Postzegels verkopen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2685
Geregistreerd: 19-07-14

Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 18:47

Mijn vader heeft ons (moeder, broertje en mij) bij zijn overlijden een gigantische verzameling postzegels nagelaten.
We willen de verzameling graag verkopen omdat het veel te veel ruimte inneemt. (en hij ons bovendien op het hart heeft gedrukt het vooral te verkopen en een beetje te cashen. De verzameling was o.a. bedoeld als investering)
Maar we zien door de bomen het bos niet meer.
Wij hebben echt 0 verstand van postzegels, weten niet precies wat de verzameling waard is, en zijn ondanks dat we er echt niet de hoofdprijs voor hoeven bang dat we "opgelicht" worden.
Het gaat om complete series, gestempeld en ongestempeld, plaatfouten en ook dozen vol losse zegels en zegels op brieven.
Wie heeft hier ervaring mee?

loulou

Berichten: 14847
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:50

Ik zou taxateurs zoeken in de regio en ze door minstens 2 verschillende bedrijven laten taxeren.

Sterkte met het verlies van je vader

JMJ

Berichten: 286
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:52

Je zou eens contact op kunnen nemen met je inboedelverzekeraar voor een betrouwbare taxateur, kost wel iets maar dan weet je i.i.g. de waarde van de verzameling.

tengeltje11
Berichten: 7256
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:55

Postzegels zijn tegenwoordig echt niet veel meer waard. Mijn mama had ook zo’n verzameling en heeft alles zelfs onder de postfris waarde laten taxeren en daarna maar beslist van alles te gaan gebruiken op brieven, bracht nog meer op….. hoe jammer ook….
Verwacht je aan geen heel hoge prijzen….

Laurora

Berichten: 2685
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 18:59

@loulou
Dat is inderdaad wel een goed idee, maar vraag me wel af of het niet heel veel gaat kosten om alles twee keer te laten taxateren, het zijn minstens twee complete boekenkasten vol.

En dankjewel, het is inmiddels al drie jaar geleden, we komen er nu pas aan toe.

@JMJ dat is een goede, daar ga ik even naar kijken! Thanks.

@tengeltje11
Ik las laatst dat postzegels verzamelen weer langzaam "in" word.
We gaan het zien, misschien valt het tegen, maar het scheelt hoe dan ook flink ruimte als het weg is :)

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:06

Je zou ook kunnen kijken of er een postzegel vereniging in de buurt zit en eens vragen of daar iemand is die wil kijken/ kan taxeren

Laurora

Berichten: 2685
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 19:26

@trustHim dat is wel een goeie, zal sowieso ook even kijken van welke club hij zelf lid was, wie weet dat we oude kenissen vinden die willen helpen :)

tengeltje11
Berichten: 7256
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:26

Of als je veel tijd hebt, zelf op een beurs gaan staan en dan ben je mss wat dingen tegen een goeie prijs kwijt en kan de rest dan aan een mindere prijs weg.

Laurora

Berichten: 2685
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 19:30

Misschien dat ik dat wel doe inderdaad. Voor een verzameling als geheel krijg je vaak ook wat minder schijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:33

In veel gevallen is taxateren voor verkoop gratis; je loopt een postzegelzaak binnen met je zegels, geeft aan ze te willen verkopen, en de persoon achter de balie brengt een bod uit.

Het probleem is echter dat postzegels niet veel waard zijn en ze moeilijk te verkopen zijn. Er zitten dus weinig kleine zaken te wachten op een boekenkast onverkoopbare zegels.

Neem anders een contact op met Theo Peters in Amsterdam. Op de site spreken ze vooral over munten bij de verkoop van een collectie maar misschien is er wat mogelijk.
https://www.theopeters.com/

(Op de site kan je mogelijk al enkele van je beste zegels vinden inclusief verkoopprijs)

Laurora

Berichten: 2685
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Postzegels verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 20:14

Bedankt! Ik zal de website even gaan bekijken.
Ik zal indien ik een taxateur vind eerst bellen of men überhaupt interesse heeft in zo'n grote verzameling. Desnoods verkopen we het in meerdere delen bij verschillende zaken.