Een goed jaar geleden had ik al op het punt gestaan te starten met de opleiding ambulancier, maar Corona gooide roet in het eten.
Nu vroegen ze terug of ik dit nog zag zitten, even getwijfeld, want de situatie qua tijd, was vorig jaar toch anders dan nu, maar ik ga het toch doen.
In september start ik dan normaal met 2 avonden in de week les te volgen, gedurende een half jaar ongeveer. Zie vooral op tegen de lessen en de examens, want al heel lang uit hey lessen en studeren en na dat ik daar dan hopelijk voor slaag, volgt dan nog een c-rijbewijs halen, wat blijkbaar nodig is om met onze ambu te rijden…
Hier is het een vrijwillige ambu dienst, mijn man zit bij de brandweer en dus veel van onze vrienden draaien ook al mee met of brandweer of ambu. Heel spannend allemaal.
Nog mensen die ambulancier zijn, bijna zijn of willen worden?
Ik ben in opleiding tot HBO verpleegkundige met als doel; acute zorg Ambulance Dus niet rijden maar redden.
tengeltje11
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-22 17:58
Leuk!! In België is dat anders, daar zijn veel ambulancediensten puur met ambulanciers(2, een rijdt en ander zit eerst naast en daarna bij de patiënt). Van zodra er iets acuut is, wordt de mug erbij gehaald, daar zit een arts in en die neemt dan over. In grotere steden zit idd ook wel een ambu zoals jouw doel, maar in veel gemeentes dus vaak enkel een ambu met vrijwilligers.(al zijn bij ons verschillende medewerkers ook gewoon verpleegkundige)
België werkt anders dan Nederland inderdaad. Heel jammer, het is echt mijn droombaan, maar eerst gewoon hbo-v halen zag ik echt niet zitten. En nu helemaal niet meer, aangezien ik ook nog mijn eigen praktijk begonnen ben als paramedicus. Maar het blijft een beetje een droombaan, als we emigreren naar een land waar ik het kan doen dan doe ik het alsnog. Heel veel succes met de opleiding en examens TS!
CupCakes_
Geplaatst: 15-04-22 09:51
Ik doe de mbo-v verpleegkundige opleiding, met als uiteindelijke doel om als vpk op de high care /acute zorg ambulance te gaan werken.
Ik lees graag mee. na het vo wil ik de opleiding ambulancier gaan doen. Maar wie weet of je als slechthorende daar mag werken? dit zit me behoorlijk lang dwars, dus wie weet het antwoord?
Hatikvah
Geplaatst: 18-04-22 15:34
Horse_Jo schreef:
Ik lees graag mee. na het vo wil ik de opleiding ambulancier gaan doen. Maar wie weet of je als slechthorende daar mag werken? dit zit me behoorlijk lang dwars, dus wie weet het antwoord?
Hier nog iemand. Al van jongs af aan wil ik ontzettend graag chauffeur op de ambulance worden. Helaas vragen ze minimaal 3 jaar rijervaring, heb nu bijna 1,5 jaar mijn rijbewijs, dus nog 1,5 jaar en dan wil ik zeker gaan solliciteren.