Ideetjes gezocht --> verlovingsfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LWDaisy

Ideetjes gezocht --> verlovingsfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 07:48

Hoi,

sommigen van jullie zullen zich mijn extreem uitgebreide gender reveal herinneren (linkje), anderen ook niet :D
Hetzelfde koppel gaat volgend jaar trouwen, en ze hebben mij gevraagd te helpen met hun verlovingsfeest. Dat zal opnieuw bij hen thuis, in de tuin, doorgaan, volgende maand. Dan is de bruid ook jarig, dus het is tegelijk ook een verjaardagsfeestje.

Nu ben ik dus op zoek naar ideetjes, spelletjes, opdrachten. Ik ben tijdens de gender reveal all out gegaan, sommige bokkers dachten dat ik iets te ver ging (wat ik snap) maar ik heb de gok toen genomen, omdat ik mijn vrienden tenslotte ken. Ze waren dolblij met al de spelletjes en opdrachten die ik toen op poten gezet heb, dus ik ben van plan nu hetzelfde te doen - daarom hebben ze mij tenslotte ook als planner gevraagd haha.

Ik merk dat ik het thema moeilijker vind dan met de gender reveal :') Het enige dat ik nu kan bedenken, is een koppel-quiz.

Ik ben niet van plan er deze keer weer 400 euro tegenaan te gooien, maar wil het dus wel leuk maken.

Ik heb nog geen flauw idee van wat ik qua cadeau wil/ga doen, tips zijn welkom. Ze zijn al een hoop jaren samen, wonen ook al lang samen, dus qua uitzet/inrichting hebben ze echt alles al.

Ze hebben een hond en kind om bij de dag te betrekken. De hond is een nogal wilde jachthond, het kind is een baby van nog geen jaar oud.

Ik dacht aan iets van een parcours, waar zij moet doorheen lopen en waarbij hij de "sleep" (lees: een laken) moet zien te redden. Verder kom ik nog niet echt :')

Ik zou opnieuw iets van een bingo en/of pictionary willen organiseren, maar ik weet niet goed hoe ik dat qua prijzen moet aanpakken. Met de gender reveal waren de prijzen allemaal babyspulletjes, maar wat geef je dan voor een aanstaand huwelijk als het koppel eigenlijk alles al heeft? Want spelletjes zijn super leuk (vinden zij ook!), maar het is toch nog leuker als er dan prijzen gewonnen kunnen worden? Maar dan kom ik ook opnieuw uit bij: ik wil er niet weer 400 euro tegenaan gooien, én ik weet eigenlijk ook niet welke prijzen ik nu moet verzinnen :')

De bruid heeft trouwens een gluten-allergie, dus ivm met eetspelletjes moet ik daar voor haar wel rekening mee houden.

Ik kan ze laten eier-lopen, je weet wel --> ei op een lepel, en doen alsof dat de ringen zijn die niet mogen vallen?

We komen dit jaar niet samen om paaseieren te rapen, dus waarschijnlijk doe ik dat dan alsnog, een speurtocht voor alle gasten, waarbij dan iedereen de eitjes aan de trouwende vrienden moet geven haha.

Mijn vriend wilt vast wel voor stripster spelen en hem een lapdance geven, met de gender reveal speelde hij de krijsende baby die een luier om moest, dus zulke geintjes vinden we ook wel leuk.

Een wedstrijdje "over de drempel" dragen kan ook wel, in parcoursvorm!

HELP :')

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

DaysOfAutumn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:26

Verschillende smaken cake/taart bakken en een wedstrijd blind “bruidstaart smaken proeven”?

Wedstrijdje ring gooien waarbij je de ringen goudkleurig maakt en het dus trouwring gooien word.

En kunnen de andere gasten geen kleine bijdrage geven? Als iedereen een paar euro inlegt..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 12:28

DaysOfAutumn schreef:
Verschillende smaken cake/taart bakken en een wedstrijd blind “bruidstaart smaken proeven”?

Wedstrijdje ring gooien waarbij je de ringen goudkleurig maakt en het dus trouwring gooien word.

En kunnen de andere gasten geen kleine bijdrage geven? Als iedereen een paar euro inlegt..

Ik ben idd van plan deze keer een bijdrage aan de andere genodigden te vragen. Ik denk dat ik weer 2 teams zal maken: team bruid en team bruidegom. Ik wil de bijdrages in halve euro's laten wisselen, en per prijs (bij de bingo en pictionary enzo) krijgt het winnende team een halve euro in de bijhorende spaarpot. Zo kunnen we spaarpotjes voor de vrijgezellenfeestjes aanleggen! Uiteraard zoek ik dan trouwende varkentjes-spaarpotten haha.

Het ring-gooien vind ik een top-idee! Het taartproeven ligt moeilijker met de bruid haar glutenallergie.

Dankjewel voor de tips!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 08:13

Oké, we zijn er uit!

We gaan, na overleg, pas vrij laat beginnen, omdat de kleine dan al bijna in bed kan :)
Vandaar dat ik de boel heb ingekort, en we maar 5 activiteiten zullen doen.

- Bingo
- Een "red-de-sluier" parcours. Hiervoor neem ik mijn prikpalen mee, en moet de bruidegom een parcours afleggen waarbij hij ervoor moet zorgen dat de sluier niet valt/vuil wordt. Over een draadje, onder een draadje, over een balk lopen, ...
- Koppelquiz waarbij bruid & bruidegom rug aan rug zitten en op "wie van jullie is/heeft/..." vragen moeten antwoorden met behulp van schoenen
- Een wedstrijdje "om ter snelste over de drempel dragen"
- En als finale zal mijn vriend idd de bruidegom een lapdance geven, hij heeft zijn muziek al uitgekozen haha!

Ik ben dus idd van plan alle gasten om een bijdrage te vragen. Iedereen geeft wat hij/zij wilt. Ik laat alles wisselen in halve of hele euro's, en voorzie 2 spaarpotjes: team bride en team groom. Zo kunnen ze dan met de spelletjes centjes verdienen (of laten verdienen door teamgenoten) voor in hun spaarpotjes. Alles wat over is, kan naar mijn vriend gegooid worden tijdens de lapdance, wat daarna natuurlijk ook in de spaarpotjes gaat :')

Verder versier ik de boel en voorzie ik hapjes.
Ik wil ook een gastenboek voorzien, waarin alle gasten een leuke herinnering aan het koppel kunnen neerschrijven. Ik heb geloof ik ook nog een hoop foto-dingen liggen, je weet wel, zo van die brillen en snorren op een stokje. Ik
Ik maak ook een playlist, waarbij ik aan alle gasten hun ultieme openingsdans vraag door te geven.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:16

Wat lijk jij mij een geweldig leuk persoon en vriendin! :D ontzettend leuk bedacht! Heel veel plezier alvast.

Nelis M2+1

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:38

KirstenHorse schreef:
Wat lijk jij mij een geweldig leuk persoon en vriendin! :D ontzettend leuk bedacht! Heel veel plezier alvast.

Ik wou hetzelfde zeggen!
Ik houd niet van spelletjes, maar ik vind jouw topics zo leuk! Wil je niet nog een vriendin erbij? :+

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+4
Milente’s Belle Amie L1+4
Milente’s Past & Present

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 09:06

absque_dubio schreef:
KirstenHorse schreef:

Ik wou hetzelfde zeggen!
Ik houd niet van spelletjes, maar ik vind jouw topics zo leuk! Wil je niet nog een vriendin erbij? :+

Ja hoor haha, altijd welkom :D

@KirstenHorse helaas moet ik me érg inhouden met maar 5 activiteiten, ik zat echt al veel verder toen ik te horen kreeg dat we vrij laat zullen starten :') Om mezelf te troosten heb ik zonet alvast gouden folie-ballonen in hartjesvorm besteld :')

Dankjulliewel voor de complimentjes! Als ik ooit een feestje moet plannen voor jullie hoor ik het wel *\o/*

DaysOfAutumn

Re: Ideetjes gezocht --> verlovingsfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:54

Ik vind je ook echt een leuk en enthousiast persoon, hele lieve vriendin ben je! Zo eentje wil ik er ook wel bij :') Jullie gaan ongetwijfeld een heel gezellig feest hebben. Veel plezier!

Selina

Re: Ideetjes gezocht --> verlovingsfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:57

Jou had ik moeten kennen toen ik verloofd was :') Klinkt als een leuke dag!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 20:38

Selina schreef:

Doe het nog eens over, ik kom graag helpen haha!

DaysOfAutumn ik sta er altijd voor open om de kring uit te breiden :D Dankjewel!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:43

LWDaisy schreef:
Selina schreef:

DaysOfAutumn ik sta er altijd voor open om de kring uit te breiden :D Dankjewel!

Mocht ik ooit zwanger zijn dan pb ik je wel :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 21:12

Selina schreef:
LWDaisy schreef:

Mocht ik ooit zwanger zijn dan pb ik je wel :')

Deal haha, ik heb een epic gender reveal georganiseerd, vriendjes spreken er nog over :j *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie