Mijn vader komt uit een gezin van 6 kinderen, waar hij met z'n 61 jaar de jongste van is en als enige nog in het geboortedorp woont. Zijn ouders leven al jaren niet meer, maar we hebben intussen een nieuwe derde generatie, voor mij een hoop achterneefjes en -nichtjes.
Omdat mijn ouders nog in hun geboortedorp wonen, wilden we een speurtocht gaan doen. Om die reden heb ik de familiefoto's opgehaald bij mijn tante, om daar vragen en opdrachten over te stellen, alleen maar familie-gerelateerde zaken zijn natuurlijk wat veel van het goede voor alle neven en nichten en hun kinderen, maar het is wel zo leuk om iedereen weer even wat dichter bij de roots te laten komen. Ik wil dan ook groepen op zetten waarbij men niet met eigen ouders op stap is, maar liever een oom of tante die ook een ander verhaal kent.
Daarnaast zijn gewoon random vragen natuurlijk ook wenselijk!
Zelf woon ik een dorp verderop, in een blok waar vroeger mijn opa en oma met mijn vader hebben gewoond. Een buurtschap vlak bij mij, is waar mijn oma is geboren. Dit is echter wel ruim 3,5km van het huis van mijn ouders. Met kleine kinderen en medische gebreken is dit lopen dus niet voor iedereen weggelegd.
Ik ben heel erg benieuwd of jullie nog tips hebben voor vragen/opdrachten, het uitzoeken van een route etc.