Welk alarmsysteem in je huis laten plaatsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Welk alarmsysteem in je huis laten plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 12:03

Ola,

In onze nieuwbouwwoning willen we eigenlijk een alarmsysteem laten installeren. Maar ik vind het nogal lastig waar ik op moet letten en wat een normale prijs is. Ik heb anderhalf jaar terug (toen de keuzes voor loze leidingen etc. gemaakt moesten worden) alleen een offerte van Feenstra gekregen omdat o.a. alarmpoint ondanks meermaals aanschrijven geen reactie gaf, maar vanwege een prijs van 457€ per jaar bovenop de aanschafkosten (wel 'all-in' aldus de offerte) wil ik toch nog checken of dit een goed systeem met redelijke prijs is.

Ik heb overigens wel de loze leidingen op basis van het advies van Feenstra laten plaatsen.

Wat zoek ik?
  • Magneetcontacten: Alarm wat afgaat als er een deur of raam wordt geopend indien het aanstaat
  • Aangesloten dmv. bekabeling. Ik wil het "basis" alarmsysteem niet draadloos hebben, maar heb geen probleem met een enkel element wat verbonden is dmv draadloos.
  • Inclusief bewegingsmelders (die zo in zijn gesteld dat een huisdier wel kan rondlopen).
  • Een gekozen telefoonnummer wat wordt gebeld indien het alarm afgaat (dus een buurman of vriend, niet politie)
  • Vooralsnog geen voorkeur voor melding naar meldkamer of niet. Maar geen ervaring mee dus geen idee of dat fijn is of niet.
  • Periodiek systeemonderhoud is prettig, wil me daar zelf geen zorgen om hoeven maken
  • Beveiligingscamera. (richting voordeur / garagedeur denk ik).
  • Fijn als er ook een deurbel met camera bij is inbegrepen.
  • Fijn als er een koppeling is met je smartphone, zodat ik op mijn smartphone de meldingen binnenkrijg en evt. beeld krijg in de ruimte waardoor het alarm afgaat.

Ik ben best technisch, maar van alarmsystemen heb ik echt geen kaas gegeten. Is Feenstra een goede met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Of zijn er andere die nog het overwegen waard zijn?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 06:38

Ferisure is wat mij betreft overpriced Voor datgene wat ze leveren. Probeer accist in Maarssen eens, eenmansbedrijf, maar service en kwaliteit zijn meer dan goed.
Maar accist zit in een hogere prijsklasse dan Feenstra, qua kwaliteit van Feenstra kan ook prima, zit alleen in een lagere prijsklasse, maar niets mis mee verder. Neem vooral geen agility en wel doormelding naar de meldkamer.

Hopelijk heb je er wat aan :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 06:52

Justme_Lisaa schreef:
Ferisure is wat mij betreft overpriced Voor datgene wat ze leveren. Probeer accist in Maarssen eens, eenmansbedrijf, maar service en kwaliteit zijn meer dan goed.
Maar accist zit in een hogere prijsklasse dan Feenstra, qua kwaliteit van Feenstra kan ook prima, zit alleen in een lagere prijsklasse, maar niets mis mee verder. Neem vooral geen agility en wel doormelding naar de meldkamer.

Thanks!
Waarom zou je juist wel doormelding willen?
Vind het vrij duur (scheelt 100€ per jaar) en mijn ouders hebben het ook nooit gehad (wel melding laten doorzetten naar familie in de buurt)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 06:59

IMANDRA schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Thanks!
Waarom zou je juist wel doormelding willen?
Vind het vrij duur (scheelt 100€ per jaar) en mijn ouders hebben het ook nooit gehad (wel melding laten doorzetten naar familie in de buurt)

Ik merk dat het fijner is als de meldkamer direct op de hoogte is en eventueel contact kan leggen met politie/ eigenaar/ familie ed. Maar dat is meer persoonlijk

Nico12

Re: Welk alarmsysteem in je huis laten plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:10

Wij hebben Aritech Ats1500ip, bediendelen Ats1135, diverse types detectoren. Systeem is bekabeld muv de brandmelders. Storingen, het draadloze deel dus de brandmelders geeft storingen 1x per maand omdat er waarschijnlijk geheime zender is. Een vlieg of mug direct op de detector zal vals alarm geven, uitgezonderd de ultrasone detectoren maar die leveren ze niet meer. Ultrasoon is het beste maar wegens design niet meer verkrijgbaar. Dus zijn detectoren PIR of PIR+radar. Beiden, ben er niet tevreden over. Brandmelders zijn binnenkort verplicht, ook bestaande woningen.
Je kunt in principe het niet zelf installeren omdat er speciale betaalde software benodigd is. Je wilt magneetcontacten, laat ze weg.
Neem zo weinig mogelijk detectoren, kritisch plaatsen van detectoren is beter, 3 beneden en 1 boven is ruim voldoende.
Beunhazen nemen 35 per uur, op marktplaats vind je ze ook, wel inclusief installatie en beheer op afstand. Ik heb een kennis.
Onderhoud, wat wil je onderhouden, jammer geld, kun jezelf, accu wordt door systeem periodiek getest.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:11

