merken kleine vrouwenmaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:41

C&A en dan het gedeelte clockhouse. Normaal draag ik m maar daar standaard xl. Dus heb het idee dat merk beter bij je past.

Nog steeds dyslecties

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:44

8Eveline schreef:
C&A en dan het gedeelte clockhouse. Normaal draag ik m maar daar standaard xl. Dus heb het idee dat merk beter bij je past.

Oh en ik vind Clockhouse juist groot vallen _O-
Ik draag normaal M/L en daar S/M.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:47

Matheno schreef:
8Eveline schreef:

Oh en ik vind Clockhouse juist groot vallen _O-
Ik draag normaal M/L en daar S/M.

:+ auw dit

Nou topicstarter niet al te beste tip dan. Mijn ervaring was met de tshirts.

Nog steeds dyslecties

Guusje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-22 21:52

Bedankt voor de tips al!
Clockhouse heb ik ook al wat van en ligt er echt aan per shirt hoe het valt, sommige vallen inderdaad vrij klein maar ik durf het niet online te bestellen :))
Toch maar een keer een rondje fysiek winkelen dan haha.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:53

Is ASOS petit niks voor je

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:45

Amber_anne schreef:

Dit wilde ik ook zeggen inderdaad!

Live free <3 [o]

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:58

Ik heb juist positieve ervaring met kindermaten. Ik ben 152 cm lang en vrij smal. Qua bovenkleding valt voor mij het beste maat 152/164 of xxs/xs. Dat het niet getailleerd is, vind ik eigenlijk niet. Het is tussen de kindermaten wel altijd zoeken of er iets tussen zit wat niet te 'kinderlijk' is, dus geen gekke prints ofzo.

Fijne merken vind ik New Look (915 generation) en About You. Maar eigenlijk kijk ik niet zo zeer naar het merk omdat verschillende dingen goed passen. Ik haal(de) dus ook wel weer veel dingen van Shein vandaan, maar wil dat liever niet meer doen met oog op duurzaamheid.

Bij Kramer haal ik veel van mijn paardrijkleding vandaan. De broeken in maat 164 passen mij perfect! Ohja, Epplejeck heeft ook wel eens kleding in maat xxs. Zo heb ik een vest van Quur (volgens mij Caitlin) die echt super goed zit en mooi getailleerd is.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:02

Ohh herkenbaar! Het kan echt heel lastig zijn om passende kleding te vinden. Ik bestel soms bij Nikkie en Josh V heeft inmiddels ook wat kleinere maatjes in het assortiment. Ik kan ook wel slagen bij Zara en H&M. En verder goed speuren bij Zalando en NA-KD, die hebben ook veel in XS/XXS.

Wat betreft rijkleding: ik kijk vaak bij Samshield voor broeken (HypoStore heeft maat 30 soms op voorraad en kan die ook bestellen) en voor shirtjes bij Animo (maat IT38/EU32, kun je onder andere vinden bij Fundis Reitsport). Niet de goedkoopste opties maar het gaat allemaal wel lang mee :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:03

Voor gewone kleding the Sting en primark. Die hebben xxs. Voor paardrijkleding kingsland!

Wouter 19-5-1994 30-10-2019

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:56

Only Vero moda ed hebben tegenwoordig ook een petite lijn, daar al eens naar gekeken? Ik zou het zelf niet weten met mijn Hollands welvaren maat 42 :') , maar kan me voorstellen dat je daar wellicht wel mee uit de voeten kunt.

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:08

Eleionomae schreef:
Only Vero moda ed hebben tegenwoordig ook een petite lijn, daar al eens naar gekeken? Ik zou het zelf niet weten met mijn Hollands welvaren maat 42 :') , maar kan me voorstellen dat je daar wellicht wel mee uit de voeten kunt.

Dat is een ander soort petite. Namelijk voor kleine vrouwen tot 1.65 m. Dus dat hoeft niet perse voor dunne vrouwen te zijn. Ik shop altijd broeken in een petite lijn want ik ben klein en heb hele korte beentjes.
Maar heb wel gewoon maat 38.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:43

Mijn ervaring is vooral dat je niet in 1 winkel/shop terecht kan, maar dat ik overal iets vandaag moet sprokkelen en mazzel moet hebben dat iets klein valt :’) zijn er specifieke kledingstukken waar je naar opzoek bent?

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:15

Flying_Angel schreef:
Amber_anne schreef:

Dit wilde ik ook zeggen inderdaad!

wilde ik ook zeggen! veel van zulke webshops hebben een petit lijn. Succes

Lenny. You make my dreams come true
Twee groentjes en hun wedstrijd ambitie B+ 10, L1+10, L2 + 11, M1 + 5

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie