In onze nieuwbouwwoning willen we eigenlijk een alarmsysteem laten installeren. Maar ik vind het nogal lastig waar ik op moet letten en wat een normale prijs is. Ik heb anderhalf jaar terug (toen de keuzes voor loze leidingen etc. gemaakt moesten worden) alleen een offerte van Feenstra gekregen omdat o.a. alarmpoint ondanks meermaals aanschrijven geen reactie gaf, maar vanwege een prijs van 457€ per jaar bovenop de aanschafkosten (wel 'all-in' aldus de offerte) wil ik toch nog checken of dit een goed systeem met redelijke prijs is.
Ik heb overigens wel de loze leidingen op basis van het advies van Feenstra laten plaatsen.
Wat zoek ik?
- Magneetcontacten: Alarm wat afgaat als er een deur of raam wordt geopend indien het aanstaat
- Aangesloten dmv. bekabeling. Ik wil het "basis" alarmsysteem niet draadloos hebben, maar heb geen probleem met een enkel element wat verbonden is dmv draadloos.
- Inclusief bewegingsmelders (die zo in zijn gesteld dat een huisdier wel kan rondlopen).
- Een gekozen telefoonnummer wat wordt gebeld indien het alarm afgaat (dus een buurman of vriend, niet politie)
- Vooralsnog geen voorkeur voor melding naar meldkamer of niet. Maar geen ervaring mee dus geen idee of dat fijn is of niet.
- Periodiek systeemonderhoud is prettig, wil me daar zelf geen zorgen om hoeven maken
- Beveiligingscamera. (richting voordeur / garagedeur denk ik).
- Fijn als er ook een deurbel met camera bij is inbegrepen.
- Fijn als er een koppeling is met je smartphone, zodat ik op mijn smartphone de meldingen binnenkrijg en evt. beeld krijg in de ruimte waardoor het alarm afgaat.
Ik ben best technisch, maar van alarmsystemen heb ik echt geen kaas gegeten. Is Feenstra een goede met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Of zijn er andere die nog het overwegen waard zijn?