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:20

Wij hebben in ons ouderlijk huis Verisure. Wij zijn hier heel tevreden van. De prijs weet ik niet meteen maar ik weet dat ze heel veel oplossingen op maat maken. Wij hebben aan elke raam en buitendeur magneetcontacten, alsook een camera in de hal en leefruimte. Ze werken met een meldkamer waarbij je 2 telefoonnummers moet opgeven, als de eerste niet opneemt dan bellen ze de tweede. Ook de bewegingsmelders kunnen zo ingesteld worden dat huisdieren nog kunnen rondlopen, wij hebben op onze 3 katten nog nooit een vals alarm gehad. :)

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:07

Aanvulling: Aritech is het enige gecertificeerde beveiligingssysteem. Grootste probleem is de communicatie. Verbinding van apparatuur naar app is altijd via een server van Aritech, dit is een beveiligingseis voor certificering. Maar daar zit gelijk ook het probleem. Er is een software bug die Aritech niet kan oplossen. Bij gebruik van Android telefoon is een vertraging tot soms 15 minuten. Uiteraard voor iedereen met Android telefoon.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:25

Ik heb al jaren een systeem van Feenstra hangen en ik ben zeer tevreden. Wij hebben connectie met de meldkamer en bij meldingen worden verschillende nummers gebeld.
Het systeem wordt 24/7 gemonitord, zelfs een langdurige stroom storing is voor hun reden om te bellen. Het onderhoud is perfect en als we iets nieuws willen dan denken de monteurs goed mee.
Ons systeem is draadloos en heeft in al die jaren nog nooit problemen gehad. Dat in tegenstelling tot het bedrade systeem dat we daarvoor hadden.
De app is ook wel prettig in gebruik, ook handig voor het geval je geen afstandsbediening bij de hand hebt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 15:52

Justme_Lisaa schreef:
Ik merk dat het fijner is als de meldkamer direct op de hoogte is en eventueel contact kan leggen met politie/ eigenaar/ familie ed. Maar dat is meer persoonlijk

Thanks! Ga er nog wel even over nadenken dan :j. Eventueel kunnen we dat altijd nog toevoegen wel.

Nico12 schreef:
Je wilt magneetcontacten, laat ze weg.
Neem zo weinig mogelijk detectoren, kritisch plaatsen van detectoren is beter, 3 beneden en 1 boven is ruim voldoende.
Beunhazen nemen 35 per uur, op marktplaats vind je ze ook, wel inclusief installatie en beheer op afstand. Ik heb een kennis.
Onderhoud, wat wil je onderhouden, jammer geld, kun jezelf, accu wordt door systeem periodiek getest.

Hoezo zou je aanraden magneetcontacten weg te laten?
Detectoren vallen bij het advies van Feenstra mee. Aan 2 uiterste zijden van het huis plus in de hal, en eentje op de overloop idd :j

Ja ik heb er zelf de ballen verstand van dus dan vind ik het wel prettiger als er onderhoud voor me wordt uitgevoerd :)

Tazzey schreef:
Ik heb al jaren een systeem van Feenstra hangen en ik ben zeer tevreden. Wij hebben connectie met de meldkamer en bij meldingen worden verschillende nummers gebeld.
Het systeem wordt 24/7 gemonitord, zelfs een langdurige stroom storing is voor hun reden om te bellen. Het onderhoud is perfect en als we iets nieuws willen dan denken de monteurs goed mee.
Ons systeem is draadloos en heeft in al die jaren nog nooit problemen gehad. Dat in tegenstelling tot het bedrade systeem dat we daarvoor hadden.
De app is ook wel prettig in gebruik, ook handig voor het geval je geen afstandsbediening bij de hand hebt.

Goed om te horen! Feenstra heeft wat ons betreft wel een streepje voor, een van de weinigen die wel reageerde op mijn offertevraag destijds haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:32

Ik zou gewoon een vrijblijvend bezoek aanvragen, dan kunnen ze je precies vertellen wat je wel of niet nodig hebt. Advies geven over welke sensoren je wel of niet nodig hebt is zonder het huis te zien echt onmogelijk, daar heb je deskundig advies voor nodig. Zeker ook als je aangesloten bent op de meldkamer en je wilt dat er ook gehandeld wordt op braakalarm bijvoorbeeld is het nodig dat er minimaal twee sensoren tegelijk afgaan, anders mogen ze geen politie sturen.

Nogmaals, mijn ervaringen met Feenstra beveiliging zijn erg goed (cv onderhoud is een ander verhaal). Als ik een vraag heb of er moet iets gedaan worden dan is dat altijd zeer snel geregeld. Bij het cv onderhoud heeft een monteur de CO melder gesloopt, een telefoontje en een dag later hing er een nieuwe.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 16:43

Ja ze hebben destijds advies gegeven op basis van de plattegrond, die hebben we ook gebruikt voor de extra loze leidingen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:23

Alleen al om die reclame zou ik niet eens aan Verisure denken :r

Maar, ik heb geen recht van spreken, heb een zwaar getrainde vechtpoes, niemand komt hier binnen 8-)